وکیل سرقفلی شمال تهران

وکیل سرقفلی شمال تهران

وکیل سرقفلی شمال تهران


امروز با معرفی وکیل سرقفلی شمال تهران با شما خواهیم بود.

سوالات کاربران و افراد مختلف در خصوص سرقفلی، در این مقاله توسط وکیل سرقفلی شمال تهران پاسخ داده خواهد شد.

سرقفلی حقی است برای مستأجر که در قانون روابط موجر و مستأجر توسط قانونگذار برای مستأجرین املاک تجاری پیش‌بینی شده است که دارای احکام و شرایط مخصوص به خود می‌باشد.

حق کسب و پیشه و تجارت نیز نوعی حق مالی است که در قراردادهای اجاره‌ای املاک تجاری به موجب شهرت و به مرور برای مستأجر ایجاد میشد و با حق سرقفلی دارای تفاوت است.

در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل سرقفلی شمال تهران و وکیل متخصص دعاوی ملکی در تهران دارید، با گروه وکلای رسمی مهرپارسیان تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم در معرفی وکیل سرقفلی شمال تهران

  • برای جستجوی وکیل خوب ملکی در منطقه یک تهران چه اقدامی لازم است؟
  • آیا می توان سرقفلی و حق کسب و پیشه را برای مطالبه مهریه توقیف کرد؟
  • چگونه می توان نسبت به تقسیم سرقفلی بین ورثه اقدام نمود؟

حق کسب و پیشه و تجارت با حق سرقفلی متفاوت است اما هر دو حق مالی می‌باشند که در خصوص املاک تجاری و در رابطه استیجاری ایجاد می‌شوند.

✅آیا انتقال سرقفلی بدون اجازه مالک ممکن است؟

✳️ وکیل سرقفلی شمال تهران در پاسخ به این سوال بیان داشتند: حق کسب و پیشه و سرقفلی دو نوع حق مالی متفاوت هستند.

هر دو قابلیت واگذاری به غیر را دارند اما قانونگذار برای این واگذاری تدبیری اندیشیده است.

اگر مالک رضایت دهد، طبیعی است حق کسب و پیشه را می توان به هر شخصی منتقل نمود بنابراین رضایت مالک حتما باید وجود داشته باشد.

نمونه لایحه تجدید نظر خواهی خلع ید

در واقع منظور از مالک، مالک حق کسب و پیشه است که همان مستأجر ملک تجاری می‌باشد که قرارداد اجاره آنها در سال 1356 تنظیم شده باشد، بنابراین رضایت مالک ملک، تأثیری ندارد.

آیا سرقفلی قابلیت واگذاری به غیر (نفرسوم غیر از مالک و مستأجر) را دارد؟

در صورتی که از مالک اجازه کسب نشود از مواردی است که برای مالک حق تخلیه ایجاد می شود.

به گفته وکیل سرقفلی شمال تهران، مالک به دادگاه مراجعه می کند و دادخواستی مبنی بر اینکه مستأجر من بدون رضایت من، ملک را به دیگری واگذار کرده است، مطرح می‌کند.

در اینجا پس از احراز انتقال به غیر (دیگری)، نصف ارزش سرقفلی توسط کارشناس برآورد می‌شود و حکم به تخلیه در قبال پرداخت نصف حق کسب پیشه به مستأجر اولیه داده می شود.

همچنین موعدی تعیین می شود تا ظرف یک مدت مشخص از تاریخ صدور حکم، مالک (مستاجر اول) نصف حق پیشه را در صندوق دادگستری بسپارد که این حق به مستاجر دوم می رسد.

اگر مالک به هیچ نحو برای انتقال سرقفلی رضایت نداد، مستأجر نمی تواند از طریق دادگاه سرقفلی را واگذار نماید؟

وکیل سرقفلی شمال تهران در این خصوص بیان داشتند: در ماده ۱۹ روابط موجر و مستأجر گفته شده، زمانی که مستأجری نیازی به مورد اجاره ندارد و می خواهد مورد را به دیگری انتقال دهد باید دادخواستی در دادگاه با عنوان تجویز (اجازه) انتقال منافع به غیر را مطرح کند.

یعنی از دادگاه می خواهد به او مجوز دهد که مورد اجاره را به دیگری واگذار کند.

وکیل در ونک

دادگاه مستأجر و مالک را به دادگاه دعوت می کند و به مالک عنوان می کند که آیا خود آمادگی خریداری سرقفلی را دارید یا خیر.

اگر خود مالک اعلام کرد که خودم خریداری می‌کنم ، مبلغ کارشناسی و زمانی برای پرداخت تعیین می شود.

اگر در زمان مشخص شده پرداخت صورت نگیرد به مستاجر مجوز داده می شود که مورد را به موجب سند رسمی به هر شخصی که بخواهد منتقل کند.

توجه داشته باشید تجویز (اجازه) انتقال منافع که از سوی دادگاه ارائه می شود تنها با سند رسمی باید صورت بگیرد نه با سند عادی.

چرا که ممکن است شخص این حکم را بگیرد و اقدام نکند.

در قانون نیز مشخص شده است ظرف مدت ۶ ماه به شخص ثالث منتقل کند و اگر در زمان تعیین شده انتقال با سند رسمی صورت نگیرد حکم ملغی می شود و مجوز از بین می‌رود.

بنابراین اگر مستأجری نیاز دارد مورد اجاره را به دیگری منتقل کند یا باید به مالک مراجعه کند و رضایت او را بگیرد یا از طریق دادگاه اقدام کند و به موجب ماده ۱۹ روابط موجر و مستاجر تجویز انتقال منافع به غیر را درخواست کند.

 مسائل مالی مانند مالیات و… برای ملکی که محل کسب پیشه و تجارت است برعهده چه کسی است؟

✳️ وکیل سرقفلی شمال تهران در پاسخ به این سوال اذعان داشتند: طبیعی است که اگر مالیات و عوارض ناشی از عین ملک باشد بر عهده مالک عین مستاجره (مال اجاره‌ای) است اما در بیشتر مواقع مالیات ناظر بر فعالیت های تجاری در ملک است و این مورد بر عهده مستأجر است.

تنفیذ وصیت‌نامه

 آیا مالک می تواند به دلیل تغییر شغل مستأجر از دادگاه حکم تخلیه دریافت کند؟

✳️ از مواردی که می‌توان تخلیه ملک را خواستار شد، تغییر شغل است.

به عنوان مثال یک مغازه که عکاسی است توسط مستأجر به قصابی یا شغلی که هیچگونه ارتباطی به عکاسی ندارد تغییر می کند.

در واقع هیچگونه مشابهتی به یکدیگر نداشته باشد.

توجه داشته باشید در اینجا صنف کسب و کار ملاک نیست، بلکه از نظر عرف دو شغل قبلی و فعلی باید مشابهت داشته باشند.

اگر مشابهت عرفی وجود نداشته باشد و بدون اجازه مالک صورت گرفته باشد از موارد تخلیه محسوب می شود و هیچگونه حق کسب و پیشه به مستأجر تعلق نمی گیرد.

در صورتی که مالک قصد بازسازی ملک را داشته باشد اما مستاجر ملک را تخلیه نکند ، چگونه می توان از دادگاه حکم تخلیه گرفت؟

✳️ در پاسخ به این سوال وکیل ملکی شمال تهران بیان داشتند، اگر ملکی نیاز به تجدید بنا داشته باشد مالک می تواند به شهرداری مراجعه کند و از شهرداری مجوز ساخت را بگیرد و در موعد قانونی که زمان پروانه تعیین می کند به دادگاه مراجعه کند و دادخواست تخلیه به لحاظ تجدید بنا دهد.

در این مورد نیز تمام حقوق مستأجر لحاظ می شود و دادگاه به کارشناس دستور ارزیابی می دهد.

اگر حقی در کسب پیشه وجود داشته باشد حتما در نظر گرفته می شود و مالک ملزم به پرداخت آن حق به مستاجر است تا بتواند دستور تخلیه را از دادگاه دریافت کند.

ملک تجاری که دارای حق سرقفلی می‌باشد را می‌توان وقف نمود که دارای تشریفات قانونی خاصی است که نیازمند دریافت مشاوره از وکیل سرقفلی شمال تهران می‌باشد.

وکیل وصول مطالبات از شهرداری

ثبت دعاوی مربوط به سرقفلی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صورت می‌گیرد و سپس برای رسیدگی به مرجع قضایی صالح ارجاع خواهد شد.

دادگاه پس از رسیدگی اقدام به صدور رأی می‌نماید و رأی صادر شده در مراجع تجدیدنظر قابل تجدیدنظر و اعتراض می‌باشد.

دفتر وکیل متخصص سرقفلی شمال تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل ملک در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09121281014
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (27 امتیاز)

20 دیدگاه

  • با سلام و عرض ادب . بنده سرقفلی یک مغازه در بازار تهران را دارم . به دلیل مشکلات مالی مجبور به دریافت وام از بانک شده ام که نتوانستم اقساط وام را سر وقت پرداخت کنم و الان سرقفلی مغازه من را درمزایده گذاشته تا به فروش برود . سوال من این است که آیا مزایده سر قفلی امکان پذیر میباشد ؟ ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید .

    • سلام و احترام
      توقیف سرقفلی توسط طلبکار منع قانونی ندارد، ولی آنچه در این خصوص اهمیت دارد مزایده سرقفلی یا به اصطلاح فروش آن می باشد، که در این مورد چون مزایده سرقفلی بر اساس قانون روابط موجر و مستاجر سال ۵۶ ، انتقال سرقفلی به غیر، از جمله مواردی است که باید با رضایت مالک باشد چون در صورت عدم رضایت و بدون اطلاع مالک براساس ماده ۱۹ همین قانون برای مستاجر از موارد تخلف محسوب شده که باعث می شود مالک برای تخلیه محل سرقفلی اقدام نماید پس مزایده سرقفلی از طریق اجرای احکام دادگستری باید به رضایت مالک باشد. با
      تحت شرایطی امکان به مزایده گذاردن حق سرقفلی شما وجود دارد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر همه روزه می توانید با شماره 09120067669 برای تعیین وقت مشاوره با وکیل ملکی تهران تماس بگیرید.

  • سلام و عرض ادب خدمت گروه قوی شما. یه پرونده منابع طبیعی و امنیت اخلاقی داشتم که برام با موفقیت انجام دادین. الان یه سوال در مورد سرقفلی دارم.سرقفلی از مستنثتیات دین حساب میشه یا می تونم توقیف کنم؟ ممنون

    • سلام دوست عزیز متشکر از حسن نظر شما و تبریک جهت موفقیت پرونده‌های شما.
      در مورد سوال، سرقفلی از مستثتیات دین نیست. سرقفلی و محل کسب را می‌توان توقیف نمود و اصل بر این می‌باشد که طلبکار می‌تواند، هر مالی را از بدهکار (مدیون) توقیف نماید، ولی بهتر است با وکیل متخصص سرقفلی مشاوره داشته باشید. زیرا توقیف سرقفلی مراحل پیچیده ای دارد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام. یه سوال دارم در مورد سرقفلی. منافع ملک و حق سرقفلی را برای بهره مند شدن ازش میشه توقیف کرد؟

    • سلام دوست عزیز
      سرقفلی و یا منافع ملک، ممکن است متعلق به مالک ملک یا دیگری باشد و این قبیل منافع که مالک آنها را به موجب سند رسمی به دیگری واگذار می‌نماید، معمولا به املاکی که تجاری‌اند، تعلق دارد. لذا این قبیل حقوق، حسب درخواست مراجع صلاحیت دار قابل بازداشت می‌باشند.

  • سلام و عرض ادب. بنده مالک یک ملک تجاری در شمال تهران هستم. این ملکم حدودا 18 ساله که در اختیار مستاجر است. مستاجر مورد اجاره را بدون گرفتن رضایت مالک با گرفتن سرقفلی از فردی به وی منتقل کرده شهرداری برای انجام طرحهای عمرانی با تملک محل کل حق کسب و پیشه را به منتقل الیه پرداخت کرده آیا مالک می تونه با طرح شکایت نسبت به استرداد نصف حق کسب و پیشه اقدام کند؟

    • سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه انتقال غیر قانونی و بدون رضایت مالک می‌باشد، مستاجر یا متصرف بیش از نصف حق کسب و پیشه، استحقاق ندارد. دریافت کل حق کسب و پیشه از شهرداری فاقد وجه قانونی است، اینکه اگر موجر قبل از تملک شهرداری، اقدام به طرح دعوی و تخلیه ملک کرده است، منتقل الیه مستحق دریافت نصف حق کسب و پیشه شناخته می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه، می‌توانید با وکیل متخصص در امور سرقفلی با شماره 02188663925 تماس بگیرید.

  • با سلام و وقت بخیر. عموی بنده سرقفلی یک باب مغازه در محدوده بازار تهران را داشت. متاسفانه چند ماه گذشته فوت کردن، ایشان یک پسر در خارج از کشور دارن که اجازه ورود به کشور را ندارن. ایشان در زمان حیات خود به بنده وکالت داده بودن که بعد از فوتشان بنده سرقفلی آن مغازه را به نام خود کنم. سوال بنده این است که، تکلیف سرقفلی این مغازه بعد از فوت ایشان چه می‌شود؟ بنده می‌توانم با داشتن این وکالت نامه این کار را انجام دهم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بعد از فوت هر شخصی تمام حقوق به ورثه می‌رسد، که انتقال سرقفلی به ورثه هم همین گونه است و ورثه شخص متوفی،‎میتوانند با انحصار وراثت به نسبت سهم خود مالک سرقفلی شوند. اما در اینکه در زمان حیات فرد ممکن است حق سرقفلی را به دیگران و یا خود فرزندان منتقل کرده باشد، باید گفت فرقی وجود ندارد که به چه کسی منتقل می‌شود تنها اگر حق انتقال به غیر سلب نشده باشد می‌توان این انتقال را انجام داد. شما می‌توانید برای بررسی مدارک و مشاوره با وکلای تخصصی در امور سرقفلی با شماره 02188663925 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام. پدرم میخواد حق سر قفلی یک مغازه رو بخره میخواستم بدونم خرید سرقفلی بدون تنظیم اجاره‌ ‌نامه باطل یا صحیح ؟

  • با سلام و وقت بخیر، بنده مالک یک ملک مشاعی هستم که حق سرقفلی این ملک به نام مستاجر است، اما ملک 2 مالک دارد. دراین صورت ‌که موجرین دو نفر هستنم، بنده به عنوان یکی از مالکین دادخواست تخلیه را مطرح کرده ام، اگر فقط یکی از مالکین درخواست تخلیه ملک را داشته باشد، آیا صدور حکم تخلیه ممکن خواهد بود؟

    • سلام دوست عزیز
      خرید حق سرقفلی بدون تنظیم اجاره‌نامه باطل محسوب می‌گردد. برای تنظیم قرارداد حق سرقفلی بهتر است از وکیل متخصص سرقفلی استفاده نمایید، که می‌توانید با گروه وکلای مهر 09120067664، تماس بگیرید.

  • با سلام و وقت بخیر، بنده مالک یک ملک مشاعی هستم که حق سرقفلی این ملک به نام مستاجر است، اما ملک 2 مالک دارد. دراین صورت ‌که موجرین دو نفر هستنم، بنده به عنوان یکی از مالکین دادخواست تخلیه را مطرح کرده ام، اگر فقط یکی از مالکین درخواست تخلیه ملک را داشته باشد، آیا صدور حکم تخلیه ممکن خواهد بود؟

    • سلام دوست عزیز
      امکان صدور حکم تخلیه ممکن می‌باشد، زیرا به موجب ماده ۱۶۷ قانون آیین دادرسی مدنی رفع تصرف عدوانی در املاک مشاع پذیرفته شده است. بدیهی است وقتی مقنن رفع تصرف علیه شریک مشاع را می‌پذیرد، به طریق اولی امکان درخواست تخلیه از سوی شریک علیه شخص غیر شریک، لااقل در بخشی که به نحو مشاع در تصرف دارد، امکان‌پذیر خواهد بود. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور سرقفلی با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و عرض خسته نباشید. ما تهران هستیم و از در بازار تعدادی ملک تجاری داریم که میخوایم سرقفلیش رو بفروشیم. اینکه خرید سرقفلی بدون تنظیم اجاره ‌نامه صحیح است یا باطل میخواستم بدونم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خرید سرقفلی بدون تنظیم اجارهنامه باطل محسوب میگردد و به استناد ماده ۶ قانون موجر و مستاجر سال ۱۳۷۶، مالک باید مبلغی تحت عنوان سرقفلی از مستاجر بگیرد و در قراردادی بین آن دو نفر تمام موارد از قبیل زمان و مبلغ اجاره ذکر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *