وکیل در صادقیه

وکیل در صادقیه

وکیل در صادقیه


امروز با موضوع معرفی وکیل در صادقیه و همچنین بررسی موارد شهادت کذب در دادگاه با شما خواهیم بود.

معرفی وکیل کیفری در مناطق مختلف تهران و شهرهای ایران، به گونه ای که گروه وکلای مهر در دستور کار خود دارد، راه را برای جستجوی وکیل در صادقیه و سایر نقاط تهران هموار نموده است.

موسسه حقوقی و داوری مهر پارسیان، ضمن بررسی موارد خلاف واقع بودن شهادت شهود و همچنین عواقب شهادت کذب در دادگاه، به بررسی موضوع با رای دادگاه پرداخته و در ضمن نیز به معرفی وکیل در صادقیه خواهد پرداخت.

نکات مهم موضوع معرفی وکیل در صادقیه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

مهم ترین نکته برای انتخاب وکیل در صادقیه و سایر مناطق چیست؟

دفتر وکیل پایه یک دادگستری در صادقیه چگونه قابل جستجو است؟

آیا بعد از اثبات کذب بودن شهادت شهود می‌توان درخواست اعاده دادرسی کیفری نمود؟

جستجوی وکیل پایه یک دادگستری محدوده صادقیه و غرب تهران چگونه است؟

[/stextbox]

 

 بررسی موضوع شهادت کذب

خلاف واقع بودن شهادت شهود

استناد به خلاف واقع بودن شهادت شهود در صورتی از جهات پذیرش اعاده دادرسی است که کذب شهادت شهود در دادگاه کیفری ثابت شده باشد.

تاریخ رای نهایی: ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ شماره رای نهایی: ۹۳۰۹۹۷۰۹۱۰۷۰۱۱۷۷

خلاصه جریان پرونده

برابر دادنامه شماره ۴۰۲-۰۲/۰۶/۹۲ صادر شده از شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی جزایی تبریز آقای الف. به اتهام ارتکاب بزه اهانت و تخریب عمدی شیشه دفتر کار شاکی آقای الف.ن. به استناد مواد ۶۰۸ و ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ به پرداخت یک میلیون ریال بابت توهین و تحمل شش ماه حبس تعزیری به جهت تخریب محکوم شده و این حکم به دلیل غیابی بودنش، از سوی محکوم‌علیه مورد واخواهی قرار گرفته و دادگاه به شرح دادنامه شماره ۵۷۰-۰۳/۰۷/۹۳ حکم واخواسته را عیناً تأیید کرده است.

دادخواست مطالبه خسارت از بانک

محکوم‌علیه از دادنامه اخیر تجدیدنظرخواهی نموده و شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌شرقی وفق دادنامه شماره ۹۴۲-۱۴/۰۸/۹۳ حکم تجدیدنظرخواسته را مورد تأیید قرار داده است.

آقای الف.الف. وکیل دادگستری به وکالت از محکوم‌علیه از دادنامه اخیر درخواست پذیرش اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور نموده که پس از ثبت در دبیرخانه به شعبه ۳۴ برای رسیدگی ارجاع شده است.

واخواهی از حکم غیابی کیفری

نامبرده در لایحه تقدیمی که هنگام شور خوانده می‌شود چنین توضیح داده‌اند: … شهادت شهود، در پرونده دو نفر به عنوان شاهد ادای شهادت نموده‌اند حال آنچه در مورد شهادت قابل ذکر است که؛ اول: مستنداً به تبصره ۲۱ ماده ۱۵۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری در حقوق‌الناس شهادت در صورتی پذیرفته خواهد شد که به دستور دادگاه باشد.

دوم: شهادت می‌بایست منجز باشد یعنی موضوع شهادت به طور صریح از سوی شاهد به طوری که رفع شبهه گردد انجام گیرد.

سوم: مطابق ماده ۱۵۳ قانون مزبور شهود تحقیق و مطلعین قبل از اظهار اطلاعات خود باید سوگند یاد نمایند …

حتی یکی از شهود اقرار نموده بنده اصلاً در کلانتری حاضر نشده و شاکی برگه را سفید امضاء از من گرفته و بعداً خودش در آن مطالبی را تحریر نموده است و حتی ایشان در برگه پیوستی اقرار نموده‌اند که آقای الف. «موکل» صرفاً با الف.ن. (شاکی) برخورد لفظی داشته و این‌جانب تخریب شیشه دفتر از طرف الف. را مشاهده ننموده و تصدیق نمی‌نمایم. پس شاهد محترم از شهادت خود عدول نموده که این امر کاملاً منطبق با بند ۴ ماده ۲۷۲ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری می‌باشد.

وکیل تخصصی دعاوی ملکی

رای دیوان عالی کشور در  عدم پذیرش اعاده دادرسی قبل از اثبات شهادت دروغ

در خصوص درخواست محکوم‌علیه با وکالت وکیل فوق مبنی بر پذیرش اعاده دادرسی از دادنامه شماره ۹۴۲-۱۴/۰۸/۹۳ صادر شده از شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌شرقی، با توجه به این‌که عمده مطالب اظهار شده در لایحه تقدیمی دفاع در ماهیت امر کیفری است که در مراحل بدوی و تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار گرفته و طرح مجدد آن‌ها در این مرحله از موقعیت قانونی برخوردار نیست.

استدلال دیوان عالی کشور

ضمناً ایراداتی از قبیل این‌که شهادت شهود منجز نبوده و آنان قبل از بیان اطلاعات خویش سوگند یاد ننموده‌اند از موارد اعاده دادرسی مقرر در بندهای ماده ۲۷۲ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری نمی‌باشد. هم‌چنین خلاف واقع بودن شهادت گواهان در صورتی می‌تواند منطبق با بند ۴ ماده ۲۷۲ باشد که مطابق رأی وحدت رویه شماره ۳۷۰۰-۰۶/۰۷/۱۳۳۷ هیئت عمومی دیوان عالی کشور کذب شهادت شهود در دادگاه کیفری به‌ موجب حکم قطعی ثابت شده باشد.

بنابراین به لحاظ عدم انطباق تقاضا با مقررات اعاده دادرسی قرار رد آن صادر می‌شود.

?رئیس شعبه سی ‌و چهارم دیوان عالی کشور ـ عضو معاون

دفتر وکیل در صادقیه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری مهاجرت در صادقیه، مشاوره آنلاین با وکیل در صادقیه، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و استرالیا در صادقیه، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

وکیل ملکی اهر

شماره دفتر وکیل در صادقیه

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *