لیست وکلای ملکی تهران

لیست وکلای ملکی تهران

لیست وکلای ملکی تهران


با موضوع لیست وکلای ملکی تهران همراهتان هستیم.

تارنماهای معرفی وکلای تخصصی برای املاک و مستغلات در موتور جستجوگر گوگل مشغول فعالیت هستند. اما آنچه موسسه حقوقی مهر پارسیان را متمایز می کند نگاهی تازه به موضوعات حقوق ملکی است.

در کنار وکلای طراز اول تخصصی ملک در گروه وکلای مهر، کارشناسان رسمی دادگستری در حوزه ثبتی و ملکی نیز فعالیت دارند.

وکلای تخصصی ملکی تهران همکار موسسه مهر پارسیان با ارائه کار گروهی توسط مدیران موسسه طرح نوینی را در وکالت تخصصی پایه ریزی کرده اند. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی ملکی با گروه وکلای ملکی تماس بگیرید.

در ادامه به بررسی بعضی از پرونده‌ های ملکی موفق می پردازیم.

دعاوی مربوط به ملک مختص به یک حوزه نمی‌ باشند بلکه دارای گستردگی فراوانی می‌ باشند و به چند دسته حقوقی و کیفری و ثبتی تقسیم می‌ شوند.

بطور مثال: دعاوی حقوقی مرتبط به ملک غالبا منشا قراردادی دارند مانند دعوی الزام به تنظیم سند رسمی. ملک خریداری شده و دعاوی کیفری ناشی از وقوع یک عمل مجرمانه مثلا فروش ملک متعلق به دیگری و دعاوی ثبتی مرتبط با ملک نیز ناشی از اختلافات ثبتی مانند تفاوت حدود و مشخصات ملک در سند و در قرارداد و… در این مقاله به بررسی برخی از این دعاوی خواهیم پرداخت.

فروش ملک ارثی قبل از تقسیم

وضعیت حقوقی بیع (قرارداد خرید و فروش) توسط ورثه نسبت به ترکه قبل از تقسیم

چکیده

انجام بیع (خرید و فروش) توسط ورثه نسبت به ترکه قبل از تقسیم با توجه به تعدد ورثه، معلوم نبودن حدود و مشخصات مورد معامله، مشخص نبودن سهم هر یک از ورثه و جهل در مبیع (مورد معامله) و معین نبودن موضوع مورد معامله صحیح نیست.

شماره دادنامه قطعی: 930998—4400412
تاریخ دادنامه قطعی: 1394/02/09

رای دادگاه بدوی (نخستین) درباره فروش ملک موروثی قبل تقسیم

در خصوص دعوی آقای م. س. وکیل دادگستری به وکالت از آقای م. ز. به طرفیت آقایان 1- ن. 2 ع.الف. 3- ح. و 4- خانم پ. همگی الف. با وکالت آقای س. ن. وکیل دادگستری به خواسته الزام به انتقال رسمی یک قطعه زمین به مساحت تقریبی پانصد متر مربع از پلاک ثبتی… فرعی از… اصلی واقع در… مقوم به 51/000/000 ریال با احتساب خسارت دادرسی.

توضیح اینکه وکیل خواهان به شرح دادخواست اعلام کرد که موکل وی به موجب مبایعه‌ نامه مورخ 1386/12/06 یک قطعه زمین به مساحت تقریبی 500 مترمربع به پلاک ثبتی (مذکور) را از خواندگان که ورثه آقای ع.الف. الف. هستند خریداری نموده و مبلغ پانصد میلیون ریال ثمن (مبلغ) معامله پرداخت نمود ولی نسبت به تنظیم سند رسمی اقدامی ننمودند.

⁠ وکیل ملک بهجت آباد

اظهارنامه نیز به آنان ابلاغ گردید.

مشاوره حقوقی تغییر کاربری اراضی

نامبرده (وکیل خواهان) در اولین جلسه دادرسی خواسته را با مختصر تغییر، الزام به تنظیم سند رسمی مشاعی (مشترک) پلاک ثبتی موصوف به میزان سهم الارث آنان اعلام نمود و اظهار داشت که تعداد ورثه آقای ع.الف. الف. 9 نفر هستند.

دلایل دادگاه تجدیدنظر در بی اعتباری فروش زمین موروثی

دادگاه با توجه به اینکه؛ 1- پاسخ موجه وکیل خواندگان در جلسه دادرسی مورخه 1393/09/16 و لایحه ثبت شده به شماره 9310002592 – 1393/09/16 مبنی بر معلوم نبودن حدود و مشخصات مورد معامله و ابهام و جهل در مبیع (مورد معامله) و ناصحیح بودن بیع انجام شده مستندا به مواد 342، 351 و 216 قانون مدنی.

بهترین وکیل ملک در تهران

2- مشخص نبودن سهم هر یک از ورثه قبل از تقسیم ترکه و اداء حقوق و دیونی (طلب) که به ترکه میت تعلق گرفته (ماده 868 قانون مدنی) لذا دعوی خواهان به دلیل معین نبودن موضوع مورد معامله (ماده 190 از قانون مذکور) و در نتیجه، غیر صحیح بودن عقد بیع (قرارداد خرید و فروش) انجام شده وارد و ثابت نیست.

حکم به بطلان آن صادر و اعلام می‌گردد. این رای ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می‌ باشد.
رئیس شعبه 219 دادگاه عمومی حقوقی تهران – ابراهیمی

رای دادگاه تجدیدنظر استان

در مورد تجدیدنظر خواهی آقای م. س. به وکالت از طرف آقای م. ز. به طرفیت آقایان ن.، ع.الف.، ح. خانم پ. همگی الف. نسبت به دادنامه (شماره) شماره 0687 مورخ 1393/09/19 صادره از شعبه 219 دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن حکم به بطلان دعوی تجدیدنظر خواه مبنی بر الزام تجدیدنظر خواندگان به انتقال رسمی یک قطعه زمین از پلاک ثبتی… فرعی از… اصلی صادر گردیده نظر به اینکه از سوی تجدیدنظر خواه ایرادی موثر بر نقض و بی‌ اعتباری دادنامه (حکم) ارائه نگردیده است.

مشاوره حقوقی کمیسیون ماده صد

از نظر قانونی نیز اشکالی به نظر نرسید. نتیجتا به دلیل عدم مطابقت تجدیدنظر خواهی با هیچ یک از شقوق (بخش) ماده 348 قانون آئین دادرسی مدنی، اعتراض به عمل آمده غیر وارد تشخیص و مستندا به ماده 358 قانون فوق‌ الذکر، حکم بر تائید و استواری دادنامه نخستین صادر می‌ نماید.

وکیل تخصصی ملک

رای صادره قطعی است.

رئیس و مستشار شعبه 27 دادگاه تجدیدنظر استان تهران

مهلت درخواست ابطال عملیات ثبتی

چکیده

مهلت درخواست ابطال عملیات ثبتی تا قبل از پایان این عملیات و صدور سند مالکیت است، بنابراین پس از خاتمه عملیات و صدور سند مالکیت، دعوای مذکور مسموع نیست.

مستندات: مواد 16 و 20 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1310
شماره دادنامه قطعی: 9409970222900207
تاریخ دادنامه قطعی: 1394/03/31

رای دادگاه بدوی مهلت اعتراض به ثبت ملک

شماره پرونده: 9209982213100399 شماره دادنامه: 9209972213100840 تاریخ: 1392/11/26

نمونه لایحه دفاعیه تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغ ها

رای دادگاه

در خصوص دادخواست تقدیمی آقای الف. ک. به طرفیت خانم‌ ها 1- م. 2- م. 3- م. 4- ه. 5- م. 6- ع. 7- ر. همگی ک.ب. و خانم خ. و. با وکالت آقای ه. م. به خواسته ابطال عملیات ثبتی موضوع پلاک… فرعی از… اصلی به میزان یک دانگ مشاع (مشترک) از کل شش دانگ با عنایت به پاسخ واصله از اداره ثبت اسناد و املاک فیروزکوه و اینکه پلاک ثبتی مورد ادعای خواهان منجر به صدور سند مالکیت به نام خواندگان گردیده و بعضا به اشخاص واگذار نموده‌اند و عملا عملیات ثبتی به پایان رسیده است.

خواهان باید قبل از صدور سند مالکیت مبادرت به تقدیم دادخواست و اعتراض خود در فرجه قانونی می‌ نمود نه بعد از عملیات اجرایی و صدور سند مالکیت.

علی هذا با توجه به مراتب فوق و در اجرای ماده 16 و 20 قانون ثبت و ماده 2 قانون آئین دادرسی مدنی دعوی مطروحه به نحو موجود قابل استماع (شنیده شدن و رسیدگی) نیست قرار عدم استماع دعوی صادر و اعلام می‌ گردد.

رای صادره ظرف 20 روز قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران می‌ باشد.
رئیس شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی فیروزکوه
سید محمد مومنی

نمونه شکایت رابطه نامشروع

رای دادگاه تجدیدنظر استان

در خصوص تجدیدنظر خواهی الف. ک. با وکالت ع.الف. ص. به طرفیت 1- م. 2- م. 3- ع. 4- ر. 5- م. 6- خ. 7- م. 8- ه. همگی ک.ب. از دادنامه 840 صادره از شعبه اول دادگاه حقوقی فیروزکوه که منجر به صدور قرار عدم استماع دعوی بدوی تجدیدنظر خواه به خواسته ابطال عملیات ثبتی موضوع پلاک… فرعی از… اصلی شده است.

نظر به اینکه دادنامه (حکم) تجدیدنظر خواسته با توجه به محتویات پرونده مطابق مقررات قانونی صادر گردیده است و ادعای تجدیدنظر خواه قابل انطباق با شقوق ماده 348 قانون آئین دادرسی مدنی مصوب سال 1379 نمی‌ باشد.

وکیل کلاهبرداری خرم آباد

لذا اعتراض نامبرده غیر موجه تشخیص و به استناد ماده 353 قانون مذکور ضمن رد اعتراض دادنامه تجدیدنظر خواسته تائید می‌ گردد. رای صادره قطعی است.
شعبه 29 دادگاه تجدیدنظر استان تهران

آیا دیوار کشی زمین زراعی تغییر کاربری محسوب می شود؟

چکیده

محصور کردن زمین زراعی و باغ‌ ها، مصداق بزه (جرم) تغییر کاربری اراضی محسوب نمی‌ شود.

زیرا این امر میتواند در بهینه‌ کردن کشاورزی موثر باشد و بر فرض اطلاق عنوان تغییر کاربری، مقدار آن به‌ میزان سطح اشتغال دیوار احداثی است و دادگاه نمیتواند برای اخذ عوارض، میزان کل زمین را به عنوان مقدار تغییر کاربری شده مورد لحاظ قرار دهد.

مستندات: مواد 2 و 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ ها مصوب 1385
تاریخ رای نهایی: 1393/05/29
شماره رای نهایی: 9309970925000888

خلاصه جریان پرونده

به موجب دادنامه شماره 627-3/6/1392 صادره از دادگاه عمومی بخش… قم آقای خ.م. به اتهام تغییر کاربری غیرمجاز به نحو دیوارکشی به مساحت نهصد مترمربع زمین زراعی واقع در باقرآباد به استناد مواد 2 و3 و 10 قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ ها ضمن قلع و قمع بنا به پرداخت هشتاد درصد بهای زمین به عنوان عوارض و با رعایت بند پ ماده 38 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 به پرداخت مبلغ سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم گردیده که با تجدیدنظر خواهی نامبرده پرونده در شعبه 3 دادگاه تجدیدنظر استان قم مطرح و برابر دادنامه شماره 921-30/08/1392 رای بدوی تائید و قطعی شده‌ است.

اعاده دادرسی طبق ماده 474 قانون آئین دادرسی کیفری

محکوم‌ علیه با تقدیم لایحه‌ ای به انضمام تصاویری فتوکپی مبایعه‌ نامه عادی مورخ 14/12/1391 راجع به فروش یک‌ هزار و پانصد مترمربع زمین توسط متقاضی به شخصی به نام آقای ج.الف. و یک فقره نامه امور اراضی استان قم به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قم تشخیص غیراراضی و باغ یکصد مترمربع زمین مورد درخواست آقای خ.م. و عدم شمول قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ ها نسبت به یکصد مترمربع مذکور و فتوکپی‌ نامه اداره کل راه و شهرسازی استان قم خطاب به بخشداری بخش جعفر‌آباد مبنی بر بلامانع بردن احداث بنا با رعایت حریم 5/17 متر از آکس محور راه و تصاویری از قوانین مربوطه و آراء و نظرات مشورتی از ریاست محترم دیوان‌ عالی‌ کشور درخواست تجویز اعاده‌ دادرسی نمود.

تغییر کاربری در اراضی و ساختمان های شهری

پرونده پس از ثبت در دبیرخانه دیوان‌ عالی‌ کشور جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است. متقاضی در بخشی از لایحه تقدیمی که مشروح آن حین مشاوره قرائت خواهد شد.

لیست بهترین وکلای ملکی

اظهار داشته: «زمین موصوف را طبق بیع‌ نامه ابرازی به‌ آقای ج.الف. فروختم و ایشان دیوارکشی کرده و دیوارکشی تغییر کاربری محسوب نمی‌ شود و تعیین عوارض برخلاف قانون است.»
هیات شعبه در تاریخ فوق تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش عضو ممیز و قرائت لایحه متقاضی و بررسی اوراق پرونده مشاوره نموده، چنین رای می‌ دهد:

 رای دیوان در تجویز اعاده دادرسی تغییر کاربری

محکومیت متقاضی اعاده‌ دادرسی به پرداخت هشتاد درصد قیمت روز زمین مورد نظر به عنوان عوارض متناسب با عمل ارتکابی ایشان نیست.

زیرا به موجب ماده دو قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ ها 1385 پرداخت عوارض در صورتی است که برای اراضی زراعی و باغ‌ ها طبق مقررات مجوز تغییر کاربری صادر شود.

در حالی که در ما نحن‌ فیه این چنین نبوده بلکه موضوع مشمول ماده سه همین قانون است. در آن پرداخت عوارض مقرر نگردیده است و با توجه به این‌ که محصور کردن زمین زراعی و باغ‌ ها از مصادیق تغییر کاربری تلقی نمی‌ شود زیرا این امر میتواند در بهینه‌ کردن کشاورزی موثر باشد و بر فرض اطلاق عنوان تغییر کاربری مقدار آن به میزان سطح اشتغال دیوار احداثی است نه میزان کل زمین.

تغییر کاربری اراضی زراعی

با عنایت به این‌ که متقاضی مدعی است طبق بیع‌ نامه عادی ابرازی زمین موصوف را قبل از صدور رای بدوی به شخصی به نام آقای ج.الف. فروخته و ایشان اقدام به دیوارکشی کرده که در صورت صحت این امر، موضوع موثر در مقام می‌ باشد.

بنابراین درخواست با بندهای 5 و 6 ماده 272 قانون آئین دادرسی دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور کیفری منطبق بوده و ضمن تجویز اعاده‌ دادرسی مستندا به ماده 274 همین قانون رسیدگی مجدد به یکی از شعب هم‌ عرض دادگاه صادرکننده رای مورد درخواست اعاده‌ دادرسی در استان قم ارجاع می‌‌ گردد.

رئیس شعبه 35 دیوان‌ عالی‌ کشور ـ عضو معاون

سوالات متداول

آیا قبل از تقسیم ترکه میتوان ملک موروثی را فروخت؟

قبل از تقسیم ترکه به دلیل مشخص و معلوم نبودن سهم هر یک از ورثه و همچنین عدم تعیین حدود و مشخصات مبیع (ملک)، معامله صحیح نمی‌ باشد.

آیا دیوارکشی زمین زراعی، تغییر کاربری محسوب می‌ شود؟

در این خصوص بین حقوقدانان اختلاف نظر وجود دارد چنانچه دیوارکشی صرفا برای حفاظت زمین باشد و در بهینه‌ کردن کشاورزی موثر باشد جرم تلقی نمی‌ شود.

بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی

دعاوی ملکی شامل چه مواردی است؟

به صورت کلی دعاوی ملکی به دعاوی ملکی کیفری، دعاوی ملکی حقوقی و دعاوی ملکی ثبتی تقسیم می‌ شود. دعاوی ملکی گستردگی زیادی دارند و به مواردی مانند: تخلیه ملک، خلع ید، تصرف عدوانی، رفع مزاحمت، فروش مال غیر، انتقال مال غیر و… قابل تقسیم است.

لیست وکلای ملکی تهران

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”وکیل ملکی کیست؟” answer-0=”وکیل ملکی تمامی قوانین و مقررات حاکم بر دعاوی ملکی را به خوبی میداند، لذا از آرای وحدت رویه و رویه قضایی حاکم آگاهی کامل دارد.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا امکان ضمانت نتیجه پرونده ملکی توسط وکیل وجود دارد؟” answer-1=”ادعای وکالت تضمینی و تضمین نتیجه پرونده علاوه بر قابلیت تعقیب کیفری قابل تعقیب انتظامی وکیل هم هست. ” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

لیست وکلای ملکی تهران لیست وکلای ملکی تهران لیست وکلای ملکی تهران لیست وکلای ملکی تهران لیست وکلای ملکی تهران لیست وکلای ملکی تهران 

5/5 - (36 امتیاز)

18 دیدگاه

  • سلام خداقوت طرف مقابل ما فامیله توی فامیلی کلاه گذاشته یجورایی سر ما و بهش گفتیم بیا ملک را برگردون قبول نکرد رفتیم پیش وکیل گفت هم می تونید خودتون برید حقوقی درخواست کنید که دیگه اگر برید حقوقی کیفری نمی تونید هم می تونید برید کیفری حالا ما چیکار کنیم جناب ؟

    • سلام وقت شما بخیر، احراز وصف مجرمانه با مقام قضایی است و هرگونه پیش داوری می تواند نادرست باشد لیکن طرح دعوای کیفری در اکثر اوقات مقدم است بر طرح دعوای حقوقی مقدم است.

  • سلام شما که وکیل ملکی تهران هستید بی زحمت بگید ما چجوری به سازنده اطمینان کنیم چه چیزی تو قرارداد بنویسیم که کلاهبرداری از آب در نیاد

  • وکیل ملکی تهران را چجوری از سایت وکلا پیدا کنیم که خیالمون راحت بشه که حتما تصدیق وکالتشون برای تهران هست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      از طریق سایت کانون وکلای دادگستری مرکز شهر در قسمت جستجوی وکیل شهر تهران را انتخاب نموده سپس نام و نام خانوادگی وی را بیابید.

  • سلام ما یک ملکی توی تهران را با ی ویلا تو شمال قسمت محمود آباد عوض کردیم صاحب ویلا پونصد میلیون هم سر داد الان میگه که ملک شما نشست داشته نگفتید کلاه سر من رفته و می خواد شکایت کنه کجا دادگاهش میفته تهران یا شمال ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      محل طرح دعوا با توجه به ملک شما و آدرس خوانده در تهران خواهد بود و محاکم عمومی حقوقی تهران صلاحیت رسیدگی به موضوع را دارند .

  • سلام خدا قوت شما جناب مهری که وکیل ملکی تهران هستید به ما بگید توی این وضعیت چجوری به سازنده اطمینان کنیم ما باید چه چیزی تو قرارداد بنویسیم که اخر کار کلاهبرداری از آب در نیاد خداشاهده 16 واحدیم هرکیم ی سازی میزنه ما میترسیم همین ی خونه را داریم

    • سلام وقت شما بخیر
      در قراردادهای مشارکت در ساخت باید تضمینات کافی از متعهد دریافت شود و وجه التزام های مستحکم و وثایق قانونی می تواند از هرگونه ریسک و خطر جلوگیری نماید.

  • سلام ما یک ارثی بهمون رسیده خودمون شهرستان هستیم چجوری وکیل ملکی تهران را پیدا کنیم که خیالمون راحت بشه که حتما وکیل برای خود تهران هست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید از طریق سایت کانون وکلای دادگستری مرکز، در قسمت شهر و در قسمت جستجوی وکیل شهر تهران را انتخاب نموده سپس نام و نام خانوادگی وی را بیابید، اما وکیل ملکی یک تخصص است که جایی درج نشده است جهت انتخاب وکیل ملکی خود با خطوط موسسه مهرپارسیان تماس حاصل نمایید.

  • سلام خسته نباشید وکیل ملکی تهران فشم هم میاد ما به یکی از اقوام بعد سند تک برگ گرفتن به داستان خوردیم یکیو می خواهیم از تهران بیاد کار بلد باشه

    • سلام وقت بخیر
      موسسه حقوقی مهرپارسیان نه تنها خدمات خود را در استان ارائه می نماید بلکه وکلای متخصص ملکی ما حاضر به ارائه خدمات مشاوره و قبول پرونده در سراسر کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *