مشاوره قبل از طلاق چیست؟

مشاوره قبل از طلاق چیست؟

مشاوره قبل از طلاق چیست؟


امروز با موضوع مشاوره قبل از طلاق چیست، با شما هستیم.

برای توضیح کامل و روشن موضوع فوق باید بدانیم که مشاوره قبل از طلاق بر اساس قانون جدید حمایت خانواده که تا قبل از سال 1397 در تمام کشور اجرایی نشده بود، چه معنا و مفهومی دارد.

اگر در پایان این نوشتار که با موضوع مشاوره قبل از طلاق چیست، توسط برترین گروه وکلای ایران و تنها موسسه حقوقی معتبر و مجاز در ایران، تهیه و تدوین شده است، به پاسخ سوال خود درباره مشاوره قبل از طلاق چیست؟ به صورت کامل دست نیافتید، با ورود به ذیل همین نوشته، سوال خود درباره مشاوره قبل از ازدواج چیست، جزییات آن را به صورت مشاوره رایگان حقوقی، از کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان بخواهید.

نکات مهم در موضوع مشاوره قبل از طلاق چیست.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

  • آیا امکان مراجعه برای مشاوره قبل از طلاق به مراکز مشاوره خانواده بدون دستور دادگاه وجود دارد؟
  • برای مشاوره حقوقی با وکیل خانواده قبل از طلاق چه اقدامی لازم است؟
  • آیا مشاوره قبل از طلاق برای همه پرونده های طلاق لازم است و یا مشاوره قبل از طلاق فقط برای طلاق توافقی در نظر گرفته شده است؟
  • چگونه می‌توان با مشاوره قبل از طلاق از جدایی پیشگیری نمود؟

[/stextbox]

مشاوره قبل از طلاق توافقی       

بر اساس قانون جدید حمایت خانواده، داوری در طلاق توافقی حذف شده و مانند گذشته نیازی به معرفی داور از سوی زوجین در دادخواست های طلاق توافقی وجود ندارد.

اما موضوع مراجعه به مراکز مشاوره خانواده سازمان بهزیستی و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق که با حداقل دو جلسه مشاوره با حضور زوجین انجام می‌شود، از الزامات پذیرش دادخواست طلاق توافقی در دادگاه خانواده است.

پذیرش اعمال نفوذ بر خلاف حق

مشاوره حقوقی قبل از طلاق توافقی و یا مشاوره حقوقی قبل از طلاق هم می‌تواند با درخواست زوجین و یا مراجعه هر یک از آنها به دفتر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص خانواده انجام شود.

نحوه ثبت درخواست مشاوره قبل از طلاق در استان تهران

با اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق توافقی، طبق قانون حمایت خانواده و دستور العمل رئیس کل دادگستری استان تهران، جهت دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق برای ثبت طلاق توافقی، لازم شد تا برای ثبت درخواست طلاق توافقی در تهران، شهرری و شمیرانات، زوجین یا وکیل آنها می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک، نسبت به  ثبت اطلاعات در سامانه سخا و تصمیم (سازمان بهزیستی) اقدام نمایند.

پس از دریافت کد رهگیری و چاپ درخواست، نام مرکز غربالگری انتخاب شده توسط سیستم، به مرکز مذکور مراجعه خواهند نمود.

در سایر شهرهای استان تهران، متقاضی به اداره بهزیستی شهرستان مربوطه معرفی می‌شود و البته مراجعه به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک، صرفا جهت تسهیل امور است و زوجین می‌توانند راسا به مراکز معرفی شده مراجعه نموده و نسبت به دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق اقدام نمایند.

تاثیر مشاوره قبل از طلاق و مشاوره قبل از طلاق توافقی

در رویه عملی دادگاههای خانواده، کاملا مشهود است که ارجاع به مشاوره قبل از طلاق، صرفا رفع تکلیف قانونی در ارجاع به مشاوره قبل از طلاق توافقی است.

طبق مشاهدات وکلای طلاق توافقی در سطح استان تهران و سایر شهرها، این موضوع تبدیل به رانتی برای عده‌ای شده است و حتی در بسیاری از سایت ها و کانال‌های تلگرامی، تبلیغات مشاوره قبل از طلاق توافقی بدون حضور زوجین و اخذ وقت مشاوره قبل از طلاق 24 ساعته و سایر عناوین وجود دارد که نشان از عدم اجرای صحیح قانون حمایت خانواده دارد.

وکیل مجرب خانواده ونک

در صورتی که مشاوره قبل از طلاق واقعی بوده و با دقت نظر مشاور و کمک زوجین، امکان سازش و آشتی برای بازگشت به زندگی وجود دارد ولی در رویه عملی، مشاور قبل از طلاق صرفا نقش منشی را برای طرفین بازی کرده و اظهارات آنها را مکتوب می‌نماید.

نحوه جستجوی وکیل طلاق توافقی

برای یافتن بهترین وکیل طلاق توافقی در استان تهران، با جستجو و مطالعه سابق موسسه حقوقی معتبر و یا گروه وکلای متخصص، امکان یافتن بهترین تیم حقوقی جهت سپردن خدمات حقوقی و یا دریافت مشاوره را دارید.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *