تحصیل در مکزیک

تحصیل در مکزیک


امروز با موضوع تحصیل در مکزیک با شما خواهیم بود.

کشور مکزیک که در محافل رسمی به عنوان ایالات متحده مکزیک شناخته می‌شود، جمهوری فدرال است که در قسمت جنوبی قاره آمریکای شمالی واقع شده است. مکزیک پنجمین کشور بزرگ در آمریکا و بزرگترین کشور مستقل در جهان است.

کشور مکزیک با جمعیتی بالغ بر بیش از ۱۱۳ میلیون نفر، یکی از پرجمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان در جهان و دومین کشور پرجمعیت در آمریکای لاتین است.

مکزیک یک زبان رسمی ندارد ولی زبان کاربردی آن اسپانیایی است، کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی مهر پارسیان، موضوع مهاجرت تحصیلی به مکزیک را بررسی می‌کنند.

نکات مهم تحصیل در مکزیک

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در چه مقاطعی امکان تحصیل در مکزیک وجود دارد؟

تحصیل در مکزیک محدودیت سنی دارد؟

اعتبار ویزای دانشجویی مکزیک چه مدت است؟

هزینه زندگی و تحصیل در مکزیک چه مقدار است؟

[/stextbox]

نظام آموزشی مکزیک

همانند بسیاری از کشورها، تحصیل در مکزیک شامل سطوح مختلفی است که بر اساس سن و مهارت دانش‌آموز تعیین و شامل موارد زیر می‌باشد:

مقطع سن مدت
پیش‌دبستانی ۵-۳ سالگی ۳ سال
ابتدایی ۱۱-۶ سالگی ۶ سال
ابتدایی متوسطه ۱۴-۱۲ سالگی ۳ سال
متوسطه ۱۷-۱۵ سالگی ۳ سال
لیسانس ۲۰-۱۸ سالگی ۴ سال
فوق‌لیسانس از ۲۲ سالگی ۲ سال
دکترا ۲ سال

 

استانداردهای محتوای برنامه درسی برای مدارس ابتدایی دولتی و خصوصی شامل اسپانیایی، ریاضی، علوم طبیعی، تاریخ، جغرافیا، هنر و تربیت بدنی است.

وکیل مهاجرت زعفرانیه

برای تحصیل در مدارس مکزیک، یافتن مدارس خصوصی کار سختی نیست، با این حال تعداد مدارس دو زبانه محدود است؛ البته این انتخاب در شهرهای بزرگ راحت‌تر خواهد بود. اغلب مدارس دوزبانه ترکیبی از سیستم آموزشی خارجی (آمریکایی، بریتانیایی و غیره) و سیستم آموزشی مکزیک ارایه می‌دهند.

هزینه‌‌ی تحصیل در مدارس دوزبانه مکزیک نسبت به سایر مدارس نسبتاً گران‌تر است. در این مدارس علاوه بر هزینه‌های ماهانه و سالانه، هزینه‌ی پذیرش دانش‌آموز و در برخی موارد همچنین هزینه‌های حمل و نقل و سایر فعالیت‌ها نیز باید پرداخت شود.

تحصیلات عالی در مکزیک همانند سایر دانشگاه‌ها در اروپا و آمریکا برای مقطع کارشناسی ۴ سال، مقطع کارشناسی‌ارشد ۲ سال و برای مقطع دکترا ۳ سال به طول می‌انجامد.

سیستم آموزش عالی کشور مکزیک به عنوان یکی از بهترین‌ها در سراسر جهان در آخرین رتبه‌بندیQS  رتبه ۳۱ را کسب کرده است و در سطح جهانی مجموعاً ۱۴ دانشگاه مکزیک در رتبه‌بندی QS قرار دارند.

ویزا برای تحصیل در مکزیک

اگر قصد تحصیل در مکزیک برای مدت ۶ ماه دارید می‌توانید از طریق ویزای توریستی اقدام نمایید. اگر قصد تحصیل در مکزیک برای مدت بیش از ۶ ماه دارید باید ابتدا از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید و سپس برای ویزای دانشجویی اقدام نمایید.

برای کسب ویزای دانشجویی، باید گذرنامه معتبر (برای مدت اقامت خود)، مدارک پذیرش در دانشگاه مکزیک، مدارک مالی کافی (حداقل ۳۰۰ دلار آمریکا برای هر ماه اقامت در مکزیک) و همچنین بلیط بازگشت خود را ارایه دهید.

هزینه های ویزا متفاوت است، اما معمولا از ۱۸ تا ۳۰ دلار آمریکا متغیر است.

اقامت کارآفرینی بریتیش کلمبیا 2019

ویزای دانشجویی شما در مکزیک تنها ۳۰ روز اعتبار خواهد داشت و در این مدت باید از طریق اداره مهاجرت مکزیک درخواست اجازه اقامت کنید. این اجازه یکسال اعتبار خواهد داشت.

هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک

هزینه‌های تحصیل در مکزیک بسته به دوره و دانشگاه انتخابی متغیر خواهد بود. با این حال هزینه‌ی تقریبی تحصیل در مکزیک سالانه حدود ۵۰۰۰ دلار آمریکا خواهد بود. هزینه دانشگاه‌های دولتی مکزیک حدوداً مبلغ ۳۷۸ تا ۸۱۸ دلار در سال برای برنامه‌های کارشناسی است، در حالی که دانشگاه‌های خصوصی مبلغی در حدود ۱۶۳۶ تا ۱۶۳۵۳ دلار آمریکا در سال هزینه خواهند داشت.

هزینه زندگی در مکزیک نسبتاً پایین بوده و مسکن در شهرهای بزرگ مکزیک می‌تواند بین ۱۵۰ تا۲۰۰ دلار در ماه هزینه داشته باشد و در حومه‌ی شهر حتی کمتر. هزینه رفت‌وآمد در مکزیک بسیار مقرون به صرفه است؛ بلیط مترو برای استفاده‌ی نامحدود روزانه ۳ دلار و بلیط اتوبوس برای هر سفر ۲ دلار است.

به طور کلی هزینه‌های زندگی از جمله هزینه‌ی مسکن، حمل و نقل و خوراک حدوداً ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار آمریکا خواهد بود. لازم به ذکر است علی‌رغم هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در مکزیک، دانشجویان در حین تحصیل در مکزیک اجازه کار نخواهند داشت.

وکیل و مشاوره حقوقی مهاجرت تحصیلی به مکزیک

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و با حضور گروه وکلای مهر، همراه شما در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی به مکزیک، اخذ پذیرش تحصیلی به مکزیک، خدمات ویزا و دیگر امور مهاجرتی می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره حقوقی تخصصی در زمینه معرفی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در کشور مکزیک با کارشناس مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به لیختن اشتاین
[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *