اقامت پس از تحصیل در سوئد

اقامت پس از تحصیل در سوئد

کشور سوئد به دلیل سطح بالای آموزشی، دارای با کیفیت ترین دانشگاه ها، در اتحادیه اروپا می‌باشد. تحصیل در دانشگاه های سوئد آرزوی بسیاری از دانشجو یان بین‌المللی می‌باشد. مزایای تحصیل در کشور سوئد بسیار معتدد است، ازجمله با تحصیل در دانشگاه های سوئد، امکان دریافت بورسیه تحصیلی و پیدا کردن شغل مناسب، میسر خواهد شد. تسهیلات ویژه ای که به دانشجو یان و فارغ التحصیلان برای دریافت اقامت دائم داده می‌شود، باعث شده است متقاضیان زیادی خواهان تحصیل در دانشگاههای سوئد برای اخذ تابعیت کشور سوئد باشند. یکی از چالش های مطرح شده در زمینه تحصیل در سوئد، اقامت پس از تحصیل در سوئد می‌باشد. متقاضیان تحصیل در سوئد می خواهند بدانند که پس از فراغت از تحصیل در سوئد و اخذ مدرک تحصیلی از معتبرترین دانشگاه های دنیا، وضعیت اخذ اقامت سوئد و تابعیت سوئد پس از تحصیل در سوئد چگونه و تابع چه شرایطی است.

به همین خاطر در این مقاله که توسط کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل موسسه حقوقی و داوری بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان و دپارتمان حقوق بین‌الملل گروه وکلای مهر با مشاوره مستقیم محمد رضا مهری بهترین وکیل مهاجرت در ایران گردآوری شده است، سعی بر ان داشتیم تا اطلاعات دقیقی را از شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد، تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم سوئد، ازدواج پس از فراغت از تحصیل و معرفی بهترین وکیل مهاجرت به سوئد در تهران برای شما هموطنان عزیز شرح دهیم.

سوالات متداوال درباره اقامت پس از تحصیل در سوئد

  • برای گرفتن اقامت دائم سوئد پس از تحصیل چه راه‌هایی وجود دارد؟
  • برای اخذ اقامت دائم سوئد پس از تحصیل چند سال در این کشور باید زندگی کرد؟
  • آیا نیازی به اطلاعاتی کامل وجامع درخصوص اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد دارید؟
  • آیا بهترین موسسه حقوقی و مهاجرتی برای اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد را می شناسید؟
  • چگونه می توان از طریق سرمایه گذاری در سوئد و یا ثبت شرکت خارجی در سوئد اقامت دائم این کشور را به دست آورد؟
تولد فرزند در سوئد

روش های اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد

برای گرفتن اقامت پس از تحصیل در سوئد می توان از۴ روش اقدام کرد

۱-ازدواج در سوئد ۲- سرمایه گذاری در سوئد ۳- ثبت شرکت در سوئد ۴-دریافت ویزای کار سوئد

ازدواج: برای اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد، در صورتی که شخصی با یکی از اتباع سوئدی ازدواج کند و همسر وی دارای پاسپورت سوئد باشد، فرد در ابتدا اقامت موقت دو ساله را کسب می کند و گاه مستقیما اقامت دائم دریافت می کند.

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری: یکی از راه‌های دریافت اقامت سوئد، پیدا کردن شغل و دریافت اقامت کاری در سوئد می‌باشد. در این حالت متقاضی اقامت پس از تحصیل در سوئد ابتدا اقامت دو ساله دریافت می کند. در صورت تدوام شرایط استخدام در سوئد و پرداخت مالیات بر در امد امکان اخذ اقامت دائم اروپا پس از ۵ سال را دارد.

 شخص فارغ التحصیل در کشور سوئد، بهتر است بلافاصله شروع به کار کند. زیرا بعد از تحصیلات بهترین آمادگی را برای شروع کار دارد. از طرفی خیلی زود فرصت بعد از تحصیل برای جستجوی کار و تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار به اتمام می‌رسد.

متقاضی اقامت پس از تحصیل در سوئد، در طول تحصیلات خود می‌تواند کار پاره وقت انجام دهد. کار نیمه وقت میتواند یک تجربه خوب، به عنوان سکوی پرتابی برای به دست آوردن کار بعد از اتمام تحصیلات باشد. اگر چه رقابت برای شغل پاره وقت زیاد است اما امکان‌پذیر است.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت خارجی در سوئد: یکی دیگر از راه‌های گرفتن اقامت پس از تحصیل در سوئد، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در سوئد می‌باشد. در این روش، متقاضی به همراه خانواده در ابتدا اقامت موقت دو ساله دریافت می کنند.۱- متقاضی باید توانایی های خود را در زمینه کاری مربوطه ثابت کند، همچنین داشتن تجربه در اداره شرکت نیز از شرایط کسب اقامت محسوب می‌شود.۲- متقاضی اقامت پس از تحصیل درسوئد باید به طور قاطع ثابت کند که مسولیت اصلی شرکت و اداره شرکت را دارد، همچنین حداقل ۵۰ درصد سهام شرکت را دارا باشد. ۳- کالاهای تولید شده و یا خدمات شرکت باید در سوئد عرضه شود۴- متقاضی اقامت پس از تحصیل بایستی ثابت کند داشتن توانایی مالی برای تامین خود و خانواده ( در صورتی که به عنوان همراه قصد اقامت درسوئد را داشته باشند.) ۵- داشتن برنامه کاری که شرکت را به سود رضایت بخشی برساند و توانایی تامین مخارج زندگی و خانواده خود را در مدت زمان آزمایشی ۲ سال داشته باشد.

تحصیل رایگان در سوئد

شرایط مهاجرت و اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد و اتحادیه اروپا

  • یکی از روش های جذاب و پر طرفدار اخذ اقامت اروپا اخذ ویزای تحصیلی از کشور سوئد است. تحصیل در کشور سوئد طرفداران بسیاری دارد، اما به این نکته باید توجه کرد که مطابق قانون مهاجرت و اقامت، اساسا هیچ کشور اروپایی به متقاضیان تحصیل در کشورشان از همان ابتدا اقامت نمی دهند، لذا این روش مناسب متقاضیانی که مستقیما به دنبال اخذ اقامت دائم اروپا از روش تحصیل در سوئد هستند نیست اما در عین حال اخذ اقامت دائم کشورهایی مانند انگلستان، فرانسه، اتریش و دیگر کشورهای رده اول اروپایی از این روش بسیار متداول و ساده تر بوده و بسیاری از دانشجو یان ایرانی پس از فارغ التحصیلی در کشور سوئد با توجه به اینکه بیش از چهار الی پنج سال در کشور سوئد تحصیل و زندگی کرده اند با شرایط کاریابی و اشتغال در سوئد میتوانند درخواست اقامت دائم کشور سوئد را بنمایند.
  • اخذ اقامت کشور سوئد مادامی که دانشجو هستند، امکان‌پذیر نیست اما پس از فارغ التحصیلی و اشتغال امکان تقاضای اقامت کشور سوئد فراهم می‌شود. لذا متقاضیان اقامت پس از تحصیل در سوئد صرفا در چهار چوب ویزای شنال در قالب ویزای دانشجویی می‌توانند در کشور سوئد زندگی کنند و اخذ اقامت موقت یکساله به منظور تمدید اقامت سالیانه تا افق پنج ساله در کشور سوئد به منظور اخذ اقامت دائم اروپا را کسب نمایند .

بهترین موسسه مهاجرتی در تهران برای اقامت پس از تحصیل در سوئد

اگر شما مایل به اقامت پس از تحصیل در سوئد هستید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به سوئد، اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دائم سوئد، با وکیل متخصص مهاجرت به سوئد در موسسات حقوقی معتبر مشورت نمایید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما کاربران محترم می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور سوئد و تحصیل در سوئد با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *