نحوه تقسیط مهریه

نحوه تقسیط مهریه

نحوه تقسیط مهریه


امروز با موضوع نحوه تقسیط مهریه با شما هستیم.

برای درک صحیح از نحوه تقسیط مهریه و معیار تعیین میزان پیش پرداخت و اقساط مهریه توسط دادگاه خانواده، لازم دانستیم تا نکاتی درباره شرایط تعیین مهریه در زمان ازدواج، تعیین مهریه به صورت عندالاستطاعه و عندالمطالبه، نحوه درخواست و مطالبه مهریه از طریق ارسال اظهارنامه، مطالبه مهریه از طریق ارسال درخواست مطالبه از دفتر ازدواج و همچنین معرفی مشاور حقوقی با موضوع نحوه تقسیط مهریهف به اطلاع عزیزان برسانیم.

گروه وکلای مهر با تعهد بر ارائه صحیح مشاوره حقوقی درباره نحوه تقسیط مهریه، دادخواست تعدیل اقساط مهریه با توجه به گرانی سکه، راههای تعامل در پرداخت مهریه به همسر و سایر موضوعات حقوق خانواده، به عنوان مشاور حقوقی امین در کنار شماست.

نکات مهم و قابل طرح در موضوع نحوه تقسیط مهریه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

  • آیا مهریه بیش از 110 سکه قابل وصول از طریق اخذ حکم جلب شوهر است؟
  • نحوه تقسیط مهریه کمتر از 110 سکه طلا، در دادگاه خانواده چگونه است؟
  • آیا در تعیین پیش پرداخت مهریه و اقساط پرداخت مهریه، امکان اعتراض وجود دارد؟
  • دادخواست تعدیل اقساط مهریه چیست و به کدام دادگاه ارجاع می‌شود؟

[/stextbox]

نحوه تعیین مهریه در زمان عقد

جهت پیشگیری از مشکلات در زمان مطالبه و تقسیط مهریه، امکان قرار دادن شرایطی در زمان عقد نکاح وجود دارد تا زوجین بدون دغدغه مالی و مشکلات ناشی از مطالبه مهریه، به زندگی خود بپردازند.

امکان شرط عندالاستطاعه بودن مطالبه مهریه و یا اینکه شرط شود، مهریه 5 سال پس از مطالبه قابل پرداخت باشد و یا شرط پرداخت اقساطی برای مهریه و صدور قبض پرداخت از طریق دفتر اسناد رسمی ازدواج، از راهکارهای پیشگیری از ازدیاد پرونده‌ها و تراکم شعب دادگاه خانواده خواهد بود.

قرارداد مشارکت در سرمایه ­گذاری

نحوه تقسیط مهریه کمتر از 110 سکه

طبق قانون، مطالبه مهریه عندالمطالبه که بیش از 110 سکه طلا تعیین شده است، و وصول آن منوط به معرفی اموال و داراییهای مرد است.

اما حمایت از مطالبه مهریه عندالمطالبه تا میزان 110 سکه، در صورت عدم پرداخت مرد، با حکم جلب سیار و زندان وی، امری است که توسط قانونگذار پذیرفته و در دادگاه خانواده اجرا می‌شود.

حال اگر با زندانی کردن شوهر، به دلیل عدم پرداخت 110 سکه طلا به عنوان مهریه، همچنان موفق به وصول مهریه نشدیم چه باید کرد؟

در این گونه موارد، در صورتی که مرد بتواند اعسار خود از پرداخت 110 سکه طلا را نیز اثبات نماید، دادگاه خانواده می‌تواند حکم به تقسیط مهریه با تعیین پیش پرداخت متناسب با وضعیت مالی مرد، حکم به آزادی وی از زندان دهد و در صورت عدم تامین پیشش پرداخت و یا عدم پرداخت اقساط تعیین شده، حکم جلب سایر وی مجددا صادر و در اختیار زوجه یا وکیل وی قرار خواهد گرفت.

بنابراین در صورت تقسیط مهریه و تعیین مبلغ یا تعداد سکه پیش پرداخت، تصور نکنید که دیگر امکان عدم پرداخت مهریه فراهم شده و می‌توان از پرداخت مهریه سرباز زد.

در صورت فوت شوهر پس از تقسیط مهریه در دادگاه خانواده، چه اقدامی باید انجام داد؟

مهریه از دیون ممتازه محسوب شده و به هیچ عنوان قابل شانه خالی کردن از پرداخت آن نیست.

در صورت فوت شوهر پس از تقسیط مهریه، می‌توان از محل اموال وی، تمام مهریه را وصول نمود و اگر اموال وی کفایت پرداخت مهریه زن را نکند، امکان مطالبه مهریه از ورثه وکی تحت شرایطی وجود دارد.

وکیل حرفه ای پرونده طلاق

دادخواست تعدیل اقساط مهریه و مرجع صالح

پس از تقسیط مهریه توسط دادگاه خانواده و بروز و ایجاد تغییر در وضعیت زوج، در صورتی که وضع مالی وی بهبود یابد، از طرف زوجه و در صورتی که وضع مالی وی رو به خرابی نهد از طرف زوج، امکان تقدیم دادخواست تعدیل اقساط مهریه به دادگاه خانواده‌ای که حکم تقسیط مهریه را صادر نموده است وجود دارد.

در صورت اثبات ادعای مدعی، دادگاه خانواده نسبت به تعدیل اقساط مهریه و یا تعیین پیش پرداخت دیگری اقدام خواهد نمود.

ملاک تعیین اقساط مهریه و پیش پرداخت مهریه چیست؟

در تعیین میزان پیش پرداخت و اقساط مهریه، با توجه به رویه نحوه تقسیط مهریه در دادگاه‌های خانواده وحدت رویه خاصی وجود ندارد.

دادگاه با ملاحظه وضعیت مالی زوج و امکان پرداخت اقساط مهریه، نسبت به تعیین پیش پرداخت و اقساط مهریه اقدام خواهد نمود.

وکیل مطالبه و وصول مهریه در تهران

موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با بهر گرفتن از توان وکلای بین المللی همکار، امکان قبول پرونده‌های مطالبه ووصول مهریه برای هم وطنان مقیم خارج از کشور را نیز فراهم نموده است.

با توجه به اینکه عزیزان مقیم خارج از کشور برای دعاوی خانواده، لازم است از طریق دادگاه خانواده تهران اقدام نمایند، می‌توانند در صورت تمایل، مشاوره آنلاین با وکلای بین المللی مهر داشته باشند.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

قرارداد انتقال حق چاپ آثار

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *