نمونه دادخواست ابطال اجراییه

نمونه دادخواست ابطال اجراییه

نمونه دادخواست ابطال اجراییه


امروز با ارائه نمونه دادخواست ابطال اجراییه ثبتی با شما هستیم.

اجراییه فرم مخصوص چاپی است که توسط برخی مراجع برای اجرای حکم صادر می‌شود.

اجراییه از سه مرجع صادر می‌شود و بر اساس مرجع صادر کننده آن به اجراییه دادگاه، اجراییه ثبتی و اجراییه مالیاتی تقسیم می‌شود.

به موجب اجراییه فردی که برای آن اجراییه صادر شده است، ملزم به اجرای حکمی که برای آن اجراییه صادر شده است، می‌شود.

مراجعی که اجراییه صادر می‌کنند متفاوت هستند اما مرجعی که باید به آن دادخواست ابطال اجراییه را ارائه نمود، در هر صورت دادگاه می‌باشد، در ادامه این مقاله نمونه دادخواست ابطال اجراییه را برای مطالعه مخاطبین، قرار داده‌ایم.

مطالبه وجه چک و مطالبه مهریه یا هر نوع تعهد مالی که بر مبنای سند رسمی تنظیم شده باشد، از دایره اجرای اسناد رسمی اداره ثبت اسناد و املاک هر شهری قابل انجام است.

اما با توجه به اینکه ادارات اجرای ثبت، ماهیت قضایی و رسیدگی به اصالت سند و یا شرایط موجود در قراردادی که سند تجاری بر مبنای آن صادر شده است، فارغ از هر نوع ایرادی، صرفا وظیفه ابلاغ اجراییه به بدهکار و صادر کننده سند تجاری و وصول مبلغ محکوم‌به (مبلغی که به موجب حکم دادگاه محکوم به پرداخت آن شده‌اند) به انضمام (همراه) نیم عشر اجرایی را دارند، اعتراض به اجراییه ثبتی و درخواست ابطال آن از مراجع قضایی امکان‌پذیر است.

دفتر حقوقی محمدرضا مهری وکیل متخصص ابطال اجراییه ثبتی در ایران، با همکاری تیم تخصصی مشاورین حقوقی بازنشسته ادارات اجرای ثبت به بررسی نحوه درخواست ابطال اجراییه ثبتی خواهد پرداخت.

مشاوره حقوقی ورشکستگی

نکات مهم در تنظیم نمونه دادخواست ابطال اجراییه ثبتی

  • راه درخواست توقیف عملیات اجرایی ثبت پس از صدور اجراییه ثبتی چیست؟
  • میزان خسارت احتمالی که باید جهت توقیف عملیات اجرایی ثبت در صندوق دادگاه تودیع شود، چگونه تعیین می‌شود؟
  • بهترین وکیل دادگستری متخصص پرونده ابطال اجراییه ثبتی در تهران کیست؟
  • آیا می‌توان در مقابل اجراییه مهریه نیز درخواست ابطال اجراییه ثبتی را به دادگاه ارائه نمود؟

نمونه دادخواست ابطال اجراییه ثبتی

ریاست محترم مجتمع قضایی شهید صدر تهران

با سلام و احترام،

به استحضار مي رساند با توجه به مستندات ابرازی بر اساس درخواست خوانده اجرائيه ثبتی مبنی بر مطالبه مبلغ چهل میلیارد ریال وجه رایج موضوع سند رسمی / چك / اظهارنامه شماره ……….. مورخ    /    /    13 صادر گرديده ليكن به لحاظ تضمینی بودن چک موضوع درخواست صدور اجراییه که در متن چک و قرارداد فروش کالا درج شده است، صدور اجرائيه و دستور اجراء بر خلاف قانون می باشد.

استحضار دارید که وقتی چک بابت حسن انجام قرارداد و تعهدات صادر می شود، ابتدا لازم است تا عدم انجام تعهدات طبق نظر دادگاه صالح و یا داور مرضی الطرفین که در قراراداد مابین اینجانب و خوانده آقای م تعیین شده است، ارائه چک به بانک و دریافت گواهی عدم پرداخت، در حکم خیانت در امانت می‌باشد.

لذا با توجه به کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای ناحیه سه ونک تهران، و مدارک و مستندات پیوست، به شرح زیر تقاضای ابطال اجراییه ثبتی را دارم.

لذا از دادگاه محترم تقاضا دارد با رسيدگي به موضوع حكم بر ابطال اجرائيه مذكور صادر گردد.

وکیل ملکی تلفنی

ضمنا با عنايت به اينكه ادامه عمليات اجرايی ضرر غير قابل جبرانی را براي اينجانب به همراه خواهد داشت لذا صدور قرار توقيف  عمليات اجرايی نيز مورد استدعاست.

با تشكر و تجديد احترام

وکیل متخصص ابطال اجراییه ثبتی

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، با موسسه حقوقی مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88796143

021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (50 امتیاز)

4 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر من مهریه ام اجرا گذاشتم که ۲۰۰ سکه است منتها دخترم خیلی روحیه اش بهم ریخت میخوام به خاطر بچه ام برگردم باید ابطال کنم اجرائیه ام یا مهریه ام ببخشم؟

  • با سلام و وقت بخیر، من یک فقره چک از یکی از آشنایان در اداره ثبت به اجرا گذاشتم و منزل سه طبقه ایشان را توقیف کردیم، حالا همسر ایشان درخواست ابطال اجراییه بر اساس یک فقره قولنامه دست نویس بدون حضور در بنگاه و یک وکالتنامه درخواست ابطال اجراییه داده، آیا این عمل امکان پذیر است یا خیر؟ ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      شما باید در دادگاه از همسر ایشان درخواست رسید پرداخت مبلغ مندرج در قولنامه ادعایی را بخواهید، که به چه صورت این مبلغ را پرداخت نمودهاند، با چک، حواله بانکی و … و اینکه وکالتنامهای که به ایشان داده شده چه تاریخی دارد و در خصوص قولنامه نیز تاریخ اسناد عادی نسبت به شخص ثالث تسری داده نمیشود، پس شما باید صوری بودن معامله و در نتیجه باطل بودن آن را ثابت نمایید. بهتر است با یک وکیل متخصص مشورت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ابطال اجراییه با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *