نمونه دادخواست مطالبه وجه

نمونه دادخواست مطالبه وجه

نمونه دادخواست مطالبه وجه


نمونه دادخواست مطالبه وجه

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری ، هک حساب بانکی ، هک شدن وب سایت شرکت ها و غیره هستید یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

نمونه دادخواست مطالبه وجه، اعم از وجوه واریزی به حساب اشخاص، مطالبه وجه چک و سفته، مطالبه وجه الضمان قراردادی، مطالبه وجه بابت خسارات و ضرر وزیان وارده، تقریبا پایه و اساس مشترکی دارند.

بر اساس اصول حقوقی و مواد قانونی، در صورت استنکاف بدهکار از پرداخت وجوه بدهی، امکان طرح و تقدیم دادخواست مطالبه وجه وجود دارد. اما برای تقدیم دادخواست مطالبه وجه، شرایط و لو ازمی وجود دارد که اطلاع از آن‌ها، باعث به حداقل رسیدن اشتباه در طرح دعوا خواهد بود.

گروه وکلای مهر

گروه وکلای مهر و دفتر حقوقی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، با توجه به تهیه راهنمای نگارش حقوقی برای اطلاع عموم مردم، نمونه دادخواست مطالبه وجه را با فرمت کلی در سایت رسمی موسسه حقوقی بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، قرار داده است تا در مواقع لزوم مورد استفاده عزیزان قرار گیرد.

نمونه لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند رسمی

اما نمونه دادخواست مطالبه وجه، در همه دعاوی یکسان نیست و در بیشتر موارد، مشاوره با وکیل وصول مطالبات، درباره نحوه تنظیم دادخواست مطالبه وجه و همچنین تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه، بهترین تصمیم تلقی می‌شود.

شرایط طرح دادخواست مطالبه وجه

  • داشتن طلب مسلم و مستند به یکی از مدارکی که بدهی را ثابت می کند. از قبیل، رسید دریافت وجه، فیش واریزی، رسید کارت به کارت، چک یا سفته و برات، داشتن دو شاهد مبنی بر طلبکار بودن خواهان، اقرار خوانده.
  • سر رسید شدن بدهی و رسیدن موعد پرداخت وجه و استنکاف خوانده از پرداخت وجه.
  • ارسال اظهارنامه قانونی جهت مطالبه طلبی که مستند به اسناد تجاری نیست و یا اثبات مطالبه از ناحیه خوانده و استنکاف بدهکار.
  • دادخواست مطالبه وجه کمتر از دویست میلیون ریال در صلاحیت شوراهای حل اختلاف قرار دارد و بیش از این مبلغ در دادگاه حقوقی قابل طرح است.

نمونه دادخواست مطالبه وجه

خواهان: مشخصات طلبکار یا طلبکاران در این ستون قید می‌شود.

خوانده: مشخصات بدهکار در این بخش قید می‌شود.

وکیل: در صورتی که دادخواست مطالبه وجه توسط وکیل مطرح می‌شود مشخصات وکیل خواهان در این بخش درج می گردد.

خواسته و بهای ان: مبلغ وجه مورد تقاض در این قسمت خواهد آمد به انضمام خسارت تاخیر تادیه و خسارات دادرسی.

دلایل و منضمات: در این بخش هر مدرکی که ثابت کننده طلب است قید می‌شود از جمله: رسید عادی، قرارداد فی مابین، استشهادیه شهود، اظهارنامه قانونی و پاسخ به اظهارنامه توسط خوانده در صورت وجود، فیش واریزی

متن نمونه دادخواست مطالبه وجه

ریاست محترم مجتمع قضایی…/دادگستری شهرستان…/ دادگاه عمومی بخش، محل اقامت خوانده و یا محل انجام تعهد

تامین خواسته

با سلام و احترام، با توجه به اینکه بر اساس دادخواست تقدیمی و مستندات پیوست، این جانب به شرح زیر از خوانده محترم طلبکار هستم، شرح دادخواست تقدیم می‌شود:

اول. به موجب یک فقره رسید عادی که شهود نیز ذیل ان را امضا نموده اند، مبلغ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱ ریال جهت تهیه مواد غذایی، در اختیار خوانده محترم قرار گرفت و مشارالیه مکلف شد ظرف ده روز اقلامی که در رسید قید شده است را به بنده تحویل نماید.

دوم. ذیل رسید مورد استناد، مقرر گردید در صورت عدم انجام تعهد، نسبت به استرداد مبلغ دریافتی به این جانب اقدام نماید.

سوم. با توجه به خلف وعده خوانده، با ارسال اظهارنامه قانونی، از وی انجام تعهد را خواستار شدم. در پاسخ به اظهارنامه قانونی، خوانده اقرار به دریافت وجه نمود ولی از پرداخت ان نیز استنکاف نمود.

چهارم. با توجه به اینکه شرط داوری تعیین شده بود و اینجانب در اظهارنامه ارسالی، عدم تمایل خود برای ارجاع به داوری را اعلام نمودم و خوانده نیز عدول از شرط داوری را پذیرفته است، با تقدیم دادخواست حاضر و مستندات پیوست، تقاضای صدور حکم به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ۱۱۱۱۱۱۱۱ را به عنوان اصل خواسته و پرداخت خسارت تاخیر تادیه از تاریخ ابلاغ اظهارنامه تا زمان اجرای حکم و پرداخت هزینه‌های دادرسی را دارم.

با احترام مجدد. خواهان( امضا)

متن فوق برای تنظیم دادخواست مطالبه وجه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما باید توجه داشت که نمونه دادخواست مطالبه وجه، فقط برای طرح چگونگی بیان موضوع دعوا به کار می رود. جهت مشاوره درباره تنظیم دادخواست مطالبه وجه و یا تهیه هرگونه لایحه در دعاوی مالی از مشاوره وکیل پایه یک دادگستری استفاده فرمایید.

مجازات تخریب آثار تاریخی

مراحل رسیدگی به دادخواست مطالبه وجه

پس از تنظیم دادخواست مطالبه وجه بر اساس نمونه دادخواست مطالبه وجه که در بالا تقدیم شد، در تهران و مراکز استآن‌ها با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و در سایر شهرها، به دفاتر دادگاه‌های عمومی حقوقی، نسبت به ثبت دادخواست اقدام می نماییم. هزینه دادرسی معادل دعاوی مالی در دعوای مطالبه وجه پرداخت می‌شود و در دعاوی مطالبه وجه که خواسته کمتر از دویست میلیون ریال می باشد، دادخواست به شورای حل اختلاف تقدیم می‌شود.

پس از ثبت دادخواست در دفتر دادگاه یا شورای حل اختلاف ، دستور تعیین وقت رسیدگی در صورت تکمیل بودن دادخواست توسط ریاست دادگاه صادر می‌شود. با حلول وقت رسیدگی و حضور طرفین و استماع اظهارات طرفین دادگاه در صورت اعلام ختم رسیدگی پس از جلسه اقدام به صدور رای می‌نماید.

در صورتی که خوانده در نشانی اعلامی شناخته نشود و یا خواهان امکان اعلام نشانی خوانده را نداشته باشد، درخواست دعوت خوانده از طریق نشر آگهر می‌نماید و با پرداخت هزینه نشر آگهی و ابلاغ وقت رسیدگی، وقت رسیدگی از طریق یکی از روزنامه های کثیر الانتشار، ابلاغ می گردد.

مشاوره حقوقی  مطالبه وجه

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره های تماس

  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳
هنگام عقد قرارداد وکالت دقت کنیم

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

وکیل پایه یک دادگستری

۴.۸/۵ - (۲۲ امتیاز)

۵ دیدگاه

  • در خارج از ایران به شخصی مقروز شدم و به او رسید معمولی با امضا دو طرف در ان قید گردید که ضرف مدت ۲ ماه پرداخت مینمایم که بعد از ۲ماه مراجعه کرد ه و درخواست طلب خود را که به دلار بود نمود به طلبکار گفتم که رسیده بنده را بده و پولت را دریافت کن که طلبکار گفت رسیدت را در ایران جا گذاشته ام در منزل و با اسرار فراوان که به این پول نیاز دارم برای مشکلاتم و به شما من رسید میدهم که بنده جهت حل شدن مشکل ایشان مبلق طلبشان را پرداخت و در قبار رسیدم رسیدی مبنی بر اینکه طلب خود را دریافت نموده و هیچ گونه طلبی با من ندارد و رسید فوق بصورت امانت نزدش میماند تا زمانی که به ایران امد که این رسید هم فقط با امضای من و طلبکار میباشد و هیچ شاهدی نیست البته در هر دو برگ ایشان به ایران امده و با رسید امانتی که نزدش بوده به دادگاه مراجعه کرده و ادعای دوباره گرفتن پول دلاریه خود را در ایراننموده است و از نبود من استفاده نموده و یکطرفه مرا محکوم نموده زمانی که به شعبه رفتم قاضی میگوید که بعلت گذشت زمان حکم قطعی است و من را به زندان انداخته نمیدانم چه کنم خواهشا یاری فرمایید با تشکر بهرام حسینی

    • سلام حکم غیابی قابل واخواهی و سپس تجدید نظر خواهی است.
      در صورت تمایل با اسناد و مدارکتون برای مشاوره و انجام کار توسط وکیل مراجعه فرمایید.
      هماهنگی
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

  • سلام
    من دو سال پیش برای سرمایه گذاری به فردی ۱۲ میلیون پول دادم که رسیدبانکی رو هم دارم قرار بود تا ۲۴ ماه ماهیانه ۱۰۰ دلار معادل یک میلیون دویست به من بدهد ولی بعد واریز کلا همه چیزی رو انکار کرده ومیگه من پول رو برات سرمایه گذاری کردم ولی شرایط عوض شده بعد گذشت ۲۰ ماه بعد شکایت در شورای حل اختلاف بهم گفت که ماهیانه یک میلیون بهت میدم یک ماه پر داخت کرد ولی بازم دروغ گفت فقط یک ماه واریز کرده میخواستم راهنمایی کنید زودتر به نتیجه برسم ممنون که وقت میزارید و جواب میدید

    • سلام نتیجه پرونده رو از اجرای احکام پیگری کنید اگه اقساط رو پرداخت نمیکنه و رای قطعی دارید میتونین درخواست بازداشت بدهکار رو تحت شرایط خاص تقدیم اجرای احکام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *