وکیل دادسراهای عمومی تهران

وکیل دادسراهای عمومی تهران

 

تشکیل دادسراهای تخصصی در تهران، موجب برداشتن تراکم پرونده ها در دادسرای عمومی تهران شده است. بر اساس تقسیم کاری که مطابق با دستورالعمل دادستان عمومی و انقلاب تهران انجام شده است، تکلیف رسیدگی به جرایم عمومی در دادسراهای عمومی تهران مشخص شده است. گروه وکلای مهر با همکاری برترین وکیل دادسراهای عمومی تهران، نسبت به بررسی موارد داخل در صلاحیت دادسراهای عمومی تهران، پرداخته که نتیجه آن در سایت رسمی گروه وکلای تخصصی مهر قابل مشاهده خواهد بود.

وظایف و صلاحیت های دادسرای عمومی تهران

رسیدگی به شکایت های اشخاص حقیقی و حقوقی علیه شرکت های پارس خودرو، ایران خودرو و سایپا، در دادسرای ناحیه ده تهران، که قبلا به دادسرای هاشمی معروف بود رسیدگی می شود. به شکایت ها علیه شرکت های لیزینگ خودرو، نمایندگی های مجاز و عاملان مجاز شرکت های خودرو سازی فوق، در ناحیه دادسرای محل وقوع جرم رسیدگی خواهد شد.

 – به پرونده هایی که به جهت موضوع دارای آثار و اهمیت فوق العاده می‌باشند، تا زمان تاسیس دادسرای مرکز، در دادسرای ناحیه 12 امام خمینی رسیدگی می شود.

پرونده هایی که با صدور قرار عدم صلاحیت از سایر شهرها و حوزه های قضایی به دادسرای تهران واصل می شوند، اگر محل وقوع جرم خارج از تهران باشد و یا محل وقوع جرم در تهران و نامشخص باشد، در دادسرای ناحیه 12 تهران رسیدگی و اتخاذ تصمیم می شود. پرونده های با موضوع تخصصی نیز به صورت مستقیم به دادسرای تخصصی مربوطه در تهران ارسال می شود.  

 وکیل در اتوبان امام علی

در اجرای ماده 337 قانون آیین دادرسی کیفری جدید، اظهار نظر و صدور کیفرخواست نسبت به این گونه پرونده ها که در بخش های لواسان و رودبار قصران، رسیدگی شده است در دادسرای شمیران تهران . پرونده های بخش آفتاب، در دادسرای ناحیه 16 بعثت رسیدگی می شود. مگر اینکه پرونده در صلاحیت دادسرای امور جنایی تهران باشد، که به دادسرای امور جنایی تهران ارسال خواهد شد.

 – به موضوع اقامت و تردد غیر مجاز اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، بنگلادش، هندوستان و عراق، در ناحیه مربوط به وقوع جرم و یا دستگیری متهم رسیدگی می شود. سایر جرایم ارتکابی اتباع این کشورها نیز در نواحی عمومی دادسرای تهران رسیدگی می شود.

اگر جرایمی با مشارکت یا معاونت اتباع ایرانی و اتباع خارجی انجام شود، ناحیه ای که مطابق دستورالعمل، صلاحیت رسیدگی به جرم تبعه خارجی را دارد، به اتهام اتباع ایرانی نیز رسیدگی می کند.

 – رسیدگی به اتهامات اتباع خارجی مطابق تبصره 2 و رعایت ماده 236 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 رسیدگی می شود.  

نواحی دادسرا مکلفند در صورتی که یکی از اتهامات متهم مرتبط با مواد مخدر و روانگردان باشد، پرونده را با تهیه بدل مفید به دادسرای انقلاب تهران  یا ناحیه 20 تهران ارسال نموده و به سایر اتهامات متهم در همان ناحیه دادسرا رسیدگی کنند.

وکیل متخصص دادسراهای عمومی تهران

به کارگیری برترین وکلای کیفری تهران در موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، نوید روند رو به رشد در خدمات رسانی حقوقی به عزیزان را می دهد. جهت مشاوره آنلاین حقوقی با برترین وکیل دادسراهای تهران، و همچنین انتخاب بهترین وکیل دادسراهای عمومی تهران، با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

شکایت در دادسرای جرایم رایانه‌ای

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر

5/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *