محاسبه مهریه سایت قوه قضاییه

محاسبه مهریه سایت قوه قضاییه

محاسبه مهریه سایت قوه قضاییه


امروز با موضوع محاسبه مهریه سایت قوه قضاییه همراه شما هستیم.

طبق عرف کنونی جامعه ایرانی مرسوم است که در عقد دایمی، صداق یا همان مهریه را معمولا قطعاتی سکه طلا معین می‌نمایند که از این حیث محاسبه میزان ارزش به آسانی با توجه به قیمت شاخص روزانه سکه در بازار سکه و طلا مشخص می‌گردد؛ اما در برخی از موارد نیز مشاهده شده است که زوجین بر مبالغ و وجوهات نقدی توافق می‌‌نمایند یا اینکه در قدرالسهم از املاک یا سایر موارد به‌ عنوان مهریه در نظر گرفته می‌شود.

برخی به این تصور که ارزش پول ثابت است اینگونه می‌پندارند که مهریه ۱۰ هزار تومانی سال ۱۳۶۰ اگر بخواهد در سال ۱۳۹۷ مطالبه شود همان مبلغ ده هزار تومان است، اما باید گفت ارزش پول با توجه به شاخص نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی محاسبه می‌گردد (مبنای این محاسبه ارزش مبادله ریال با طلا است ).

در شعب اجرای احکام دادگاه‌ها میزان محکوم‌به را با توجه به شاخص مذکور محاسبه می‌گردد در حال حاضر در سایت ارتباط مردمی قوه‌قضاییه نرم‌افزاری حاوی شاخص‌های تورم تا سال ۱۳۹۶ موجود است که به کمک آن می‌توانید مهریه وجه نقد را تا روز مطالبه دین محاسبه نمایید.

قرارداد توزیع انحصاری

نکات مهم محاسبه مهریه سایت قوه قضاییه  

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

مطالبه مهریه از اموال متوفی چه شرایطی دارد؟

آیا ارثیه زوجه متوفی به فرزند و شوهر او ارث می‌رسد؟

آیا مهریه ۵۰۰۰ سکه تمام بهار آزادی قابل اجرا گذاشتن هست؟

[/stextbox]

 

چنانچه مهریه وجه نقد باشد و ارزش آن بیش از مهریه ۱۱۰ سکه تمام بهار آزادی باشد آیا این مبلغ قابل مطالبه است؟

قانونگذار در اقدامی بحث‌برانگیز و اعجاب‌آور میزان توانایی مرد ایرانی بر پرداخت یکجا مهریه را در هر نقطه‌ای از جهان که باشد ۱۱۰ سکه بهار آزادی در نظر گرفته است و از دیدگاهی دیگر شاید قانونگذار ۱۱۰ سکه تمام بهار آزادی را رهگشای مشکلات زنان دانسته است؛ که تعبیر اخیر از نیت قانونگذاران به نظر منطقی‌تر می‌باشد، اما چنانچه مرد مهریه بیش از ۱۱۰ سکه را تعهد نموده باشد باز هم این مقرره مانع وصول مبلغ زاید بر ۱۱۰ سکه نخواهد بود و در صورت توانایی مرد و دارا بودن وی این میزان بدهی در صورت امتناع از پرداخت دین، از اموال وی وصول می‌شود.

در این خصوص تفاوتی میان وجه نقد و سکه قایل نشده‌اند، زیرا قانونگذار برای جلوگیری از به وجود آمدن شبه از عبارت یا معادل آن در ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده استفاده کرده است.

زوج با تعهد مهریه ده میلیون تومان عندالمطالبه در سال پنجم مهر ماه ۱۳۹۲ فوت شده است آیا امکان مطالبه مهریه از اموال وی وجود دارد؟

با عنایت به اینکه زوج در سال ۱۳۹۲ وفات یافته طبق قانون میزان تعهد او با شاخص نرخ تورم بانک مرکزی تا روز فوت وی یعنی پنجم مهرماه سال ۱۳۹۲ محاسبه می‌گردد و زوجه می‌تواند این میزان بدهی را از اموال او وصول نماید.

تخلیه ملک

مهریه زوجه متوفی به چه اشخاصی ارث می‌رسد؟

تنها شخصی که از مهریه زوجه ارث نمی‌برد زوج است و سایر وراث بر اساس طبقات ارث از متوفی ارث می‌برند و وراث زوجه متوفی به شرط اخذ گواهی حصر وراثت می‌توانند تمام مهریه مورث را از زوج مطالبه نمایند و زوج نمی‌تواند از پرداخت آن خودداری نماید؛ مگر مدرکی دال بر بذل مهریه به وراث ارایه نماید که این امر نیازمند به اثبات است.

اگر در نکاح تدلیس صورت گرفته باشد بدین نحو که زن غیر باکره خود را باکره معرفی نموده بوده چه تاثیری بر مهریه خواهد داشت؟

هرگاه نکاح ناشی از تدلیس باشد، فریب خورده می‌تواند طبق قواعد مسئولیت مدنی از تدلیس‌کننده مطالبه خسارت نماید اعم از اینکه تدلیس‌کننده یکی از زوجین یا شخص ثالثی باشد و اعم از اینکه شخص فریب خورده از حق فسخ استفاده نماید یا خیر. هرگاه شوهر در اثر تدلیس با زنی غیر باکره به جای باکره ازدواج نماید ‌می‌تواند تفاوت بین مهریه باکره و غیرباکره را به عنوان خسارت از تدلیس‌کننده بگیرد و اگر تدلیس‌کننده خود زن باشد زوج می‌تواند مابه‌التفاوت مهر را به او بپردازد و از این طریق دین او بر پرداخت مهریه ساقط می‌گردد.

وکیل متخصص خانواده

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات خانواده، مطالبه مهریه، نفقه ، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید

نفی نسب

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *