وکیل تصرف عدوانی مشهد

وکیل تصرف عدوانی مشهد

وکیل تصرف عدوانی مشهد


امروز با موضوع وکیل تصرف عدوانی مشهد با شما خواهیم بود.

دعوای تصرف عدوانی زمانی مطرح می‌گردد که شخصی ملک مورد تصرف دیگری یا دیگران را بدون مجوز قانونی یا بدون اجازه متصرف، به تصرف خود در بیاورد.

در تماس‌های مکرر شهروندان مشهدی با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در خصوص چگونگی رفع تصرف عدوانی و مزاحمت از حق، وکیل تصرف عدوانی گروه وکلای مهر به ارایه توضیحاتی در خصوص نحوه تقدیم دادخواست تصرف عدوانی، صلاحیت مراجع رسیدگی‌کننده به دعوای تصرف عدوانی، طرح دعوای تصرف عدوانی توسط امین و امکان طرح دعوای رفع تصرف عدوانی علیه دولت پرداخته است.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص انتخاب وکیل تصرف عدوانی مشهد

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا امکان طرح دعوای تصرف عدوانی علیه مستاجر وجود دارد؟

دادخواست رفع تصرف عدوانی علیه دولت را به چه مرجعی می‌بایست تقدیم نمود؟

دادخواست رفع تصرف عدوانی علیه شهرداری را به چه مرجعی می‌بایست تقدیم نمود؟

برای رفع تصرف عدوانی امین ملک چه ترتیباتی باید رعایت شود؟

بهترین وکیل تصرف عدوانی مشهد کیست؟

[/stextbox]

 

طرح دعوای تصرف عدوانی توسط امین

در خصوص اطلاق واژه امین در این مبحث باید گفت مستاجر ملک، نگهبان یا سرایدار ملک، کارگر، باغبان و مانند اینها، همگی به عنوان امین شناخته می‌شوند. چنانچه ملکی در تصرف امین باشد و فردی ملک را به صورت عدوانی از تصرف امین خارج نماید، امین می‌تواند دعوای تصرف عدوانی طرح نماید.

در این خصوص باید توجه داشت به دو صورت می‌توان دعوای تصرف عدوانی مطرح نمود:

اول: دعوای تصرف عدوانی توسط امین به قایم مقامی از جانب مالک

در این روش، امین باید رابطه بین خود و مالک را برای دادگاه اثبات نماید. مزیت این روش این است که برای امین این امکان وجود دارد که بتواند به سند مالکیت مالک، به عنوان اماره‌ای مبنی بر پیشینه تصرف خود استناد نماید؛

دوم: دعوای تصرف عدوانی توسط امین از جانب خود

در این روش امین با استناد به پیشینه تصرف خود و بدون نیاز به اینکه به امانی بودن ملک مورد تصرف اشاره کند به طرح دعوای تصرف عدوانی مبادرت می‌ورزد.

طرح دعوای تصرف عدوانی از جانب مالک یا متصرف‌علیه امین

چنانچه بین مالک و امین ملک اعم از مستاجر یا سرایدار یا کارگر و غیره، قرارداد و شرایطی در مورد نحوه تخلیه ملک مانند قرارداد شرطی یا قرارداد اجاره یا معامله با حق استرداد وجود داشته باشد؛ امکان طرح دعوای تصرف عدوانی به طرفیت امین امکان‌پذیر نیست و در صورت طرح، دادگاه اقدام به صدور قرار عدم استماع دعوا خواهد نمود.

در این خصوص طرح دعوای تخلیه ید با اصول حقوقی سازگار است.

چنانچه میان مالک ملک و امین قراردادی در مورد نحوه تخلیه ملک وجود نداشته باشد، امکان طرح دعوای رفع تصرف عدوانی علیه امین با رعایت نکات ذیل وجود دارد:

اولا مالک اظهارنامه‌ای جهت رفع تصرف برای متصرف ارسال نماید.

ثانیا متصرف از تاریخ ابلاغ اظهارنامه، مهلت ده روزه جهت رفع تصرف، فرصت خواهد داشت؛ درصورت رفع تصرف از جانب امین در مهلت ده روزه امکان طرح دعوای رفع تصرف عدوانی توسط مالک وجود دارد.

*بنا بر نظر برخی از حقوقدانان مالک باید حداکثر ظرف مهلت یک ماه از سپری شدن مهلت ده روزه‌ی مذکور، علیه وی طرح دعوا نماید. این گروه از حقوقدانان مهلت یک ماهه مزبور را به استناد قانون جلوگیری از تصرف عدوانی مصوب 1352 در نظر گرفته‌اند اما رویه قضایی محاکم، این قانون را با عنایت به قانون آیین دادرسی مدنی منسوخ می‌داند. بنابراین مقید نمودن مهلت طرح دعوای تصرف عدوانی به استناد ماده مزبور در رویه عملی کاربردی ندارد.

طرح دعوای تصرف عدوانی علیه دولت

چنانچه دولت، دستگاه‌های دولتی یا سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی یا عمومی، اقدام به تصرف عدوانی، ممانعت یا مزاحمت از حق نمایند، رسیدگی به آنها هیچ تفاوتی با رسیدگی به دعاوی‌ای که شخص حقیقی مرتکب شده باشد، ندارد. در واقع باید توجه داشت که تصرف عدوانی ملک توسط دولت یا دستگاه‌های دولتی یا عمومی، مشمول اعمال تصدی است نه اعمال حاکمیتی دولت و تصمیمات دولتی؛ بنابراین رسیدگی به رفع تصرف عدوانی در این خصوص تفاوتی با دیگر دعاوی تصرف عدوانی ندارد.

از همین رو دعوای رفع تصرف عدوانی که به طرفیت دولت مطرح می‌گردد در صلاحیت دادگاه عمومی محل وقوع ملک است، نه دیوان عدالت اداری.

همچنین رسیدگی به دعوای رفع تصرف عدوانی علیه دولت، تابع قانون آیین دادرسی مدنی است، نه قانون دیوان عدالت اداری یا سایر قوانین.

 وکیل تصرف عدوانی مشهد

دعوای رفع تصرف عدوانی هم در قالب دعوای کیفری و هم در قالب دعوای حقوقی قابل طرح و پیگیری است.

چنانچه شما عزیزان در خصوص طرح دعوای تصرف عدوانی سوال یا ابهامی دارید قبل از هر اقدام جهت تنظیم دادخواست یا طرح شکواییه تصرف عدوانی با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره نمایید.

موسسه حقوقی داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر به شما عزیزان در خصوص طرح دعوای تصرف عدوانی مشاوره حقوقی به صورت تلفنی، مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین ارایه نموده و در تمامی پرونده‌های ملکی قبول وکالت می‌نمایند.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای هماهنگی جهت مشاوره حقوقی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره دفتر وکیل تصرف عدوانی در مشهد

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *