مجازات اخاذی و تهدید با چاقو

مجازات اخاذی و تهدید با چاقو

مجازات اخاذی و تهدید با چاقو


امروز با موضوع مجازات اخاذی و تهدید با چاقو در خدمت شما هستیم.

تهدید از جمله جرایمی می باشد که خلاف کاران به آن متوسل می ‌شوند اما باید خود را برای مجازات اخاذی و تهدید با چاقو آماده کنند.

ابتدا برای آشنایی کامل با این موضوع تعریف مناسب از تهدید بیان نماییم.

تهدید به چه معناست؟

تهدید از جمله جرایمی می باشد که خلاف کاران برای رسیدن به مقاصد خود به آن متوسل می ‌شوند و تمام قوانین کیفری دنیا از جمله قانون مجازات اخاذی و تهدید با چاقو در کشور اسلامی ایران،تهدید را جرم دانسته است.

مقامات انتظامی بر این قضیه معتقدند که حمل سلاح سرد این قدرت کاذب را به فرد می ‌دهد تا در کوچکترین دعوا یا نزاعی، فوری به سلاح سرد متوسل شده و همین مساله باعث می ‌شود تا دعوا های کوچک و بسیار جزئی به ضرب و جرح‌ های خونین یا قتل منتهی شود.

سلاح در یک تقسیم بندی کلی به سلاح سرد و گرم تقسیم می ‌شود که هر یک تعریف متفاوتی دارند؛ سلاح سرد هم با توجه به کاربردی که دارد در دو نوع سلاح جنگی و سلاح سرد غیر جنگی قابل تقسیم بندی است.

نتیجه تصویری برای مجازات شروع به قتل عمد

حمل سلاح سرد

در کل از آنجایی که وسایلی نظیر چاقو، کارد آشپزخانه، ساطور، چاقوی ضامن دار و وسایلی نظیر آن که در امور عادی زندگی کاربرد دارد، قابل ممنوع کردن نیست، حمل و نگهداری آن هم از سوی قانونگذار جرم دانسته نشده و مجازاتی ندارد.

اگرچه حمل اینگونه وسایل با کاربرد دوگانه جرم انگاری نشده است، اما استفاده غیرمجاز از این وسایل جرم بوده و مجازات دارد و هرگونه تظاهر و قدرت نمایی با سلاح سرد جرم است.

 ماده ۶۱۷ بخش قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵

هر کس به وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت‌ نمایی کند، یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و چنان چه محارب شناخته شود محکوم به حد خواهد شد.

باید این نکته را در نظر داشته که

استفاده از شمشیرها یا وسایلی که در هنرهای رزمی هم استفاده می ‌شوند، میتوان نگهداری و حمل سلاح سرد را در آنها مجاز دانست؛ البته باید این نکته را تاکید کرد که هیچ کسی در هیچ عنوان و جایگاهی، حق قدرت نمایی با سلاح سرد را ندارد و همانگونه که در قبل گفته شد، هرگونه قدرت نمایی با سلاح سرد جرم است.

مجازات اخاذی و تهدید با چاقو

مجازات جرم تهدید در ماده 669 قانون مجازات اسلامی مشخص شده است . طبق این ماده هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضرر های نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، به طور کلی از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد، به حبس در زندان از دو ماه تا دو سال یا مجازات شلاق تا 74 ضربه محکوم خواهد شد.

بنا بر این ماده مجازات جرم تهدید یا از 1 تا 74 ضربه شلاق خواهد بود و یا دو ماه تا دو سال حبس که البته در این ماده یعنی یکی از این دو مجازات  بالا قطع اعمال خواهد شد که قاضی با توجه به اوضاع و احوال و شخصیت مجرم، یکی را در نظر خواهد گرفت.

اما افراد خلافکار باید بدانند که در صورت ارتکاب به قتل یاید خود را برای مجازات شروع به قتل عمد آماده کنند.

در کل امید واریم توانسته باشیم بخشی از سوالات شما را در باره مجازات مزاحمت با چاقو برطرف کرده باشیم.

معرفی بهترین وکیل پایه یک دادگستری در موضوع حمل سلاح سرد

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری.

مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، از خدمات دفتر وکالت مهر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

 تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی مشاوره با برترین وکلای ایران،

از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل متخصص کیفری تهران

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره همراه وکیل آنلاین در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

5/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *