وکیل تصرف عدوانی کرمانشاه

وکیل تصرف عدوانی کرمانشاه

وکیل تصرف عدوانی کرمانشاه


امروز با موضوع وکیل تصرف عدوانی کرمانشاه با شما خواهیم بود.

هر مالی اعم از مال منقول و مال غیرمنقول که در تصرف شخص باشد، بیانگر این مهم است که آن مال متعلق به اوست. این اصل در میان اصول حقوقی پذیرفته شده و هر کس خلاف آن را اعلام نماید، به عنوان مدعی در محکمه شناخته شده و باید ادعای خود را اثبات نماید.

در حقیقت مدعی برای تحصیل مالی که مورد ادعای اوست و در حال حاضر در ید دیگری قرار دارد، دعوای تصرف عدوانی مطرح نماید.

وکیل تصرف عدوانی کرمانشاه از همکاران گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان نوشتاری در خصوص دعوای تصرف عدوانی، چگونگی اخذ دستور موقت در دعوای تصرف عدوانی، مرجع صالح به رسیدگی دعوای تصرف عدوانی و مراجع تجدید نظر از آرای صادره در دعاوی تصرف، تهیه نموده است.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص انتخاب وکیل تصرف عدوانی کرمانشاه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در چه صورت می‌توان از آرای صادره در دعوای تصرف عدوانی تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی نمود؟

آیا آرای صادره در دعوای تصرف عدوانی قابل اعاده دادرسی است؟

در چه مرحله‌ای از دادرسی دعوای تصرف عدوانی می‌توان درخواست دستور موقت نمود؟

بهترین وکیل تصرف عدوانی کرمانشاه کیست؟

مزایای داشتن وکیل در دعاوی تصرف چیست؟

[/stextbox]

 

دعاوی تصرف در نظام حقوقی ایران به سه دسته تقسیم می‌شود:

دعوای رفع تصرف عدوانی: هرگاه کسی بدون مجوز قانونی و اجازه متصرف ملک، ملکی را که تحت تصرف دیگری است به نحو عدوان تصرف نماید، رفتار وی تصرف عدوانی است. در این فرض شخصی که سابقا متصرف ملک بوده است می‌تواند به عنوان خواهان دادخواست رفع تصرف عدوانی به دادگاه محل وقوع ملک ارایه نماید.

وکیل خانواده منطقه 3 تهران

گفتنی است دعوای تصرف عدوانی مطابق ماده 690 قانون مجازات اسلامی قسمت تعزیرات، قابلیت شکایت کیفری در دادسرا را نیز دارد. قانونگذار برای کسی که از روی عمد و با سونیت اقدام به تصرف ملک در ید دیگری نماید، مجازات تعیین نموده است.

لازم به ذکر است در شکایت کیفری، شاکی باید علاوه بر سبق تصرف، مالکیت خود بر ملک را نیز اثبات نماید.

دعوای رفع ممانعت از حق: هرگاه کسی در استفاده از حق انتفاع و ارتفاق شخص دیگر، ممانعت ایجاد نماید و مانع استفاده وی شود، شخص مذکور می‌تواند دادخواست رفع ممانعت، به دادگاه صالح تقدیم نماید.

دعوای رفع مزاحمت از حق: هرگاه شخصی بدون اینکه مال غیرمنقولی را از تصرف دیگری خارج نماید صرفا در استفاده از مال مذکور ایجاد مزاحمت نماید، مرتکب جرم شده است.

شاکی می‌تواند به جرم مزاحمت، از ایجاد‌کننده مزاحمت، شکایت کیفری مطرح نماید.

ویژگی‌های مشترک دعاوی سه گانه تصرف

دعاوی سه گانه‌ی رفع تصرف عدوانی، رفع ممانعت از حق و رفع مزاحمت، از دعاوی غیرمنقول هستند؛ بنابراین در خصوص اموال منقول طرح دعوای تصرف امکان‌پذیر نیست.

مطابق رویه قضایی در خصوص اموال منقول، چنانچه کسی مدعی مالکیت گردد می‌تواند دادخواستی مبنی بر استرداد مال، تنظیم و به دادگاه تقدیم نماید.

هر سه دعوای مزبور از دعاوی غیرمالی اعتباری هستند، بنابراین آرایی که در این دعاوی صادر می‌گردد قابل فرجام خواهی نبوده و صرفا در شمار دعاوی قابل تجدید نظر قرار می‌گیرند.

مطابق رویه قضایی طرح دعاوی سه‌گانه تصرف، محدود به مهلت خاصی نیست. اداره حقوقی قوه قضاییه در نظریه مشورتی 5920/7 این نظریه را تایید نموده است.

شیوع ایدز در لردگان

در دعاوی سه‌گانه‌ی تصرف، دادگاه به اثبات مالکیت خواهان توجه نمی‌نماید؛ بلکه تنها به احراز پیشینه تصرف خواهان می‌پردازد.

در واقع قانونگذار با تصویب قوانین راجع به تصرف عدوانی و رفع ممانعت و مزاحمت از حق، در پی حمایت از مالک نبوده بلکه تنها حامی شخصی است که پیشینه تصرف در ملکی را داراست؛ این موضوع بیانگر تفاوت دعاوی تصرف با دعوای مالکیت است.

در دعوای تصرف نه تنها اثبات مالکیت اهمیت ندارد، بلکه حتی لازم نیست خواهان مشروعیت تصرف پیشین خود را اثبات نماید. در واقع احراز عدم مشروعیت تصرفات سابق خواهان، تاثیری در دعوای تصرف نخواهد داشت.

با عنایت به این موضوع، چنانچه ملکی در تصرف شخصی غیر از مالک باشد و مالک بدون مراجعه به دادگاه صالح، با قهر و غلبه وارد ملکی شود که تحت تصرف دیگری است، رفتار او مصداق تصرف عدوانی است.

 معرفی وکیل تصرف عدوانی کرمانشاه

چگونگی تقدیم دادخواست رفع تصرف عدوانی و پیگیری پرونده‌های ملکی در محاکم و تنظیم دادخواست تجدیدنظر و لوایح دفاعیه در محاکم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چنانچه شما عزیزان در دعوای تصرف عدوانی به عنوان خواهان یا خوانده به دعوا ورود پیدا نموده‌اید یا نسبت به حکم دادگاه به عنوان شخص ثالث و خارج از دادرسی معترض هستند، قبل از هر اقدامی با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره نمایید. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر که جملگی از وکلای باتجربه در دعاوی ملکی می‌باشند، آماده ارایه مشاوره حقوقی به صورت حضوری و آنلاین به شما عزیزان هستند و در تمامی مراحل دادرسی از تقدیم دادخواست، درخواست دستور موقت، تنظیم لایحه، تجدید نظر و اعاده دادرسی شما را همراهی خواهند نمود.

وکیل دادسرای ناحیه ۱۱ تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای هماهنگی جهت مشاوره حقوقی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره دفتر وکیل تصرف عدوانی در کرمانشاه

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *