وکیل پایه یک محدوده قلهک

وکیل پایه یک محدوده قلهک

وکیل پایه یک محدوده قلهک


امروز با موضوع معرفی دفتر وکیل پایه یک محدوده قلهک با شما هستیم.

برای طرح دعوا علیه شهرداری در دیوان عدالت اداری چه باید کرد؟

در نوشتارهای جداگانه‌ای که از سوی بهترین وکیل پایه یک دادگستری محدوده قلهک منتشر شد، به معرفی موسسه حقوقی محدوده قلهک و دفتر وکیل محدوده قلهک پرداختیم.

در این مقاله به بهانه معرفی دفتر وکیل پایه یک محدوده قلهک، به بررسی سوالات عزیزان درباره قوانین و مقررات شهرداری و نحوه ابطال مصوبات شهرداری و ادارات دولتی در دیوان عدالت اداری خواهیم پرداخت.

تخلیه ملک

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری محدوده قلهک تهران، با اعلام آمادگی در پذیرش پرونده طلاق توافقی محدوده قلهک، دعوای مطالبه و وصول مهریه محدوده قلهک، معرفی وکیل رایگان محدوده قلهک، پذیرش دعاوی مکلی محدوده قلهک، دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی و اختلافات بین مستاجر و موجر، پرونده کلاهبرداری و جرایم پزشکی محدوده قلهک، پرونده های جرایم رایانه ای محدوده قلهک و سایر پرونده هایی که نیاز به مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری محدوده قلهک دارند، در خدمت عزیزان خواهد بود.

نکات مهم در معرفی وکیل پایه یک محدوده قلهک

  • برای مراجعه به دفتر وکیل پایه یک محدوده قلهک چه باید کرد؟
  • آیا می‌توان برای طرح شکایت کیفری در محدوده قلهک فقط با وکیل پایه یک محدوده قلهک مشاوره نمود؟
  • برای طرح دادخواست مطالبه مهریه و طلاق توافقی در محدوده قلهک به کدام دادگاه مراجعه کنیم؟
  • شکایت علیه شهرداری در محدوده قلهک چگونه انجام می‌شود؟

صدور پروانه ایجاد حق مکتسب می نماید.

سوال :آیا دارا بودن پروانه ساختمانی، باعث ایجاد حقوق مکتسبه می‌گردد؟

پاسخ : اعلام تعارض آراء صادره از شعب ۶ و ۲۰ دیوان عدالت اداریی

شاکی: آقای اسماعیل ابراهیمی تاریخ: ۲۷/۱۰/۱۳۸۳ شماره دادنامه: ۵۴۴ اعلام تعارض آرا صادره از شعب ۶ و ۲۰ دیوان عدالت اداری.

تاریخ: ۲۷/۱۰/۱۳۸۳ شماره دادنامه: ۵۴۴کلاسه پرونده: ۷۹/۱۴۷ شاکی: آقای اسماعیل ابراهیم تقلیل عرض از ۱۶ متری به ۸ متری

رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

نظر به این که پروانه ساختمانی براساس درخواست شهروندان از سوی شهرداری مطابق با اصول شهرسازی و حدوث و ثغور معابر عمومی و وضعیت موجود صادر می‌گردد که مآلا موجد حقوق مکتسبه‌ای برای اشخاص است سلب حق و یا تغییر آن بدون اجازه قانونگذار فاقد وجاهت و اعتبار می‌باشد.

وکیل داوری شمال تهران

لذا دادنامه شماره ۵۵۰-۵۴۹-۵۴۸- ۵۴۷ مورخ ۷۱/۵/۳۱ شعبه ششم بدوی در حدی که متضمن این معنی است موافق اصول و موازین قانونی تشخیص می‌گردد.

این رای مطابق قسمت اخیر ماده ۲۰ اصلاحی قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع ذی‌ربط در موارد مشابه لازم‌الاتباع می‌باشد.

سوال :درکمیسیون ماده پنج تغییر کاربری در مورد زمینهایی که حق استفاده مجاز از آنها تثبیت شده و با صدور جواز ساختمانی به مرحله اجراء درآمده است چگونه خواهد بود؟

پاسخ :رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری در مورد تغییر کاربری اراضی شهری

شماره ه۱۱۵.۷۳. ۱۳۷۳.۱۰.۱۷  تاریخ: ۷۳.۷.۱۶ شماره دادنامه: ۷۹ کلاسه پرونده: ۱۱۵.۷۳

رای هیأت عموم دیوان عدالت اداری

اعمال اختیار مندرج در ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موضوع تغییر طرح تفصیلی با توجه به تعریف آن به شرح بند ۳‌ماده یک قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی مستلزم مراعات اصول مربوط به مراحل تهیه و تنظیم طرح اصلاحی و ‌پیشنهاد آن توسط مراجع قانونی ذیربط و توجه به ضوابط و معیارهای فنی و تخصصی از لحاظ احراز ضرورت تغییر طرح و تناسب زمین مورد نظر از‌حیث مساحت و محل وقوع برای رفع نیازمندیهای عمومی و همچنین منوط به رعایت حقوق مکتسب اشخاص در اراضی مذکور و نهایتاً هماهنگی آن‌با طرح جامع شهر است.

بنابراین تغییر کاربری اراضی شهری به صرف تقاضای اشخاص ذینفع فارغ از مقررات قانونی و اصول فنی مربوط به تأسیسات ‌عمومی شهری به ویژه در مورد زمینهایی که حق استفاده مجاز از آنها تثبیت شده و با صدور جواز ساختمانی به مرحله اجراء درآمده است، جواز قانونی ‌ندارد و دادنامه شماره ۴۷۱ مورخ ۷۲.۵.۱۲ هیأت تجدید نظر دیوان مبنی بر تأیید دادنامه شماره ۱۰۲۳ مورخ ۷۱.۱۲.۲۳ شعبه نهم دیوان در پرونده‌کلاسه ۸۱۷.۷۰ که مفید این معنی است موافق اصول و موازین قانونی تشخیص داده می‌شود.

برای هر پرونده چند وکیل می توانیم انتخاب کنیم؟

این رای به استناد قسمت آخر ماده  ۲۰ قانون دیوان‌عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع ذیربط در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.

‌رییس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

سوال :آیا کمیسیون ماده پنج در قبال موافقت با درخواست مالک  قادر به تصویب واگذاری قسمتی از املاک متقاضی به صورت رایگان به شهرداری می باشد؟

پاسخ :ابطال بند یک مصوبه مورخ ۸۵/۹/۲۰کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرکرد.

تاریخ: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸  کلاسه پرونده: ۷۳، ۹۲۰/۸۷  شماره دادنامه: ۸۸/۱۸۶، ۱۸۷  شاکی:   آقایان خدارحم طاهری

رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

طبق ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب ۱۳۵۱ حدود وظایف و اختیارات کمیسیون ماده ۵ قانون مزبور مشتمل بر بررسی و تصویب طرحهای تفصیلی شهری و تغییرات آنها و سایر امور مربوط تعیین و احصاء شده است.

بنابراین تغییر کاربری قسمتی از ملکی که کلا دارای کاربری فضای سبز بوده و تبدیل آن به ۷۰درصد فضای سبز و ۳۰ درصد با کاربری مسکونی و خدماتی بدون تبیین علل و جهات قانونی این تغییر که موجد زمینه تصور الزام مالکین به واگذاری ۷۰ درصد ملک خود به شهرداری بطور رایگان و قابلیت استفاده از ۳۰ درصد بقیه ملک اشخاص با توجه به مساحت آن است، مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات کمیسیون مزبور تشخیص داده می‌شود و مستنداً به قسمت دوم اصل ۱۷۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده یک و بند یک ماده ۱۹ و ۴۲ قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۸۵ بند یک مصوبه مورخ ۸۵/۹/۲۰ کمیسیون ماده ۵ شهرکرد ابطال می‎گردد.

جرایم غیر قابل تعلیق کدامند؟

دفتر وکیل پایه یک محدوده قلهک

برای دریافت مشاوره حقوقی با برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک محدوده قلهک و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره های تماس

  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[stextbox id=’info’]

مشاوره حقوقی امور کاری و استخدامی

مشاوره حقوقی امور پولی و بانکی

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

مشاوره حقوقی بورس و اوراق بهادار

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی حضوری

[/stextbox]

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *