وکیل کیفری نیاوران

وکیل کیفری نیاوران

وکیل کیفری نیاوران


امروز با موضوع معرفی وکیل کیفری نیاوران با شما هستیم.

این روزها تمام دادسراها و دادگاه‌های تهران، مملو از متهمین و شکاتی است که پیگیر پرونده کیفری خود می‌باشند.

منطقه نیاوران تهران از این قاعده مستثنی نیست و وکیل کیفری نیاوران هر روزه شاهد دعاوی کیفری عدیده‌ای بوده و همین موضوع سبب شده است وکیل کیفری نیاوران، نوشتاری راجع به دادسرای مربوط به طرح دعاوی کیفری در نیاوران تنظیم نماید تا متضررین از جرم بتوانند با طرح شکایت در دادسرا به حقوق خویش دست یابند.

 سوالات متداول در خصوص وکیل کیفری نیاوران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

بهترین وکیل کیفری نیاوران کیست؟

اهمیت بهره‌مندی از وکیل کیفری نیاوران چیست؟

برای طرح شکایت کیفری در منطقه نیاوران به چه دادسرایی می‌بایست رجوع نمود؟

[/stextbox]

 

دعاوی مهم کیفری در نیاوران 

دعاوی که در دادگاه‌ها و دادسراها و دیگر مراجع قضایی مطرح می‌شوند انواع و اقسام مختلفی دارند که به دعاوی کیفری، دعاوی حقوقی، دعاوی خانواده و غیره تقسیم می‌شوند. در این میان، دعاوی کیفری نسبت به دیگر دعاوی اهمیت بیشتری دارد، چراکه دعاوی کیفری در قانون با ضمانت‌اجرای مجازات و اقدامات تامینی تربیتی همراه است؛ لذا لازم است وکیلی که در دعاوی کیفری وکالت می‌کند تجربه‌ی کافی در این زمینه داشته باشد.

وکیل کیفری نیاوران کیست؟

وکیل کیفری کسی است که مدرک کارشناسی در رشته‌های حقوق، علوم قضایی و یا فقه وحقوق داشته باشد و در آزمون کانون وکلا پذیرفته شده و دارای پروانه وکالت باشد. البته برخی از وکلا با آزمون وارد حرفه وکالت نمی شوند؛ بلکه به دلایلی همچون داشتن سابقه قضایی می توانند پروانه وکالت از کانون وکلا اخذ نمایند. برای انتخاب وکیل کیفری تنها داشتن لیسانس در رشته حقوق کفایت نمی کند، بلکه بهتر است وکیل کیفری نحصیلات تکمیلی در رشته حقوق جزا و جرم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری داشته باشد.

تعلیق اجرای مجازات جرم قاچاق ارز

حوزه فعالیت وکیل کیفری نیاوران و تهران

وکیل کیفری می‌تواند در جرایم زیر به وکالت از شاکی یا متهم در دادسرا یا دادگاه‌های کیفری اعم از دادسرای عمومی و انقلاب، دادسرای جرایم رایانه‌ای، دادسرای نظامی، دادگاه کیفری یک، کیفری دو، دادگاه انقلاب، محاکم تجدید نظر استان، دیوان عالی کشور و غیره وکالت نماید. همچنین در جرایم زیر وکیل کیفری با تجربه می‌تواند وکالت شاکی یا متهم را بر عهده بگیرد:

کلاهبرداری، خیانت در امانت، انتقال مال غیر، معامله معارض، کلاهبرداری ثبتی، جعل و استفاده از سند مجعول، اختلاس، ارتشا، آدم‌ربایی، تمامی جرایم مواد مخدر، قتل، جرایم رایانه‌ای، سرقت، توهین، افترا و غیره.

اهمیت بهره‌مندی از وکیل کیفری

در محاکم حقوقی، خواهان و خوانده هیچ الزامی به اخذ وکیل ندارند، اما در دعاوی کیفری، دادگاه متهم را ملزم به اخذ وکیل می‌نماید و چنانچه شرایط گرفتن وکیل را نداشته باشند، دادگاه حسب مورد وکیل تسخیری یا معاضدتی برای وی تعیین می‌نماید. در واقع دادگاه باید به متهمین با چنین شرایطی، وکیل تسخیری معرفی نموده و شرایط لازم را جهت اخذ وکیل برای آنها فراهم نماید.

وکیل کیفری باید ضمن تحصیلات حقوق جزا به علم جرم‌شناسی، روانشناسی و شناخت شخصیت نیز مسلط باشد. وکیل کیفری باید بتواند صحت جرم بودن عمل ارتکابی را بر طبق قوانین جزایی تشخیص دهد و سپس، نسبت توجه اتهام به مظنون یا متهم را بررسی نموده و استدلال مرتبط با موضوع را اعلام نماید. وکیل کیفری در تطبیق رفتار مظنون با عنوان مجرمانه می‌بایست دقت عمل کافی داشته باشد، چرا که پرونده‌های کیفری غالباً با جان و آبروی طرفین پرونده سروکار دارد و این خود نشانگر اهمیت وکیل کیفری می‌باشد.

مجازات ارتشاء

تعدد وکیل کیفری در مراحل تحقیقات مقدماتی و رسیدگی نهایی

در پرونده‌های کیفری در مرحله تحقیقات مقدماتی، متهم می‌تواند یک وکیل داشته باشد. مطابق قانون آیین دادرسی کیفری مقامات قضایی باید حق داشتن وکیل را به متهم تفهیم نمایند. عدم تفهیم حق داشتن وکیل از جانب مقامات قضایی، تخلف انتظامی درجه سه محسوب و همینطور اگر مقامات قضایی حق داشتن وکیل را از متهم سلب نمایند تخلف انتظامی درجه هشت محسوب می‌شود. مطابق قانون آیین دادرسی کیفری چنانچه مقامات قضایی حق داشتن وکیل را به متهم تفهیم ننمایند، یا اینکه حق داشتن وکیل را سلب نمایند، این امر موجب بی‌اعتباری تحقیقات مقدماتی می‌گردد.

طرفین دعوای کیفری در دادگاه کیفری دو می‌توانند حداکثر تا ۲ وکیل داشته باشند. قانونگذار در خصوص جرایم مهم، که در دادگاه کیفری یک بدان رسیدگی می‌شود، استفاده از حداکثر سه وکیل را مجاز دانسته است. البته این بدین معنا نیست که طرفین باید حتما ۳ وکیل داشته باشند و قانونگذار الزامی به داشتن ۳ وکیل کیفری برای طرفین نداشته است؛ بنابراین حضور یک وکیل نیز کفایت می‌کند.

آدرس دادسرای مربوط به منطقه نیاوران

جهت طرح شکایت کیفری جرایمی که در منطقه نیاوران واقع می‌شوند، می‌بایست به دادسرای ناحیه یک شمیران، واقع در خیابان دکتر شریعتی، پل صدر، انتهای خیابان الهیه مراجعه نموده و دادگاه کیفری نیاوران نیز، مستقر در مجتمع قضایی عدالت واقع در تهران، بالاتر از میدان تجریش، خیابان فنا خسرو ( ثبت سابق ) می‌باشد.

 معرفی وکیل کیفری نیاوران

از آنجا که دعاوی کیفری با حیثیت، جان و مال طرفین دعوا سر و کار دارد، طرفین دعوا بهتر است، قبل از هر اقدامی جهت پیگیری مراحل تحقیقات مقدماتی و دادگاه، با وکیل دعاوی کیفری مشاوره نمایند. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر که صدها پرونده کیفری را با موفقیت به پایان رسانده‌اند در تمامی دعاوی کیفری به شما عزیزان مشاوره حقوقی ارایه و قبول وکالت می‌نمایند.

دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی
[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری نیاوران و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۹ الی۱۹ و پنجشنبه‌ها۹  الی۱۵ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *