مجازات ورود به عنف

مجازات ورود به عنف

مجازات ورود به عنف


امروز با بررسی مجازات ورود به عنف با منزل یا ملک دیگری با شما هستیم.

شاید تاکنون شنیده باشید که اشخاصی با ورود به عنف و تهدید به ملک یا منزل دیگری اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه ای کرده باشند.

اما حکم ورود غیرمجاز به ملک دیگری فقط در مواردی که افراد عادی مرتکب این جرم شوند مصداق ندارد، بلکه ممکن است پلیس نیز بدون اذن و اجازه و بدون دستور مقام قضایی مرتکب این جرم شود.

دفتر حقوقی و وکالت محمدرضا مهری با توجه به سوالات عدیده ای که از سوی کاربران شبکه های اجتماعی گروه وکلای رسمی مهر پارسیان واصل شده است به بررسی مجازات ورود به عنف خواهد پرداخت.

نکات مهم در بررسی مجازات ورود به عنف

  • آیا ضابطین دادگستری مجاز به ورود به حریم شخصی بدون دستور قضایی هستند؟
  • نحوه شکایت از جرم ورود به عنف و اکراه چگونه است؟
  • برای جستجوی بهترین وکیل کیفری و مشاور حقوقی چه کنیم؟

حکم ورود به عنف (به زور)

طبق اصل بیست و دوم قانون اساسی، مسکن افراد از تعرض دور است و حتی در مواردی که برای کشف جرم یا دستگیری مجرم اجازه ورود به حریم  اشخاص داده می‌شود، این اقدام باید بر مبنای قانون و با اجازه دادگاه باشد.

ورود اشخاص به منزل دیگران باید با گرفتن اجازه از صاحبخانه باشد و اگر کسی در نبود صاحب خانه وارد منزلش شود و اجازه ورود به منزل را هم نداشته باشد این ورود غیر قانونی و از نظر کیفری قابل مجازات باشد.

اگر صاحبخانه حاضر باشد، عنف یا اجبار نسبت به او صورت گرفته و در صورتی که حضور نداشته باشند و به عنوان مثال، فرد متهم از دیوار ملک بالا رفته، عنف یا اجبار نسبت به وسایل صورت می‌گیرد.

سقط جنین

مجازات ورود به عنف به منزل یا ملک دیگری

برابر ماده ۶۹۴ قانون مجازات اسلامی هر کس به منزل یا مسکن دیگری به زور یا تهدید وارد شود به مجازات از شش ماه تا سه سال حبس محکوم میشه و اگر این عمل از سوی دو نفر یا بیشتر انجام بشه و همراه یکی از آنان اسلحه باشد، به حبس از یک تا شش سال محکوم میشوند.

اگر پلیس به عنف و اجبار و بدون حکم قضایی وارد منزل شد چه کنیم؟

ماموران پلیس نیز برای ورود به خانه و بازرسی باید حکم قضایی داشته باشند و شهروندان در صورت رو به رو شدن با ماموران کارت شناسایی و حکم ورود به منزل را از آنها بخواهند.

مشاوره با بهترین وکیل کیفری تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تصادفات و تعیین خسارت در تصادفات رانندگی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل کیفری در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص پرونده کیفری نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

وکیل تخصصی پرونده قاچاق انسان

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *