بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی

بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی

بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی


امروز با موضوع بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی با شما خواهیم بود.

از ابتدای تصویب قانون تامین اجتماعی، برای پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی، راهکاری اندیشیده شده است تا صاحبان حرف و مشاغل آزاد که از سوی هیچ سازمانی امکان بیمه عمر و بازنشستگی و همچنین دریافت خدمات بیمه درمانی را ندارند، امکان استفاده از بیمه خویش فرما را داشته باشند.

با تصویب آیین نامه اجرایی قانون تامین اجتماعی، تکلیف مشاغل آزاد، نحوه بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد، نحوه پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی، نحوه بیمه مشاغل آزاد زنان سرپرست خانوار و تعریف بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی مشخص شد.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برترین موسسه حقوقی ایران طبق نظر کاربران شبکه های اجتماعی، در نوشته پیش رو به توضیح بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی و نحوه برخورداری از امتیازات بیمه خویش فرما بعد از فوت و یا بازنشستگی بیمه شده اصلی و افراد خانواده وی پرداخته است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره حقوقی درباره شرایط بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی و همچنین معرفی وکیل خوب دعاوی بیمه و تامین اجتماعی با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی چیست؟

مدارک لازم جهت ثبت نام بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی چیست؟

شرایط سنی برای ثبت نام در طرح بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی چگونه تعیین می‌شود؟

بهترین وکیل پرونده های تامین اجتماعی در تهران کیست؟

[/stextbox]

 

تعریف بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد

به افرادی که دارای حرفه و تجارتی خاص بوده و از مراجع دارای صلاحیت، بنا به تشخیص هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از پشتیبانی سازمان خاصی برخوردار نیستند و دارای کارگر می‌باشند و یا خود به تنهایی مشغول کار و فعالیت مشخصی هستند، به عنوان افراد صاحب حرفه خویش فرما، صاحبان مشاغل آزاد یاد می‌شود.

مشاور حقوقی سرمایه گذاری رمز ارز

این افراد طبق شرایط خاصی، می‌توانند با پرداخت حق بیمه مقرر در قانون تامین اجتماعی و آیین نامه های آن، از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی و همچنین بیمه خدمات درمانی تامین اجتماعی برخوردار شوند.

افرادی که بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی را دریافت می‌کنند و خواهان دریافت خدمات بیمه درمانی هستند، می‌توانند افراد تحت تکفل خود را نیز با پرداخت حق بیمه مقرر در قانون، بیمه نمایند.

تعریف بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد
تعریف بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد

میزان حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی

برای کسانی که تمایل دارند به صورت خویش فرما از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند، سه نوع حق بیمه تعریف شده است: – در حالت اول، شخص با پرداخت 12 درصد حق بیمه از مزایای بیمه بازنشستگی و ورثه وی از مزایای فوت بعد از بازنشستگی برخوردار می‌شوند. در این حالت، 2 درصد از حق بیمه متقاضی توسط دولت پرداخت می‌شود. جمع حق بیمه در این حالت 14 درصد است.

–  حالت دوم به این صورت است که 14 درصد از حق بیمه توسط شخص متقاضی و 2 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود. با پرداخت مجموعا 16 درصد حق بیمه در این حالت، شخص از مزایای، بیمه بازنشستگی، بیمه فوت قبل و بعد از بازنشستگی برخوردار خواهد شد و ورثه وی در صورت فوت می‌توانند طبق قانون مستمری دریافت کنند.

– حالت سوم که بهترین و کاملترین بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی محسوب می‌شود، 18 درصد حق بیمه توسط بیمه شده و 2 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود. مزایای به دست آمده برای بیمه شده در این حالت، علاوه بر بیمه بازنشستگی و بیمه فوت قبل و بعد از بازنشستگی، دریافت مستمری از کار افتادگی خواهد بود.

وکیل زبده دیوان عالی کشور
میزان حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی
میزان حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی

حداکثر سن بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی

برای برخورداری از مزایای بیمه خویش فرمای مشاغل آزاد در نظام تامین اجتماعی ایران، شرایط حداکثر سن اعمال شده است.

بر اساس قانون، حداکثر سن برای زنان متقاضی برخورداری از بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی، 45 سال تمام و برای مردان 50 سال تمام تعیین شده است.

اما هر دو سال سابقه قبلی پپرداخت بیمه تامین اجتماعی که با استعلام سابقه بیمه قابل استفاده است، به ازای هر دو سال پرداخت حق بیمه قبلی، یکسال به سقف سنی فرد متقاضی افزوده می‌شود.

به عنوان مثال خانم 46 ساله ای که قبلا دو سال سابقه حق بیمه داشته است، با احتساب دو سال پرداخت حق بیمه، مشمول قانون بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی خواهد بود.

حداکثر سن بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی
حداکثر سن بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی

بیمه درمانی مشاغل آزاد تامین اجتماعی

برای استفاده از بیمه درمانی تامین اجتماعی در بخش بیمه خویش فرما، پرداخت حق بیمه هر فرد، الزامی است. در صورت پرداخت حق بیمه درمانی، امکان استفاده از مزایای بازنشستگی و از کار افتادگی مانند بیمه شده های اجباری وجود دارد. در این صورت خانواده فرد بیمه شده، در صورت فوت بیمه شده اصلی، به صورت مادام العمر از مزایای این بیمه استفاده خواهند کرد.

بیمه درمانی مشاغل آزاد تامین اجتماعی
بیمه درمانی مشاغل آزاد تامین اجتماعی

مدارک لازم برای بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی اصلی.

سه قطعه عکس جدید.

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی افراد تحت تکفل وی به همراه دو قطعه عکس جدید.

شماره بیمه قبلی در صورت وجود.

وکیل متخصص تامین اجتماعی

در صورت نیاز به مشاوره با وکیل متخصص تامین اجتماعی در موضوع بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی، پیگیری حقوق معوقه و بیمه بیکاری از سازمان تامین اجتماعی، نیاز به وکیل دادگستری در پرونده روابط کارگر و کارفرما، با گروه وکلای متخصص مهر تماس بگیرید.

وکیل چک در اهواز

دپارتمان حقوق عمومی گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *