وکیل ماده صد شمال تهران

وکیل ماده صد شمال تهران

وکیل ماده صد شمال تهران


امروز با معرفی وکیل ماده صد شمال تهران با شما هستیم.

برای مشاوره حقوقی و تعیین وکیل در پرونده کمیسیون ماده صد شهرداری به کدام وکیل مراجعه کنیم؟

آگاهی دقیق از حقوق املاک و همچنین تمامی بخشنامه های قانون شهرداری، اطلاع از آخرین تغییرات قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و همچنین نگاه دقیق به موضوع پرونده های مطرح شده در کمیسیون ماده صد قانون شهرداری ها، اهمیت دفاع صحیح حقوقی در پرونده های شهرداری را بیش از پیش نمایان می سازد.

همکاری مستمر دفتر حقوقی و مشاوره محمدرضا مهری بهترین وکیل دادگستری در تهران، با کارشناسان رسمی دادگستری در امور ملکی، نویدبخش استفاده از خدمات وکیل در پرونده های کمیسیون ماده صد شهرداری خواهد بود.

نکات مهم در معرفی وکیل متخصص کمیسیون ماده صد شمال تهران

  • برای جستجوی وکیل و مشاور حقوقی ملکی در تهران چه اقدامی لازم است؟
  • آیا امکان استفاده از خدمات وکیل در کمیسیون ماده صد شهرداری وجود دارد؟
  • راه مقابله با اعمال غیر قانونی مامورین شهرداری چیست؟
بهترین وکیل ملک زعفرانیه

خروج کمیسیون ماده ۱۰۰ از صلاحیت ذاتی در خصوص موضوع دیوار کشی:

از آنجا که ارکان تشکیل دهنده تخلف ساختمانی موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری شامل هر گونه اقدام عمرانی، تفکیک اراضی یا شروع به ساختمان می‌باشد چنانچه مالک بدون اذن و اجازه شهرداری صرفاً اقدام به دیوار کشی نموده باشد موضوع مشمول ماده ۱۰۰ قانون شهرداری نمی‌باشد.

بر این اساس صرف اقدام به دیوار کشی و پی کنی از مصادیق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری نمی‌باشد نظریه مشورتی شماره ۱۰۳۰/۷-۲۱/۲/۱۳۸۹ اداره حقوقی قوه قضائیه نیز این موید این دیدگاه است.

توضیح اینکه با توجه به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری که مقرر داشته: «مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند شهرداری می تواند از عملیات ساختمانی ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه جلوگیری نمایند.»

با عنایت به اینکه مقنن در تبصره های این ماده، مصادیق تخلفات را عدم رعایت اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی، اضافه بنای زاید بر مساحت زیربنای مندرج در پروانه ساختمانی، احداث بنای بدون پروانه، عدم رعایت احداث پارکینگ و تجاوز به معابر شهر و عدم رعایت برهای اصلاحی اعلام نموده می توان گفت دیوار کشی از مصادیق تخلفات موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و تبصره¬های آن نیست زیرا مقنن در حالی که در مقام بیان این گونه تخلفات بوده متعرض آن نشده است.

همچنین در نظریه مشورتی شماره ۴۷۳۱/۷ -۲۲/۵/۱۳۸۱ اداره حقوقی قوه قضائیه این دیدگاه مورد تأیید قرار گرفته است.

قابل ذکر است که لزوم اخذ مجوز از شهرداری برای دیوارکشی به استناد صدر ماده ۱۰۰ ملازمه با ایجاد صلاحیت ذاتی کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱۰۰ ندارد.

کلاهبرداری

علاوه بر موارد فوق، در نظریه مشورتی شماره ۴۷۳۱/۷ -۲۲/۵/۱۳۸۱ اداره حقوقی قوه قضائیه، صراحتاً آمده است که:

«در مورد دیوارکشی باغات چنانچه صرفاً دیوار کشی بوده و هیچگونه بنایی در آن احداث نگردد مشمول تبصره-های ماده ۱۰۰ نخواهد بود، به عبارت دیگر صرف احداث از مصادیق تخلفات موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و تبصره¬های آن نیست.»

نظریه مشورتی شماره ۲۶۲۶/۷ – ۱۰/۴/۱۳۸۲ اداره حقوقی قوه قضائیه برای بار چهارم این بحث دیوار کشی را خارج از صلاحیت ذاتی کمیسیون ماده ۱۰۰ دانسته است.

این موضوع که صرف احداث دیوار یا دیوارکشی از مصادیق تخلفات ساختمانی موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و تبصره های آن نیست، در آراء و نظرات قضایی نیز مورد توجه قرار گرفته است: در برخی از آرای شعب دیوان عدالت اداری نیز دیوار کشی مصداق ساخت و ساز و اقدام عمرانی موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری نمی باشد.

(دادنامه شماره ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۳۲۰۰۳۱۸ – ۱۸/۲/۱۳۹۲ شعبه ۳۲ سابق دیوان عدالت اداری).

در برخی آثار قضات محترم دیوان عدالت اداری نیز آمده است که رسیدگی کمیسیون ماده ۱۰۰ برای دیوار صحیح نیست چرا که دیوارکشی اضافه بنا محسوب نمی‌شود. (نحوه نظارت دیوان عدالت اداری نسبت به آراء و تصمیمات مراجع اختصاصی اداری ایران، ص ۲۳۵ و ۲۳۶.) اداره حقوقی قوه قضائیه نیز در نظریه ی مشورتی شماره ۶۰۹۳/۷ – ۲۲/۷/۱۳۸۲ در این رابطه آورده است:

«با عنایت به بند ۲۴ ماده ۵۵ و مقررات ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و تبصره های ذیل آن، دیوار کشی از مصادیق اقدامات عمرانی و احداث بنا نیست و لذا دیوار کشی و محصور کردن اراضی بدون اخذ پروانه از شهرداری از تخلفات ساختمانی به شمار نمی آید و از این جهت پرونده قابل طرح در کمیسیون تبصره (۱) اصلاحی ذیل ماده ۱۰۰ قانون شهرداری نیست.»

فرار دختر و پسر برای ازدواج

وکیل کمیسیون ماده صد شمال تهران

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی ۹ و پنجشنبه‌ها ۱۵ الی ۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

  • ۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۵ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *