وکیل ممانعت از حق تهران

وکیل ممانعت از حق تهران

وکیل ممانعت از حق تهران


امروز با معرفی وکیل ممانعت از حق تهران با شما هستیم.

قبل از معرفی وکیل ممانعت از حق تهران نکاتی درباره مزاحمت ملکی، تصرف عدوانی و ممانعت از حق را برای عزیزان تشریح خواهیم نمود تا با دقت بیشتری برای جستجوی وکیل متخصص ممانعت از حق اقدام نمایند.

برای دریافت هر نوع مشاوره حقوقی درباره دعاوی سه گانه تصرف عدوانی و خلع ید و قلع بنا، مزاحمت ملکی و رفع مزاحمت، ممانعت از حق و درخواست رفع ممانعت از حق، با دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری بهترین وکیل کیفری و حقوقی تهران تماس بگیرید.

نکات مهم در معرفی وکیل ممانعت از حق تهران

  • چگونه میتوان دعوای رفع مزاحمت و ممانعت از حق را اثبات کرد؟
  • آیا برای شکایت ممانعت از حق نیازی به داشتن سند مالکیت در ملک داریم؟
  • مراحل شکایت ممانعت از حق در دادسرا و دعاوی حقوقی در دادگاه چگونه است؟

یکی از دعاوی مطرح در محاكم قضايی، دعوی ممانعت از حق و تقاضای رفع ممانعت از حق است.

?ماده 159 قانون آیین دادرسی مدنی می‌گوید:

دعوای ممانعت از حق عبارت است از تقاضاي كسي كه رفع ممانعت از حق ارتفاق يا انتفاع خود را در ملک ديگري بخواهد.

چنانچه كسي مانع استفاده از حقوق قانوني‌تان در ملک شما شده است و به عبارت دیگر به شما اجازه نمیدهد كه به عنوان مثال از زمين كشاورزی يا ملک مسكونی خود استفاده كنيد، اما آن را در تصرف خود نگرفته باشد، ممانعت از حق کرده است و شما حق داريد نسبت به طرح اين دعوی در محاكم اقدام کنید.

نمونه قرارداد اجاره ملک مسکونی

مطابق قانون هیچ کس نمی‌تواند استفاده از حق خود را وسيله مزاحمت دیگران قرار دهد يا از محل مسکونی به عنوان محل اشتغال استفاده کند  و استفاده از حق خود را عامل مزاحمت و تجاوز به حقوق دیگران قرار دهد.

تفاوت تصرف عدوانی و ممانعت از حق

?باید به این نکته توجه داشت که در دعوی تصرف عدوانی، ديگری علاوه بر ممانعت از حق شما در استفاده از زمين، آن را در تصرف خود نيز نگه داشته است اما در اين دعوی، فقط مانع استفاده از حق شما شده و آن را در تصرف نگرفته است.

لزوم سابقه تصرف و استفاده توسط خواهان

خواهان در دعوي ممانعت از حق بايد اثبات کند كه موضوع دعوا قبل از خارج شدن ملک از تصرف وي يا قبل از ممانعت يا مزاحمت، در تصرف و مورد استفاده وي بوده و بدون رضايت او يا از راهی غيرقانوني از تصرف وي خارج شده است.

در دعوي ممانعت از حق، ارایه سند مالكيت، دليل بر سابقه تصرف و استفاده از حق است؛ مگر آن كه طرف مقابل، سابقه تصرف و استفاده از حق خود را به طريق ديگري ثابت کند.

دادگاه در صورتي رأي به نفع خواهان صادر مي‌کند كه به طور مقتضي احراز كند كه خوانده، ملک را عدواناً تصرف کرده و مانع از حق استفاده خواهان شده یا در استفاده از این حق، مزاحمتی برای او ایجاد کرده است.

دعوی مزاحمت

قانونگذار در ماده 160 قانون آیین دادرسی مدنی، در خصوص دعوای مزاحمت می‌گوید: دعوای مزاحمت عبارت است از دعوایی كه به موجب آن متصرف مال غيرمنقول، درخواست جلوگيری از مزاحمت كسی را مطرح می‌کند كه نسبت به متصرفات او مزاحم است؛ بدون اين كه مال را از تصرف متصرف خارج كرده باشد.

موسسه حقوقی محدوده میرداماد

 نکات مشترک رفع تصرف عدوانی، رفع مزاحمت يا ممانعت از حق

نکته مشترک در سه دعوای رفع تصرف عدواني، رفع مزاحمت يا ممانعت از حق، اثبات سابقه تصرف در گذشته است و نیز وجود سند مالكيت دليل بر اين امر (سابقه تصرف در گذشته) محسوب ميیشود.

نكته مشترک ديگر در هر سه دعوي فوق، اثبات اين است كه موضوع دعوا بدون رضايت متصرف اصلی يا از راهی غيرقانونی، از تصرف وي خارج شده است.

نکاتی درباره دعوای مزاحمت ملکی

در صورتی که دعوای مزاحمت، منتهی به اختلاف در حقی که موجب مزاحمت شده است، نباشد، مدعی نمی‌تواند از منکر مزاحمت درخواست سوگند کند، مگر آنکه در دعوی مزاحمت، مدعی‌علیه ادعا کند ذی‌حق در عملی است که موجب مزاحمت شده است. در این صورت مدعی می‌تواند نسبت به آن امر درخواست سوگند کند.

مثال درباره ممانعت از حق و مزاحمت ملکی

فردی علیه دیگری دعوی رفع مزاحمت اقامه می‌کند و مدعی است که  خوانده مانع از این می‌شود که آب به مزرعه‌ام ببرم. خوانده نیز در پاسخ می‌گوید که نهر ملک اختصاصی و شخصی من است و خواهان حق بردن آب به مزرعه‌اش را ندارد.

با این حال خواهان منکر می‌شود و مالکیت و اختصاصی بودن نهر خوانده را رد می‌کند و خود مدعی مالکیت نهر می‌شود.

در چنین مواردی، منشأ دعوی رفع مزاحمت نسبت به مالکیت نهر است، در این صورت است که خوانده می‌تواند از خواهان رفع مزاحمت را درخواست کند که بر مالکیت خود نسبت به نهر سوگند یاد کند.

بهترین وکیل ممانعت از حق تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته امور ثبتی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

وکیل متخصص در خیابان دولت

جهت انتخاب بهترین وکیل ملکی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل دعاوی ممانعات از حق، مزاحمت ملکی، تصرف عدوانی در تهران، نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

5/5 - (14 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *