وکیل کیفری شمال تهران

وکیل کیفری شمال تهران

وکیل کیفری شمال تهران


امروز با معرفی وکیل کیفری شمال تهران و بررسی جرم ورود به عنف با شما خواهیم بود.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل کیفری شمال تهران، به سوالات عزیزان درباره شرایط صدور حکم در پرونده های ورود به عنف، بر اساس آراء صادره دادگاههای کیفری، ضمن معرفی وکیل کیفری شمال تهران پاسخ خواهد داد.

نکات مهم در موضوع معرفی وکیل کیفری شمال تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جستجوی بهترین وکیل کیفری تهران چگونه انجام می شود؟

برای طرح شکایت کیفری در شمال تهران به کدام دادسرا مراجعه کنیم؟

جرم ورود به عنف تحت چه شرایطی قابل اثبات است؟

[/stextbox]

 

ورود به عنف

ورود بدون اذن به منزل خالی از سکنه به لحاظ عدم تحقق عنف یا تهدید، مصداق بزه ورود به عنف نیست.

?تاریخ رای نهایی: ۱۳۹۳/۰۸/۲۵  شماره رای نهایی: ۹۳۰۹۹۷۰۲۲۳۹۰۱۰۸۶

رای بدوی

در خصوص اتهام آقای م.، ۳۷ ساله، اهل و ساکن تهران، فعلاً با معرفی کفیل آزاد، دایر بر ورود به عنف به منزل شاکیه خانم الف.؛ از توجه به جمیع اوراق و محتویات پرونده و گزارش مأمورین انتظامی و تحقیقات انجام‌شده و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده و کیفرخواست صادره از دادسرای ناحیه ۱۶ تهران و این‌که متهم علی‌رغم ابلاغ اخطاریه در دادگاه حاضر نگردیده و لایحه‌ای نیز در دفاع از خود به این شعبه ارائه ننموده، علی‌هذا دادگاه اتهام انتسابی به وی را محرز و مسجل تشخیص و با انطباق عمل نامبرده با ماده ۶۹۴ قانون مجازات اسلامی دادگاه وی را به تحمل شش ماه تمام حبس محکوم و اعلام می‌نماید.

قرار تامین خواسته کیفری

رأی صادره غیابی بوده و ظرف مهلت ده روز قابل واخواهی در این شعبه و پس‌ازآن ظرف مهلت بیست روز قابل تجدیدنظر در شعب تجدیدنظر دادگستری استان تهران است.

?رئیس شعبه ۱۱۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران

 

 رأی دادگاه در رسیدگی به واخاهی از حکم غیابی کیفری

در خصوص واخواهی آقای م. نسبت به دادنامه شماره ۲۱۱ مورخ ۲۰/۰۳/۹۳ که به‌موجب آن به اتهام ورود به عنف به منزل شاکیه به تحمل شش ماه حبس محکوم گردیده است؛ نظر به این‌که نامبرده هیچ‌گونه دلیل و مدرکی در اثبات بی‌تقصیری خود به این شعبه ارائه ننموده و رأی مذکور وفق موازین قانونی و خدشه‌ای بر آن وارد نمی‌باشد، لذا دادگاه ضمن رد واخواهی نامبرده مستنداً به ماده ۲۱۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی واخواسته را تأیید و استوار می‌نماید. رأی صادره حضوری بوده و ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظر در شعب تجدیدنظر دادگستری استان تهران است.

?رئیس شعبه ۱۱۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران

رای دادگاه تجدید نظر

تجدیدنظرخواهی آقای م.، ۳۷ ساله، اهل و ساکن تهران، از دادنامه شماره ۵۹۳ مورخ ۲۶/۰۶/۹۳ صادره از شعبه۱۱۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران که در مقام واخواهی از دادنامه شماره ۲۱۱ مورخ ۲۰/۰۳/۹۳ برحسب شکایت خانم الف. علیه تجدیدنظرخواه از حیث اتهام ورود به منزل دیگری به عنف به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم‌شده صادر گردیده و تجدیدنظرخواه طی لایحه‌ای به رأی دادگاه اعتراض و تقاضای تجدیدنظرخواهی داشته و باملاحظه اوراق قضایی و گزارش مأمورین و تحقیقات معموله اولاً: منزل بدون صاحب آن بوده و بنا به گفته تجدیدنظرخواه کسی در منزل نبوده و از جهتی خانم الف. اولین کسی است که گزارش می‌دهد و خانه بدون صاحب‌منزل را بیان می‌کند و بعداً خانم ظ. به‌عنوان صاحب ‌منزل و مادربزرگ خانم ج. اعلام شکایت و تقاضای رسیدگی را از دادگاه می‌نمایند.

سرقت تعزیری

ثانیاً: قانون‌گذار در ماده ۶۹۴ بیان می‌کند هرکس در منزل یا مسکن دیگری به عنف یا تهدید وارد شود که در مانحن‌فیه انسان زنده وجود نداشت تهدید صورت گیرد و یا این‌که عنف محقق شود گرچه ورود به منزل دیگری بدون اذن و اجازه اشکال شرعی دارد اما با وضع موجود وصف کیفری ندارد، فلذا دادگاه با پذیرش اعتراض و به استناد جزء ۴ از بند ب ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری ضمن نقض دادنامه معترض‌عنه و به استناد اصل سی و هفتم قانون اساسی و ماده ۱۷۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری حکم بر برائت از اتهام مندرج در رأی دادگاه بدوی جزایی صادر و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

?رئیس شعبه ۳۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه

دفتر وکیل کیفری شمال تهران

برای طرح شکایت کیفری شمال تهران، پس از ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه، نسبت به ثبت شکایت در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه، اقدام فرمایید.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری شمال تهران، مشاوره آنلاین با وکیل کیفری شمال تهران، معرفی بهترین وکیل کیفری شمال تهران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

ابلاغ قضایی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *