نمونه شکایت فروش مال غیر

نمونه شکایت فروش مال غیر

نمونه شکایت فروش مال غیر


با نمونه شکایت فروش مال غیر همراهتان هستیم.

مال، مفهومی عام و کلی است که شامل ملک، دارائی‌های نقدی، مال منقول (مالی که قابل جابجایی و نقل مکان است مانند خودرو)، مانند اتومبیل یا جواهرات است. هر مالکی بر اموال خود اختیاراتی دارد. بعضی این اختیارات را در قالب عقد وکالت به شخص دیگری واگذار و تفویض می کنند.

در بعضی مواقع هم دیده ایم که مال شخص دیگری از طریق فضولی واگذار می‌شود.

معامله فضولی انتقالی است که فرد بدون اجازه مالک مال، آن را به فرد دیگری انتقال می‌دهد و در صورت تایید مالک اصلی قرارداد صحیح است و در صورت رد (عدم تایید) معامله باطل خواهد شد.

فردی که بدون اجازه انتقال مال را انتقال می‌دهد، فضول نام دارد.

داشتن قصد و نیت مجرمانه در جرم فروش مال غیر نیز مانند همه موضوعات کیفری لازم است. قبل از پرداختن به ارکان جرم انتقال مال غیر در حکم کلاهبرداری، نمونه شکوائیه فروش مال غیر را جهت استفاده شما عزیزان خواهیم آورد.

نمونه شکوائیه فروش مال غیر ( در حکم کلاهبرداری)

مشخصات شاکی: …….
مشخصات مشتکی عنه: …..
موضوع شکایت: فروش مال غیر
محل و تاریخ وقوع جرم: تهران خیابان شهید باهنر تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
میزان خسارت مالی وارد شده: سیصد میلیارد ریال

وکیل مهاجرت تضمینی

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران
با سلام و احترام در شرح شکایت تقدیمی به استحضار می رسانم: اینجانب وکیل پایه یک دادگستری به وکالت از آقای م از آقای الف به شرح زیر بابت انتقال مال غیر شکایت دارم و تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری ایشان می شود.

وکیل فروش مال غیر

در تاریخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۱ طرفین با تنظیم و امضای قرارداد مشارکت در ساخت، مقرر داشتند تا آقای الف نسبت به احداث بنا در پلاک ثبتی شماره ۱۱–۱۱ معلق به موکل در خیابان — تهران اقدام نماید.

در همان قرارداد مشارکت در ساخت مقرر شده بود که هیچ یک از طرفین تا زمان اخذ پایانکار حق واگذاری واحدهای احداثی به غیر را ندارند.

بعد از اتمام ساخت بنا و قبل از اخذ پایانکار، طرفین توافق دیگری امضا نمودند. این توافق نامه تقسیم نامه عادی بین سازنده و مالک بود. بر این اساس مقرر شد که از ۱۲ طبقه احداث شده ۶ طبقه سهم مالک و ۶ طبقه سهم سازنده باشد. هر کدام از طرفین مجاز به فروش سهم خود شدند.نمونه شکایت فروش مال غیر

مرجع رسیدگی به جرم کلاهبرداری از طریق فروش ملک غیر

لذا طبقات زوج سهم سازنده و طبقات فرد سهم مالک قرار گرفت. با توجه به اینکه طبقه اول به جای لابی و فضای مشاعات ساختمان احداث شده بود، در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران، حکم ب تخریب طبقه اول و اعاده به حال سابق صادر و قطعی شد.

بنابراین تقسیم نامه مذکور عملا فاقد اعتبار شد. طرفین مجددا تقسیم نامه جدیدی امضا کردند که ۵ واحد زوج سهم سازنده و ۵ واحد فرد سهم مالک باشد. طبقه دوازدهم نیز مشترک بین مالک و سازنده قرار گرفت. اما متاسفانه سازنده که هم اکنون نیز متواری است طبقه دوازدهم را به شخص ثالثی به هویت آقای ک فروخته و مبایعه نامه ۶ دانگ را امضا کرده است.

وکیل متخصص ملکی

بازگشت به مراجعه آقای ک جهت تحویل مبیع با ارسال اظهارنامه و سپس طرح دعوی در شعبه ۱۰۶ دادگاه حقوقی عدالت تهران، موکل متوجه ارتکاب جرم توسط سازنده شده است.

وکیل سند رهنی بانک

ضمن تقدیم شکوائیه حاضر و مستندات پرونده حقوقی شعبه ۱۰۶ دادگاه حقوقی تهران، تقاضای رسیدگی و تعقیب و محکومیت کیفری آقای الف به اتهام فروش و انتقال مال غیر دارم.

با احترام مجدد. محمدرضا مهری متانکلائی. وکیل شاکی

اگر یکی از دو شریک آپارتمان را اجاره دهد انتقال منافع مال غیر محقق شده است؟

ماده ۲۵۶ قانون مدنی

هر گاه کسی مال خود و مال غیر را به یک عقدی (قراردادی) منتقل کند یا انتقال مالی را برای خود و دیگری قبول کند معامله نسبت به خود او نافذ (صحیح) ‌و نسبت به غیر فضولی (نیازمند تایید مالک) است.

در مورد این موضوع بحث عمد و سوء نیت مطرح است. شریک حتما اطلاع دارد که بخشی از مال متعلق به دیگری است. در این صورت با اجاره دادن سهم شریک مرتکب جرم انتقال منافع مال غیر شده است.
چرا که معامله انجام شده فضولی بوده و امکان طرح شکایت از سوی شریک در دادسرا نیز به اتهام انتقال مال غیر وجود دارد.

مجازات فروش اموال دیگران

آیا فروش جهیزیه توسط شوهر فروش مال غیر است؟

با توجه به اینکه در عرف مرسوم جهیزیه توسط خانواده عروس تهیه میشود متعلق به خانواده زن است. اگر این مالکیت توسط خانواده به زوجه منتق شود، او مالک جهیزیه است.

صرفا در مورد اقلامی که توسط وی یا خانواده خریداری شده است، امکان طرح شکایت فروش مال غیر وجود دارد. اما ممکن است معامله فضولی هم در این باره پذیرفته شود.

برای طرح شکایت خیانت در امانت نسبت به جهیزیه و یا فروش مال غیر ( جهیزیه) حتما با وکیل تخصصی کیفری مشاوره نمائید.نمونه شکایت فروش مال غیر

معامله فضولی چیست و چه تفاوتی با فروش مال غیر دارد؟

ماده ۲۴۷ قانون مدنی

معامله به مال غیر جز به عنوان ولایت یا وصایت یا وکالت نافذ نیست ولو اینکه صاحب مال باطناً راضی باشد ولی اگر مالک یا قائم‌مقام او پس از وقوع معامله آن را اجازه نمود در این صورت معامله صحیح و نافذ میشود.

اجازه مالک نسبت به معامله فضولی حاصل میشود به لفظ یا فعلی که دلالت بر امضاء عقد نماید.
سکوت مالک ولو با حضور در مجلس عقد اجازه محسوب نمیشود.
اجازه در صورتی موثر است که مسبوق به رد نباشد والا اثری ندارد.
رد معامله فضولی حاصل میشود به هر لفظ یا فعلی که دلالت بر عدم رضای به آن نماید.
در معامله فضولی اگر مالک قبل از اجازه یا رد فوت نماید اجازه یا رد با وارث است.
هر گاه کسی نسبت به مال غیر معامله نماید و بعد از آن به نحوی از انحاء به معامله‌ کننده فضولی منتقل شود صرف تملک موجب نفوذ‌ معامله سابقه نخواهد بود.

معروف‌ترین وکیل دادگستری ایران

تفاوت معامله فضولی با فروش مال غیر در داشتن سوء نیت و عمد است. یا اینکه با علم و اطلاع از عدم مالکیت خود اقدام به معامله بر مال دیگران می نمایند.

برای جستجوی وکیل تخصصی پرونده کلاهبرداری در تهران چه باید کرد؟

برای یافتن بهترین وکیل پرونده انتقال مال غیر از دوستان و آشناها کمک بگیرید. ممکن است قبل از شما کسی پرونده ای در این مورد داشته و به وکیل سپرده باشد. در صورت رضایت از عملکرد وکیل، می توانید از خدمات وی بهره ببرید.

راه دیگر جستجو در سوابق وکارهای قبلی وکیل است. این امر از طریق موتورهای گوگل در دسترس است. نمونه کارهای قبلی وکیل را ارزیابی و نسبت به انتخاب بهترین وکیل کیفری اقدام کنید.

برای شکایت رباخواری از طریق فروش ملک امانی چه راهی وجود دارد؟

ملک امانی معمولا با قرارداد بیع شرط به رباخوار واگذار می شود. در این حالت و در صورت طرح شکایت رباخواری و تحصیل مال از طریق نامشورع باید اثبات کنید که به جای پرداخت پول، مبلغی بیشتر و به صورت مستمر به صورت ربا پرداخت کرده اید. با توجه به اینکه رباخواران معمولا قراردادهای متعددی با ربا گیرنده تنظیم می کنند قبل از هر اقدامی حتما با وکیل تخصصی پرونده رباخواری مشاوره نمائید.

رد مال در پرونده کلاهبرداری ملکی چگونه اتفاق می افتد؟

اگر سندی در پرونده کلاهبرداری ملکی منتقل شده باشد باید سند باطل شود. اسناد رسمی بدون تقدیم دادخواست قابلیت ابطال ندارند. بنابراین حکم به رد مال در پرونده ملکی به این صورت قابل انجام است.

پیشنهاد می شود همزمان با طرح پرونده در دادسرا و صدور کیفرخواست و تعیین شعبه دادگاه، نسبت به تقدیم دادخواست حقوقی و ضرر و زیان و همچنین مطالبه خسارات اقدام نمائید.نمونه شکایت فروش مال غیر

برای دریافت ضرر و زیان از کلاهبردار ملکی چه دادخواستی باید تهیه شود؟

دریافت ضرر و زیان در پرونده کلاهبرداری منوط به تقدیم دادخواست حقوقی است. رد مال در اینگونه پرونده‌ها نیازی به دادخواست ندارد و ضمن حکم کیفری صادر می شود.

گرفتن وکیل

اما با توجه به طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده کیفری کلاهبرداری ممکن است رد مال دیگر فایده ای نداشته باشد. به عنوان مثال پولی که برای خرید ملکی در ۵ سال قبل پرداخت شده الان دیگر ارزش معاملاتی ۵ سال قبل را به واسطه تورم و گرانی و افت ارزش پول ندارد.
در اینگونه پرونده ها توصیه اکید به تقدیم دادخواست ضرر و زیان ناشی از جرم است.

مهلت طرح شکایت فروش مال غیر از چه زمانی محاسبه می شود؟

‌قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر ‌مصوب ۵ فروردین ماه ۱۳۰۸

‌ماده اول – کسی که مال غیر را با علم به اینکه مال غیر است به نحوی از انحاء عیناً یا منفعتاً بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند کلاهبردار‌ محسوب و مطابق ماده ۲۳۸ قانون عمومی محکوم می‌شود. ‌ همچنین است انتقال‌گیرنده که در حین معامله عالم به عدم مالکیت انتقال دهنده باشد.

‌اگر مالک از وقوع معامله مطلع شده و تا یک ماه پس از حصول اطلاع اظهاریه برای ابلاغ به انتقال گیرنده و مطلع کردن او از مالکیت خود به اداره ثبت‌اسناد یا دفتر بدایت یا صلحیه یا یکی از دوائر دیگر دولتی تسلیم ننماید معاون جرم محسوب خواهد شد.

نمونه رای کلاهبرداری ملکی

هر یک از دوائر و دفاتر فوق مکلفند در‌ مقابل اظهاریه مالک رسید داده آن را بدون فوت وقت به طرف برسانند.
بنابراین در صورت عدم شکایت از سوی مالک حداکثر یکماه پس از اطلاع خود او هم مجرم خواهد بود. نکته مهم اینکه خرید مال غیر هم با اطلاع در حکم کلاهبرداری است.

فروش مال غیر با قولنامه قابل اثبات است؟

قولنامه به معنی خاص آن دیگر در معاملات ملکی وجود ندارد. این اصطلاح در قدیم مرسوم بود و حال به آن فروش نامه می‌گویند.

مبایعه نامه، قول نامه یا فروش نامه همه می تواند اثبات کننده جرم انتقال مال غیر باشد. حال در این انتقال، بر اساس سند عادی صورت پذیرفته که نزد قانونگذار پذیرفته شده است.
بنابراین قولنامه نیز بار اثبات ادعا را به دوش خواهد کشید.

شرایط تحقق جرم تهدید

نمونه شکایت فروش مال غیر و معرفی بهترین وکیل کلاهبرداری ملکی در تهران

آیا جرم فروش مال غیر با قولنامه قابل اثبات است؟

انتقال و فروش مال غیر (مال متعلق به دیگری) از طریق اسناد عادی مانند قولنامه نیز محقق می‌شود و با استناد به همان قولنامه به عنوان سند عادی می‌توان طرح دعوا نمود.

دریافت ضرر و زیان در جرم کلاهبرداری چگونه است؟

برای مطالبه ضرر و زیان ناشی از کلاهبرداری باید به دادگاه حقوقی دادخواست مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم را ارائه دهیم.

 

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۱۶ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *