وکیل حرفه ای در تهران

وکیل حرفه ای در تهران

وکیل حرفه ای در تهران


انتخاب و حضور وکیل حرفه ای در تهران در محاکم قضایی مهم‌ترین و بهترین گام در پیروزی در محاکم قضایی خواهد بود.

به دلیل عدم توضیح نقش مشاوره حقوقی و وکیل در امور روزمره اشخاص، هنوز خدمات وکالت حرفه ای در تهران و ایران جای خود را باز نکرده است.

وکیل حرفه ای کیفری در تهران، عنوانی است که برای وکلای متخصص و حرفه‌ای و با تجربه در هر امر حقوقی تعیین می‌نمایند به طور مثال وکیل حرفه ای امور کیفری، وکیل حرفه ای دعاوی ملکی و…

در این نوشتار سعی داریم ضمن معرفی وکیل حرفه ای در تهران، به بعضی از سوالات عزیزان در موضوعات کیفری پاسخ می‌دهیم.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله نیازمند مشورت گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری هستید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در انتهای مقاله درج شده‌اند؛ تماس بگیرید.

سوالات مهمی که وکیل حرفه ای در تهران پاسخ خواهند داد:

واژه اسقاط حق تجدیدنظر خواهی کیفری به چه معناست؟

آیا سرک کشیدن در تلفن همراه همسر جرم است؟

وکیل تصادفات رانندگی تهران

برای جستجوی وکیل حرفه ای در تهران چه اقدامی لازم است؟

جرم توهین در فضای مجازی با کدام ماده قانونی قابل مجازات است؟

دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای تهران کجاست؟

اسقاط حق تجدیدنظرخواهی در پرونده کیفری

رسیدگی به پرونده‌های کیفری به صورت معمول در چند مرحله صورت می‌پذیرد.

مرحله اول: تحقیقات مقدماتی

در جرایم عمومی و جرایمی که تحقیق در آنها نیاز به طرح در دادسراهای عمومی و انقلاب دارد، اولین مرحله رسیدگی قضایی در دادسراها انجام می‌شود؛ تعداد زیادی از دادسراهای عمومی و تخصصی در کشور مشغول فعالیت هستند.

بعد از این که مقام قضایی در دادسرا به پرونده رسیدگی نمود؛ تصمیم خود را در قالب یکی از قرارهای نهایی صادر خواهد کرد و قرار نهایی به معنی خاتمه پرونده در دادسرا است.

این قرار می‌تواند در صورت عدم احراز وقوع جرم یا جرم نبودن موضوع، باعث توقف جریان رسیدگی و تعقیب متهم شود؛ اما این قرار نهایی قابل اعتراض در دادگاه کیفری صالح است.

پس از این مرحله دادگاه کیفری یک یا دو، دادگاه انقلاب یا سایر دادگاه های کیفری در مقام رسیدگی بدوی (نخستین) به پرونده رسیدگی نموده و رای خود را صادر خواهند کرد.

معمولا رای کیفری قابل اعتراض و تجدیدنظر خواهی در مرجع بالاتر است.

اعتراض به رای کیفری

وکیل حرفه ای در تهران در تشریح ماده ۴۴۲ و قابلیت اعتراض آرای کیفری بیان داشتند: صرف نظر از حق تجدیدنظرخواهی در پرونده کیفری پس از رسیدگی در پرونده کیفری مرجع رسیدگی به اعتراض دادگاه تجدید نظر و در بعضی موارد دیوان عالی کشور است.

در مواردی که تجدیدنظر خواهی به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود عنوان فرجام خواهی پیدا می‌کند و در تمام محکومیت‌های تعزیری، در صورتی که دادستان از حکم صادره درخواست تجدید نظر نکرده باشد، محکوم علیه می‌تواند پیش از پایان مهلت تجدیدنظرخواهی با مراجعه به دادگاه صادرکننده حکم حق تجدید نظر خواهی خود را اسقاط یا درخواست تجدید نظر را مسترد نماید.

مقایسه تعویق صدور حکم با تعلیق اجرای مجازات

به این ترتیب می‌تواند تقاضای تخفیف در مجازات نماید.

وکیل حرفه ای در تهران در ادامه به بررسی تسلیم به رای پرداختند؛ تسلیم به رای به این معنی است که در صورت اسقاط حق تجدیدنظرخواهی، تا یک چهارم از مجازات کاهش خواهد یافت.

وصول درخواست تخفیف مجازات دادگاه در وقت فوق‌العاده با حضور دادستان به موضوع رسیدگی و تا یک چهارم مجازات تعیین شده را کسر می‌کند و این حکم دادگاه قطعی است.

پس می‌توان گفت با مجوز حاصل از ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری اگر یکی از طرفین پرونده در امور کیفری رای علیه وی صادر شود دو راه پیش رو دارد.

اول: به دادگاه تجدیدنظر یا دیوان عالی کشور اعتراض خود را با یکی از عناوین تجدیدنظرخواهی یا فرجام خواهی ثبت نموده و پیگیری می کند.

دوم: محکوم می‌تواند پیش از پایان مهلت تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی به دادگاه صادرکننده حکم بدوی مراجعه نموده و با اسقاط حق تجدیدنظرخواهی یا استرداد تقاضای تجدید نظر خواهی از تخفیف ۲۵ درصدی در میزان مجازات برخوردار شود.

وظیفه دادگاه صادرکننده حکم قطعی کسر یک چهارم از محکومیت کیفری می‌باشد.

بنابراین صرف نظر کردن از تجدید نظر خواهی در امور کیفری و یا فرجام خواهی منجر به اعمال تخفیف در مجازات قانونی خواهد شد؛ اما این امتیاز صرفاً برای پرونده‌هایی است که با محکومیت تعزیری مواجه هستند و وکیل حرفه ای در تهران نیز این امر را تشخیص دهد.

اگر شخصی به مجازات قصاص یا حدود دیگر محکوم شود با استفاده از اسقاط حق تجدیدنظرخواهی نمی‌تواند درخواست تخفیف در مجازات را نماید.

آیا سرک کشیدن در گوشی تلفن همراه همسر جرم است؟

گسترده بودن فناوری‌های الکترونیک ممکن است باعث تجاوز به حریم خصوصی اشخاص شود؛ بسیاری از اطلاعات شخصی، خانوادگی و شغلی شما ممکن است در گوشی تلفن همراه نگهداری شود.

وکیل جرایم رایانه ای خیابان ولیعصر

دسترسی سایر افراد به این اطلاعات مصداق نقض حریم خصوصی و در قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب می‌شود.

هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد به حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

با توجه به اینکه گوشی تلفن همراه همسر یکی از دستگاه‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود و دسترسی بدون اجازه اشخاص دیگر حتی همسر جرم محسوب می‌شود.

در صورت طرح ‌شکایت مرتکب قابلیت تعقیب کیفری و محکومیت دارد؛ اما شرط جرم انگاری، استفاده از تدابیر امنیتی برای سامانه است.

به عنوان مثال اگر گوشی تلفن همراه شما دارای رمز یا کد ورود نباشد و همسر شما به این اطلاعات دسترسی پیدا کند مرتکب جرمی نشده است.

اما استناد به اطلاعات اینستاگرام، تلگرام یا واتساپ تلفن همراه همسر در مراجع قضایی نیاز به مجوز قانونی دارد و صرف دسترسی شما و گرفتن اسکرین‌شات یا عکس از مکالمات به عنوان دلیل محسوب نخواهد شد.

حال اگر همسر گوشی تلفن همراه را به واسطه فریب دادن همسر اطلاعات رمز را از گرفته باشد باز هم جرم محسوب می‌شود؛ حق ورود و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه شما را ندارد.

اگر همسر با استفاده از رمز یا هک کردن وارد سیستم تلفن همراه شود باز هم جرم است؟

قانون در این موضوع ساکت است؛ بنابراین وکیل حرفه ای درتهران چنین استدلال نمودند اگر فردی از تدابیر امنیتی شما عبور کند و وارد سیستم تلفن همراه تبلت یا سایر دستگاه‌های هوشمند شود حتی بدون اینکه اطلاعات شما را مشاهده یا ذخیره کند عمل وی جرم و قابل مجازات است.

همسرم در اکانت اینستاگرامی من وارد شده و به دوستانم به عنوان من پیام داده است آیا عمل وی جرم است؟

جواب این سوال نیز مثبت است؛ زیرا ورود بدون اجازه به اکانت اینستاگرامی یا تلگرامی و استفاده از حساب کاربری یا عکس دیگران به عنوان خود، جرم است.

نمونه رای تحصیل مال از طریق نامشروع

حال اینکه همسر شما وارد حساب اینستاگرامی شما شده و به دوستان شما پیام ارسال نموده است؛ دسترسی غیرمجاز و سرک کشیدن به اطلاعات شما تا این مرحله می‎تواند موجب حبس برای وی شود؛ هرچند ممکن است که این مجازات به جزای نقدی تبدیل شود.

اما اگر پیام‌هایی که به دوستان شما ارسال نموده حاوی الفاظ یا تصاویر و فیلم‌های مستهجن و مبتذل باشد جرم دیگری است که بر اساس قانون خاص قابل مجازات است.

برای تعقیب کیفری در این موضوع دوستان شما نیز باید از همسرتان شکایت کنند؛ شما در این پرونده صرفاً به دلیل دسترسی به اطلاعات محرمانه به عنوان شاکی می‌توانید طرح شکایت نمایید.

آیا توهین به دیگران در فضای مجازی و گروه‌های تلگرامی جرم است؟

معنای حقوقی توهین در قانون مجازات اسلامی خفیف کردن یا تحقیر کردن اشخاص دیگر در مقابل جمع یا در خلوت است؛ دشنام دادن به دیگران، فحاشی کردن، ناسزا گفتن و… از مصادیق بارز توهین به شمار می‌رود.

آنچه که در جرم توهین اهمیت دارد رفتار توهین آمیز است و گاهی ممکن است به شخصی دشنام دهیم اما به خاطر برخورداری از روحیه بالا تحت تأثیر سخنان ما قرار نگیرد.

در این حالت نمی‌توانیم بگوییم که توهین اتفاق نیفتاده چون شخص ناراحت نشده است و ملاک در جرم توهین رفتاری است که از خود بروز می‌دهیم و توهین‌آمیز است.

مرجع مرجع تخصصی شکایت از توهین در فضای مجازی

معمولاً توهین کننده در فضای مجازی فردی نامعین و مجهول‌الهویه است و مشکل این است که بعضی از افراد با اکانت‌های جعلی و هویت افراد دیگر و با عکس‌های دیگران، اکانت تلگرام یا اینستاگرام ایجاد می‌کنند.

در اینگونه موارد اگر در هنگام استفاده از اینترنت، فیلترشکن، روشن باشد به راحتی قابلیت تعقیب ندارد؛ اما شما می توانید با تنظیم شکواییه به دادسرای جرایم رایانه ای در تهران مراجعه کنید.

جرم قاچاق کالا

در شهرستان‌هایی که دادسرای جرایم رایانه ای ندارند دادسرای عمومی مرجع شکایت از جرم توهین در فضای مجازی است.

بنابراین ما نیازی به شناسایی اولیه هویت متهم نداریم و در هر نقطه از ایران که پیام های توهین آمیز را دریافت نمودید می‌توانید به دادسرای آن منطقه مراجعه و شکایت خود را مطرح کنید.

دادسرا معمولاً شکایت را به پلیس فتا فضای تبادل اطلاعات ارجاع نموده تا نسبت به شناسایی مجرم اقدام و نتیجه آن به مقام قضایی اعلام شود.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان:

معرفی وکیل حرفه ای در تهران

مشاوره تلفنی و حضوری و آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری برای کلیه ایرانیان داخل و خارج از کشور.

تنظیم شکواییه کیفری توسط وکیل متخصص.

مطالعه پرونده و تهیه و تنظیم لوایح جهت پرونده کیفری در تمام مراحل بدوی، تجدیدنظر، فرجام‌خواهی.

اعاده دادرسی در پرونده های کیفری.

فرجام خواهی در دیوان عالی کشور.

درخواست اعمال ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره از وکلای حرفه ای و متخصص با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

مجازات توهین در فضای مجازی چیست؟

توهین در فضای مجازی مجازات حبس، جزای نقدی یا هر دو مجازات را در پی خواهد داشت.

آیا حکم حبس قابل فرجام‌خواهی است؟

مجازات حبس بستگی به میزان آن ممکن است قابل فرجام‌خواهی یا اعتراض در دیوان عالی کشور باشد.

 

تلفن های هماهنگی مشاوره با برترین وکلای دادگستری ایران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

شماره موبایل وکیل حرفه ای در تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

مشاوره رایگان حقوقی  با وکیل کیفری صرفا برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی امکان پذیر است.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران . وکیل حرفه ای در تهران

۵/۵ - (۲۳ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر، من و دوستم یه ملکی رو در تهران خریدیم، سوالم این که آیا دو نفر ملک را به صورت شراکتی بخرند و به اندازه سهم‌شان در عرصه و اعیان شریک باشند، امکان دارد بدون اجازه دیگری در مقدار عرصه و اعیان خودشان تصرف کنند؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، طبق مواد ۵۸۱ و ۵۸۲ قانون مدنی، هیچ‌کدام از شرکا بدون اجازه شریک دیگر نمی‌توانند در بخش‌های اشتراکی تصرف کنند چرا که هر دو در همه اجزای ملک شریک می‌باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی در تهران با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *