قصور در انجام وظیفه پزشکی چه مجازاتی دارد؟

قصور در انجام وظیفه پزشکی چه مجازاتی دارد؟

قصور در انجام وظیفه پزشکی چه مجازاتی دارد؟


امروز با پاسخ به این سوال که قصور در انجام وظیفه پزشکی چه مجازاتی دارد؟ با شما هستیم.

با توجه به قرار گرفتن کشور ایران در رتبه بالای انجام اعمال جراحی زیبایی و دخالت افراد غیر متخصص در حوزه پزشکی و جراحی پلاستیک، که خود تخصص پزشک را می طلبد و همچنین سودجویی بعضی از پزشکان عمومی در دخالت و انجام اعمال جراحی زیبایی بدون تخصص کافی، شکایت از قصور و تقصیر پزشکی، در صدر پرونده های ویژه دادسرای امور پزشکی تهران قرار گرفته است.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، به عنوان مشاورین حقوقی متخصص جرایم پزشکی و با استفاده از ابزار آخرین قوانین و تحولات حوزه پزشکی و دارویی، ارائه مشاوره حقوقی در موضوع قصور در انجام وظیفه پزشکی را از دید انتظامی و مسئولیت کیفری مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد.

نکات مهم در پاسخ به سوال قصور در انجام وظیفه پزشکی چه مجازاتی دارد؟

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای آگاهی از نحوه شکایت از پزشک متخصص زیبایی و شکایت از تقصیر و قصور پزشکی چه باید کرد؟

جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و متخصص جرایم پزشکی چگونه انجام می شود؟

آیا امکان مطالبه خسارت های جراحی توسط پزشک غیر متخصص از طریق دادسرای جرایم پزشکی وجود دارد؟

[/stextbox]

 

قصور در انجام وظیفه پزشکى

⏺سوال:

?سلام، مدتی پیش برای کشیدن دندان به درمانگاه دندانپزشکی مراجعه کردم اما پزشک اشتباها دندانی را که سالم بود کشید؛ تصمیم گرفته‌ام تا از درمانگاه و دکتر خاطی شکایت کنم. شماره نظام پزشکی فرد خاطی را خواستم ولی آنها امتناع کردند. لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه می‌توانم از آنها شکایت کنم و آیا می‌توانم خسارت آز آنها بگیرم یا خیر؟

مجازات مزاحمت برای اطفال

✔️پاسخ:?

?مرجع رسیدگی به تقصیرات پزشکی در تهران دادسرای ویژه جرایم پزشکی و دارویی و در سایر شهرستان‌ها، دادسرا‌های عمومی و انقلاب است. مطابق ماده ۴۹۵ قانون مجازات اسلامی هرگاه پزشک در معالجاتی که انجام می‌دهد موجب تلف یا صدمه بدنی شود، ضامن دیه است که در این فرض نیز پزشک محکوم به پرداخت دیه دندان سالم خواهد شد.

⏺سوال: اگر پزشک عمومی اقدام به انجام عمل جراحی زیبایی در مطب شخصی نماید و بر اثر عمل جراحی زیبایی بینی، مشکل تنفسی برای بیمار ایجاد شود چه اقدامی باید انجام دهم؟

✔️پاسخ:? مرجع رسمی شکایت از پزشک در تهران دادسرای جرایم پزشکی تهران و در شهرستانها، دادسرای عمومی محل وقوع جرم است.

پس از طرح شکایت به دلیل عدم صلاحیت پزشک جهت انجام عمل جراحی، تقصیر یا قصور پزشکی، انجام عمل جراحی در مکان نامناسب و یا هر موضوع دیگری، پرونده به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع می شود.

در صورت احراز قصور یا تقصیر پزشکی، گزارش به دادسرا اعاده شده و تصمیم قضایی اتخاذ خواهد شد.

بهترین وکیل جرایم پزشکی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره جرایم پزشکی با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره همراه وکیل متخصص جرایم پزشکی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

نمونه شکواییه توهین و فحاشی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *