وکیل جعل در مشهد

وکیل جعل در مشهد

وکیل جعل در مشهد


امروز با موضوع وکیل جعل در مشهد با شما هستیم.

یکی از پر کاربردترین موضوعات حقوقی به خصوص حقوق کیفری در دادسراها و دادگاه ها که مجازات نسبتا سنگینی دارد جرم جعل می باشد.

به همین دلیل، وکیل جعل در مشهد در این نوشتار که توسط وکیل جعل در مشهد و همکار گروه وکلای مهر با مشاوره مستقیم محمدرضا مهری، برترین وکیل کیفری در ایران، تهیه شده و در سایت موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان منتشر خواهد شد، شرایط تحقق جرم جعل، مصادیق جرم جعل، نحوه شکایت از جعل، مرجع صالح رسیدگی به جرم جعل بررسی شده است.

سوالات متداول در خصوص وکیل جعل در مشهد

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

شرایط و ارکان تحقق جرم جعل چیست؟

مجازات جرم جعل در قانون مجازات اسلامی به چه صورت است؟

بهترین وکیل جعل در مشهد کیست؟

مزایای داشتن وکیل در شکایت جعل چیست؟

مرجع صالح جهت رسیدگی به جرم جعل کجاست؟

[/stextbox]

 

تعریف جرم جعل در قانون

جعل در لغت به معنای تغییر و دگرگونی است و در اصطلاح حقوقی به این معناست که فردی امضا، دستخط یا نوشته ای را ایجاد نموده یا تغییر دهد به گونه ای که امضا و نوشته جدید برخلاف واقعیت باشد.

به عبارت دیگر فرد جاعل در صدد این است که دروغ را به صورت حقیقت وانمود نماید و از این طریق دیگری یا دیگران را فریب دهد.

بر اساس ماده 523 قانون مجازات اسلامی مصوب  1375 جعل و تزویر عبارت است از ساختن نوشته یا سند یا مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی و سایر اشیا و تغییراتی که در سند یا نوشته موجود و معتبر به ترتیب مقرر در قانون ایجاد می شود.

وکیل کیفری یوسف آباد

مصادیق جرم جعل

ساختن نوشته: نوشته جعلی هر عبارت و علامت اصطلاحی است که برخلاف واقع و به منظور ضرر به دیگری ایجاد می شود. در خصوص نوشته ذکر دو مطلب ضروری است:

اول اینکه لازم نیست حتما ذکر مطلب تحریف شده در نوشته، توسط خود جاعل صورت گیرد و ثانیا ایجاد نوشته جعلی زمانی تحقق می یابد که سند یا برگه ای دال بر وجود رابطه حقوقی تنظیم شده و دارای ارزش حقوقی باشد.

ساختن سند: اولین نکته در جعل سند این است که اسناد به دو دسته اسناد عادی و اسناد رسمی تقسیم می شود. سند رسمی به لحاظ اعتبار و تشریفات تنظیم از قدرت بیشتری نسبت به سند عادی برخوردار است از همین رو جعل سند رسمی نسبت به جعل سند عادی از اهمیت بیشتری برخوردار است و معمولا محاکم مجازات سنگین تری برای جعل سند رسمی در نظر خواهند گرفت.

در واقع هرگونه جعلی که در اوراق و اسناد رسمی صورت می گیرد و با اصل مطابقت ننماید، ایجاد کننده و تصدیق کننده آن، جاعل در اسناد رسمی محسوب و قابل تعقیب می باشد.

ساختن امضا و مهر: از متداول ترین و رایج ترین مصادیق جرم جعل، ساختن امضا و مهر است. مهر و امضا اشخاص بر روی نوشته ها و اسناد رسمی و عادی بیانگر اعتبار آن سند و نوشته و همچنین انتساب آن متن به صاحب امضا و مهر است و همین موضوع اهمیت جرم را بیشتر می کند.

عمل مرتکب در جرم جعل

فعل مرتکب در جرم جعل باید فعل مثبت باشد و جعل با ترک فعل به هیچ عنوان محقق نمی شود. قانون گذار در ارتکاب فعل جعل مخدوش کردن و دست بردن در سند یا ورقه، عبارت ها و اصطلاحات مختلفی را ذکر کرده است مانند خراشیدن، تراشیدن و غیره. بنابراین با توجه به متن قانون مجازات اسلامی جرم جعل تحت عنوان جعل مفادی یا معنوی مورد بررسی قرار می گیرد.

تعدد و تکرار جرم در قانون جدید

جعل مادی زمانی محقق می شود که به صورت فیزیکیدر یک مدرکی تحریف شده، ارتکاب یافته باشد به نحوی که با یک بازنگری سطحی بتوان تشخیص داد این مدرک جعلی است یا خیر. جعل مفادی یا معنوی به این صورت است که شخص جاعل در واقع عمل فیزیکی انجام نمی دهد بلکه جعل حقیقت در عالم ذهن صورت می گیرد چرا که حقیقت در عالم ذهن منقلب و دگرگون شده است. ماده 534 قانون مجازات اسلامی مصوب 75 به جعل معنوی اشاره دارد.

مصادیق جعل مادی

خراشیدن یا تراشیدن نوشته و دستخط

قلم بردن و الحاق در نوشته

محو نوشته

تقدم یا تاخر سند به تاریخ حقیقی

الصاق نوشته ای به نوشته دیگر

مصادیق جعل معنوی یا مفادی

ایجاد قرارداد یا سند برائت ذمه

تغییر یا جعل اسامی اشخاص

امر باطلی را صحیح و یا صحیحی را باطل جلوه دادن

چیزی که به آن اقرار نشده اقرار شده جلوه دادن

مرجع صالح جهت شکایت از جرم جعل در مشهد

جهت شکایت از جرم جعل به دادسرای عمومی در معیت دادگاه محل وقوع جرم مراجعه نمود. بازپرس پس از تحقیقات مقدماتی چنانچه عمل را جرم بداند با صدور قرار جلب به دادرسی پرونده را به دادگاه ارسال تا متهم در دادگاه محاکمه شود.

خدمات گروه وکلای مهر و معرفی وکیل جعل در مشهد

جعل و تزویر از جمله جرایمی است که قضات محاکم حتی آنهایی که بسیار متخصص و متبحر هستند در تطبیق موارد آن با مقررات دچار اشکال می شوند چرا که نحوه ارتکاب جرم همواره در حال تغییر است. به این جهت وکیل در شکایت جرم جعل بسیار می تواند به طرفین دعوا کمک نماید.

مجازات سحر تبر

موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره مندی از گروه وکلای مهر که همگی از وکلای پایه یک دادگستری می باشند به شما عزیزان در خصوص نحوه تنظیم شکایت جعل، پیگیری پرونده در محاکم مشاوره حقوقی ارایه نموده و قبول وکالت می نمایند.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب و معرفی وکیل جعل در مشهد، وکیل و مشاور حقوقی خوب در خراسان، وکیل طلاق توافقی در خراسان رضوی، وکیل ملکی مشهد، مشاوره با وکیل تلفنی، مشاوره با وکیل آنلاین مشهد، در ساعات اعلامی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

09120067665

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *