مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی


امروز با موضوع آشنایی با مراحل طلاق توافقی و معرفی بهترین وکیل طلاق توافقی با شما هستیم.

تغییرات قانون جدید طلاق توافقی و صدور بخشنامه های جدید جهت تغییر در مراحل طلاق توافقی و نحوه پذیرش دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، بهترین وکیل طلاق توافقی و همکار گروه وکلای مهر را بر آن داشت تا با تهیه این یادداشت درباره مراحل طلاق توافقی قبل و بعد از دادگاه خانواده، هزینه های مراحل انجام طلاق توافقی، را برای کاربران عزیز شبکه های اجتماعی موسسه حقوقی مهر پارسیان تشریح نماید.

نکات مهم در معرفی مراحل طلاق توافقی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

شروع پرونده طلاق توافقی نیاز به چه مقدمات و مدارکی دارد؟

جستجوی بهترین وکیل طلاق توافقی چگونه انجام می شود؟

قبل از تقدیم دادخواست طلاق توافقی چه توافق نامه ای باید تهیه شود؟

مشاوره خانواده قبل از طلاق توافقی چیست؟

برای اجرای رای طلاق توافقی چه مقدماتی لازم است؟

[/stextbox]

 

8 نکته که قبل از شروع مراحل طلاق توافقی باید بدانید.

مرحله اول طلاق توافقی

انجام مذاکرات اصلاحی قبل از تصمیم برای انجام مراحل طلاق توافقی اولین مرحله محسوب شده و لازم است طرفین با اطلاع کامل از همه حقوق قانونی و شرایطی که بعد از رفتن به دادگاه خانواده خواهند داشت، تصمیم گیری نمایند.

در این مرحله می توان با تهیه توافقنامه طلاق توافقی به کمک و مشاوره وکیل خانواده برای مراحل بعدی گام بردارند.

مرحله دوم طلاق توافقی

مراجعه به یکی از مراکز مشاوره خانواده جهت انجام مشاوره قبل از طلاق توافقی و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق، مرحله بعدی است که باید توسط خود زوجین انجام شود و در صورتی که زوجین یا یکی از آنها مقیم و ساکن ایران نباشند از این مرحله معاف خواهند بود.

طلاق توافقی در دوران عقد

مرحله سوم طلاق توافقی

ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه جهت دریافت ابلاغ الکترونیک از طریق پست الکترونیک و ایمیل و پیامک به صورت آنلاین مرحله بعدی از مراحل انجام طلاق توافقی محسوب می شود که با حضور در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه و یا دفاتر دادگاهها در مناطقی که دفاتر خدمات قضایی دائر نشده امکان پذیر است.

مرحله چهارم طلاق توافقی

ثبت دادخواست طلاق توافقی توسط وکیل پایه یک دادگستری و یا زوجین در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مرحله بعدی جهت اقدامات اجرایی طلاق توافقی است.

در این مرحله با تقدیم دادخواست، پرداخت هزینه دادرسی و اوراق پرونده، پرونده جهت رسیدگی به دادگاه خانواده صلاحیتدار ارسال شده و شماره پرونده و شعبه رسیدگی کننده برای طرفین پیامک می شود.

مرحله پنجم طلاق توافقی

حضور در جلسه رسیدگی دادگاه و بیان اظهارات به همراه ارائه مدارک و مستندات و پذیرش مجدد شرایط توافق نامه طلاق توافقی توسط زوجین و یا وکیل آنها، پنجمین مرحله طلاق توافقی از مراحل قابل انجام توسط وکیل بدون حضور زوجین است.

مرحله ششم طلاق توافقی

دریافت رای دادگاه مبنی بر ارائه مجوزز جهت حضور در یکی از دفاتر رسمی طلاق و ثبت واقعه طلاق به همراه اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی جهت دریافت گواهی قطعیت گواهی عدم امکان سازش از دفتر دادگاه مرحله بعدی طلاق توافقی است که با حضور زوجین و یا بدون حضور زوجین و توسط وکلای آنها قابل انجام است.

مرحله هفتم طلاق توافقی

حضور در یکی از دفاتر اسناد رسمی طلاق و ارائه مدارک و مستندات جهت اجرا و ثبت صیغه طلاق توافقی نیز مرحله ای از مراحل طلاق توافقی است که باز هم می تواند توسط خود زوجین و یا بدون حضور آنها توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام شود.

مجوز ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

در این مرحله و پس از اجرای صیغه طلاق توافقی مراتب در شناسنامه زوجین و دفاتر رسمی ثبت شده و سند طلاق صادر و به زوجه تسلیم خواهد شد.

زوج نیز می تواند با پرداخت هزینه ای اندک، نسبت به دریافت رونوشت سند طلاق از دفتر اقدام نماید.

مرحله هشتم طلاق توافقی

در صورتی که طلاق توافقی قبل از نزدیکی صورت گرفته باشد، می توان با دریافت گواهی بکارت از طریق دادگاه صادر کننده حکم طلاق توافقی با مراجعه به دفاتر دولت الکترونیک نسبت به ارائه درخواست تغییر شناسنامه و صدور شناسنامه سفید از ثبت احوال برای زوجه اقدام نمود.

دقت داشته باشید که در هر صورت صدور شناسنامه بدون درج نام همسر مطلقه از صفحه دوم برای آقایان، صرفا پس از ادواج بعدی و ارائه مدارک و مستندات ازدواج جدید امکان پذیر خواهد بود.

برای زوجه مدخوله نیز فقط پس از ازدواج بعدی این امکان وجود خواهد داشت.

وکیل طلاق توافقی شمال تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی وزحضوری با وکیل طلاق توافقی در تهران ، مشاوره آنلاین با وکیل طلاق توافقی شمال تهران، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره دفتر وکیل طلاق توافقی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل طلاق توافقی در تهران

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

انحصار وراثت

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *