تحصیل پزشکی در کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

کره جنوبی کشوری صنعتی و پیشرفته در شرق آسیا می باشد که به دلیل پیشرفت های علمی در نیم قرن اخیر،  وجود دانشگاه های معتبر پزشکی در سطح  بین‌الملل، دارا بودن آموزش های پیشرفته و امکانات بسیار بالایی که در اختیار دانشجو یان پزشکی قرار می‌دهد، سالانه افراد بسیاری در سراسر دنیا برای تحصیل در رشته پزشکی وارد کشور جنوبی می‌شوند. گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای مهاجرتی در تهران و ایران، با هدف آشنایی جوانان با شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی، تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی، تحصیل داروسازی در کره جنوبی و شرایط کلی مهاجرت و اخذ اقامت دائم در کره جنوبی، مقاله پیش رو را جهت بهره‌برداری عزیزان منتشر خواهد نمود.

شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی

 دوره پزشکی در کره جنوبی ۶ سال است. برای تحصیل پزشکی درکره جنوبی متقاضی می‌بایست دارای  معدل بالای ۱۴و مدرک زبان آیلتس ۶ باشد. اغلب درس های پزشکی در دانشگاه های کره جنوبی به زبان انگلیسی ارائه می گردد. از این رو تسلط به زبان انگلیسی برای متقاضی الزامی می‌باشد. ان دسته از دانشجو یانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند، می‌توانند در دوره های کالج زبان انگلیسی که در دانشگاه های کره جنوبی برگزار می گردد شرکت نمایند و پس از اخذ نمره حد نصاب زبان انگلیسی، وارد تحصیل در رشته پزشکی شوند. علاوه برتسلط به زبان انگلیسی، آشنایی به زبان کره ای هم برای دانشجو یان پزشکی نیاز می‌باشد. از این رو یکی از درس های دانشجو یان پزشکی آموزش زبان کره ای می‌باشد.

سرمایه گذاری در کره جنوبی

سوالات متدوال درباره تحصیل پزشکی در کره جنوبی

  • آیا با تحصیل پزشکی در کره جنوبی می توان اقامت دائم کره جنوبی را اخذ کرد؟
  • آیا از هزینه‌های تحصیل پزشکی در کره جنوبی و زندگی در کره جنوبی‌اطلاعی دارید؟
  • امکان بورسیه تحصیلی برای دانشجو یان پزشکی در کره جنوبی وجود دارد؟
  • آیا تحصیل به زبان انگلیسی برای متقاضی رشته پزشکی در کره جنوبی امکان‌پذیر است؟
  • آیا دانشگاه های پزشکی کره جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت است؟ بهترین وکیل مهاجرت به کره جنوبی در ایران کیست؟
  • خدمات مشاوره مهاجرت گروه وکلای مهر چگونه قابل دسترسی است؟

مزایای تحصیل پزشکی درکره جنوبی

  • تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی وجود دارد.
  • هزینه‌های بسیار پایین تحصیل رشته پزشکی در کره جنوبی نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکای شمالی
  • گذراندن دوره های کار آموزی برای دانشجو یان بین‌المللی در رشته پزشکی در بیمارستان های پیشرفته کره جنوبی
  • ۳۵ دانشگاه از دانشگاه های پزشکی کره جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.
  • بورسیه تحصیلی برای دانشجو یان ممتاز رشته پزشکی درکره جنوبی امکان‌پذیرمی‌باشد.
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل پزشکی در کره جنوبی وجود دارد.
  • امکان کار همراه با تحصیل پزشکی در کره جنوبی.
  • امکان همراه بردن همسر و فرزند دانشجو هنگام تحصیل پزشکی در کره جنوبی.

هزینه‌های تحصیل پزشکی و زندگی در کره جنوبی

هزینه تحصیل  پزشکی در کره جنوبی تقریبا ۱۰۰۰۰دلار در سال است که در مقایسه با کشورهای پیشرفته بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد؛ البته درکره جنوبی به دانشجو یان ممتاز پزشکی بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد.

وکیل دادسرای شمال تهران

هزینه ی زندگی دانشجو یان پزشکی ماهیانه شامل شهریه، خوراک، خوابگاه و در صورت اجاره مسکن حدودا  ۸۰۰تا۱۰۰۰ دلاراست.

دانشجو یان  پزشکی در کره جنوبی اجازه ی۲۰ساعت کار در هفته را دارا خواهند بود و به این وسیله می‌توانند  بخش عمده ای از هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود را تامین نمایند.

دانشگاه  های معروف پزشکی در کره جنوبی

دانشگاه سئول: در سال ۱۹۴۶به عنوان اولین دانشگاه ملی تاسیس گردید. یکی از بهترین دانشگاه های کره جنوبی محسوب می‌شود و  بر اساس رتبه بندی جهانی جایگاه ۳۰و در رتبه۷آسیا قرار دارد. دارای حدودا ۳۵هزار دانشجوی داخلی و بین‌المللی می‌باشد.

دانشگاه یون سی: دومین دانشگاه برتر کره جنوبی است که قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه کره جنوبی می باشد و در سال ۲۰۰۶ اولین دانشگاه ارائه دهنده برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی بود.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در کره جنوبی

مهم ترین شرط تحصیل پزشکی در کره جنوبی، داشتن دیپلم کامل متوسطه در یکی از رشته های علوم تجربی و یا ریاضی می‌باشد. سایر شرایط نیز به شرح زیر می باشد:

  • داشتن گذرنامه معتبر با حداقل یکسال اعتبار.
  • مدرک زبان که از یکی از موسسه های معتبر برگزاری آزمون آیلتس در دنیا اخذ شده باشد.
  • داشتن تمکن مالی مناسب که از سوی والدین دانشجو نیز قابل ارائه است.
  • ترجمه تمامی مدارک تحصیلی قبلی در دوره دبیرستان به همراه ریز نمرات.
  • سه قطعه عکی جدید متقاضی.
  • تکمیل فرم ثبت پذیرش و تحصیل پزشکی در کره جنوبی از یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کره جنوبی.
  • آشنایی مقدماتی با زبان کره ای.
اعتراض به قرار موقوفی تعقیب

زمان اقدام جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی

با توجه به اینکه هر کدام از دانشگاههای کره جنوبی جهت تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کره جنوبی، زمان پذیرش مشخصی دارند، با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر، می توانید از زمان پذیرش و تحصیل پزشکی و سایر رشته های علوم پزشکی در کره جنوبی مطلع شده و درخواست خود را برای دانشگاه ایمیل نمایید.

بهترین وکیل مهاجرت به کره جنوبی در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت محمد رضا مهری بهترین وکیل مهاجرت در تهران و به همراه تیم وکلای تخصصی مهاجرت به عنوان بهترین موسسه مهاجرتی در ایران همراه با کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره در زمینه های سرمایه گذاری، ثبت شرکت، ازدواج  و تحصیل در کره جنوبی برای شما عزیزان می‌باشد. جهت مشاوره حقوقی مهاجرتی با گروه وکلای مهاجرتی مهر، که همگی دارای دانش حقوقی و از بهترین وکلای دادگستری در ایران می‌باشند، بر اساس برنامه زمانی اعلام شده در وب سایت گروه وکلای مهاجرتی مهر با مشاورین ما تماس بگیرید. تحصیل پزشکی در کره جنوبی و اصولا مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها، نیازی به قبول پرونده توسط وکیل مهاجرتی نداشته و ندارد. جهت تکمیل فرم های پذیرش و اطلاع از مدارک و شرایط لازم اخذ پذیرش جهت تحصیل در دندانپزشکی و پزشکی در کره جنوبی با مشاورین مهاجرتی مهر تماس بگیرید.

امتیاز دهی به مقاله

۷ دیدگاه

  • سلام خسته نباشید . ببخشید چندتا سوال دارم و واقعا به جوابشون نیاز دارم تو رو خدا کمکم کنید لطفا … اگه یه نفر درخواست پذیرش برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های کره جنوبی بده چقدر طول می کشه تا جوابش رو بدن ؟ امکان داره اصلا نپذیرنت ؟ (مهم نیست چه دانشگاهی) پذیرششون بر اساس چیه ؟ من معدلم بالای ۱۵ هست … و اینکه اگه یکی مشغول تحصیل پزشکی در واحد پردیس بین الملل تو ایران باشه می تونه بره کره جنوبی ادامه بده ؟ 

  • سلام اگر در ایران دانشجو پزشکی باشیم امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های کره هست ؟ و اگر معدلمون بالا باشه امکان بورسیه هست ؟

  • با سلام
    بنده معدل بالای ۱۹ مدرک تافل و مدرک زبان کره ای و رزومه عالی دارم
    یک سوال آیا درست است ک میگن کره جنوبی برای لیسانس پزشکی رو بورس نمی کنه ؟ هم کره ای بلدم هم انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *