وکیل فروش مال غیر شمال تهران

وکیل فروش مال غیر شمال تهران

وکیل فروش مال غیر شمال تهران


امروز با موضوع وکیل فروش مال غیر شمال تهران با شما خواهیم بود

جرم انتقال فروش مال غیر  را می‌توان به این صورت تعریف کرد که منتقل کردن غیر قانونی هر نوع از مالی که متعلق به دیگری، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی که با سوءنیت و تهیه کردن مقدماتی از قبل که برای کسب منفعت مادی انجام می‌شود.

طبق قانون مجازات اسلامی هرکس مال غیر را با آگاهی از اینکه به دیگری تعلق دارد، بدون مجوز و اطلاع مالک به فرد دیگری منتقل کند، کلاهبردار محسوب می‌شود.

فروش مال غیر یکی از موارد متقلبانه تعدی و تجاوز به حق مالکیت و اموال است که از صور خاص کلاهبرداری محسوب می‌شود.

در جرم فروش مال غیر همانند دیگر جرایم کیفری برای محقق شدن این جرم، سه رکن دخیل است، که با توجه به این سه رکن، مادی و روانی و قانونی جرم محقق می‌شود و با آگاهی از این ارکان می‌شود جرم فروش مال غیر را اثبات و یا رد کرد. در تحقق و شناسایی ارکان جرم فروش مال غیر می‌توان به وکیل فروش مال غیر مراجعه کرد.

نکات مهم در زمینه وکیل فروش مال غیر شمال تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

وکیل از چه طریقی به وقوع بزه فروش مال غیر پی می‌برد؟

وکالت در دادسرا و دادگاه های نظامی

جرم فروش مال غیر چه مجازاتی دارد؟

رفتار مجرمانه فروش مال غیر به چه نحو می‌باشد؟

ضمانت اجرایی اطلاع مالک از انتقال مال چه می‌باشد؟

تمایز فروش مال غیر با کلاهبرداری در چیست؟

[/stextbox]

احراز ارکان جرم فروش مال غیر در محقق شدن جرم

در تحقق جرم سه رکن مادی، و معنوی و قانونی شرط می‌باشد.

رکن مادی جرم انتقال مال غیر ارتکاب این عمل و انتقال عالمانه و عامدانه با آگاهی به ملکیت غیر نسبت به آن است. رکن معنوی آن سونیت در اقدام به آن و بدون قصد خیر است. رکن دیگر جرم مذکور رکن قانونی می‌باشد که طبق قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

در جرم فروش مال غیر که جرمی مقید لحاظ می‌شود نتیجه آن به صورت ایراد ضرر مالی به غیر جلوه‌گر می‌شود و ضرر به صورت اضرار بالقوه است و طبق قانون تصرف عملی بر مال مورد انتقال شرط تحقق جرم نیست بلکه صرف انجام معامله و انتقال حقوقی مال که منجر به ضرر بالقوه می‌شود، برای تحقق جرم انتقال مال غیر کافی است که این ضرر بالقوه ناشی از عمل مرتکب اشت که مبتنی بر سونیت است.

مجازات و ملاک قانونی انتقال مال غیر

جرایم و مجازات انتقال مال غیر طبق اصل قانونی بودن جرم و مجازات در قانون مشخص شده است. چنانچه محقق شود کسی مال ثالثی را با علم به مستحق‌الغیر بودن آن بدون مجوز قانونی به نحوی تملک کرده  که این تملک و تصرف بر مال غیر بدون مجوز باشد، مجازات مقرر در قانون علاوه بر جنبه عمومی جرم، مجازات برای جنبه خصوصی جرم نیز در نظر گرفته شده است که شامل حبس و رد مال و پرداخت خسارت وارده در مورد مرتکبین در نظر گرفته شده است.

وکیل شکایت از دکتر زیبایی

لازم به ذکر است صرف عمدی بودن اقدامات شخص برای تحقق جرایم کافی نبوده لزوما باید اقدامات شخص واجد وصف متقلبانه باشد.

رفتار مجرمانه

رفتار مجرمانه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای تحقق رکن مادی جرم توسط قانون‌گذار پیش‌بینی شده است.. در صورت ارتکاب رفتار توسط شخص یا اشخاص و با تحقق شرایط دیگر جرم محقق شده، در انتقال مال غیر، با انجام معامله، انتقال دهنده مال در عمل خود را مالک معرفی و مبادرت به انتقال مال کرده، اقدام وی به منزله تصرف در وسایل متقلبانه تلقی شده و برای شخص مجازات کلاهبرداری در نظر گرفته می‌شود.

التزام مالک مطلع از وقوع معامله غیر قانونی اموالش

اگر مالک از وقوع معامله مطلع شود و تا یک ماه پس از مطلع شدن اظهاریه‌ای برای انتقال گیرنده و مطلع نمودن او از مالکیت خود به اداره ثبت اسناد تسلیم نکند، معاون جرم محسوب می‌شود.

بنابراین اگر مالک از وقوع انتقال غیر قانونی مالش مطلع شود و به ماده قانونی مربوطه عمل نکند، در ردیف مرتکبین جرم قرار می‌گیرد. انتقال بدون مجوز قانونی، وصف فعل مجرمانه جرم مذکور است.

تمایز فروش مال غیر با کلاهبرداری

جرم انتقال مال غیر از صور خاص کلاهبرداری محسوب شده، ولی در بعضی ازشرایط با بزه کلاهبرداری متفاوت است.

در بزه انتقال مال غیر، نیازی به توسل به وسایل متقلبانه نمی‌باشد و رکن اصلی در این بزه انتقال مال دیگری بدون مجوز است. به در واقه وجه تمایز بزه انتقال مال غیر و کلاهبرداری آن است که در بزه انتقال مال غیر، توسل به وسایل متقلبانه منتفی است و قانون‌گذار آن را به عنوان یک جرم خاص در نظر گرفته و برای آن مجازات مقرر برای کلاهبرداری را فرض کرده است.

وکیل جرایم پزشکی تهران

چنانچه انتقال مال غیر با مجوز قانونی صورت گیرد، شخص با وکالت از طرف مالک، ملک او را منتقل نماید قابل تعقیب کیفری نیست.

وکیل متخصص فروش مال غیر شمال تهران

شما عزیزان می‌توانید برای مشاوه و کسب اطلاعات لازم در زمینه انتقال مال غیر با مشاوران حقوقی و وکلای متخصص در این زمینه مشورت و مشاوره داشته باشید.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای مشاوره دراین زمینه، با گروه وکلای مهر همکار موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید. برای انتخاب وکیل دادگستری و مشاور حقوقی، همه روزه از ساعت‌های ۹ الی ۱۹ و پنجشنبه‌ها ۹ الی ۱۵ با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]
امتیاز دهی به مقاله

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *