وکیل ملکی خیابان ولیعصر

وکیل ملکی خیابان ولیعصر

وکیل ملکی خیابان ولیعصر


امروز با بررسی موضوع معرفی وکیل ملکی خیابان ولیعصر و بررسی وظایف مستاجر با شما خواهیم بود.

در عرف و قانون روابط موجر و سمتاجر، وظایف مستاجر به روشنی ذکر شده و موارد اختلافی و مبهم نیز در مشاوره وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی املاک قابل دسترسی است.

در موارد بسیار زیادی مشاهده نموده ایم که مستاجر پس از پایام موعد اجاره به تصور اینکه موجر موظف به مراجعه و تحویل ملک می باشد، اقدام قانونی لازم را جهت احقاق حق خود به عمل نیاورده و موجر با مطالبه اجرت المثل نسبت به توقیف پیش پرداخت بابت رهن موجب ضرر و زیان مستاجر ناآگاه شده است.

دفتر حقوقی محمدرضا مهری به عنوان بهترین وکیل ملکی خیابان ولیعصر در ادامه شما را با شرایطی که موجب مسئولیت مستاجر خواهد شد، آشنا می کند.

 

نکات مهم در معرفی وکیل ملکی خیابان ولیعصر

  • برای تنظیم قرارداد اجاره اماکن مسکونی و تجاری در خیابان ولیعصر چه اقدامی لازم است؟
  • جستجوی بهترین وکیل ملکی خیابان ولیعصر چگونه امکان دارد؟
  • راه مطالبه مبلغ پیش پرداخت اجاره بها و رهن کامل در پایان موعد اجاره چیست؟
  • وظایف مستاجر چیست؟

پرداخت به موقع اجاره بها

معمولا پرداخت كرایه به صورت ماهانه است و لذا مستاجر باید در پایان هر ماه اجاره بها را به موجر یا نماینده موجر پرداخت كند.

لازم به ذکر است در صورتی که در قرارداد اجاره حق فسخ قرارداد اجاره در صورت عدم پرداخت به موقع اجاره بها پیش بینی شده باشد بایستی مستاجر به موقع اجاره بها را پرداخت نماید تا دچار مشکلات تخلیه نشود.

اقامت ارزان اروپا تمکن مالی یونان

در مواردی كه مستاجر خانه یا آپارتمان را رهن كامل می كند دیگر اجاره بها نمی پردازد در مواردی كه مستاجر رهن كامل می كند معمولا مبلغ پیش پرداخت زیاد است و به همین خاطر معمولا كرایه ای در كار نیست اما اگر مبلغ پیش پرداخت كم باشد موجر اجاره بها (كرایه ) هم می گیرد.

تخلیه محل اجاره در پایان قرارداد

در پایان موعد اجاره، بهتر است مستاجر جهت جلوگیری از ضرر و زیان، نسبت به تمدید قرارداد اجاره اقدام نماید و اگر نتوانست رضایت مالک را برای تمدید اخذ کند، آمادگی خود را برای تخلیه مورد اجاره اعلام نموده و در صورت استنکاف مالک از تحویل گرفتن ملک، با تخلیه ملک، کلید را به شورای حل اختلاف محل با تامین دلیل تحویل دهد تا متضرر نشود.

انجام تعمیرات غیر اساسی مورد اجاره 

اگر خانه یا مغازه نیاز به رنگ آمیزی یا تعویض لامپها یا پریز و كلید برق و قفل درها …داشته باشد مستاجر خودش باید این كارها را انجام دهد

پرداخت بهای آب برق گاز تلفن و حق شارژ

چون مستاجر از آب برق گاز و تلفن استفاده می كند هزینه های آنرا هم خودش باید بپردازد حق شارژ را هم خود مستاجر باید پرداخت كند

جلوگیری نكردن از تعمیرات اساسی توسط موجر

اگر محل مورد اجاره نیاز به تعمیر كلی پیدا كند مانند تعمیرات موتور خانه و آسانسور … انجام این تعمیرات با موجر است و لذا مستاجرنباید از ورود موجر برای تعمیرات این موارد جلو گیری و ممانعت كند

خودداری از ورود خسارت به محل اجاره 

مستاجر باید به گونه ای از خانه یا مغازه استفاده كند كه خسارتی به آن وارد نشود در صورت ورود خسارت مستاجر باید خودش آنرا جبران كند

وكيل ملكى نارمک ، وكيل ملک در نارمک

خودداری از تغییر شغل در مغازه اجاره ای 

اگر مستاجر برای شغل خواصی مغازه را اجاره كرده باشد (مثلا طلا فروشی ) حق ندارد بدون موافقت موجر شغل خود را تغییر دهد و مثلا به درب و پنجره سازی مشغول شود. چرا که در صورتی که موجر با تغییر شغل موافقت نکند می تواند قرارداد اجاره را فسخ کند.

در قانون آپارتمان نشینی چه قسمتهایی از ساختمان مشترک محسوب می شود و وظيفه نگهدارى و نظافت آن با كليه سكنه آپارتمان ميباشد؟

قسمت‌هایی از ساختمان است که تمامی مالکان حق استفاده از آن را دارند شامل زمین زیر بنا (خواه متصل به بنا باشد یا بنا به وسیله پایه روی آن قرار گرفته باشد).

تاسیسات قسمت‌های مشترک از قبیل: چاه آب، پمپ، منبع آب، مرکز حرارت و تهویه، انبار عمومی ساختمان، اتاق سرایدار در هر قسمت بنا که واقع شده باشد، آسانسور، چاه‌های فاضلاب، لوله‌ها از هر قبیل مانند لوله‌های فاضلاب، برق و تلفن، گذرگاه‌های شوت زباله، اسکلت ساختمان، تاسیسات مربوط به راه پله، وسایل تامین کننده روشنایی، تلفن، پشت بام و تاسیساتی که در پشت بام برای استفاده عمومی احداث شده است، نمای خارجی ساختمان، محوطه ساختمان که جنبه استفاده عمومی دارد و در سند اختصاصی قید نشده است.

پله‌های ورود به پشت بام و پله‌های ایمنی، در‌ها و پنجره ها، راهرو‌ها و پاگرد‌ها که در قسمت‌های غیر اختصاصی باشند و دیوار‌های حد فاصل بین قسمت‌های اختصاصی اگر جزو اسکلت ساختمان نباشند بین اهالی ساختمان مشترک هستند.

چگونه با مستأجری که اجاره را پرداخت نمی‌کند، میتوان برخورد کرد؟

⁣طبق بند ۹ ماده ۱۴ قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۵۶، موجر می‌تواند حسب مورد صدورحکم فسخ اجاره یا تخلیه را از دادگاه درخواست کند.

بهترین وکیل چک

دادگاه ضمن‌حکم فسخ اجاره، دستور تخلیه مورد اجاره را صادر می‌نماید و این‌حکم علیه مستأجر یا متصرف اجرا و محل، تخلیه خواهد شد: «در صورتی که مستأجر در مهلت مقرر در ماده ۶ این قانون از پرداخت مال‌الاجاره یا اجرت‌المثل خودداری نموده و با ابلاغ اخطاردفترخانه تنظیم‌کننده سند اجاره یا اظهارنامه (در موردی که‌اجاره‌نامه عادی بوده یا اجاره‌نامه‌ای در بین نباشد) ظرف ده روز قسط یا اقساط عقب افتاده را نپردازد.

در این مورد اگر اجاره‌نامه رسمی باشد موجر می‌تواند از دفترخانه یا اجرای ثبت صدور اجرائیه بر تخلیه و وصول اجاره‌بها را درخواست نماید.»

هر‌گاه پس از صدور اجرائیه، مستأجر اجاره آپارتمان عقب افتاده را تودیع کند اجرای ثبت تخلیه را متوقف می‌کند، ولی موجر می‌تواند به استناد تخلف مستأجر از پرداخت اجاره‌بها از دادگاه درخواست تخلیه عین مستأجر را بنماید.

هر‌گاه اجاره‌نامه عادی بوده یا سند اجاره تنظیم نشده باشد موجر می‌تواند برای تخلیه عین مستأجره و وصول اجاره‌بها به دادگاه مراجعه کند.

دفتر وکیل ملکی خیابان ولیعصر

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته ملک و امور ثبتی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل ملکی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل ملکی خیابان ولیعصر نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

5/5 - (14 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *