مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان


مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان

اخذ پذیرش تحصیلی جهت تحصیل در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور انگلستان به عنوان یکی از بهترین و عالی‌ترین نمونه‌های نظام آموزشی در سطح جهانی و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان، همواره یکی از موضوعات مهم در بررسی و ارزیابی قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف می‌باشد.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با توجه به همکاری با برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی در انگلستان و نیز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل، همواره موثق‌ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین مهاجرتی انگلستان را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

در حال حاضر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی مجاز در زمینه ارایه مشاوره حقوقی مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان، در ایران می‌باشد که همواره با عنایت به آخرین قوانین و پیگیری امور مهاجرتی از طریق کنسولگری‌ها و مرکز تخصصی مهاجرت در انگلستان، مفتخر به ارایه خدمات مشاوره حقوقی در تمامی زمینه‌های مهاجرت به کشور انگلستان بوده است.

نکات مهم در موضوع مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

چه مدارکی برای ویزای تحصیلی انگلستان لازم است؟

وکیل مهاجرت به انگلیس در تهران

انواع ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل مهر پارسیان چه خدماتی را ارایه می‌دهد؟

[/stextbox]

جزو بهترین دانشگاه‌های جهان

درخواست پذیرش از دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های انگلستان در سال‌های اخیر رشد قابل مشاهده‌ای داشته است؛ به نحوی که بسیاری از والدینی که خواستار تحصیل فرزندانشان در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و مهندسی در سطحی بالا بوده‌اند، معمولاً مراکز آموزشی انگلستان را جهت تحصیل فرزندانشان انتخاب نموده و می‌نمایند.

چرا که با توجه به بررسی‌های موسسات تحقیقاتی، معمولاً دانشگاه‌های انگلستان جزو بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب و از حیث انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی و ارتباط با صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

با توجه به اینکه نظام آموزشی هر کشوری از قوانین خاصی پیروی کرده و به تبع نظام آموزشی انگلستان تفاوت‌های اساسی با نظام آموزشی کشور ما دارد، بنابراین ابتدا به معرفی اجمالی نظام آموزشی انگلستان می‌پردازیم.

مدارس روزانه و مدارس شبانه‌روزی

مدارس در انگلستان از دو حیث قابلیت تقسیم دارند.

مدارس این کشور از یک جهت به مدارس روزانه و مدارس شبانه‌روزی و از جهتی دیگر به مدارس دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. تحصیل رایگان در مدارس دولتی، صرفاً به کودکان و نوجوانان انگلیسی اختصاص دارد.

تحصیل در مدارس انگلستان تا سن ۱۶ سالگی اجباری بوده و از دو سال پایانی تحصیل در مدارس این کشور، تحت عنوان GCSE که مخفف عبارت The General Certificate of Secondary Education می‌باشد، یاد می شود. البته برخی از مدارس به جای برگزاری این دوره، دوره ای به نام IB را برگزار می‌نمایند.

پس از اتمام این دوره، افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های مطرح انگلستان را داشته باشند، وارد دوره دو ساله ای تحت عنوان A-level می‌گردند و افرادی که تمایل به تحصیل در سایر رشته‌ها را دارا باشند، اقدام به گذراندن دوره‌ای یک ساله به نام فوندیشن Foundation می‌نمایند.

وکیل مهاجرت به انگلستان در تهران

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

به موجب قوانین مهاجرتی و اقامتی انگلستان، متقاضیان تحصیل در این کشور می‌بایست قبل از ورود به خاک این کشور، اقدام به اخذ ویزا از مراجع ذیصلاح قانونی نمایند. به موجب مقررات قانونی انگلستان، از ویزای تحصیلی، تحت عنوان  Tier 4 نام برده می‌شود که با توجه به سن متقاضی به دو دسته یذیل تقسیم می‌گردد:

۱- Child student visa

۲-General student visa

شخصی که متقاضی دریافت ویزای دانشجویی از انگلستان می‌باشد، می‌بایست با دقت قوانین مهاجرتی این کشور را مطالعه نموده و یا از راهنمایی‌های وکلا و مشاورین ارشد حقوقی که تخصّص و تسلّط کافی نسبت به قوانین اقامتی و مهاجرتی انگلستان دارند، نسبت به جمع آوری مدارک و مستندات خود اقدام نماید.

ویزای دانش آموزی انگلستان Child student visa (Tier 4)

فردی که بین ۴ تا ۱۷ سال سن داشته و متقاضی تحصیل در یک مدرسه‌ی مستقل در انگلستان باشد، می‌تواند ضمن دریافت پذیرش تحصیلی از یک مدرسه معتبر در انگلستان و  با دارا بودن پاسپورت و اثبات پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به شهریه و زندگی در طی دوران تحصیلش در آن کشور، بدون نیاز به ارایه مدرک زبان، درخواست ویزای تحصیلی بنماید.

از جمله سایر مستندات قابل ارایه، مدارک مربوط به اعلام رضایت والدین و یا سرپرستان قانونی در مورد افرادی است که متقاضی این نوع ویزا می‌باشند، ضمن اینکه مدارک و مستندات لازم جهت اثبات وجود رابطه میان اشخاص مذکور نیز می‌بایست به پیوست تقدیم گردد.

ویزای دانشجویی انگلستان General student visa (Tier 4)

افرادی که بیش از ۱۷ سال سن داشته باشند، می‌بایست برای اخذ ویزای جنرال درخواست نمایند. مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان، به طور خلاصه عبارتند از:

وکیل پناهندگی در انگلستان

داشتن گذرنامه (پاسپورت) معتبر، ضمن اینکه این گذرنامه باید صفحات خالی برای الصاق ویزا را نیز داشته باشد.

اثبات داشتن تمکن مالی کافی (با ارایه‌ی گواهی تمکن مالی) مبنی بر اینکه شما توانایی پرداخت هزینه های خود را در دوران تحصیل در انگلیس دارا می‌باشید.

انجام آزمایش پزشکی در مورد بیماری سل (البته اتباع برخی از کشورها موظف به انجام این تست پزشکی می باشند، به موجب لیست ارائه شده در سایت دولتی انگلستان، اتباع کشور ایران تکلیفی در خصوص انجام این نوع آزمایش ندارند).

سایر مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان که با توجه به شرایط خاص هر فرد ممکن است ارایه گردد.

بدیهی است که مدارک متقاضی می‌بایست از طریق دفاتر رسمی ترجمه به صورت دقیق ترجمه گردیده و این موضوع را مترجم تایید نماید که این یک ترجمه‌ی دقیق می‌باشد، ضمن اینکه ترجمه می‌بایست حاوی اطلاعاتی در مورد مجوز قانونی دفتر رسمی ترجمه، اطلاعات تماس، امضا و تاریخ باشد.

با توجه به اینکه شخص متقاضی دریافت ویزای تحصیلی انگلستان می‌بایست از یکی از مدارس، کالج‌ها و یا دانشگاه‌های این کشور پذیرش تحصیلی اخذ نموده و مستندات مربوطه را به فرم درخواست ویزا ضمیمه نماید، لذا آن موسسه‌ی آموزشی که به متقاضی پذیرش اعطا نموده است، شماره‌ای به نام CAS که مخفف عبارت  The Confirmation of Acceptance for Studies می‌باشد را برای متقاضی ارسال می‌نماید. درج این شماره در زمان تکمیل فرم ویزا ضروری می‌باشد.

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان، تحصیل در انگلستان، مهاجرت کاری به انگلستان، اخذ اقامت دایم انگلستان و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

شماره های تماس موسسه که روزهای شنبه الی چهارشنبه از ۹ صبح الی ۱۸ و پنج شنبه ها ۹ صبح الی ۱۴ پاسخگوی عزیزان خواهند بود، عبارتند از ۸۸۶۶۳۹۲۷- ۸۸۶۶۳۹۲۶- ۸۸۶۶۳۹۲۵ که برای شهرستنانیهای عزیز با پیش شماره ۰۲۱ قابل تماس هستند.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *