وکیل پایه یک مرزداران

وکیل پایه یک

وکیل پایه یک


امروز با موضوع معرفی وکیل پایه یک مرزداران و توضیح کلاهبرداری با شما خواهیم بود.

کلاهبرداری از جمله جرایمی است که در جریان آن صاحب مال فریب خورده با میل و رضایت خود مال را در اختیار فرد کلاهبردار قرار می‌دهد. کلاهبردار با توسل به حیله و تقلب به نحوی وارد عمل می‌شود که در پایان فرد با میل و رغبت خود، مال خود را دو دستی تحویل او می‌دهد.

وکیل پایه یک مرزداران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در مقاله پیش رو ارکان جرم کلاهبرداری، راههای اثبات کلاهبرداری و مجازات کلاهبرداری را تشریح خواهد نمود.

نکات مهم در موضوع معرفی وکیل پایه

جستجوی بهترین وکیل دادگستری چگونه انجام می شود؟

موسسه حقوقی معتبر کدام است؟

مجازات جرم کلاهبرداری ساده و مشدد در قانون چه تفاوتی با هم دارند؟

تعریف جرم کلاهبرداری، عناصر و ارکان تشکیل دهنده آن

کلاهبرداری یعنی بردن مال دیگری از طریق توسل توام با سوءنیت به وسایل یا عملیات متقلبانه که جرم کلاهبرداری از جرایمی با جنبه عمومی و غیر‌قابل گذشت محسوب می‌شود.

برای وقوع جرم کلاهبرداری، رفتار مادی فیزیکی باید به صورت فعل مثبت یعنی همان توسل به سایل متقلبانه و صحنه سازی باشد و ترک فعل، رفتار مادی فیریکی برای جرم کلاهبرداری محسوب نمی‌شود.

متقلبانه بودن وسایل مورد استفاده کلاهبرداری  و فریب دادن شخص متقابل در واقع قربانی از عوامل لازم برای تحقق جرم کلاهبرداری به عنوان عنصر مادی جرم کلاهبرداری می‌باشد. اغفال و فریب  قربانی یعنی، مال با رضایت او اما در نتیجه اغفال و گول خوردن به کلاهبردار بدهد. بین اغفال قربانی و وسیله متقلبانه‌ای که استفاده شده باید رابطه علیت برقرار باشد و علت عمده بردن مال توسط کلاهبردار فریب خوردن مال باخته یعنی همان قربانی باشد و مال باخته از تقلب و حیله آگاهی نداشته باشد. کلاهبرداری از جمله جرایم مقید است یعنی شرط تحقق آن حصول نتیجه خاص آن که بردن مال دیگری است . که این شرط بردن مال دیگری خود مستلزم تحقق دو شرط است : 1) ورود ضرر مالی به قربانی 2) انتفاع مالی کلاهبردار

دفتر وکیل مهاجرت در تهران

نتیجه خاص، بردن مال دیگری است و این بدین معنی نیست که انتقال مال بدون هیچ محمل قانونی صورت گیرد.

شرایط اثبات جرم کلاهبرداری

درکنار عناصر مادی و رفتار فیزیکی در وقوع جرم کلاهبرداری، سونیت عام و سونیت خاص ضروری است.سوءنیت عام شامل اراده شخص در ارتکاب عمل مجرمانه (عمد در فعل) سوءنیت خاص که شامل قصد بردن مال دیگری است. که هر دو باید اثبات شود.

برای متقلبانه بودن وسایل حیله باید به عرف مراجعه کرد  و عمل باید به گونه‌ای باشد که صحنه سازی، متقلبانه محسوب شود. توسل به وسایل متقلبانه باید مقدم بر تحصیل مال باشد. به عنوان مثال اگر کسی مالی را به عنوان عاریه با بگیرد و به صاحب آن با فریب تصاحب کند و مال را برنگرداند عمل وی کلاهبرداری محسوب نمی‌شود  در واقع خیانت در امانت است.

مانور متقلبانه تشخیص جرم کلاهبرداری را دشوار نموده است  طوری که اغلب مردم تصور می‌کنند شخصی که با دادن یک وعده در قالب یک دروغ ساده مال آنان را برده است کلاهبردار محسوب می‌شود، حال آن‌که صرف دروغ ساده نمی‌توان مانور متقلبانه تلقی کرد. بردن مال غیر از طریق صرف دروغ‌گوییی و بدون مانور متقلبانه، کلاهبرداری نیست.

قابل ذکر است که ممکن است در جریان وقوع کلاهبرداری وسایل متقلبانه در کنار وسایل غیر متقلبانه قرار گیرد. جرم کلاهبرداری از تنوع فراوانی برخورداری است و در قالب مختلفی صورت می‌گیرد که بیشترین نوع آن در قالب معاملات است.

کلاهبرداری را می‌توان در دو حالت ساده و مشدد در نظر گرفت . چنانچه کلاهبردار از کارمند دولت یا موسسات عمومی و شهرداری‌ها یا نهاد انقلابی باشد،  اگر مرتکب خود را به عنوان مامور دولت یا موسسات عمومی یا شهرداری یا نهادهای انقلابی و شرکت عمومی معرفی کند، مرتکب برای فریب مردم از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون و دیگر رسانه های عمومی یا نطق در مجامع یا انتشار آگهی چاپی، در غیر این حالات کلاهبرداری ساده متصور است.

دعوی الزام شرکت سهامی به پرداخت سود

 صور خاص کلاهبرداری

علاوه بر جرم کلاهبرداری که قانون‌گذار آن را در قانون مورد حکم قرار داده است، برخی از جرایم خاص کلاهبرداری را بیان نموده است که در حکم کلاهبرداری محسوب می‌شود. این جرایم خاص عبارت‌اند از:

انتقال مال غیر، ورشکستگی به تقصیر یا تقلب،  کلاهبرداری در شرکت‌های تجاری و امور تجاری، دسیسه و تقلب در کسب و تجارت، کلاهبرداری در امور ثبتی، تعدی نسبت به دولت، سوءاستفاده از ارز دریافتی، تقاضای ثبت ملک متعلق به دیگری،  امتناه از رد حق به صاحب آن و انجام معامله معارض

وکیل پایه یک و متخصص در جرم کلاهبرداری

آگاهی مردم از ترفندها و مانورهای متقلبانه کلاهبرداری و نیز آگاهی از مجازات قانونی این جرم می‌تواند نقش مهمی در کاهش آن داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید برای مشاوه و کسب اطلاعات لازم در زمینه کلاهبرداری با مشاوران حقوقی و وکلای متخصص در این زمینه مشورت و مشاوره داشته باشید. برای مشاوره دراین زمینه، با گروه وکلای مهر همکار موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید.

برای انتخاب وکیل دادگستری و مشاور حقوقی، همه روزه از ساعت‌های 9 الی 19 و پنجشنبه‌ها 9 الی 15 با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

88799562-021

88795408-021

88796143-021

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[stextbox id=’info’]

مشاوره حقوقی امور کاری و استخدامی

مشاوره حقوقی امور پولی و بانکی

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

مشاوره حقوقی بورس و اوراق بهادار

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی حضوری

[/stextbox]

5/5 - (37 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *