متن وکالت نامه تام الاختیار

متن وکالت نامه تام الاختیار

متن وکالت نامه تام الاختیار


امروز با موضوع متن وکالت نامه تام الاختیار با شما خواهیم بود.

انجام معاملات با استفاده از وکالت نامه تام الاختیار، در حقوق ایران و عرف معاملاتی، به روش مرسومی تبدیل شده است.

به دلیل حجم بالای بوروکراسی اداری و بعضا ایجاد موانع غیر قابل حل در مسیر معاملات قطعی ملکی و اتومبیل، مردم تمایل بیشتری به معامله با وکالت بلاعزل و اخذ وکالت نامه تام الاختیار دارند.

اما مراجعه به گروه وکلای مهر در مواردی که متن وکالت نامه تام الاختیار با خواسته خریدار یا فروشنده منطبق نبوده و باعث بروز اختلافاتی مابین متعاملین شده است، باعث تولید این مقاله با عنوان متن وکالت نامه تام الاختیار شده است که با استفاده از مشاوره حقوقی وکیل پایه یک دادگستری و همکار موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به سوالات عزیزان درباره متن وکالت نامه تام الاختیار پاسخ خواهد داد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

آیا از نحوه تنظیم متن وکالت نامه تام الاختیار اطلاعی دارید؟

چگونه می‌توان با دریافت متن وکالت نامه تام الاختیار، معامله قطعی نسبت به ملک انجام داد؟

فسخ وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل چگونه انجام می‌شود؟

موارد ابطال پیش بینی شده در متن وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل کدام است؟

[/stextbox]

 

نحوه تنظیم متن وکالت نامه تام الاختیار در صورت عدم وقوع معامله

اعطای وکالت نامه تام الاختیار با اسقاط حق عزل وکیل، ضم امین و وکیل، ضمن عقد خارج لازم که به اقرار طرفین منعقد شده است، در مواردی که درباره موضوع وکالت که می‌تواند اختیار فروش یا هر نوع معامله قطعی، رهنی، شرطی، صلح و یا هر عقد دیگری با هر مبلغی به هر شخصی حتی خود وکیل با حق اسقاط کافه خیارات، در مواردی که فقط قصد وکالت دادن به شخصی بابت انجام امور اداری و یا فروش اموال خود را می‌دهید، تنظیم متن وکالت نامه تام الاختیار در این گونه موارد، به این شکل صحیح نیست و ممکن است باعث سوءاستفاده وکیل شود.

خشونت و آزار جنسی به وسیله زنا یا فحشا

بهتر است در مواردی که معامله ای بین وکیل و موکل، انجام نشده است، حق عزل وکیل، ضم امین و تکلیف وکیل به وصول و ایصال وجه در وکالت نامه قید شود. در صورتی که قصد دارید، وکیل امکان ارجاع اختلاف به داوری و تعیین داور مرضی الطرفین و یا استخدام وکیل پایه یک دادگستری در صورت بروز اختلاف را داشته باشد نیز این موارد باید در متن وکالت نامه تام الاختیار قید شده باشد.

دقت بفرمایید که اعطای وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل، فقط در شرایطی قابل انجام است که پس از معامله، امکان انتقال سند قطعی را ندارید. در هر صورت قبل از تنظیم متن وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل، با وکیل متخصص قراردادها مشورت نمایید.

نحوه تنظیم متن وکالت نامه تام الاختیار در صورت انجام معامله

رویه و عرف قضایی دادگاه های حقوقی بر این است که در مواردی که با تنظیم متن وکالت نامه تام الختیار در دفاتر اسناد رسمی و یا حتی به صورت عادی، اختیار معامله درباره اموال منقول یا غیر منقول مانند اتومبیل را به شخص دیگری تفویض می‌نمایید، در واقع، از اختیارات خود عدول نموده اید.

در متن بعضی از وکالت نامه های تام الاختیار، حق عمل به موضوع وکالت نیز طبق عقد خارج لازم از موکل سلب و ساقط می‌شود و صرفا وکیل حق فروش و خرید طبق سند وکالت رسمی را دارد.

اگر خریدار ملکی هستید که به جای تنظیم سند مالکیت وکالت تام الاختیار بلاعزل از مالک قبلی دریافت نموده اید، بسیار دقت فرمایید.

چرا که با فوت موکل، وکالت تام الاختیار بلاعزل شما باطل شده و برای انتقال رسمی سند مالکیت، در صورتی که قرارداد فروش یا صلح داشته باشید، می‌توانید به دادگاه حقوقی مراجعه نمایید.

وزارت کار تهران

در غیر این صورت، مال در اختیار ورثه قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه در صورت فوت وکیل هم وکالت نامه تام الاختیار باطل خواهد شد.

تاکید می‌شود قبل از تنظیم متن وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل، حتما مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص تنظیم قراردادها مشاوره فرمایید.

موارد ابطال وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل

در صورت فوت هر یک از طرفین اعم از وکیل و موکل، وکالت نامه هر چند با قید بلاعزل بودن و تام الاختیار بودن از درجه اعتبار ساقط است و تصمیم در این باره با ورثه متوفی است.

در صورت عمل به موضوع وکالت از سوی موکل و یا منتفی شدن موضوع وکالت، شاهد ابطال وکالت تام الاختیار بلاعزل خواهیم بود. به عنوان مثال اگر موضوع وکالت فروش اتومبیل باشد و اتومبیل در آتش سوزی از بین برود، موضوع وکالت منتفی و وکالت باطل خواهد بود.

در صورت ابتلای موکل یا وکیل به جنون بر اساس حکم دادگاه که با صدور حکم حجر انجام می‌شود، وکالت باطل خواهد شد.

موارد فسخ متن وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل

وکالت تام الاختیار بلاعزل، در هر صورت عقدی جایز است و قید اسقاط حق عزل وکیل یا تعهد عدم انجام موضوع وکالت و یا اسقاط حق ضم امین و وکیل و دادن کلیه اختیارات برای مراجعه به هر یک از ارگانها یا ادارات رسمی و پس از بر طرف کردن کلیه موانع، انجام هرگونه معامله اعم از قطعی، رهنی، بیع، صلح، اجاره و در وثیقه گذاردن ملک یا اموال منقول، تاثیری در امکان فسخ قرارداد وکالت ندارد.

مجازات معاونت در خودکشی

در مواردی که طبق قانون امکان فسخ وکالت نامه تام الختیار وجود داشته باشد، می‌توان با اعلام فسخ وکالت نامه، از طریق دادگاه حقوقی، تایید فسخ نیز درخواست شود. دقت داشته باشید، چه به عنوان خریدار یا فروشنده، وکیل یا موکل، مسئولیت هایی در اعطای متن وکالت تام الاختیار به غیر دارید، که در فرض های مختلف، گوناگون است.

بنابراین قبل از هر اقدام درباره معامله با وکالت بلاعزل و یا وکالت تام الاختیار با وکیل متخصص مشاوره نمایید.

وکیل ابطال وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل

ابطال شروطی که طرفین به موجب آن حق عزل وکیل و ضم وکیل و امین را از خود سلب و ساقط نموده اند، ادعای اشتباه بودن موضوع وکالت و اخذ وکالت با فریب و حیله، وجود خلل در ارکان اعطای وکالت و یا اعطای وکالت در موضوع نامشروع، می‌تواند موجب ابطال وکالت نامه شود.

اگر متن وکالت نامه تام الختیار صراحت بر عدم عزل وکیل نداشته باشد، در هر زمان امکان عزل وکیل وجود دارد. در غیر این صورت و در صورت بروز اختلاف، ‌می‌توان دادخواست ابطال وکالت بلاعزل را در محاکم قضایی و پس از مشورت با وکیل متخصص قراردادها ارائه نمود.

گروه وکلای مهر با تکیه بر دانش برترین وکلای متخصص قرارداد در ایران و سابقه قضایی محمدرضا مهری مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، ضمن قبول مشاوره حقوقی چگونگی ابطال وکالت نامه بلاعزل و تام الاختیار، پرونده های ابطال وکالت را در سراسر کشور پذیرا خواهد بود. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی وکیل متخصص قراردادها با با ما تماس بگیرید.

دپارتمان حقوقی گروه وکلای مهر

وکیل مهاجرت اصفهان

 

 

 

 

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

  • اگر پدر بخواهد ب فرزند دختر وکالت تام اختیار بدهد.ایا دختر با همون وکالت نامه،اجازه ازدواج دارد؟
    درضمن پدر جز اون دختر فرزند پسر هم دارد اما تمایل ب وکالت ب دخترش دارد.موقع عقد امضا پدر یا برادر لازم است؟یا همان وکالت نامه کافیست؟هم شرع و هم قانون رو توضیح بدین ممنون میشم.

    • سلام بدون اطلاع از موضوع وکالت نمیتونیم توضیحی خدمتتون بدیم.
      اگه تمایل به مشاوره دارین میتونین وقت مشاوره آنلاین یا حضوری رزرو بفرمایید و سوالاتتون رو تو جلسه مشاوره با وکیل مطرح بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *