وکیل شکایت از مشاورین املاک

وکیل شکایت از مشاورین املاک

وکیل شکایت از مشاورین املاک


امروز با موضوع معرفی وکیل شکایت از مشاورین املاک با شما خواهیم بود.

در بسیاری از مناطق تهران و شهرستانها مشاورین املام فاقد مجوز قانونی، با انجام تخلفاتی مانند پیش فروش آپارتمان خارج از دفاتر اسناد رسمی، دریافت مبلغ کمیسیون قراردادها خارج از تعرفه قانونی، تنظیم قراردادهای خلاف واقع و صوری، اقدام به انجام تخلفاتی در این زمینه می کنند.

فارغ از این که بعضی از تخلفات مشاورین املاک، جنبه کیفری داشته و جرم انگاری شده است که در دادسرای عمومی محل وقوع جرم قابل شکایت و پیگیری است، موضوع شکایت از مشاورین املاک، قابل طرح در اتحادایه مشاورین املاک است و در صورت احراز تخلف و عدم اخذ رضایت شاکی و تکرار تخلفات، پلمپ مشاور املاک را به دنبال خواهد داشت.

وکیل خانواده ایرانی در یونان

موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری گروه وکلای مهر و مشاوره مستقیم محمدرضا مهری بهترین وکیل ملکی تهران، نسبت به پذیرش پرونده های شکایت از مشاورین املاک توسط بهترین وکیل شکایت از مشاورین املاک اقدام خواهد نمود.

نکات مهم در معرفی وکیل شکایت از مشاورین املاک

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای طرح شکایت از مشاورین املاک به کدام مرجع مراجعه کنیم؟

بهترین وکیل ملکی تهران چه ویژگیهای دارد؟

هزینه شکایت از مشاورین املاک چه میزان است؟

[/stextbox]

 

نحوه محاسبه مبلغ کمیسیون فروش و رهن خانه و آپارتمان و

محاسبه کمیسیون فروش ملک

کمیسیون املاک در سال ۹۶ به صورت زیر است:

اگر ملک شما ارزش ۵۰۰ میلیون تومانی داشته باشد بنگاه موظف است ۰.۵ % از ارزش ملک خریداری یا فروش رفته را به عنوان حق کمیسیون دریافت کند که نیمی از آن توسط فروشنده و نیمی دیگر توسط خریدار باید پرداخت شود. اما اگر ارزش ملک بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان باشد برای ۵۰۰ میلیون تومان از آن بنگاه ۰.۵% دریافت می کند و برای اضافه مبلغ آن ۰.۲۵% به عنوان حق کمیسیون از فروشنده و خریدار دریافت می شود. علاوه بر این خریدار و فروشنده می بایست ۰.۹% مالیات ارزش بر افزوده هم پرداخت می کردند.

برای مثال اگر ارزش ملک ۳۰۰ میلیون تومن باشد

حق کمیسیون مشاور املاک ۰.۵% و مالیات بر ارزش افزوده ۹% خواد بود. حالا اگر ۳۰۰ ملیون را در ۰.۵% ضرب کنیم ۱۵۰۰۰۰۰ بدست خواهد آمد. حالا برای محاسبه مالیات ارزش بر افزوده باید این ۱۵۰۰۰۰۰ را در ۰.۰۹% ضرب کنیم که ۱۳۵۰۰۰ بدست خواهد آمد و مجموع حق کمیسیون و مالیات ۱۵۰۰۰۰۰+۱۳۵۰۰۰=۱۶۳۵۰۰۰ خواهد بود. یعنی هر یک از طرفین معامله باید یک میلیون و ششصد و سی و پنج هزار تومان به بنگاه پرداخت کنند.

وکیل ثبت شرکت خارجی در ایران

حالا اگر ارزش مک ۶۰۰ میلیون تومان باشد

۵۰۰ میلیون تومان آن ۰.۰۵% و ۱۰۰ میلیون آن ۰.۲۵% محاسبه می شود پس ۵۰۰۰۰۰۰۰ * ۰.۵% معادل ۲۵۰۰۰۰۰ خواهد بود و مازاد آن یعنی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰*۰.۲۵% خواهد شد که معادل ۲۵۰۰۰۰ خواهد بود حالا اگر این دو عدد را با هم جمع کنیم ۲۵۰۰۰۰۰+۲۵۰۰۰۰=۲۷۵۰۰۰۰ و آن را در نه درصد ارزش افزوده کنیم ۲۷۵۰۰۰۰*۰.۰۹ مبلغ ۲۴۷۵۰۰ تومان بدست خواهد آمد که اگر با حق کمیسیون جمع کنیم ۲۷۵۰۰۰۰+۲۴۷۵۰۰ مبلغ ۲۹۹۷۵۰۰ تومان بدست خواهد آمد. پس هر یک از طرفین معامله باید ۲۹۹۷۵۰۰ تومان به بنگاه پرداخت کنند.همچنین شما می توانید از ابزار محاسبه هزینه انتقال سند ملک کیت ست برای اطلاع از هزینه دفتر اسناد رسمی و تغییر نام سند مالکیت به نام خود استفاده کنید.

 محاسبه حق کمیسیون مشاورین املاک برای اجاره ملک

برای قراردادهای اجاره ملک

مشاورین املاک باید ۰.۲۵% از مبلغ اجاره بها را برای حق کمیسیون دریافت کنند.

بری مثال اگر شما یک خانه را با مبلغ ۲ میلیون تومان رهن کرده باشید به این صورت حق کمیسیون اجاره ملک را محاسبه خواهیم کرد

مبلغ اجاره را در ۰۲۵% ضرب می کنیم یعنی ۲۰۰۰۰۰۰*۰.۲۵ معادل ۵۰۰ هزارتومان خواهد شدکه با محاسبه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده مبلغ ۴۵۰۰۰ تومان بدست خواهد آمد

پس حق کمیسیون همراه با مالیات معادل ۵۰۰۰۰۰+۴۵۰۰۰=۵۴۵۰۰۰ تومان خواهد بود و هر یک از طرفین معامله باید ۵۴۵۰۰۰ تومان به بنگاه املاک پرداخت کنند.

 محاسبه حق کمیسیون مشاورین املاک برای رهن ملک

برای قراردادهای رهن کامل ملک،

اول مبلغ رهن به اجاره تبدیل می شود که برای انجام این کار هر ۱ میلیون تومان از رهن را در ۳۰۰۰۰ ضرب می کنند

وکیل متخصص در نیاوران

و بعد آن را در ۰.۲۵ درصد ضرب و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزود آن محاسبه شده و مجموع این دو مقدار را به عنوان حق کمیسیون رهن ملک به بنگاه پرداخت می کنند.

برای مثال اگر شما ملکی را با ۷۰ میلیون تومان رهن کامل کرده باشید حق کمیسیون رهن ملک بدین صورت محاسبه می شود

که ابتدا مبلغ رهن را به اجاره تبدیل می کنیم ۷۰*۳۰۰۰۰=۲۱۰۰۰۰۰ و حالا این مقدار را در ۰.۲۵ ضرب می کنیم و ۵۲۵۰۰۰ را بدست می آوریم

و این مقدار را در ۹ درصد ملیات بر ارزش افزوده ضرب می کنیم و مبلغ ۴۷۲۵۰ را بدست می آوریم حالا ۵۲۵۰۰۰+۴۷۲۵۰=۵۷۲۲۵۰ تومان را به عنوان مجموع حق کمیسیون با مالیات بدست می آوریم. یعنی هر طرف معامله باید ۵۷۲۲۵۰ تومان به بنگاه پرداخت کنند.

 محاسبه حق کمیسیون مشاورین املاک برای رهن و اجاره ملک

اگر علاوه بر اجاره شما برای یک ملک رهن هم پرداخت می کنید باید مبلغ رهن را به اجاره تبدیل کنید

( برای هر یک میلیون * ۳۰۰۰۰) و سپس آن را با مقدار اجاره جمع ببندید و با ۰.۲۵% ضرب کند و ۹ درصد مالیات ارزش بر افزوده را هم باید حساب کنید. برای مثال اگر شما ۲۰ میلیون تومان رهن و ۱ میلیون تومان اجاره در نظر گرفته باشید حق کمیسیون مشاور املاک به این صورت است که ۲۰ را در ۳۰ هزار ضرب می کنیم .

۶۰۰ هزار بدست می آوریم با اینکار ما رهن را به اجاره تبدیل کردیم

حالا این مقدار را با ۱ میلیون اجاره جمع می کنیم و ۱۶۰۰۰۰۰ تومان بدست می آوریم بعد این عدد بدست آمده را در ۰. ۲۵ ضرب می کنیم که ۴۰۰ هزار تومان بدست می آید و با محاسبه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده مقدار ۳۶۰۰۰ را بدست می آوریم که در مجموع ما باید ۴۰۰ هزار را با ۳۶ هزار جمع کنیم که ۴۳۶ هزار تومان بدست می آید. در نتیجه هر یک از طرفین معامله باید ۴۳۶۰۰۰ تومان به بنگاه املاک پرداخت کنند.

وکیل جرایم اقتصادی و فساد مالی تهران

وکیل شکایت از مشاورین املاک

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری مهاجرت نیاوران، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت نیاوران، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و استرالیا در نیاوران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره تماس وکیل شکایت از مشاورین املاک

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره همراه وکیل شکایت از مشاورین املاک

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

۵/۵ - (۲۶ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *