امروز با موضوع معرفی وکیل وصول مطالبات با شما هستیم.

طلب در لغت فارسی به پول یا چیزی که به کسی وام داده شده است اطلاق می‌شود و در مقابل بدهی قرار می گیرد.

مطالبه نیز به معنی طلب کردن وخواستن حق است.مطالبات جمع مطالبه و وصول مطالبات به معنی درخواست پرداخت بدهی و تسویه حساب بدهکار با طلبکار است.

نکات مهم در معرفی وکیل وصول مطالبات

  • در صورتی که خانمی مطالبه مهریه از همسرش نماید و همسرش از پرداخت مهریه با داشتن شرایط پرداخت استنکاف نماید،چاره چیست؟
  • وقتی شما ضمانت وام برادرتان را نموده اید و برادرتان از پرداخت اقساط وام استنکاف می ورزد،چه راه قانونی وجود دارد؟
  • شما ملک خود را فروخته و درقبال ان چک دریافت نموده اید،خریدار از پرداخت وجه چک خودداری می‌نماید، آیا راهی برای بازپس گرفتن ملک وجود دارد؟
  • آیا تاکنون واژه وکیل وصول مطالبات را شنیده اید؟
  • وکیل وصول مطالبات، جایگاه قانونی دارد و یا با واژه اصطلاحی شرخر مترادف است؟
  • چه کسانی صلاحیت وکالت در وصول مطالبات را دارند؟
  • وکیل وصول مطالبات چه ویژگیهایی دارد؟ موسسه حقوقی معتبر جهت مشاوره حقوقی درباره راههای وصول مطالبات کدام است؟

 

پاسخ این سوالات درمتن پیش روی شما داده شده است.این نوشتار،توسط کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان تهیه و تنظیم شده است.

این موسسه باراه اندازی دپارتمان های تخصصی حقوقی،امکان انجام مشاوره های حقوقی آنلاین؛،تلفنی و حضوری را برای شما عزیزان فراهم نموده است.تشکیل گروه وکلای مهر نیز، نمونه ای از خدمات این موسسه میباشد.

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی وصول مطالبات

تمامی افرادی که از طریق شرکت در آزمون ورودی کانون وکلای دادگستری پذیرفته شده و مراحل گزینش واختبار علمی و همچنین کارآموزی را با موفقیت به اتمام رسانده باشند، وکیل دادگستری نامیده می‌شوند و میتوانند در کلیه امور حقوقی اظهار نظر نمایند.

بعضی از وکلای دادگستری با توجه به نوع علاقه و تجربه خود، پرونده‌های وصول مطالبات را وجهه همت خود قرار داده و به عنوان وکیل وصول مطالبات، مشغول خدمت رسانی به هم وطنان عزیز در این زمینه می‌باشند.

نکته قابل توجه تاسیس موسسات حقوقی توسط افرادی غیر از وکیل دادگستری می باشد که با توسل به راههای غیر قانونی و ارعاب و تهدید بدهکار،به اصطلاح شرخری کرده و در قبال پرداخت مبلغی به طلبکار، کلیه حق و حقوق طلبکار در وصول وجه را به خود منتقل و در این بین از انجام هیچ گونه عمل غیر قانونی خودداری نمی‌نمایند.

اما وکیل وصول مطالبات که دارای پروانه رسمی وکالت است،با اخذ وکالت رسمی دادگستری درفرم های مخصوص وکالت، اقدام به طرح دعوی وصول مطالبات از طریق قانونی می‌نماید.

دعاوی از قبیل، مطالبه وجه چک  مطالبه مهریه- مطالبه نفقه گذشته- مطالبه خسارات قراردادی- مطالبه دیه و سایر مواردی که مطالبه وجه یاطلبی را شامل می‌شود در صلاحیت وکیل وصول مطالبات می باشد.

در صورتی که شما ضامن وام شده باشید و بر اساس تعهدات،مجبور به پرداخت اقساط شدید،می توانید به بدهکار اصلی مراجعه نموده و با کمک وکیل وصول مطالبات ،نسبت به طرح دعوی و وصول طلب اقدام فرمایید.

وکیل متخصص در وصول مطالبات

همانگونه که در بالا ذکر شد،تعدادی از وکلای پایه یک دادگستری و موسسات حقوقی معتبر،به صورت تخصصی انجام پرونده‌های وصول مطالبات را در دستور کار خود قرارداده و به دلیل حجم بالای پرونده‌های وصول مطالبات و تخصصی بودن ،وکیل وصول مطالبات، تمامی مراحل انجام کار در این موسسه های حقوقی از ابتدا تا انتها توسط وکیل وصول مطالبات انجام می‌شود.

پرونده‌های مطالبه وجه از طریق اداره اجرای اسناد رسمی مستقر در ادارات ثبت اسناد و املاک هر شهری و نیز از طریق دادگاه‌های عمومی حقوقی قابل انجام است.

طرح موضوع در اجرای اسناد رسمی ثبت کم هزینه و زمان بر است اما از طریق دادگاه درمدت زمان کمتر و با هزینه‌های بیشتری قابل انجام است.در هر صورت در صورت محکومیت خوانده، از باب تسبیب به پرداخت هزینه‌های دادرسی و در مواردی خسارت تاخیر تادیه محکوم خواهد شد.

 وکیل وصول مطالبات در صورتی که از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی،امکان انجام و وصول مطالبات را داشته باشد و یا از طریق محاکم دادگستری، در هر صورت تعرفه های قانونی حق الوکاله رعایت نموده و در صورتی که مبلغی بیش از تعرفه دریافت نماید ملزم به پرداخت مالیات کامل مبالغ دریافتی می‌باشد.

سوالات متداول درباره وصول مطالبات

۱- در صورتی که بدهکار وام بانکی اقساط خود راپرداخت ننماید و ضامن نسبت به پرداخت اقساط وام اقدام نماید،تکلیف ضامن چیست و آیا میتواند نسبت به وصول طلب اقدام نماید؟

بله .ضامن، پس ازپرداخت مبالغ اقساط امکان مراجعه وطرحدعوی مطالبه وجه را دارد.

۲- تکلیف خسارات دادرسی وهزینه‌های وکیل درپرونده‌های وصول مطالبات چیست؟

در صورتی که خوانده محکوم شود،کلیه هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل قابل مطالبه است.

۳- وکیل وصول مطالبات تا چه حدی از سوی موکل اختیار دارد؟

حدود اختیارات طبق وکالتنامه مشخص می‌شود.

مدارک لازم جهت طرح پرونده وصول مطالبات

وصول طلب یا مطالبه وجه دعوای حقوقی است وکلیه دعاوی حقوقی از طریق نگارش دادخواست که فرم مخصوصی است انجام پذیر است.تنطیم دادخواست اهمیت فوق العاده ای دارد و همچنین تشخصی نوع دعو درسرنوشت پرونده بسیار موثر است. مطالبه وجه دعوای مالی ومستلزم پرداخت کامل هزینه دادرسی از سوی موکل می‌باشد.

وکالتنامه وکیل- فرم تنظیم و امضا شده دادخواست- تعیین نوع خواسته به صورت دقیق ومنجز- مدارک و مستندات- و تصویر کارت ملی از مدارک مورد نیاز جهت طرح دعوی مطالبه وجه و یا اصطلاحا پرونده وصول مطالبات می‌باشد.

پس از طرح دعوی و ارجاع به شعبه دادگاه حقوقی و یاشعبه شورای حل اختلاف،با دستور رییس شعبه وقت رسیدگی به پرونده تعیین و به طرفین دعوی ابلاغ می‌شود.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان باهمکاری بیش ازصد وکیل پایه یک دادگستری و همچنین سه موسسه حقوقی معتبر و فعال در زمینه وصول مطالبات و سایر پرونده‌های حقوقی و کیفری و خانواده و با داشتن سابقه ای درخشان درمشاوره حقوقی مهاجرت وداخلی و با مشاوره مستقیم دکتر محمدرضامهری،وکیل پایه یک دادگستری و بنیانگذار گروه وکلای مهر، امکان ارائه مشاوره حقوقی و همچنین قبول وکالت و معرفی وکیل وصول مطالبات به شما عزیزان را دارد.

برای دریافت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳
  • ۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

موسسه حقوقی مهر پارسیان