قرارداد توزیع انحصاری

قرارداد توزیع انحصاری

قرارداد توزیع انحصاری


بهترین وکیل امور قراردادها در این نوشتار به بررسی موضوع قرارداد توزیع انحصاری پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، انواع و ارکان قراردادهای توزیع انحصاری در نظام حقوقی ایران

قرارداد توزيع انحصارى از نظر ماهيت يک عقد عهدى است كه ايحاد مالكيت نمى­ كند، در واقع، اين عقود فروش بعدى هستند كه مالكيت را منتقل مى­ كنند. بنابراين با توجه به اينکه نمیتوان قرارداد توزیع انحصار را در قالب ­های شناخته شده سنتى و معين قرار داد، ناچار بايد آن را از عقود غیر معین تلقى كرد. در قرارداد توزيع انحصارى، توزيع كننده تاجرى مستقل قلمداد مى ­شود و میتواند درباره نحوه فعاليت ­هاى خود آزادانه تصميم ­گيرى كند. در نتيجه، منافع و ضررها فعاليت توزيع را نيز خود متحمل می ­شود. قرارداد توزیع انواع مختلفى دارد، اما قرارداد توزيع انحصار از جمله رايج­ ترين و متداول­ ترين انواع قرارداد توزیع است.

با رشد اقتصاد و تشكيل شركت­ های چند مليتى در زمينه توليد محصول ­ها، ارائه و فروش كالاها به يک منطقه جغرافيايى خاص محدود نمى ­شود، چرا كه توليد كنندگان در جستجوى بازارهاى فروش بيشترى خواهند بود تا محصول ­های خود را در آن عرضه كنند، عمده توجه صادر كننده­ اى كه قصد گسترش فروش­ های خود به خارج را دارد، تعبيه كردن يک استراتژی بازاريابى است كه خوب طراحى شده باشد.

نظام توزيع فعلى در ايران تحت تاثير استراتژى­ هاى بازرگانى بين المللى قرار دارد، يعنى واردات و صادرات، تحريم اقتصادى، رشد و يا جوانى جمعيت، پراكندگى جغرافيایي محل ­های زندگى و كار و كسب، فرار سرمايه ­داران بزرگ، قاجاق و هجوم اقتصاد سيرى ناپذير چين و رقابت­ ناپذيرى كالاها داخلى در برابر كالاها مشابه خارجى به دليل تفاوت در كيفيت و قيمت و زمان تحويل.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد توزیع انحصاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

قرارداد توزيع

تا كنون در حقوق موضوعه ايران هيچ تعريفى از قرارداد توزيع ارائه نشده است. قرارداد توزيع، قراردادى است كه، بر اساس آن يک طرف (عرضه ­كننده) توافق مى ­كند، كه براى طرف ديگر (توزيع كننده) بر اساس مبنايى مداوم، كالا يا كالاهايى را تامين نمايد و توزيع كننده موافقت مى­ كند، كه آن ها را خريده و به نام و حساب خويش، دوباره در قلمروى خود به فروش رساند.

به ­تعبیر دیگر، قراردادی است که، به توزیع کننده اجازه می ­دهد تا کالا را بفروشد، تبلیغ کند، توزیع کند و از آن سود ببرد. قرارداد توزیع بطور معمول شامل؛ مناطق آدرس، حقوق انحصاری، الزام ­های گزارش، نرخ کمیسیون، مدت قرارداد و سایر عوامل مرتبط با تجارت است و علاوه بر مدیریت انبار، بازاریابی، ذخیره ­سازی و حمل و نقل، توزیع کنندگان اطمینان حاصل می ­کنند که محصول­ های آن ها از تمام استانداردها و مقررات قابل اجرا برخوردار است.

نکته: مسئولیت کلیه خطرها و هزینه ­های مرتبط با فروش محصول بر عهده توزیع کننده است و در معامله ­های بین ‌المللی، این بدهی ‌ها شامل احتمال ضرر یا سرقت، کاهش ارزش، ابطال و نوسان ­های نرخ ارز می ‌شود، اما محدود به آن نمی ‌شود. از این رو هدف و مسئولیت نهایی توزیع کننده این است که محصول را در قلمرو خاصی به بازار عرضه کند و شبکه توزیع خود را گسترش دهد.

انواع قرارداد توزيع

نظام­ های حقوقى مختلف براى قراردادهای توزيع تقسيم ­بندى ­های متفاوتى دارند. به ­همين دليل نمیتوان الگوى مشخصى را در خصوص تقسيمات و انواع قرارداد توزيع در حوزه بين المللى در نظر گرفت. اگر چه میتوان گفت برخى از اين تقسيمات قراردادها بطور تقريبی در بيشتر نظام ­هاى حقوقى قابل مشاهده است، ولى افزون ­بر تفاوت ­هايى كه در هر نظام با نظام ­های ديگر در اين زمينه وجود دارد، برخى از اين تقسيم ­بندی ­ها منحصر به كشور يا كشورها خاصى است، كه استفاده از آن ها در ديگر كشورها متداول نيست و يا حتى ممنوع اعلام شده است. پركاربرد ترين انواع قراردادها توزيع در اتحاديه اروپا عبارت ­اند از؛

مهاجرت نروژ

الف) قراردادهاى توزيع انحصارى

قرارداد توزیع انحصاری یک ترتیب قانونی است که در آن یک تامین ­کننده، یک توزیع ­کننده را به ­عنوان نماینده انحصاری برای بازاریابی و توزیع کالاهای تامین ­کننده در یک منطقه معرفی می­ کند. قوانین توافق ­نامه توزیع انحصاری بیان می­ کند که تامین ­کننده نمیتواند فروش مستقیم را به مشتریان در داخل قلمرو مشخص شده انجام دهد. به ­تعبیر دیگر، در رابطه توزيع انحصارى، تامين كننده سعى دارد، حقوق توزيع كننده را محدود كند، به ­خصوص ممنوع كردن فروش كالاهاى رقابتى است و بطور معمول اين موقعيت تجارى محدود توزيع كننده، با تعهدهای مشابهى از ناحيه تامين كننده جبران مى ­شود.

ب) قرارداد توزیع غیرانحصاری (انتخابی)

توزیع غیرانحصاری (انتخابی) یکی از 3 نوع قرارداد توزیع است. در یک قرارداد توزیع غیرانحصاری، تامین ­کننده میتواند توزیع کنندگان نامحدودی را در یک منطقه جغرافیایی تعیین شده تعیین کند و در نتیجه رقابت تشدید شده در منطقه، شرایط ذکر شده در قرارداد به ­نسبت کمتر از شرایط موجود در قراردادهای توزیع انحصاری یا انحصاری است.

توزيع گزينشى ميتواند به ­عنوان قراردادى تعريف شود كه در آن عرضه­ كننده (توليد كننده) فقط از توزیع ­كنندگان خاصی براى فروش كالاها خود استفاده می ­كند، كه دارای معيارهای كيفی و كمی خاصي باشند. هدف اصلى قراردادهاى توزيع انتخابی، اولويت تامين كننده براى تمركز بر كنترل كيفيت تمام فروشنده ­ها (توزيع كنندكان) يا خرده­ فروش­ ها (و بازارهاى فروش) است. در اين قرارداد بطور معمول قبل از اينكه فروشندكان وارد شبكه كلى توزيع شوند، با برخى شرايط خاص روبرو می­ گردند.

پ) قرارداد خريد انحصارى

افزون بر انواع پيش گفته، برخى از نويسندگان نوع سوم از قراردادهاى توزيع را به نام «قرارداد خريد انحصار» در نظر گرفته ­اند، به­ صورتى كه توزيع كننده تمام كالاهاى توزيع ­شده را از تامين كننده خود به­ صورت انحصارى خريدارى مى ­كند. با اين همه، بطور تقريبی در هر قرارداد توزيعى ممكن است، يك شرط خريد انحصارى را مشاهده كنيم، اين شرط معمولا توزيع ­كننده را وادار به خريد كميت مشخصى از محصول­ ها و يا خريدارى نكردن كالاهاى ديگر تامين ­كنندگان مى ­كند. اين نوع قرارداد اغلب در صنعت بنزين ديده مى ­شود. اگر چه برخى نويسندگان احتمال داده ­اند، كه این نوع قرارداد تنها اندكى انحراف از قرارداد انحصارى باشد، اما شايسته است تا به همراه ساير قراردادهاى توزيع نامى از آن برده شود، تا در جايي كه هدف اصلى قرارداد، خريد انحصارى است و نه تجارى، باعث تشخيص و شناسايى اين موضوع گردد.

ت) قرارداد توزيع انفرادى

در عرف تجارى، اصطلاح توزيع انفرادى زمان بكار می ­رود، كه توزيع ­كننده در قرارداد، داراى حق انحصاری توزیع  نباشد و توليد كننده نيز بتواند در كنار توزیع كننده، خود بطور مستقيم به فروش و عرضه محصول ­ها در قلمرو مورد نظر اقدام کند. به ­تعبیر ديگر، اگر چه هر دو اصطلاح توزیع انحصارى و توزيع انفرادى بطور ضمنى بر اين مسئله دلالت دارند كه اصيل حى ندارد، توزيع كننده يا نماينده ديگرى را براى قلمرو توزيع ­کننده منصوب كند، اما در توزيع انفرادى وى به شخصه میتواند فروش در قلمرو توزيع كننده را به حساب خودش و بدون هيج مسئوليتى براى توزيع كننده برعهده بگيرد، در حالى كه اگر توزيع انحصارى باشد، خود اصيل مجاز نیست كه با توزيع كننده در قلمروى كه به وى واگذار شده است، رقابت نماید.

مهریه 110 سکه

به­ تعبیر دیگر، این دسته از قراردادهای توزیع به تامین ­کنندگان این فرصت را می دهد تا فروشندگان خاصی را مطابق با نیازهای فردی خود انتخاب کنند. همچنین، امکان کنترل بر مقادیر فروخته شده در داخل شبکه توزیع را به صورت فعال و غیرفعال فراهم می­ کند. در نتیجه، محدود کردن فروش فعال و غیرفعال یک محصول به شرکای خاص در قلمروهای خاص امکان پذیر می ­شود. با این حال، این دسته میتواند منجر به افزایش هزینه ‌ها و کاهش بیشتر تضاد بین توزیع ‌کنندگان منتخب شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد توزیع انحصاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

قرارداد توزیع انحصاری

توزیع انحصاری یک دسته مجزا از قراردادهای توزیع است. در یک قرارداد توزیع انحصاری، یک تامین ­کننده یک توزیع کننده واحد را در یک منطقه جغرافیایی خاص تعیین می­ کند. برخلاف ترتیبات توزیع انحصاری، یک توافقنامه توزیع انحصاری به تامین کننده حق فروش به مشتریان در منطقه تعیین شده را می­ دهد. یک توافقنامه توزیع انحصاری تامین کننده را قادر می سازد تا محصول را تبلیغ کند و روابط خود را با مشتریان فعلی در منطقه تعیین شده حفظ کند، در حالی که توزیع کننده از انحصار بهره مند می ­شود.

به اين ترتيب، تمركز اصلى قراردادهاى توزيع انحصارى بر توافق انحصارى ميان طرفين است و در قرارداد توزيع انحصارى، عرضه كننده متعهد می ­شود كه محصول ­های خود را فقط براى يك توزيع­ كننده در قلمرو مشخص و براى مدت زمان خاص تامين كند و در نتيجه، دیگر توزیع كنندكان بالقوه اين محصول­ ها در عمل از ارائه و توزيع در آن منطقه مشخص محروم می ­مانند، يا اينكه عرضه كننده تعهد می ­كند كه محصول ­های خود را فقط براى يك توزیع ­كننده در خصوص گروه مشخصى از مشتريان تامين كند، تعهد عرضه­ كننده در زمينه تامين كالا براى يك توزيع كننده در قلمرو خاص را انحصار سرزمينى می ­نامند.

ماهیت حقوقی قرارداد توزیع انحصاری

با امعان نظر در نظام حقوقی ایران در قراردادهای توزیع انحصاری، رابطه میان عرضه­ کننده و توزیع ­کننده تابع عقود نامعین بوده، چرا که نه نمایندگی، نه حق ­العمل­ کاری و امثال آن، چون ­که قرارداد نمایندگی تجاری که میان تولید کنندگان کالا و خدمات به­ عنوان اصیل و نماینده تجاری به­ عنوان توزیع ­کننده منعقد می ­شود، به ­گونه ­ای نیست، نماینده کالایی را بطور عمده از اصیل خریداری کند و سپس بطور جزئی به فروش برساند، چرا که در نمایندگی، مالکیت محصول تا زمان انتقال به مشتری نهایی در اختیار تولید ­کننده قرار می ­گیرد، در واقع نماینده زمینه انعقاد قرارداد میان اصیل و مشتری را فراهم می ­­کند.

نماینده متعهد است، از سوی اصیلش عمل نماید و در کنترل وی باشد. او مالک اموال اصیل نیست، اگر چه ممکن است در این زمینه قدرت و اختیار داشته باشد. در حالی ­که توزیع ­کننده مالک محصول ­ها است و در اغلب موارد بر آن ها تصرف دارد، این ویژگی اصلی جدا کننده توزیع­ کننده از نمایندگی است.

آیا تبلیغ نالوکسان مهناز افشار را روانه زندان می‌کند؟

نیاز به قراردادهای توزیع انحصاری

نیاز به قرارداد توزیع انحصاری ممکن است بسته به صنعت، نوع محصول ­ها یا خدمات و هدف طرفین درگیر متفاوت باشد و هر نهاد یا فردی که درگیر توزیع انحصاری محصول یا خدمات شرکت دیگری است، برای گسترش و توسعه نفوذ در بازار نیاز به یک قرارداد توزیع دارد، که به تفکیک افرادی که به ­سبب کسب و کارهای خود به قرارداد توزیع انحصاری نیاز دارند، که عبارتند از؛

  • تولید کنندگان

تولید کنندگان به قرارداد توزیع انحصاری نیاز دارند، تا شبکه ­ای از توزیع کنندگان ایجاد کنند که کالاهای خود را از طرف آن ها بفروشند. نتیجه چنین توافق ­هایی به ­شرح ذیل عبارت است از؛

– گسترش دامنه بازار،

– افزایش فروش،

– حفظ کنترل بر کانال های توزیع آن ها.

  • عمده ‌فروشان یا خرده ‌فروشان

زمانی که محصول ­ها را بطور مستقیم از تامین ‌کننده یا تولید کنندگان تهیه می ‌کنند، ممکن است به قرارداد توزیع انحصاری نیاز داشته باشند. این قراردادها شرایط انحصاری به ­شرح ذیل را تعیین می­ کنند، که عبارت است از؛

– شرایط انحصاری خرید،

– شرایط انحصاری قیمت گذاری،

– شرایط انحصاری تحویل،

– شرایط انحصاری هرگونه ترتیب ­های دیگر.

  • ارائه دهنده خدمات

قرارداد توزیع انحصاری میتواند در مورد خدمات نیز اعمال شود. ارائه ‌دهندگان خدمات مثل: شرکت ‌های تولیدی نرم ‌افزار، مشاوران یا ارائه ‌دهندگان آموزش ممکن است، از قراردادهای توزیع برای اجازه دادن به نهادهای منتخب برای توزیع خدمات خود به مشتریان استفاده کنند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد توزیع انحصاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

دلایل نیاز به انعقاد قرارداد توزیع انحصاری

قرارداد توزیع انحصاری برای تولیدکنندگانی که به دنبال نفوذ به بازارهای جدید و گسترش فرصت­ های تجاری خود هستند، ضروری است و دلایل اصلی که نیاز بازار به انعقاد قرارداد توزیع انحصاری را ضروری می ­نماید، به­ شرح ذیل عبارت است از؛

الف. کنترل توزیع محصول ­ها

توزیع مستلزم تصمیم ­گیری در مورد جنبه ­های حقوق انحصاری و حقوق انحصاری یا غیرانحصاری است. بسته به تامین ­کننده و محصولات تولید شده، تصمیم ­های مهمی در رابطه با انحصار باید گرفته شود. توزیع ­کنندگان بطور معمول در صورتی ­که قدرت چانه زنی کافی داشته باشند، برای توزیع انحصاری فشار می­ آورند، با توجه به اینکه این امر به آن ها برتری در برابر رقبای خود می ­دهد.

ب. گسترش در بازارهای جدید

ایجاد مشارکت با یک توزیع ­کننده به افزایش فروش و ایجاد پایگاه تامین ­کننده در قلمرو جدید و بازارهای بزرگتر از طریق کمک توزیع ­کننده ­ای که از قلمرو آگاه است کمک می­ کند. توزیع ‌کنندگان به دسترسی به کانال ‌های فروش تثبیت ‌شده کمک می ‌کنند و فرصتی برای افزایش دسترسی به مشاغل یا مصرف‌ کنندگان بدون نیاز به دانش بازار محلی یا حضور فیزیکی در قلمرو به دست می‌ آورند.

پ. حفاظت از مالکیت فکری و اطلاعات محرمانه

یک شرکت یکی از مهمترین جنبه­ های آن است. یک توافق ­نامه توزیع دارای مرز بندی واضح در مورد مالکیت فکری است، که در آن هر یک از طرفین به مالکیت موجود خود ادامه می­ دهند، بدون انتقال مالکیت. این توافق ­نامه همچنین روشن می ­کند، که کدام طرف مالک مالکیت فکری جدیدی است که با محصول ­های ایجاد شده پس از اینکه توزیع ­کننده آن ها را برای فروش مجدد خریداری کرده است.

ت. افزایش فروش در عین کاهش هزینه ­ها

مشارکت توزیع ­کنندگان به یک کسب و کار کمک می­ کند تا محصول ­های خود را بفروشد و فروش را افزایش دهد و در عین حال تامین کننده را قادر می ­سازد تا بر تولید و عرضه محصول ­ها در قلمرو خود تمرکز کند. بسته به مذاکره ها، طرفین ممکن است توافق کنند که حداقل مبلغ خرید را به ­عنوان نقطه عطفی برای کسب اطمینان از افزایش فروش در قلمرو داشته باشند.

وکیل تضمینی تجدیدنظر

ث. عبور از درجه بالایی از خطر

فروش مستقیم به توزیع ­کنندگان به این معنی است که، تامین ­کنندگان میتوانند میزان زیادی از خطرهای مرتبط با محصول ­های پزشکی و سایر محصول ­ها را منتقل کنند، که همچنین به مسئولیت ­هایی مثل: پیروی از قوانین محلی و کسب مجوزها و رضایت ­های خاص برای فروش برخی محصول­ های دارویی یا دستگاه ­های پزشکی و گسترش محصول ­ها در سایر کشورها می­ یابد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد توزیع انحصاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

ارکان اصلی قراردادهای توزیع انحصاری

نکته ­هایی که به ­عنوان ارکان اصلی باید در توافق­ نامه توزیع انحصاری مورد توجه قرار گیرند، به ­شرح ذیل عبارتند از؛

  • انحصار

انحصار به روشن شدن حقوق و تعهدهای توزیع ­کننده و سازنده در مورد انحصار بازار کمک و تعیین می­ کند که آیا توزیع ­کننده تنها حق فروش محصول­ های تولید ­کننده را در یک منطقه خاص یا بخش بازار دارد یا خیر؟

  • قلمرو

به­ منطقه جغرافیایی اطلاق می ­شود که، توزیع­ کننده مجاز به توزیع محصول ­های تولید کننده در آن است. حقوق و تعهدهای طرفین را از نظر فعالیت ­های فروش و توزیع در مکان ­های مختلف توضیح می ­دهد.

  • بازاریابی

بازاریابی در یک قرارداد توزیع، حقوق و مسئولیت ‌های تولید کننده و توزیع ‌کننده را در رابطه با تلاش‌ های بازاریابی محصول تعیین می ‌کند. این امر ثبات و همکاری در تبلیغ و توزیع محصول­ ها به خریداران هدف را تضمین می ­کند.

  • حداقل تعهد خرید

به­ حداقل مقدار یا ارزش محصول­ ها یا خدماتی اطلاق می­ شود که، توزیع ­کننده قول می ­دهد، که در یک بازه زمانی معین از تولید کننده خریداری کند.

  • حفاظت از مالکیت فکری

حفاظت از دارایی ­های ارزشمند هر دو طرف، احتمال نقض یا سوء استفاده را به حداقل می­ رساند، که حفاظت از مالکیت معنوی، از این امر نیز مستثنی نیست.

  • حقوق بازرسی و حسابرسی

حقوق بازرسی و حسابرسی شفافیت و مسئولیت­ پذیری بین تولید ­کننده و توزیع­ کننده را افزایش می­ دهد. این حقوق سازنده را قادر می ­سازد تا بر عملیات توزیع­ کننده نظارت کند، مطابقت قرارداد را بررسی کند و از منافع آن ها محافظت کند.

  • بند بیمه

در یک قرارداد توزیع، بطور معمول یک بند بیمه حمل و نقل یا یک قرارداد بیمه حمل و نقل جداگانه گنجانده می ­شود، به ویژه زمانی که یک توزیع ­کننده مسئول ارسال محصول­ های به مشتریان است. این بند بیمه حمل و نقل تضمین می ­کند که کالا در حین حمل و نقل محافظت می ­شود و مسئولیت­ ها و تعهدهای تامین ­کننده و توزیع ­کننده را روشن می­ کند.

  • ضمانت‌ نامه ‌های محصول

ضمانت ‌نامه ‌های محصول در تشریح ضمانت‌ های سازنده به توزیع ‌کننده و به ­نوبه خود، ضمانت ‌های توزیع ‌کننده برای مشتریان نهایی نقش دارند. این ضمانت ­های سازنده برای محصول ­های در حال تحویل را مشخص می­ کند. این ممکن است شامل طول دوره گارانتی، ایرادها یا نقص ‌هایی باشد که تحت پوشش قرار می‌ گیرند و هرگونه شرایط گارانتی یا استثناء.

  • پرداخت اعتبار

پرداخت اعتبار برای مشخص کردن شرایط و ضوابط اعطای اعتبار به توزیع کننده است. محدودیت های اعتباری، شرایط پرداخت و روش های مدیریت اعتبار را شرح می ­دهد.

  • موجودی

مدیریت موجودی در دسترس بودن محصول ­ها را برای توزیع ­کننده برای فروش تضمین می ­کند و در عین حال به حفظ زنجیره تامین هموار کمک می­ کند.

  • محدودیت ‌های استفاده یا فروش مجدد

محدودیت‌ های استفاده یا فروش مجدد به تشریح قوانین و شرایط توزیع ‌کننده برای استفاده یا فروش محصولات سازنده کمک می ‌کند.

  • قیمت

قیمت­ گذاری به شرایط و ضوابط قیمت­ گذاری محصول ­­های تحویل داده شده کمک می­ کند. شفافیت قیمت­ گذاری، یکنواختی و انصاف بین تولید کننده و توزیع کننده را تضمین می ­کند. قیمت عمده فروشی را که تولید کننده قصد دارد محصول ­ها را به توزیع­ کننده بفروشد، تعریف کنید. این باید شامل؛ ارز، قیمت واحد و هرگونه تخفیف حجمی یا سطوح قیمت ­گذاری بر اساس مقادیر سفارش مناسب باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد توزیع انحصاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های قرارداد توزیع انحصاری پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان میتوانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی قرارداد توزیع انحصاری، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *