برنامه توانمند سازی دانشجویان بین المللی در کانادا

برنامه توانمند سازی دانشجویان بین المللی در کانادا

برنامه توانمند سازی دانشجویان بین المللی در کانادا


امروز با برسی موضوع برنامه توانمند سازی دانشجویان بین المللی در کانادا با شما هستیم.

یکی از برنامه های دولت کانادا برای استفاده حداکثری از توان دانشجویان بین المللی شاغل در کانادا برای اقامت بعد از تحصیل و دریافت ویزای کار کانادا، برنامه توانمند سازی دانشجویان بین المللی در کانادا است که با همت ایالت های مختلف در حال پیگیری و انجام است.

دفتر حقوقی و مشاوره مهاجرتی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در ایران، به بررسی موارد درخواست ویزای کار پس از تحصیل و برنامه توانمند سازی دانشجویان بین المللی در کانادا خواهد پرداخت.

نکات مهم موضوع برنامه توانمند سازی دانشجویان بین المللی در کانادا

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای تبدیل ویزای دانشجویی کانادا به ویزای کاری و اقامت دائم چه باید کرد؟

چگونه می توان با تحصیل در یک از دانشگاههای کانادا به اقامت دائم این کشور دست یافت؟

[/stextbox]

 

درخواست ویزای کار پس از تحصیل برای دانشجویان خارجی در کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی

دولت کانادا اعلام داشت از این پس دانشجویان خارجی که خواستار دریافت ویزای کار و اقامت در کانادا پس از اتمام تحصیل خود می باشند، پس از دریافت نامه فارغ التحصیلی خود شش ماه فرصت داشته جهت دریافت ویزای کار PGWP بدون نیاز به مدرک تحصیلی معتبر اقدام نمایند، که در واقع دو برابر زمان معمول ۹۰ روزه PGWP دارای مدرک معتبر زمان خواهد برد، اما در نهایت متقاضیان دیگر نگران منقضی شدن ویزای تحصیلی خود نخواهند بود.

اقامت در لیتوانی

با این حال، بنا بر گفته وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مدرک تحصیلی متقاضیان می بایست حتما در طی ۱۸۰ روز جهت اخذ ویزا اعتبار یابد.

ویزای کار پس از تحصیل چیست؟

ویزای کار پس از تحصیل در واقع یک open work permit بوده که به  فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد به مدت ۳ سال پس از تکمیل تحصیلات خود در کانادا اقامت داشته و در شغل دلخواه خود مشغول به کار گردند.

یکی از شرایط لازم جهت اخذ این ویزا، به طول انجامیدن برنامه تحصیلی حداقل به مدت هشت ماه بوده، و یکی از مزایای آن، این است که فارغ التحصیلان بین المللی نیازی به داشتن پیشنهاد کاری در کانادا به هنگام درخواست این ویزا نداشته و افراد دارای PGWP نیز قادر به اشتغال در هر موقعیت شغلی و تغییر شغل خود در صورت لزوم خواهند بود.

شایان ذکر است که بنا بر گفته IRCC افراد دارای مهارت شغلی کلاس A ،B یا صفر واجد شرایط، همچنین می توانند جهت اخذ ویزای اقامت دائم نیز اقدام نمایند.

مهاجرت به  استان ساسکاچوان کانادا

ساسکاچوان از  استانهای کانادا می باشد که برنامه ی مهاجرتی دارد و از طریق مهاجرت به ساسکاچوان امکان گرفتن اقامت کانادا مقدور می باشد. متقاضیان که توسط ایالت ساسکاچوان برگزیده می شوند گواهی گزینش استان ساسکاچوان را دریافت کرده و می توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا تحت برنامه مهاجرتی انتخاب استانی اقدام کنند.

ایالت ساسکاچوان در شرق آلبرتا و غرب مانیتوبا واقع شده است. رمانیا مرکز ایالت، شهری مطبوع و مرکز مهم بازرگانی و فرهنگی ساسکاچوان با فرهنگی غنی در زمینه موسیقی و تئاتر است. ساسکاچوان بزرگترین شهر ایالت یکی از مراکز تراز اول تحقیقات و صنایع بیوتکنولوژیک در زمینه کشاورزی است.

افزایش مهاجرت بین المللی در کانادا

ایالت ساسکاچوان در اول سپتامبر سال ۱۹۰۵ میلادی به کشور کانادا پیوست و زبان رسمی این ایالت انگلیسی می باشد. منابع اصلی این ایالت نفت ، گاز طبیعی ، اورانیوم و ذغال سنگ می باشد.

ایالت ساسکاچوان ۸ طریق مهاجرتی را مشخص کرده که به تفضیل توضیح داده می شود:

مهاجرت به ساسکاچوان از طریق خویشاوندی

اسپانسر شونده یا کسی که متقاضی اقامت کانادا می باشد باید سنی بین ۱۸ تا ۴۹ سال داشته باشد. فرد متقاضی باید مدرک علمی ، حداقل دیپلم را دارا باشد و بیش از یک سال در زمینه ی تحصیلی خود تجربه کاری داشته باشد.

باتوجه به داشتن اقوام درجه یک در کشورکانادا و استان ساسکاچوان، فرد اسپانسر شونده باید یک پیشنهاد کاری دائم یا موقت از یک کارفرمای کانادایی داشته باشد. برای گرفتن این موقعیت کاری، فرد مورد نظر نیازمند داشتن دانش زبان انگلیسی در سطح مبتدی خواهد بود.

آخرین شرط برای اسپانسر شونده داشتن هزینه یکسال زندگی خود در کشور کانادا می باشد که معادل ۱۰.۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

شهروندان کانادایی یا کسانی که اقامت دائم این کشور را دارا می باشند می توانند به عنوان اسپانسر یکی از اقوام نزدیک خود باشند. اسپانسر متعهد می شود که اسپانسر شونده را تحت حمایت خود داشته باشد و در صورت لزوم به او در هزینه های زندگی کمک می کند. فرد اسپانسر شونده در طی ۶ ماه گذشته از دولت ساسکاچوان کمک مالی و نیز بیمه بیکاری دریافت نکرده باشد.

مهاجرت مزرعه داران و کشاورزان به ساسکاچوان

باتوجه به این نکته که کشاورزی یکی از صنایع مهم دولت ساسکاچوان می باشد از همین رو شرایط ویژه ای را برای ورود کشاورزان و مزرعه داران به ایالت خود احیا کرده است. افراد متقاضی برای مهاجرت به کانادا و استان ساسکاچوان باید دارایی خالصی به ارزش ۵۰۰.۰۰ دلار کانادا را دارا باشند و مبلغ ۷۵.۰۰۰ دلار کانادا را به ودیعه گذاشته و پس از توافق های صورت گرفته می توانند این مبلغ را باز پس گیرند.

خاطره سفر کانادا

داشتن دانش علمی و عملی به امور کشاورزی یکی از ملزومات این قوانین می باشد. پس از داشتن تمامی این شرایط ، فرد متقاضی سفری ۵ روزه به ساسکاچوان دارد که با متخصصان این روش مصاحبه ای داشته باشد.

مشاورین موسسه مهاجرتی آریاناپارس شما متقاضیان امر مهاجرت به ایالت ساسکاچوان را در زمینه آمادگی در مصاحبه ی تخصصی یاری می رساند.

اقامت دانشجوبان در ایالت ساسکاچوان

دانشجویان دانشگاه های ایالت ساسکاچوان در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی می توانند برای این امر اقدام نمایند. ذکر این مطلب حائز اهمیت می باشد که دانشجوی مورد نظر باید به مدت ۶ ماه و بصورت آزمایشی برای کارفرما کار کرده باشد.

متخصصان بهداشت و درمان

پزشکان و پرستاران و سایر متخصصان در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی می توانند به مدت ۶ ماه به این ایالت سفر کرده و پس از انجام امور کاری ، اقامت این کشور را دریافت نمایند. نکته حائز اهمیت این مطلب است که متقاضی از صلاحیت علمی و حرفه ای کافی جهت استخدام در شغل مورد نظر برخوردار باشد.

مهاجرت به ساسکاچوان از طریق مهمانداری

این گروه مهاجرتی به کارکنان خارجی دارای اجازه کار موقت که در ساسکاچوان مشغول به کارند اجازه می دهد برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنند. فرد متقاضی باید توانایی لازم را در امر زبان انگلیسی دارا باشد و حداقل مدرک تحصیلی مورد نظر دیپلم می باشد.

شغل های درنظر گرفته شده سروکنندگان غذا و نوشیدنی، دستیاران آشپزخانه، نظافت چیان منازل و متصدیان باجه های فروش غذا و خوراک بوده که حداقل ۶ ماه سابقه کار در ساسکاچوان داشته باشد.

تفاوت اقامت دائم و تابعیت کانادا

رانندگان تریلرهای یدک کش

رانندگان کامیون و تریلی که سابقه کار حداقل ۶ ماه در یک شرکت ثبت شده حمل و نقل در ساسکاچوان را داشته باشند. برای کار کردن در ایالت ساسکاچوان رانندگان باید گواهینامه رانندگی A1   ساسکاچوان را اخذ کرده باشند.

رانندگان کامیون و تریلی که شرایط لازمه را داشته باشند می توانند برای اقامت کانادا اقدام کنند.

مهاجرت به ساسکاچوان کانادا از طریق نیروی کار

نیروهای متخصص و مدیران اگر یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی داشته باشند می توانند به این ایالت رفته و پس از گذراندن ۶ ماه کاری در این ایالت، اقامت کشور کانادا را کسب نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که پیشنهاد کاری که متقاضی از کارفرمایی در ایالت ساسکاچوان دریافت می کند باید در مشاغل و حرفه هایی باشد که مورد نیاز این ایالت است. مشاغل مدیریتی یا تحصیلات عالیه دانشگاهی داشته باشند و در آخر مهارت هایی که کارآموزی های فنی بین المللی را سپری کرده باشند.

کارآفرینان

این نوع مهاجرت به ساسکاچوان به  افرادی که در ایران بیزینس فعالی دارند توصیه می شود. برای اخذ اقامت کانادا از روش کارآفرینی ۲ نکته بسیار مهم مورد بررسی قرار می گیرد. ابتدا فرد متقاضی در ۵ سال گذشته باید ۳ سال سابقه مدیریتی بیزینس فعالی را داشته باشد.

برای کارآفرینی باید دارایی خالصی حدود ۳۰۰.۰۰ دلار کانادا نشان دهد. برای تاسیس یک کار در ایالت ساسکاچوان نیازمند حداقل مبلغ ۱۵۰.۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

نکته بسیار مهم برای گرفتن ویزا، داشتن طرح توجیهی موفق می باشد. فرد متقاضی باید ثابت کند که می تواند بیزینس موفقی در کشور کانادا و ایالت ساسکاچوان پیاده سازی کند.

هزینه زندگی در فیلیپین

مشاور حقوقی مهاجرت به کانادا در تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری مهاجرت، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و استرالیا، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *