وکیل ازدواج و طلاق سوئد

وکیل ازدواج و طلاق سوئد

وکیل ازدواج و طلاق سوئد


امروز با موضوع معرفی وکیل ازدواج و طلاق سوئد با شما هستیم.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد، از طریق ازدواج با شهروند سوئدی است.

حقوق بین الملل خصوصی، به روابط بین اتباع یک کشور با اتباع سایر کشورها پرداخته و در این راستا، به شرایط اخذ تابعیت و اقامت افراد خارجی در کشورهای گوناگون توجه ویژه ای دارد.

یکی از راههای مهاجرت به اروپا و سایر کشورها، ازدواج با اتباع کشورهای اروپایی بوده و موسسات حقوقی مختلفی با ادعای داشتن امکان شرایط ویژه برای مهاجرت به سوئد از راه ازدواج و پیدا کردن کیس ازدواج در کشورهای اروپایی، اقدام به عقد قراردادهای مهاجرتی می‌نمایند.

اما به راستی امکان ازدواج با شهروند اروپایی، اخذ تابعیت و سپس طلاق، می‌تواند مقصود ما از مهاجرت را برآورده سازد؟
در گفتگو با محمدرضا مهری متانکلائی، وکیل متخصص قوانین بین الملل و با مشارکت وکیل ازدواج و طلاق در سوئد، به سوالات عزیزان درباره قوانین ازدواج و طلاق در سوئد و معرفی وکیل ازدواج و طلاق سوئد خواهیم پرداخت.

وکیل مهریه غرب تهران

نکات مهم در معرفی وکیل ازدواج و طلاق سوئد

  • برای جستجوی دفتر وکیل ازدواج و طلاق سوئد چه کاری باید انجام داد؟
  • آیا ازدواج با شهروند غیر سوئدی مقیم سوئد هم می‌توان تابعیت سوئد را به دست آورد؟
  • آیا قوانین ازدواج و طلاق سوئد، اجازه ازدواج صوری و جدایی پس از اخذ تابعیت را به ما می‌دهد؟
  • موانع ازدواج با شهروند سوئدی جهت دریافت اقامت دائم سوئد چیست؟

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

طبق قانون اقامت و تابعیت کشور سوئد، اگر فردی همسر یک شهروند سوئدی شود، یعنی با یک شهروند سوئدی ازدواج کند، می‌تواند اقامت و تابعیت کشور سوئد را اخذ کند.
برای مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج، نیاز به مدارکی می‌باشد. البته قانون تابعیت از طریق ازدواج در هر کشوری متفاوت می‌باشد.
در واقع شرایط صدور ویزای ازدواج سوئد،که در اثر که پیوند خانوادگی شخص با یک شهروند سوئدی دریافت می‌شود، تفاوتی با ویزای ازدواج و نامزدی سایر کشورهای اروپایی ندارد و برای دریافت این ویزا در داخل یا خارج از سوئد می‌توان اقدام کرد.

شرایط صدور ویزای ازدواج سوئد

تکمیل فرم درخواست ویزای ازدواج سوئد: که برای دریافت این ویزا، ابتدا شخص باید فرم درخواست ویزا را به اداره مهاجرت سوئد ارایه دهد.
شخص می‌تواند فرم درخواست خود را به یکی از سفارتخانه های سوئد (اگر درخارج از سوئد باشد) یا به اداره مهاجرت (اگر در آن زمان در داخل سوئد می‌باشد) تسلیم کند.

پرداخت هزینه بررسی مدارک: بررسی مدارک معمولا شامل پرداخت هزینه ای می‌باشد که این هزینه ۱۵۰۰ کرون است که باید این مبلغ یا معادل آن به ارز کشوری که در آن اقدام می‌شود را به حساب سفارت سوئد یا اداره مهاجرت واریز نماید.
از دیگر مدارک مورد نیاز عکس و گذرنامه (پاسپورت) معتبر است.

وکیل تصادفات رانندگی

مدت زمان انتظار برای صدور ویزای ازدواج سوئد

به طور معمول بعد از ارایه مدارک، از شخص برای مصاحبه حضوری دعوت می شود. حداکثر زمان قانونی برای انجام مصاحبه و پاسخ به درخواست فرد، پنج ماه است ولی معمولا حدود ۱۵ ماه بعد از تسلیم مدارک برای انجام مصاحبه دعوت صورت می‌گیرد.
در این مصاحبه هدف اصلی این است که شخص بتواند ثابت کند که این پیوند یک رابطه واقعی است و یک ازدواج یا رابطه مصلحتی برای دریافت ویزا نمی‌باشد و طبیعتا بهتر است کلیه مدارک مربوط در این زمینه در مصاحبه حضوری شخص نشان داده شود.

مدارک مورد نیاز برای اثبات صوری نبودن ازدواج، می‌تواند شامل فیلم ها و عکس های ازدواج یا عکس های خانوادگی یا سند ازدواج و… باشد.
بعد از مصاحبه و در صورتی که شخص در مصاحبه پذیرفته شود، و بتواند واقعی بودن رابطه را ثابت کند به شخص یک ویزای دو ساله اقامت سوئد تعلق می‌گیرد.

مزایای دریافت اقامت سوئد از راه ازدواج

حق کار در سوئد و تردد در اتحادیه اروپا: شخصی که موفق به اخذ این ویزا می‌شود در سوئد حق کار و حق اقامت را دارد و البته با این ویزا شخص می‌تواند در حوزه شینگن نیز تردد داشته باشد.
اقامت دائم سوئد: این ویزا بعد از سپری شدن دوره دو ساله اش قابل تبدیل به ویزای اقامت دائم یا همان Permanent Residence Permit است.

شرایط تبدیل ویزای ازدواج به اقامت دائم سوئد

البته تبدیل این ویزای دو ساله به اقامت دایم سود نیز دارای شرایطی به شرح زیر می‌باشد:

وکیل شکایت از دندان پزشک شمال تهران

زندگی با همسر سوئدی در دو سال اول: این دو سال، شخص با شریک زندگی خود رابطه مشترک داشته باشد و بتواند ثابت کند که با همسر خود یک رابطه واقعی داشته است.

البته توجه به این نکته هم مهم است که در طی این دو سال نحوه زندگی کردن شخص در سوئد برای اداره مهاجرت سوئد مهم است که طبیعتا برای اخذ اقامت اداره مهاجرت قبل از اتخاذ تصمیم برای اعطای ویزای دائم از سایر اداره های دولتی چون پلیس، اداره کنترل پرداخت صورت حساب ها و اداره های امنیتی درباره فرد استعلام می‌کند تا مطمئن شود که شخص در مدت زمان اقامت خود در سوئد رفتارهای شهروندی خوبی از خود نشان داده است.

در صورتی که شخص نزد پلیس پرونده محکومیت داشته باشد، یا دارای مشکل قضایی باشد، اداره مهاجرت در اعطای ویزای اقامت دائم سوئد به شخص تردید نموده یا زمان اعطای آن را به تعویق می اندازد، این زمان کاملا بستگی به پرونده شخص و تصمیم قاضی دارد.

بعد از دریافت ویزای اقامت دائم از طریق ازدواج در سوئد، شخص از این حق برخوردار است که برای تمام عمر در سوئد زندگی و کار کند.
بعد از یک سال دیگر، از زمان صدور اقامت دائم سوئد، شخص می‌تواند برای دریافت گذرنامه (پاسپورت)سوئدی اقدام نماید.
در این صورت، فرد با شهروند سوئدی هیچ تفاوتی ندارد و می‌تواند از تمام حقوق شهروندی مانند تحصیل رایگان در سوئد، اشتغال به کار و بیمه تامین اجتماعی، برخوردار باشد.

دفتر وکیل مهاجرت به سوئد از راه ازدواج

بررسی شرایط ازدواج با شهروند سوئدی، ارائه خدمات معرفی وکیل طلاق توافقی برای ایرانیان مقیم سوئد و سایر کشورهای اروپا، معرفی وکیل ازدواج و طلاق سوئد، شرایط اخذ اقامت و تابعیت سوئد و سایر کشورها از طریق ازدواج، بررسی شرایط مهاجرت فرد به سوئد، معرفی وکیل خانواده به ایرانیان مقیم خارج از کشور، معرفی وکیل متخصص ملکی برای ایرانیان خارج از کشور، از خدمات بین المللی حقوقی است که توسط وکیل بین المللی و همکار گروه وکلای مهر، با همراهی موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان قابل ارائه است.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل وکیل ازدواج و طلاق سوئد در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

۱۶ دیدگاه

  • سلام من اقامت کاری دارم در کشور سوید می خواهم بدونم که اگر ازشوهرم جدا شوم هیچ مشکل برای اقامت او ایجاد می شود .؟؟

  • سلام علیکم من ۱۶سالمه اما به فکره آیندمم دلم میخواد برای ازدواج توی آینده نچندان دور برم نروژ اما نمیدونم میشه یانه اصلا نروژ در ایران سفارت دارد یانه؟من چگونه همین الآن میتوانم بروم نروژ

      • سلام وقت بخیرمردی ایرانی شهروندسوءد اظهاردارازهمسرایرانی خوددرسوءد طلاق گرفته اما چون مادرفرزندانش می باشدوهنوزدرشناسنامه ودرایران همسرش محسوب میشود درسوءدهمخانه هستن.وقصدداربامن ازدواج کندالبته طبق قول ایشان بایدمن درسوءدباایشان ازدواج سوءدی داشته باشم چون قوانین سوءدمخالف چندهمسری بوده اگردرایران ثبت شناسنامه ایشان باشم قوانین سوءدباایشان مخالفت میکند،آیادرست است؟؟

        • سلام و عرض احترام
          باید تنفیذ طلاق خارجی در دادگاه خانواده ایران انجام و طلاق در ایران رسما ثبت بشه.
          در غیر اینصورت ممکنه بعدا به عنوان ازدواج با زن شوهر دار و یا زنای محصنه تحت تعقیب قرار بگیرید.

        • یک مرد ایرانی مقیم سوئد با یک زن ایرانی مقیم سوئد ازدواج سوئدی می‌کنند و یک ازدواج ایرانی در مسجدی در سوئد انجام می‌دهند که یک برگه ازدواج دریافت می‌کنند که باید به سفارت ایران می‌بردند و بعد به ثبت ازدواج ایران که آنها برگه ازدواج را نه به سفارت ایران در سوئد می‌برند و نه در شناسنامه ایرانی ثبت می‌کنند بعد از چند سال طلاق سوئدی می‌گیرند ولی روی برگه ازدواج ایرانی اقدام نمی‌کنند الان مرد میخواد با یه دختر ایرانی مقیم ایران ازدواج کنه مشکلی برای ازدواجشان پیش میاد با توجه به اینکه روی برگه ازدواج ایرانی هیچ اقدامی نکردند

          • سلام بدون ثبت رسمی ازدواج معمولا مشکلی پیش نمیاد مگر اینکه بعدا زوجه ادعائی در این باره داشته باشه و مثلا الزام به ثبت رسمی ازدواج رو در دادگاه ایران مطرح کنه. با توجه به اینکه طلاق سوئدی در ایران رسمیت نداشته و قابل تنفیذ نیست برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بدهی یا موافقت زوجه و اسقاط حق را ازشون بگیرین یا بعد از ثبت ازدواج اول در ایران سا سفارت نسبت به دریافت حکم طلاق از دادگاههای ایران اقدام کنید.

  • دختری ۲۲ ساله هستم. در ۶ سالگی پدر مادرم جدا شدند. با پدرم تا ۱۵ سالگی زندگی کردم. ۱۵ سالگی به دلیل ازدواج مجدد پدرم و همچنین سکته پدرم از پدر جدا شده و ، مادرم قیمم شد و الان ۸ ساله با مادرم زندگی میکنم. و۵ ساله است که پدرم درحالت اغماست و مهجور به حساب میاد و جایی دیگه ازشون نگهداری میشه.با این شرایط من قصد خارج شدن از کشور را دارم اما مادرم مخالفت میکند با این که قصد ازدواج با آقایی در سوئد را دارم و قصد مهاجرت به آن کشور را دارم .، آیا میتوانم بدون اذن مادرم مهاجرت کنم ؟ آیا مادرم میتواند ادعایی بکنه و شکایتی کند چه برای خروج بدون اذن ایشان و چه ازدواج بدون اذن ایشان ؟ آیا این امور باعث میشود که منو دیپورت میکنند ؟ هیچ معلولیت جسمی و ذهنی هم ندارم.. داروی خاصی هم استفاده نمیکنم.. سالم و عاقل و بالغ هستم. رشید محسوب میشم.

    • سلام وقت به خیر
      بعد از سن ۱۸ سالگی برای خروج از کشور نیازی به اجازه پدر یا مادر نیست.
      مواردی که شما مطرح کردید، قابلیت شکایت یا پیگیری توسط مادر محترمتون رو نداره.
      از نظر اخلاقی بهتره که با نظر مساعد مادرتون اقدام به ازدواج یا مهاجرت کنید اما از نظر قانونی نیازی به رضایت ایشون نیست.
      در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی مهاجرت و اقامت با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • سلام وقت بخیر من ۱۰ سال ساکن سوئد هستم قصدم طلاق توافقی ما در ایران سال ۸۴ ازدواج کردیم ایا میتونیم در سوئد به موجب قانون اونجا طلاق بگیریم ؟

  • سلام. من و شوهرم در سوئد ازدواج کردیم و به علت فوت مادرشوهرم و ایجاد اختلاف های خانوادگیشون اومدیم ایران، الان میخواد برای همیشه ایران بمونه ولی من نمیتونم تصمیم به طلاق توافقی گرفتیم ایا برای طلاق باید به سوئد بریم؟

    • باسلام و درود.
      خیر، الزامی در رفتن به سوئد نمی‌باشد. البته اگر ازدواج شما در سفارت ایران و در سوئد ثبت شده باشد، می‌توانید بدون مشکل در ایران طلاق بگیرید و آن را ثبت نمایید.

  • سلام فرشته استم آیا با ویزای ازدواج سوئد میشه طلاق گرفت، من یک هفته است سوئد رسیدم البته دلیلی هم دارم که جدا بشم نمیشه اینجا همش را توضح بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *