وکیل شکایت از امداد خودرو

وکیل شکایت از امداد خودرو

وکیل شکایت از امداد خودرو


امروز با موضوع وکیل شکایت از امداد خودرو با شما هستیم.

امدادگر وظیفه دارد در کوتاهترین زمان خود را به مجل توقف خودرو برساند و به محض رسیدن به محل وقف خودرو، ضمن کسب اطلاعات و مشخصات فردی امدادخواه و مطابقت با کارت شناسایی معتبر از قبیل اصل گواهینامه و کارت ملی و رویت کارت شناسایی خودرو و مطابقت با نوع خودرو و پلاک خودرو در خصوص علت توقف اقدامات مناسب را به عمل آورده و در صورت همراه نداشتن مدارک خودرو مراتب را به پلیس 110 در میان گذاشته و تا حصول اطمینان و کسب مجوز از پلیس 110 هیچ گونه اقدامی انجام ندهد.

بعد از اقدامات امدادخودرو و دریافت هزینه‌ها مربوطه طبق تعرفه تعریف شده  و ابلاغی، در پایان با تماس با مرکز پیام و انتقال اطلاعات به ماموریت خود پایان داده و محل را ترک میکنند.

لازم به توضیح است که میانگین زمان رسیدن امدادگر بین 20 الی 30 دقیقه به محل مورد نظر امدادخواه خواهد بود. در صورت نارضایتی از امداد انجام شده، مشتری می‌تواند اعلام کند. برای این مرحله حوزه بازرسی در نظر گرفته شده است.

در برخی موارد اشخاص از آرم و نشان امدادخودرو سوءاستفاده می‌کنند که در این زمینه، قابل شکایت و رسیدگی می‌باشد.

نکات مهم در زمینه وکیل شکایت از امداد خودرو

  • امداد خودرو مجاز دارای چه شرایطی می‌باشد؟
  • مرجع رسیدگی به تخلفات امداد خودرو چه می‌باشد؟

امداد خودرو مجاز و غیر مجاز

امدادخودروها به دو دسته جاده‌ای و درون شهری تقسیم می‌شود، اما تخلف در این دو نوع تیز وجود دارد.

تحقیقات محلی و معاینه محل

روش تخلفات و کلاهبرداری شرکت‌های غیر قانونی امدادخودرو نیز متفاوت و متنوع است. از بازاریابی غیرقانونی تلفنی و معرفی خود به عنوان نماینده شرکت‌های بزرگ خودروساز و تحویل کارت امداد قلابی و عدم ارائه هرگونه خدمات پس از دریافت پول گرفته تا سر کار گذاشتن مردم پس از ساعت‌ها معطلی و انتظار، معرفی افراد به تعمیرگاه‌های غیر مجاز و سرکیسه کردن آن‌ها می‌توان نام برد.

هنوز مرجع صدور مجوز و رسیدگی به تخلفات امدادخودرو غیرقانونی روشن نیست. طبق شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور مصوب شده است که قرار است امدادخودروها از سوی شهرداری‌ها ساماندهی شده و مجوز فعالیت از شهرداری صادر می‌شود.

اثر تخلفات امدادخودروها از نوع کلاهبرداری است که در باتوجه به این که جنبه کیفری دارد و رسیدگی آن ابتدا در دادسرا می‌باشد. از مشکلات امداد خودروها  غیر مجاز می‌توان به مشکل اخلاقی که برای مردم درست می‌کنند نام برد.

نمونه‌ای از شگرد جدید کلاهبرداری در پوشش امداد خودرو

تماس با خریداران خودرو‌های نو برای فروش کارت اشتراک تخفیف‌دار گرفته تا کلاهبرداری از خانم‌ها، برای بسیاری از خودرو داران ایجاد زحمت کرده است. متقلبان در میان ارتباط با مشتری و کارخانه قرار می‌گیرند تا با فروختن به اصطلاح زورکی برخی از اقلام، جیب مشتریان را خالی کنند و در واقع امدادخودروهای تقلبی بلای جان مشتریان خودروهای جدید و دست دوم شده‌اند.

در برخی موارد مشاهده شده تعدادی از افراد سودجو با افراد تماس گرفته و اعلام می‌کردند که از امداد خودرو هستند و اگر نسبت به خرید کارت اشتراک از شرکت اقدام نکنند از تخفیف خبری نیست.

توهین و افترا در فضای مجازی

شگرد جدید در مورد کلاهبرداری از خانم‌ها با این بهانه که خطر انفجار وجود دارد و آن‌ها را مجبور به توقف می‌کنند و به این صورت دست به کلاهبرداری می‌زنند.

 

پیگیری در مراجع قضایی

ارائه خدمات و تعمیرات توسط امدادخودرو و پیگیری مشکلات از جانب مشترکان در صورتی از طرف شرکت قابل پیگیری است که در قالب امداد خودرو مجاز باشد در غیر این صورت در مورد سایر شرکت‌های متفرقه شرکت امدادخودرو مسولیتی ندارد. در مورد مشکلات امدادخودرو غیر مجاز بایستی به مراجع قضایی مراجعه نمود.

 

رعایت موارد زیر در مورد امداد خودرو

1)شکایات خود را تلفنی اعلام کنید

2)مراقب امداد خودرو‌های تقلبی باشید

3)اطلاع از هزینه تعمیر و پرداخت دستمزد توسط امدادگر طبق تعرفه‌های ابلاغی و دریافت فاکتور در قبال هزینه‌ها امدادی

4)ارایه رضایت نامه از جانب امدادخواه به امداد‌گر بابت حمل خودرو به تعمیرگاه مجازو متعلق به امدادگر

5)چنانچه امدادخواه به هر دلیل، اعم از رفتار غیر اخلاقی، نحوه امداد، هزینه‌های دریافتی و … از امدادگر شکایت کند باید امدادگر رضایت امدادخواه را جلب نماید در غیر این صورت طبق ضوابط مقرر رفتار خواهد شد.

6)اطلاع از وظایف امدادگران

وکیل شکایت از امداد خودرو

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از نوع تخلف و پیگیری تخلف امدادخودرو و چگونگی مطالبه خسارت از تخلف و برای اطلاع از قوانین و استفاده از مشاوره حقوقی در مورد شکایت از امدادخودرو برای مشاوه و کسب اطلاعات لازم در این زمینه با مشاوران حقوقی و وکلای متخصص مشورت و مشاوره داشته باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

قتل به اعتقاد مهدورالدم بودن

 

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

  • 021-88795408
  • 021-88796143

شماره های همراه

  • 09121281014
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

  • 09120067669

دفتر وکالت و مشاوره مهاجرت محمدرضا مهری

3.1/5 - (15 امتیاز)

24 دیدگاه

  • سلام خسته نباشی اینجانب یک سند پژو پارس بنام من بود دقفا یکال شش ماه برادر بزرگ من که داری گواهینامه پاییه یک می باش تصادف کرد و ۹۰ درصد خسارت دار از روزی که امدتد خودرو متوجه شد که من داری شصت درصد معلویت دارم میگه پلیس کروکی گزارش پاسگا حتی نامه پژشک قانونی با درج عکس همه اشتبا کردن خودت پشت ماشین بودی در صورتی که اینجانب اصلا نمیتونم ماشین هدایت کنم و خسارت به من نمیدن حال باید کجا پیش کی چطوری ی راهنمایی بکنید ثواب داره بخدا همه زندگی من این ماشین بود

    • سلام متوجه نشدیم چه اتفاقی افتاد سوالتون رو با مستندات کامل بپرسین که امکان پاسخگویی باشه

  • سلام . خانم چوبدار شهری هستم
    چند روز پیش خودروی بنده در فلکه صادقیه روشن نمیشد . سوئیچ باز و چراغ پشت امپر روشن میشد
    از اینترنت گوشی سرچ کردم شماره ۰۵۳۸۹۲ امداد خودرو تماس گرفتم بعداز حضور بدون تست یا کوچکترین امدادی گفت کامپیوتر ماشین قفل شده باید ببریم تعمیرگاه
    ایشون برده تعمیرگاه غیر مجاز بابت سوختن فیوز استارت مبلغ ۳/۴۰۰ م از من پول گرفت تقاضای راهنمایی دارم کجا شکایت کنم

    • سلام روزتون به خیر. از طریق سازمان تعزیرات حکومتی شهر تهران واقع در خیابان مطهری موضوع رو پیگیری بفرمایید

  • درخواست کمک و گرفتن کارگزار برای حواله خودرو کارت طلایی ایران خودرو که 97بوده

    • سلام وقت به خیر
      ما نمیتونیم کارگزار برای منظوری که میخواین رو بهتون معرفی کنیم.
      صرفا اگر مشکل حقوقی با شرکت های خودرو ساز و یا امادا خودرو دارین در خدمتتون هستیم.

  • سلام یک خودرو کارت طلایی ایران خودرو داشتم که سال 97 دوچار حادثه گردیده و تشکیل پرونده در اهواز و تهران نرد کارشناس محترم اکبر ثانی می‌باشد و بخاطر نفسان بازار و بسته بودن سایت موفق به واریز وجه نشده ام و قید کردن شماره تماس بنده در سیستم که اشتباه وارد کرده و بی اطلاع ماندن از پیامک شده‌ام و الان هم که سایت باز هست میگن مهلت تمام شده

    • سلام این مشکل رو باید با همون امداد خودرو حل و فصل کنید و یا برای حل مشکل به بازرسی خودشون و در نهایت در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با دفتر وکالت گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

  • سلام ، من یه پژو پارس دوگانه مدل ۸۸ داشتم که در تاریخ ۹۸/۱۲/۳ سرقت شد و کارت طلایی تک ستاره داشت که از صفر همینجور تمدید شد ،نمیدونم بگم از شانس یا متاسفانه تاریخی که خودرو سرقت شد همان روز هم اعتبار کارت طلایی بیشتر نداشت و اقدام کردم برای خسارت و تمام کارهایی که بهم گفتن رو انجام دادم و از روز اول هم هر روز جلو پای ما یه سنگ می انداختن و یه گیر به ما میدادن که دنبالش نرم ولی نمیتونستن تا اینکه اخرین مرحله دیماه سال نود و نه بود که پرونده رو فرستادن کمیته فنی تهران و تا الان هنوز جوابش نیومده و بارها و بارها که مراجعه کردم هر دفعه یه چیز گفتن تا مرتبه اخر که رفتم گفتن این سرقت مشکوک هست چون روز اخر کارت طلایی بوده ،الان من باید چیکار کنم به کجا مراجعه کنم والا ۱۸ سال ماشین داشتم الان یکسال و نیم پیاده هستم که یه دوچرخه هم نمیتونم بخرم ،لطفا عاجزانه از شما میخوام راهنماییم کنید

    • سلام بیمه در هر صورت باید خسارت شما رو تا زمانی که موضوع صوری بودن سرقا اثبات نشده پرداخت کنه. میتونین شرکتی که کارت طلایی رو صادر کرده از طریق دادگاه ملزم به انجام تعهدات کنید.

  • سلام
    من حدود سه ماه پیش،با ماشین ۲۰۶ تیپ پنج چپ کردم و چون خسارت ماشینم بالا بود و کارت طلایی داشتم با هزار بدبختی و بیا برو رفت تو پروسه تعویض خودور،حالا کلی مدارک تحویل دادیم و تهران اوکی داده که ماشین باید تعویض بشه،یه خسارت بابت ماشین مشخص شده حدود ۵۰ میلیون،لاشه ماشین هم ۳۸ میلیون گفتن ورمیداریم،حالا امدادخورو اومده سه تا ماشین قیمت بالای کم فروش خودشون رو به من معرفی کردن و میگن باید یکی از اینارو انتخاب کنی و گزینه دیگه ای هم نداری،مثلا دنا پلاس توربو شارژ باید ۳۱۰ میلیون مابه التفاوت بدم ،آخه من از کجا بیارم،این چه ظلم و بی عدالتیه،باید ماشینی تو رنج قیمت ماشین خودم بهم معرفی و جایگزین کنن نه سه برابر و دو برابر،ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام طبق شرایط قرارداد اتومبیل جایگزین رو شرکت تعیین میکنه و راهی جز پذیرش ندارین

  • سلام در سال گذشته یعنی اسفند ماه 99 تصادف کردم و درصد خسارت طبق نظر کارشناس امداد 63% بوده و با تعویض خودرو موافقت شده اما بعد از گذشت چندین ماه باوجود اینکه مبلغ مابطفاوت هم بحساب شان واریز کردم می‌گویند که فعلا شرکت ماشین نداره بهتون بده.
    چکاری میتونم بکنم که خسارتی که با عدم انجام تعهدات امداد خودرو به من وارد شده را جبران کنم
    آیا باید از ایران‌خودرو یا امداد خودرو باید پیگیر شم

  • سلام
    من تصادف کردم و خودرو که به من زد متواری شد ماشین من خسارت سنگینی دید. بلافاصله با پلیس 110 تماس گرفتیم و پلیس مراجعه نمود گزارش تهیه کرد همزمان با پلیس راهنمایی رانندگی نیز تماس گرفتیم ولی ایشان گفتن چون کارت طلایی داره نیاز به کروکی نیست طوریکه تقریبا یکساعت ماشین در محل حادثه بود و پلیس مراجعه نکرد. بعد از طریق شکایت و شورای حل اختلاف دوربین های مدار بسته را چک کردیم خوشبختانه تصادف در زیر دوربین کنترل ترافیک اتفاق افتاده بود و تمام جزئیات آن مشخص است فقط پلاک خودرو متخلف قابل شناسایی نبود. اگر چه کروکی بعدا توسط کارشناس دادگستری تهیه شد ولی امداد خودرو برای پرداخت هزینه ها بدلیل اینکه کروکی پلیس راهور تهیه نکرده سقف تعیین کرد و بخشی از هزینه ها را پرداخت نکرد. آیا راهی وجود دارد تا شرکت مکلف به پرداخت کل هزینه ها کنیم؟ آیا عدم پرداخت بدلیل نبود کروکی با وجود فیلم و کروکی کارشناس دادگستری تخلف محسوب نمی شود؟

  • سلام خسته نباشید بنده در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۸ با ماشین پژو پارس تیوفای مدل آخر ۹۹ تصادف کردم که کارت طلائی تک ستاره دارم و کارشناس نظر دادن میزان خسارت ۴۰٪ و نظر بر تعویض خودرو دادن اولا که اصلا پارس ندارن و باید سه محصولی که خودشون میگن برداریم و بزرگترین مشکل اینه که میگن برای تعویض خودرو فقط پنجاه میلیون ایرانخودرو بابت خسارت ماشین تقبل میکند و ماشینم را برمیدارند در عوض این مبلغ ماشینم مال شرکت میشه ایا این انصافه سیصد میلیون ماشینم را ایرانخودرو در قبال پنجاه میلیون برمیداره پس کا ت طلایی این وسط چکار میکنه آیا میتونم از ایرانخودرو بابت شرایط شکایت کنم ممنمون میشم جواب بنده را بدین

  • سلام. از یک شرکت امداد خودرو تماس گرفتن و گفتن که کارت شما آمادس! بعد یه سری توضیح دادن و اینکه اجباریه . من هم پول رو ریختم به حسابشون . الان دیدم که یه کارت مثل بیمه طلایی خودم برام فرستادن . حتی بدتر از اون . چطور از این کلاهبردارا شکایت کنم؟

  • سلام
    چند وقت پیش واسه یه مشکل کوچیک یه خش ریز که جلوی کاپوتم بود رفتم نمایندگی ایرانخودرو شهرستان آبدانان اونا هم از کارت طلایی استفاده کردن و هزینه رو دوملیون تومان براورد کردن در صورتی که کل هزینه بیرون از نمایندگی ۲۰۰ هزار تومان میشد بعد ماشینمم خراب کردن و کل کاپوتم خراب کردن یه شماره رنگ دیگه از قصد زدن به ماشینم تو رو خدا یه وکیل خوب معرفی کنید

    • سلام وقت شما بخیر
      موضوع شما باید به سرعت مستندسازی شود، جهت اخذ مشاوره و اخذ وکیل متخصص با شماره تلفن‌های موسسه حقوقی مهرپارسیان در ساعات اداری تماس حاصل نمایید.

  • سلام و سپاس از بیان مطالب مفیدتون. چند روز پیش در اتوبان مشغول رانندگی بودم که از اطراف کاپوت ماشین لخار و دود بلند شد. ماشین را زدم کنار و مت جه شدم که از سرسیلندر روغن نشت کرده و روی موتور و اطراف اون پخش شده. همون موقع یک امداد موتوری کنارم ایستاد و وقتی مشکل را پرسید بلافاصله دست بکار شد و خیلی سریع موتور ماشین را پایین آورد. به من گفت شانس آوردی ماشین دچار آتش سوزی و انفجار نشد. بعد سر سیلندر را با خودش برد و حدود یک ساعت دیگه برگشت و موتور را بست. بعد گفت هزینه این کار حدود یازده میلیون تومان میشه شامل تعویض سرسیلندر، سوپاپ، تسمه تایم، اجرت تراشکاری و …..
    من هم این همه پول همراه نداشتم. ازم گواهینامه ام و یک دستخط گرفت که تعهد دادم تا فلان روز کل مبلغ را به او بدهم. بعد از آن با چند مکانیک صحبت کردم همشون میگفتن سرت کلاه گذاشته و نیازی یه تعویض اون همه قطعات نبود و اگر مشکلی هم داشتن قابل تعمیر بودن. ماشین من تا حالا حدود شصت هزار تا کار کرده. من الان باید چکار کنم؟

    • سلام وقت بخیر
      با توجه به عدم شفافیت قرارداد شفاهی ما بین شما و اینکه آیا این شخص مجاز به تعمیر کردن نوع ماشین شما بوده است یا خیر و همچنینی درصد تعرفه و اجرت قانونی اتحادیه تعمیرکاران شما می‌توانید اقدام به شکایت نمایید.

  • سلام
    من کارت طلایی 5ستارهدارم ماشینم یکبار تصادف داشت مقصر داشتم از بیمه ان استفاده کردم ماشینم را درست کردم بعد از 4ماه متاسفانه دو باره تصادف کردم با مراجعه به نمایندگی امداد خودرو در شهرستان بندرگز گلستان برای تصادف دوم
    1/,سهپر ماشین تعویض کردن و متاسفانه رنگ دستی انجام شده با رنگ فابریک از کیلو مترها معلومه متفاوت و همخوانی نداره
    22/نمایندگی با کمال گستاخی میگه باید مبلغی که بابت خسارت اولم دریافت نمودم را برگردانم و همچنین فرانشیز
    3/ گلگیر خط و خش افتاد مداد گرفته شد و با تکنولوژی روز pdr درست نکردن
    کارشناس هم مراتب تایید کرد
    بابت این کار بسیار ناچیز ماشینم 6روز در نمایندگی توقف داره هنوز هم کار انجام نشد باید برای شکایت به کجا مراجعه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *