کار پس از تحصیل در سوئد

کار پس از تحصیل در سوئد

سوئد در شمال اروپا واقع شده، از جمله کشورهای عضو شینگن می‌باشد. سوئد یکی از کشورهای پر طرفدار برای تحصیل و کار پس از تحصیل است. دانشگاه های سوئد برای تحصیل، پیشرفته ترین برنامه های آموزشی را برای دانشجو یان ارائه می کنند و دانشجو یان بین‌المللی می‌توانند در مدت تحصیل به صورت نیمه وقت در رشته تحصیلی خود کار کنند. یکی از مزایای تحصیل در سوئد این است که تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می‌باشد. دانشجو یان بین‌المللی پس از فارغ التحصیلی به راحتی می‌توانند در این کشور کار کنند. کار پس از تحصیل در سوئد یکی از آسان ترین راه‌های اخذ اقامت دائم می‌باشد. از نظر اقتصادی از جمله کشور های پیشرفته در جهان و از نظر سطح زندگی از استاندارد های بالایی برخوردار است. مهاجرت به سوئد از طریق ویزای تحصیلی، سرمایه گذاری، ویزای کار، پذیرش کالج های زبان و ازدواج امکان‌پذیر است. کار پس از تحصیل در سوئد بعد از ۴ سال با پرداخت مالیات تبدیل به اقامت دائم می‌شود. این مقاله توسط کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، جهت توضیح شرایط کار پس از تحصیل در سوئد، میزان کسب درآمد و اطلاعات کامل برای متقاضیان بین‌المللی به طور کامل و جامع برای شما کاربران عزیز گردآوری شده است.

 

سوالات متداول درباره کار پس از تحصیل در سوئد

  • شرایط کار پس از تحصیل در سوئد چیست؟
  • آیا اخذ اقامت دائم از طریق کار پس از تحصیل در سوئد امکان‌پذیر است؟
  • شرایط تحصیل در سوئد چیست؟ شرایط پذیرش در کالج های زبان سوئد به همراه خانواده چیست؟
  • هزینه زندگی و تحصیل در سال به چه میزان است؟
  • مدارک لازم برای ویزای کار سوئد چیست؟
  • مزایای کار پس از تحصیل در سوئد چیست؟
  • بهترین وکیل مهاجرت به سوئد کیست؟ آیا بهترین موسسه مهاجرتی در زمینه کار پس از تحصیل در سوئد را می شناسید؟
وکیل ازدواج و طلاق سوئد

شرایط تحصیل در سوئد

  • تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند مدرک آیلتس برای متقاضیان بین‌المللی می‌باشد. تحصیل در این مقطع محدودیت سنی ندارد و طول این دوره بین ۳ تا ۴ سال می‌باشد. دانشجو یان بین‌المللی می‌توانند ۱۰ ساعت در هفته مرتبط با رشته خود در این کشور کار کنند. میانگین درآمد هر ساعت کار دانشجویی بین ۷ تا ۱۰ یورو است.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدرک زبان آیلتس آکادمیک ۶ می‌باشد. مدت تحصیل در همه رشته ها ۱ تا ۲ سال است. دانشجو یان امکان کار ۲۰ ساعت در هفته را دارند.
  • مقطع دکترا نیاز به آیلتس ۷، مقاله بین‌المللی و یک استاد مشاور در سوئد تز دکترا فرد را پشتیبانی نماید. دانشجو یان دکترا ۳۰ ساعت در هفته امکان کار دارند.

شرایط کار پس از تحصیل در سوئد

دانشجو یان بین‌المللی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های سوئد، ۶ ماه فرصت دارند در سوئد کار پیدا کنند. شرط اصلی کار کردن در سوئد برای فارغ التحصیلان، پیشنهاد کاری از یک کارفرمای سوئدی می باشد و یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت انجام دهند. متقاضیان می‌توانند پس از درخواست رسمی از کارفرمای خود ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کنند که مدت زمان این ویزا ۲ سال است. بعد از پرداخت مالیات به مدت ۴ سال می‌توانند اقامت دائم سوئد را اخذ و درخواست شهروندی کنند. اگر دانشجو یان بین‌المللی مسلط به زبان سوئدی باشند به راحتی می‌توانند پیشنهاد کاری دریافت کنند. دانشجو یان بین‌المللی زمان کار حین تحصیل می‌توانند تجربه های کاری بسیاری کسب کنند و کار پس از تحصیل در سوئد را به راحتی پیدا کنند. اگر دانشجو یان در رشته های مهندسی معدن، برنامه نویسی، پزشکی، مهندسی شهری ساختمان، تاسیسات برق و مخابرات، پرستاری و … تحصیل کنند به راحتی پس از فارغ التحصیلی می‌توانند کار کنند. ساعت کار در سوئد از ۸ ساعت به ۶ ساعت در روز تغییر یافته است. کارمندان در سوئد ۵ تا ۷ هفته تعطیلات با حقوق دارند.

قانون جدید جمناسیت: بیش از ۵۰۰۰ تن اقامت دریافته‌‌اند.

 

میزان درآمد کار پس از تحصیل در سوئد برای دانشجو یان بین‌المللی

اگر فارغ التحصیلان در بخش خصوصی در سوئد مشغول به کار باشند، ۳۶ هزار کرون در ماه حقوق دریافت می کنند. اگر در بخش دولتی مشغول به کار باشند حدودا ۳۲ هزار کرون حقوق دریافت می کنند. البته میزان دریافت حقوق در شهرهای سوئد متفاوت می‌باشد. بیشترین دریافت حقوق حدود ۵۱ هزار کرون برای متقاضیان بین‌المللی است. افراد بین ۲۹ تا ۳۴ درصد مالیات بر درآمد را پرداخت می کند.

 

هزینه تحصیل و زندگی در سوئد

شهریه دانشگاه در سوئد بین ۹۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال است. هزینه ماهیانه زندگی در سوئد ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو می‌باشد.

مزایای کار پس از تحصیل در سوئد

  • کیفیت استانداردهای بالای زندگی در سوئد برای متقاضیان بین‌المللی
  • مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در سوئد
  • متقاضیان بین‌المللی کار پس از تحصیل در سوئد پس از ۴ سال اقامت دائم را اخذ می کنند، و می‌توانند به راحتی برای پاسپورت این کشور درخواست کنند
  • متقاضیان زمانی که اقامت دائم سوئد را اخذ کنند. بدون ویزا می‌تواند به سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا سفر کند.

سایت های کاریابی سوئد

Careerbuilder.se

Jobb.blocket.se

Jobbsafari.se

Metrojobb.se

Monster.se

Stepstone.se

 

بهترین وکیل مهاجرت به سوئد در تهران

موسسه  حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه  عدالت و مهر پارسیان، متشکل از گروه وکلای مهر، و بهترین وکیل مهاجرت به سوئد در داخل کشور و سطح بین‌المللی، آماده پاسخ گویی به سوالات حقوقی شما عزیزان و قبول وکالت در همه زمینه ها می‌باشد. این  مقاله  توسط کارشناسان  ارشد  امور مهاجرت، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان گرد آوری شده و سعی در ارائه اطلاعات جامع درباره شرایط مهاجرت به سوئد، شرایط کار پس از تحصیل در سوئد، شرایط کار حین تحصیل در سوئد، ویزای ازدواج، سرمایه گذاری، پذیرش کالج زبان، ویزای کار و چگونگی اخذ پاسپورت سوئد برای متقاضیان بین‌المللی بهترین وکیل مهاجرت به سوئد در تهران و بررسی شرایط راههای مهاجرت به سوئد و اورپا دارد. جهت تعیین وقت مشاوره حضوری با بهترین وکیل مهاجرت به سوئد در تهران با ما تماس بگیرید.

تولد فرزند در سوئد

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *