وکیل مطالبه مهریه سعادت آباد

وکیل مطالبه مهریه سعادت آباد

وکیل مطالبه مهریه سعادت آباد


امروز با موضوع معرفی وکیل مطالبه مهریه در سعادت آباد و وکیل متخصص خانواده منطقه 2 تهران با شما هستیم.

آقای حمیدی در مراجعه به دفتر گروه وکلای مهر در تهران، مدعی شد که همسرش نسبت به طرح شکایت معامله به قصد فرار از دین از وی شکایت نموده و حکم دادگاه تجدید نظر به ابطال معامله به دلیل قصد فرار از دین صادر و ابلاغ شده است.

با مشاوره محمدرضا مهری و استناد به یکی از آراء دیوان عالی کشور که صرف انجام معامله به قصد فرار از دین را موجب ابطال مبایعه نامه نمی داند، دفاعیات وی در دیوان عالی کشور مسموع واقع شده و رای دادگاه تجدید نظر نقض شده و سپس برای رسیدگی  مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شده است.

برای مطالبه و وصول مهریه، تبحر وکیل متخصص خانواده منطقه 2 تهران و وکیل مطالبه مهریه سعادت آباد رد درجه اول اهمیت قرار دارد.

نکات مهم در معرفی وکیل مطالبه مهریه سعادت آباد

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای جستجوی وکیل متخصص خانواده منطقه 2 تهران چه باید کرد؟

شرط اساسی برای اثبات معامله به قصد فرار از دین جهت فرار از پرداخت مهریه چیست؟

آیا ابطال معامله صوری به قصد فرار از پرداخت مهریه ممکن است؟

بهترین وکیل جهت مطالبه و وصول مهریه سعادت آباد کیست؟

[/stextbox]

 

معامله به قصد فرار از دین

اعلام بطلان معامله

صرف اثبات این که معامله به قصد فرار از دین بوده، معامله باطل نیست؛ بلکه باید اثبات شود که معامله صوری هم بوده است.

مستندات: ماده 218 قانون مدنی

?تاریخ رای نهایی: 1393/11/14 شماره رای نهایی: 9309970907000676

تفاوت ماده 477 و 474 قانون آئین دادرسی کیفری

مرجع صدور: شعبه 10 دیوانعالی کشور

 

✅رای دیوان

مستند دادگاه، در اعلام بطلان معامله مورخ 10/3/89 نسبت به سه‌دانگ مشاع از شش دانگ یک واحد آپارتمان مورد نزاع، ماده 218 قانون مدنی است.

به موجب این ماده، معامله‌ای که «با قصد فرار از دین به طور صوری» انجام گیرد، باطل است. در مانحن‌فیه، نظر به موضوع اتهامی و محکومیت کیفری خوانده ردیف 1 دعوی تقابل، بر فرض که اقدام او به فروش سهمی خود از آپارتمان فوق‌الذکر مقرون به «قصد فرار از پرداخت دین» تلقی شود، راجع به تحقق شرط «صوری بودن» معامله بررسی‌های لازم به عمل نیامده و رأی معترض‌ٌعنه در این خصوص ساکت و فاقد استدلال می‌باشد.

مضافاً به اینکه وضعیت ثبتی پلاک متنازع ‌ٌفیه استعلام نشده و همچنین دلیل قطعیّت رأی شماره 601258 – 19/11/89 شعبه 104 دادگاه جزائی سنندج در پرونده امر به نظر نرسید.

بنا به مراتب، تحقیقات انجام شده ناقص تشخیص و با استناد به شقوق 3 و 5 ماده 371 قانون آیین دادرسی مدنی و بند «الف» ماده 401 قانون مرقوم، ضمن نقض دادنامه فرجام‌خواسته رسیدگی مجدد را به همان شعبه صادرکننده رأی منقوض ارجاع می‌نماید.

دادخواست مطالبه مهرالمثل طبق نظر کارشناس

تعیین خواسته و بهای آن: صدور حکم بر محکومیت خوانده به پرداخت مهرالمثل طبق نظر کارشناس با احتساب کلیه خسارات قانونی با توجه به اینکه میزان خواسته مشخص نمی باشد با استناد به بند 14 ماده 3 قانون وصول 2000 ريال تمبر الصاق می گردد.

ریاست محترم مجتمع قضایی / دادگستری …………………

با سلام- احتراما به استحضار می رساند: اینجانب به موجب سند نکاحیه شماره …………… در تاریخ ……………. به عقد رسمی و شرعی زوجیت خوانده محترم درآمده و عروسی نیز کرده ام که در ضمن عقد مذکور مهریه تعیین نشده و با ارسال اظهارنامه شماره ……… به خوانده حاضر به توافق در تعیین مهریه نگردیده است.

طلاق توافقی وکیل نوین

لذا با تقدیم این دادخواست مستندا به ماده 1087 قانون مدنی و مواد 198 و 519 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی صدور حکم بر محکومیت خوانده به پرداخت مهرالمثل طبق نظر کارشناس با احتساب کلیه خسارات قانونی مورد تقاضاست.

با تجدید مراتب احترام

نام و نام خانوادگی

امضاء

وکیل مطالبه مهریه سعادت آباد

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای انتخاب وکیل دادگستری و مشاور حقوقی متخصص خانواده، استخدام وکیل مطالبه و وصول مهریه سعادت آباد، معرفی بهترین وکیل مهاجرت در منطقه 2 تهران، مشاوره با بهترین وکیل ملکی منطقه سعادت آباد، با سازمان حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9  تماس بگیرید.

021-88799562

021-88795408

021-88796143

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *