وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد


امروز با موضوع وکیل طلاق توافقی در مشهد با شما هستیم.

با توجه به افزایش چشمگیر آمار طلاق توافقی در مشهد، بسیاری از هم وطنان عزیز از مشهد در تماس با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان در خصوص شرایط طلاق توافقی در مشهد، نحوه رجوع به دادگاه خانواده در موضوع طلاق توافقی در مشهد، چکونگی ارجاع پرونده طلاق توافقی در مشهد به مراکز مشاوره خانواده، تکلیف حضانت پس از طلاق توافقی در مشهد، تصمیم در خصوص مهریه پس از طلاق توافقی در مشهد خواستار اطلاعاتی بوده اند.

از همین رو وکیل طلاق توافقی در مشهد همکار گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای ایران در پرونده‌های خانواده، شرایط اقدام جهت طلاق توافقی و پیگیری آن در محاکم را در این نوشتار در اختیار دوستان عزیز قرار داده است.

سوالات متداول در خصوص طلاق توافقی در مشهد

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

شرایط طلاق توافقی در مشهد به چه صورت است؟

گواهی عدم امکان سازش در طلاق توافقی چه مدت اعتبار دارد؟

برای طلاق توافقی در مشهد به چه دادگاهی می بایست مراجعه نمود؟

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد کیست؟

[/stextbox]

 

طلاق توافقی در قانون جدید حمایت خانواده

در قانون حمایت خانواده مصوب 1391علاوه بر طلاق به اراده زوج یا به درخواست زوجه که در قانون مدنی به موارد آن اشاره شده است، طلاق توافقی نیز مورد نظر قانونگذار قرار گرفته است.

البته سابقه قانون گذاری در خصوص طلاق توافقی به سال 91 محدود نمی شود و در قانون سابق نیز طلاق توافقی صراحت قانونی داشته و مواردی که بین زوجین در خصوص طلاق، توافق وجود داشت مراجعه به دادگاه را لازم نمی دانسته، با این وجود پس از مدتی به دلایلی از جمله اشکالات عملی، این رویه تغییر کرده و بنابر ماده واحده اصلاح مقررات مربوط به طلاق، این رویه تغییر کرد و به موجب ماده واحده اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب 1371، حتی در خصوص توافق زوجین در طلاق، مراجعه به دادگاه لازم وضروری شناخته شده است تا دادگاه به صدور گوهی عدم امکان سازش مبادرت ورزد.

وکیل طلاق بابل

تصویب قانون جدید حمایت خانواده

در سال 1397 با تصویب قانون جدید حمایت خانواده، ماده واحده 1371 منسوخ اعلام شده و قوانین جدیدی در خصوص طلاق توافقی مقرر گردیده است. به موجب ماده 25 قانون حمایت خانواده چنانچه طرفین خواهان طلاق توافقی باشند دادگاه می بایست موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد.

حتی طرفین می توانند از ابتدا موضوع طلاق توافقی را بدون مراجعه به دادگاه، به مراکز مشاوره خانواده ارجاع دهند. پس از ارجاع موضوع به مراکز مشاوره خانواده، چنانچه طرفین از طلاق توافقی منصرف نشوند، مرکز مشاوره خانواده، موضوع را با تعیین نمودن موارد توافق جهت اتخاذ تصمیم به دادگاه منعکس می نماید.

از این مقرره نتیجه گرفته می شود که در طلاق توافقی، مداخله مرکز مشاوره لازم است. مرکز مشاوره خانواده مطابق قانون ابتدا تلاش در ایجاد صلح و سازش نموده و در صورت سازش بین طرفین، مبادرت به تهیه و تنظیم سازش نامه می نماید و چنانچه سازش حاصل نشود نظر کارشناسی خود را در مورد علل عدم سازش با تعیین موارد توافق به صورت مستدل و مکتوب به دادگاه منعکس نموده و تصمیم گیری نهایی با دادگاه خانواده می باشد.

لزوم صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای طلاق توافقی

ماده 26 نیز صریحا تاکید نموده است چنانچه درخواست طلاق توافقی باشد دادگاه می بایست گواهی عدم امکان سازش صادر نماید که گواهی عدم امکان سازش نیز مطابق ماده 34  قانون حمایت خانواده سه ماه از تاریخ قطعی شدن رای یا ابلاغ رای قطعی می باشد. در هر حال پس از صدور گواهی عدم امکان سازش، باید حداکثر تا سه ماه به دفتر رسمی ازدواج و طلاق تسلیم شود.

آیا دیه زن و مرد برابر می شود؟

در هر صورت به هر دلیلی گواهی عدم امکان سازش ظرف سه ماه به دفتر ازدواج و طلاق ارایه نشود، گواهی عدم سازش از درجه اعتبار ساقط است.

همچنین مطابق تبصره ماده 34 چنانچه گواهی عدم امکان سازش به حکم قانون از درجه اعتبار ساقط شود تمامی توافقات زوجین که در ضمن گواهی تصریح شده است نیز از درجه اعتبار ساقط می شود.

تکلیف حضانت فرزند در طلاق توافقی

مطابق قانون حضانت و نگهداری از فرزند تا هفت سالگی با مادر است و بیش از هفت سالگی با پدر می باشد.

البته گفتنی است این مقرره، قانون تکمیلی است و زوجین می توانند در طلاق توافقی بر خلاف این مقرره توافق نمایند.

مطالبه مهریه پس از طلاق توافقی

به موجب قانون دادگاه خانواده هنگام صدور گواهی عدم امکان سازش می بایست در خصوص اصل طلاق و متعلقات آن همچون مهریه، نفقه، حضانت فرزند و غیره تصمیم گیری نماید هر چند از آنچا که مهریه مندرج در سند رسمی است و حق زن محسوب می شود پس از اجرای صیغه طلاق نیز می توان مطالبه نمود.

دادگاه صالح جهت طلاق توافقی در مشهد

با توجه به اینکه پرونده های مربوط به طلاق از جمله طلاق توافقی در صلاحیت دادگاه خانواده شهرستان به عنوان مرجع اختصاصی است لذا جهت اخذ گواهی عدم امکان سازش مطابق قانون حمایت خانواده می توان به دادگاه خانواده مشهد مراجعه نمود یا اینکه زوچین ابتدا به مراکز مشاوره خانواده مراجعه نمایند.

خدمات گروه وکلای مهر در موضوع معرفی طلاق توافقی در مشهد

در این نوشتار شرایط قانونی تقاضای طلاق توافقی و چگونگی اخذ گواهی عدم امکان سازش را به استحضار شما خوانندگان محترم رسانده ایم.

دادسرای خانواده تهران

چنانچه خواهان معرفی وکیل  طلاق توافقی در مشهد هستید و اطلاعاتی در خصوص طلاق توافقی و دعوی مرتبط با آن از جمله مهریه، نفقه، حضانت می باشید، حتما با وکیل پایه یک دادگستری مشورت نمایید.

موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری گروه وکلای مهر به مدیریت محمدرضا مهری با کمال افتخار در تمامی پرونده‌های حقوق خانواده، مشاوره حقوقی ارایه داده و قبول وکالت می نمایند. در صورت مشاوره با همکاران ما، به ویژه وکیل طلاق توافقی در مشهد و امکان انجام پرونده متقاضی محترم، مبلغ حق مشاوره از حق الوکاله کسر خواهد شد.

جهت مشاوره با وکیل طلاق توافقی در مشهد با شماره های زیر، تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

09120067665

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *