وکیل طلاق در قم

وکیل طلاق در قم

وکیل طلاق در قم


امروز با معرفی وکیل طلاق در قم و بررسی عسر و حرج زوجه با فحاشی زوج با شما خواهیم بود.

به حکایت پرونده تشکیل شده در شعبه سی دیوان عالی کشور در مرحله فرجام خواهی از صدور قرار رد دادخواست به دلیل عسر و حرج زوجه و درخواست طلاق به دلیل سوء رفتار و فحاشی زوجه، امکان صدور حکم طلاق به درخواست زوجه با بدرفتاری و فحاشی و ضرب و شتم مرد وجود دارد.

وکیل طلاق در قم با همکاری موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به این موضوع پرداخته  نتیجه را در سایت رسمی گروه وکلای مهر ایران منتشر خواهد نمود.

نکات مهم در معرفی وکیل طلاق در قم

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای جستجوی وکیل طلاق توافقی در قم چه باید کرد؟

بهترین وکیل طلاق در قم و بهترین وکیل خانواده در قم چه ویژگیهای دارد؟

برای مشاوره با وکیل طلاق در قم به صورت آنلاین چه باید کرد؟

[/stextbox]

 

عسر و حرج زوجه به دلیل ضرب و شتم

? تاریخ رای نهایی: 1392/12/18 شماره رای نهایی: 9209970908200338

رای دیوان عالی کشور در فرجام خواهی پرونده طلاق

هیأت شعبه ـ مطابق ماده 1130 قانون مدنی درصورتی‌که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد وی می‌تواند به دادگاه مراجعه و تقاضای طلاق کند تبصره الحاقی به این ماده عسر و حرج موضوع این ماده را تعریف نموده است و آن عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد.

در این تبصره مواردی از عسر و حرج من‌جمله هر نوع سوء رفتار زوج من‌جمله ضرب و شتم را منصوصاً از مصادیق عسر و حرج معین کرده است و در پایان این تبصره قانون‌گذار مجدداً توضیح داده که موارد مندرج در این ماده مانع از آن نیست که دادگاه در سایر مواردی که عسر و حرج زن در دادگاه احراز شود حکم طلاق صادر نماید با توجه به اینکه شتم در لغت به معنای توهین می‌باشد نظر به موارد ذیل عسر و حرج موردنظر قانون‌گذار در مانحن‌فیه وجود دارد.

دیوان عالی کشور

نکته: شتم به معنای توهین بوده و چنانچه مکرر و مداوم باشد به‌نحوی‌که تحمل آن عادتاً برای زوجه دشوار باشد از مصادیق عسر و حرج است.

دلایل دیوان در پذیرش فحاشی و شتم زوجه به عنوان عسر و حرج

با ملاحظه  لایحه تقدیمی از طرف زوج که با شماره 205- 3/3/89 ثبت دفتر لوایح شده است زوج به کرات همسر و خانواده وی را توهین نموده است که منصوصاً قانون‌گذار توهین به ‌اصطلاح قانون شتم را از مصادیق عسر و حرج دانسته است.

مثلاً در این لایحه ذکر نموده:

. . . با نیرنگ و حیله اینجانب را تلکه نمایند همان‌طور که قبل از من نیز این کار را با کس دیگری کرده‌اند . . . ایشان برای رسیدن به هدف اصلی یعنی گرفتن مهریه و . . . فقط و فقط به ‌منظور کاسبی کردن و پول درآوردن و خالی کردن جیب این و آن بوده است . . . تمامی این برنامه‌ها برای این است که راحت‌تر از اینجانب طلاق بگیرند و دیگری را در دام فریب و نیرنگ قرار دهند و کاسبی را از نو شروع کنند . . کدام مشقت باید قسم حضرت عباس را قبول کنیم و یا دم خروس را خانم وکیل با دروغ و دو دوزه ‌بازی به هیچ کجا نخواهید رسید.

صفحه 72 پرونده

صفحه 72 پرونده «لایحه‌ای که ظاهراً زوج تسلیم شعب تشخیص نموده است» با یقین کامل و صراحت تمام و خلوص نیت ایشان «یعنی زوجه» مبتلا به بیماری جنون آنی بوده من جای هیچ‌گونه شک و تردید ندارم ایشان در روز عاشورای حسینی در محل زندگی‌ام به علت عارضه جنون چنان حرکتی کرد که تمام همسایگان و مأمورین شاهد بودند در هنگامی‌که این حالت به او دست می‌دهد چشمان او قاطی می‌شود و اگر کسی به چشم او نگاه کند می‌ترسد و حرکت‌های ناموزون و وحشیانه از خود بروز می‌دهد. او در ماه یک الی دو بار دچار جنون می‌شود هیچ‌کس قادر به مهار او نیست جز پدرش.

مدارک لازم جهت بخشش مهریه

دادنامه شماره 480/89-2/4/89 صادره از شعبه 285 دادگاه خانواده تهران که دال بر عدم پرداخت نفقه از طرف زوج است.

اوراق پرونده دلالت بر این دارد که زوجین بیش از سه سال است که جدا از هم زندگی می‌کنند.

صفحه 90 پرونده دلالت بر این دارد که زوج در زندان است.

استشهادیه مضبوط در پرونده «صفحه 91 پرونده» که حدود 12 نفر شهادت داده‌اند که زوج همسرش را از خانه بیرون کرده است هرکجا توانسته به هر شعبه از دادگاه‌ها. مبنی بر اینکه همسرش جنون دارد و رگباری از تهمت و ناسزا نثار همسرش نموده است.

به ‌علاوه در این استشهادیه آمده: زوج فیلمی مونتاژ نموده حاکی از اینکه همسرش قبل از ازدواج با ایشان رابطه نامشروع داشته است یا مردهای دیگری داشته.

اظهارات ن.ل. کاسب بازار «صفحه 94 پرونده» که اظهار داشته داور زوج به پیش من و برادرم آمد بیست میلیون تومان به برادرم داد و گفت این پول را به خانواده زوجه بده و بگوئید این زندگی را یکسره نمایند و بقیه مهریه را ببخشند.

البته فقط همین پول را می‌دهیم و طلاها و جهیزیه را مسترد نمی‌کنیم.

این دو قادر به زندگی باهم نیستند و هر چه آشتی می‌دهیم دوباره دعوای آن‌ها شروع می‌شود بنا به‌مراتب مذکور همان‌طور که فوقاً اشاره شد عسر و حرج زوجه با توجه به ماده و تبصره مزبور محرز است و دلایل کافی بر ادعای زوجه وجود دارد و دادگاه محترم رسیدگی‌کننده به آن دلایل توجه ننموده است.

ادعای زوج به شرح مزبور مبنی بر جنون زوجه کلاهبردار بودن زوجه و خانواده‌اش و نسبت دادن حرکات ناموزون و وحشیانه به همسرش «زوجه» و . . . همگی برای زوجه سخت بوده و تحمل آن با مشقت همراه است.

وکیل چک در اهواز

لذا مستنداً به ماده 1130 قانون مدنی و تبصره الحاقی به آن و مواد 370 و بند 2 و 5 و 371 و 401 قانون آیین دادرسی مدنی با نقض دادنامه پرونده به شعبه محترم دیگر از حوزه صادرکننده دادگاه رأی منقوض ارجاع می‌شود.

?رئیس شعبه 30 دیوان‌عالی کشور ـ مستشار

وکیل طلاق در قم

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره با وکیل طلاق در قم، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره دفتر وکیل طلاق در قم

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل طلاق در قم

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان قم

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *