وکیل تخصصی دعاوی ملکی

وکیل تخصصی دعاوی ملکی

وکیل تخصصی دعاوی ملکی


امروز با معرفی وکیل تخصصی دعاوی ملکی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

دعاوی ملکی در برگیرنده موارد متعددی همچون دعاوی حقوقی ملکی، دعاوی ثبتی، دعاوی ورثه‌ای ملکی، دعاوی مهریه ملکی، دعاوی کیفری ملکی و… می‌باشد.

قبل از هر چیز چنانچه درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند الزام به تنظیم سند رسمی یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری، فروش مال غیر و هستید جهت دسترسی به بهترین وکلای پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس‌های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

بسیاری از افراد و اشخاصی که در تهران دارای ملک هستند هنگامی که مشکل ملکی برایشان پیش می‌آید، معمولا در این مواقع به ‌دنبال یافتن وکیل پایه‌ یک دادگستری خواهند بود.

گروه وکلای مهر با حضور وکلای حرفه‌ای در امر مشاوره حقوقی امور ملکی جزء بهترین‌ها در تهران می‌باشد.

دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه‌ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول (اموالی که قابل نقل مکان و جابجایی نیستند مانند خانه و زمین) و انسان مربوط می‌شوند.

وکیل ملکی وکیلی می‌باشد که هرچند توانایی دفاع و اقامه دعوا در انواع دعاوی از قبیل دعاوی خانواده (طلاق و حضانت (نگهداری) و نفقه و فسخ نکاح و…) را دارد، اما وارد چنین دعاوی نمی­‌شود و صرفا تمام تمرکز خود در امور ملکی معطوف می‌کند.

از جمله این دعاوی حقوقی ملکی می‌توان به تنظیم سند رسمی، اخذ پایان کار، خلع ید (خارج کردن ملک از دست متصرف)، تقسیم و افراز املاک مشاع (مشترک) اشاره کرد.

دعاوی کیفری ملکی مثل فروش مال غیر (دیگری)، جعل سند، تصرف عدوانی (تصرف بدون رضایت مالک) و… همه این موضوعات در دایره دعاوی ملکی و حوزه کاری یک وکیل ملکی قرار می‌گیرد.

وکیل مجتمع قضایی مفتح تهران

سوالاتی که پیرامون معرفی وکیل تخصصی دعاوی ملکی، بررسی خواهند شد:

  • ملک مشاع چیست؟
  • دعوای خلع ید با دعوای تصرف عدوانی چه تفاوتی دارد؟
  • در صورت فروش ملک به دیگری وضعیت مستاجر چه خواهد شد؟
  • آیا مستاجر می‌تواند ملک را به دیگری اجاره دهد؟

ملکی که بین چند نفر مشترک باشد؛ ملک مشاع نام دارد مانند ملکی که به چند نفر به ارث رسیده این ملک بین تمام وراث مشترک است.

تفاوت تفکیک و افراز در فروش ملک مشاع

در صورت عدم توافق شریکان بر فروش ملک مشاع (مشترک)، هرکدام از شرکاء می‌تواند درخواست افراز (جداسازی) ملک مشاع را بدهد.

لازم به ذکر است در صورتی‌که جریان ثبتی ملک پایان یافته باشد درخواست افراز توسط وکیل ملکی به اداره ثبت محل تقدیم می‌گردد.

اما در خصوص تفکیک ملک لازم نیست ملک حتما مشاعی (مشترک) باشد.

یعنی اینکه مالک ملک این امکان را دارد با انتخاب وکیل ملکی درخواست تفکیک ملک خود به قطعات مختلف را به اداره ثبت تقدیم کند.

همچنین اگر مالکین مشاعی بر تقسیم ملک (اعم از عرصه یا اعیان) توافق داشته باشند؛ می‌توانند درخواست تفکیک خود را توسط وکیل ملکی به اداره ثبت تقدیم نمایند و نیازی به درخواست افراز (تقسیم) ندارند.

راه مطالبه اجور معوقه ملک مسکونی چگونه است؟

در قرارداد اجاره اماکن مسکونی میزان اجاره‌بهای ماهیانه مشخص می‌شود که مستأجر متعهد می‌گردد در ابتدا و یا انتهای هر ماه مبلغ مورد نظر را به مالک پرداخت نماید.

اگر مستأجر به تعهد پرداخت اجور ماهیانـه عمل نکند و اجور به تعویق بیفتد مالـک می‌تواند با اخذ وکیل ملکی با تقدیـم دادخواست به مرجع قضائی مطالبه اجور معوقه را درخواست نماید.

وکیل در میرداماد

غالباً اجاره‌نامه‌ها در صورت تعویـق پرداخت اجور از طرف مستأجر برای مالـک حق فسـخ اجاره‌نـامه پیش‌بینی می‌شود.

مالک می‌تواند یا وکیل ملکی برای فسخ اجاره نامه و تخلیه مستأجر به مرجع قضائی مراجعه نماید.

اخذ پایان کار توسط وکیل چه مزایایی دارد؟

یکی از مراحل دریافت سند مالکیت ملک، دریافت اخذ پایان کار از شهرداری است.

پایان کار ساختمانی اولاً نشانه مبرهنی است که ملک ساخته شده دارای تخلف ساختمانی نیست و براساس معیارهای فنی و مهندسی کاملاً مورد تایید شهرداری می‌باشد.

ثانیاً با اخذ پایان کار می‌توان نسبت به اخذ صورت مجلس تفکیکی از اداره ثبت محل اقدام نمود.

ثالثاً بر مبنای دو بند بالا این امکان پیش می‌آید می‌توان نسبت به اخذ سند شش دانگ تفکیکی تک برگ اقدام نمود.

واضح است طی این مراحل توسط ذینفع هم زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و هم از پیچیدگی‌های زیاد اداری و حقوقی برخوردار است.

در حالی که مداخله وکیل ملکی در پروسه‌های فوق کار را در زمان کوتاه‌تر و بدون کارشکنی از طرف ادارات و با هزینه کمتر به ثمر می‌رساند.

دعوای خلع ید و تصرف عدوانی

این دو دعوا هر دو برای خارج نمودن ملک از تصرف، متصرف غیرقانونی مطرح می‌شود با این تفاوت که در طرح دعوای خلع ید، مالکیت باید اثبات گردد.

بنابراین هرگاه فردی بدون مجوز قانونی یا بدون رضایت مالک، ملک فرد دیگری را تصرف نماید؛ می‌توان یکی از این دعاوی را مطرح نمود.

دعوای خلع ید جنبه حقوقی دارد اما دعوای رفع تصرف عدوانی هم جنبه حقوقی دارد و هم جنبه کیفری یعنی متصرف غیرقانونی ممکن است مجازات هم شود.

شکایت از باشگاه ورزشی

به طور مثال چنانچه تصرف عدوانی و بدون رضایت مالک باشد؛ متصرف علاوه بر تخلیه ملک و پرداخت اجرت‌المثل ایامی که بدون اجازه ملک در تصرف او بوده به مجازات کیفری حبس نیز محکوم خواهد شد.

وکیل متخصص در دعاوی ملکی

قبول وکالت در پرونده‌های ملکی و مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

جهت هماهنگی با موسسه حقوقی مهر پارسیان با وکیل پایه یک دادگستری، دکتر محمدرضا مهری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل تخصصی ملکی تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین تخصی ملکی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز از طریق شماره موبایل‌های اعلامی امکان‌پذیر است.

ملک مشاع چیست؟

ملکی که بین دو یا چند نفر مشترک است به گونه‌ای که سهم هیچ یک مشخص نیست.

افراز ملک مشاع چیست؟

افراز ملک مشاع به معنی تقسیم و جدا نمودن سهم هر یک از شرکا از یکدیگر می‌باشد.

 

 

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (33 امتیاز)

6 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    جناب وکیل میخواستم بدونم ایا حتما باید صورت مجلس تفکیکی برای تعیین پارکینگ وجود داشته باشه؟

  • سلام وقت ما بخیر، بنده یک ملکی در شهر جدید پرند فروختم طبق قرارداد شخص خریدار موظف بوده که ثمن معامله رو در 6 ماه به طور تمام و کمال پرداخت کنند، الان از اون قرارداد 1 سال و خورده ای گذشته و ایشون فقط 12 میلیون از کل 80 میلیون رو پرداخت کردند و تو این مدت هم ارزش ملک چند برابر شده. من میخواستم بدونم با این توضیحات من میتونم این قرارداد رو فسخ کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در این خصوص رای وحدت رویه دیوان‌عالی کشور صادر شده است که راجع به نحوه رد ثمن معامله می‌باشد و در نهایت باعث بطلان معامله در فرض مستحق للغیر بودن می‌شود. این موضوع که شرایط شما شامل بطلان معامله می‌شود یا خیر نیازمند بررسی قرارداد و مدارک و مستندات شماست. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *