وکیل وصیت و ارث غرب تهران

وکیل وصیت و ارث غرب تهران

وکیل وصیت و ارث غرب تهران


امروز با  معرفی وکیل وصیت و ارث غرب تهران با شما هستیم.

موضوع ارث و وصیت قبل از عمل جراحی با ریسک بالا، یکی از سوالات همراهان دفتر وکالت محمد رضا مهری و همکاران به عنوان وکلای تخصصی وصیت و ارث می باشد.

در بسایری از موارد ممکن است شخصی که به بیماری حاد و پر خطری مبتلا شده است، اقدام به وصیت نماید، این سوال پیش می آید که آیا وصیت در چنین حالی که ممکن است به فوت طرف بیانجامد صحت دارد یا خیر؟

در مقاله پیش رو ضمن معرفی وکیل وصیت و ارث غرب تهران به سوالات عزیزان درباره شرایط صحت وصیت و تقسیم ارث با توجه به وصیت متوفی پاسخ خواهیم داد.

نکات مهم معرفی وکیل ارث و وصیت غرب تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

ماترک چه فرقی با ارث دارد؟

بستگان نسبی و سببی چه کسانی هستند؟

در ارث چند طبقه داریم و شامل چه کسانی می‌شوند؟

[/stextbox]

آیا معنی ارث و ماترک یکی است؟

ارث، ارثیه و ماترک همه به معنی آنچه از اموال متوفی باقی مانده می باشد. کسانی که از این ارث بهره مند می شوند و بین ایشان پس از تسویه دیون، تقسیم اموال می گردد وراث نامیده می‌شوند.

خانمی 31 ساله از تهران پرسیده اند،  شکوهی هستم 31 ساله ساکن شمال تهران در چند روز اینده عمل جراحی پرخطری در پیش دارم خانه ,موجودی بانک ,زیور الاتم و …همه را همسرم به من هدیه کرده و ما فرزندی نداریم  آیا می‌شود به نحوی وصیت کرد که  بعد از وفات  من  با تقسیم اموال بین سایرین؛ شوهرم از اموال خودش محروم نشود؟

دفتر خدمات قضایی نیاوران

پاسخ سوال خانم شکوهی 31 از شمال تهران

به عنوان مشاور برای سرکار خانمی که این پرسش را مطرح کرده اند و تمام بیمارانی که در این وضعیت جسمی اینچنین قرار دارند  از خداوند متعال سلامتی و بهبودی مسئلت داریم، توصیه ما  به ایشان این است : با عنایت به اینکه میفرمایند فرزندی ندارند لذا به اطلاع ایشان میرسانیم که در این صورت سهم شوهرهشان یک دوم (نصف اموال ) از اموال است،فلذا می‌توانند طبق قانون ثلث اموال(یک سوم دیگر) خویش را نیز به نفع وی وصیت نمایند.

علی ای حال مضاف بر آن یک سوم می‌توانند سهم  باقیمانده را نیز  به نفع همسر خود وصیت نمایند که در این صورت چنانچه بقیه وراث در مقابل این تصمیم تمکین کنند و وصیت نامه را تنفیذ نمایند همه اموال به زوج خواهد رسید، بدیهی است چنانچه سایرین  همچنان به گرفتن سهم خودشان اصرار داشته باشند و مازاد ثلث وصیت را تنفیذ نکنند  باقیمانده از سهم شوهر (یک دوم از اموال اعم از منقول و غیر منقول و ثلث مورد وصیت) مقدار قابل مسامحه یا غیر قابل مسامحه ای است که بین سایر وراث تقسیم می شود و  برای حل قسمت اخیر  این موضوع نیز راهکاری حقوقی فراوانی وجود دارد که می‌توانند از طریق تماس و مشاوره با گروه وکلای مهرپارسیان از این موارد مطلع گردند.

بستگان نسبی و سببی چه کسانی هستند؟

بستگان نسبی : پدر ، مادر ، فرزند ، دایی، عمو، خاله، عمه،پدربزرگ،مادر بزرگ و …

بستگان سببی : زن و شوهر

طبقات ارث طبق قانون شامل چه اشخاصی می‌شود؟

طبقه اول:

پدر و مادر

وکیل تصرف عدوانی رشت

فرزندان و در نبود فرزند، نوه یا نوه ها

طبقه دوم:

پدر بزرگ و مادربزرگ

خواهر و برادر و در نبود ایشان فرزندان آنها

طبقه سوم:

عمه، عمو، دایی، خاله متوفی و در نبود ایشان فرزندان آنها

در نبودن افراد مذکور نوبت به عمه، عمو، خاله، دایی، پدر و مادر متوفی می رسد.

مخاطبان گرامی سایت موسسه حقوقی مهر پارسیان سوالات عدیده‌ای را در خصوص وصیت و ارث از ما تا کنون پرسیده اند،که در ذیل پاسخ این سوالات را به شکل مختصر آوردیم با این نیت که شاید پرسش شما خواننده گرامی نیز در میان این پاسخ‌ها جواب داده شده باشد.

_در نکاح موقت به اصطلاح صیغه موقت زن و شوهر از هم سهم الارث نمی برند.

_همسر چه زن یا شوهر در حال و با همه طبقات سهم الارث می برند.  اگر متوفی فرزند داشته باشد زوجه(زن) یک هشتم و در صورت نبودن فرزند زوجه یک چهارم می برد. شوهر در صورت بودن فرزند برای زن متوفی یک چهارم و در صورت نبودن فرزند برای زن یک دوم ارث می‌برد.

_قاعده کلی قانون ارث این است که اگر یک نفر از طبقهء بالاتر باقی مانده باشد، به غیر از همسر،  نوبت به ارث بردن طبقه بعد نمی رسد همانطور

که گفته شد همسر در همه حال ارث می‌برد.

_متوفی فقط تا یک سوم از اموال خود را می تواند بر اساس قانون ارث برای کسی یا کاری وصیت کند.

_متوفی نمی تواند یکی از وراث را از ارث محروم کند.

_اگر متوفی بدهکار باشد اول بایستی بدهی پرداخت شود و آنچه باقی بماند میان وراث تقسیم گردد.

وکیل در شهرک غرب

_ پرداخت مهریه زوجه(چه دائم، چه موقت) در صورت مطالبه زوجه می بایستی قبل از تقسیم سهم الارث از محل ماترک پرداخت شود و آنچه باقی بماند میان وراث تقسیم می شود. اگر ارث تنظیم شده باشد زوجه می تواند به طرفیت وراث دادخواست مطالبه مهریه بدهد.

_گرفتن ارث قبل از فوت متوفی کاملا بی معناست مثلا گرفتن سهم الارث از پدر زنده از اشتباهات رایج بین عده ای از مردم است.

_زوجه از قیمت عرصه و اعیان ملک(مال غیر منقول) هم سهم می برد.

_سهم الارث پسر۲ و دختر ۱ سهم است.

وکیل وصیت و ارث در غرب تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث وصیت یا ارث سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

[/stextbox]

09120067665

گروه وکلای مهر 

 

5/5 - (23 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *