نمونه رای داوری

نمونه رای داوری

نمونه رای داوری


امروز با ارائه نمونه رای داوری با شما هستیم.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری و غیره هستید جهت دسترسی به بهترین وکلای پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

رای داوری بر اساس خواست و ارداه طرفین در ارجاع دعوا به داوری و یا امر دادگاه صالح در ارجاع دعوا به داوری در موارد اجبار قانونی صادر می‌شود.

نمونه رای داوری که توسط داور مرضی الطرفین صادر شده است، می‌تواند راهگشای بسیاری از پرونده‌هایی باشد که سالهاست در دادگستری مطرح شده و هنوز به رسیدگی و صدور رای منتهی نشده است. رای داوری هیچ گاه غیابی صادر نمی‌شود، چرا که در قانون، هیچ گاه نمونه رای داوری، قابل رسیدگی مجدد توسط داور نمی‌باشد.

هر چند که تصحیح رای داور با خود داوران است و شرایط تصحیح رای داور در نمونه رای داوری و مقاله مختص به این موضوع درج شده است اما تفاوت عمده با واخواهی از رای داوری دارد.

در ادامه این مقاله نمونه رای داروی، توسط موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان صادر شده است جهت آشنایی عزیزان با نحوه صدور رای داروی و استفاده از نمونه رای داوری استاندارد درج خواهد شد.

متن نمونه رای داوری

به نام خدا  دادنامه(رای داوری)

خواهان: آقای  الف – ب فرزند داد محمد به نشانی تهران – خیابان شهید مدنی – نبش کو چه اول – پ8 – واحد 3

خوانده: آقای جیم- دال فرزند حسین علی به نشان تهران- سعادت آباد – انتهای بهرود – خیابان 35 غربی تهران- فرعی دوم دست راست – پلاک11

وکیل متخصص زمین شهری

خواسته: صدور رای داوری

در تاریخ 11/11/1391 پرونده درخواست صدور رای داوری به تصدی این جانب داور مرضی الطرفین بین آقایان الف – ب و جیم – دال  به عنوان طرفین ترافع، با عنایت به اینکه قبول داوری بین طرفین در قرارداد مورخ 18/11/1111 اعلام و مورد توافق طرفین قرار گرفته است به شرح زیر و با اعلام ختم رسیدگی رای داوری صادر می‌شود.

گردشکار جهت صدور رای داوری

الف: طبق قرارداد مستند خواهان محترم که در تاریخ 18/11/1111به امضای آقای الف- ب و آقای جیم- دال و اینجانب داور مرضی الطرفین رسیده است، مقرر گردیدآقای جیم- دال، مبادرت به ارائه مشاوره به خوانده جهت همطرازی و تطبیق سوابق شغلی و تجربی آقای الف نموده تا مدرک تحصیلی مورد نظر ایشان صادر شود.

ب: بر اساس ماده 10 قرارداد فی مابین مشاوره در خصوص بسته مدارک شامل ریز نمرات، نامه پذیرش اولیه و نامه فارغ التحصیلی می باشد که پس از صدور از سوی دانشگاه و ارسال به متقاضی تحویل داده می‌شود.

ج: مبلغ کل قرارداد 6000 دلار کانادا تعیین شده و مقرر گردید پس از تحویل مدارک و اخذ استعلام بر اساس شهادت شهود، به کارگزار پرداخت شود.خواهان وشهود معرفی شده وی، اظهار می دارند، با وصول مدارک، در تاریخ 18/03/1396، اصل کارت دانشجویی دانشگاه برامپتون کانادا، اصل نامه پذیرش، و اصل گواهی فراغت از تحصیل پاره وقت دانشگاه برامپتون در مالزی، جهت استعلام، در اختیار آقای الف قرار گرفته و از ان تاریخ، مشارالیه پاسخگو نیست. (نمونه رای داوری)

درخواست یا دادخواست صدور رای داوری؟

با وصول درخواست صدور رای داوری بین طرفین از سوی خواهان آقای جیم- دال و ادعای عدم پرداخت وجوه قرارداد، وقت رسیدگی برای روز چهارشنبه 11/11/1111ساعت 17 عصر تعیین و به طرفین ابلاغ شد تا با اصل اسناد و مدارک در جلسه رسیدگی حضور بهم رسانند. خوانده محترم علیرغم ابلاغ و اطلاع از وقت رسیدگی حضور نیافته و لایحه ای نیز ارسال ننمودند. با بررسی مستندات ابرازی خواهان، رای داور به شرح زیر اعلام می گردد. (نمونه رای داوری)

اعتراض ثالث به رای داور

 

رای داوری

درخصوص درخواست آقای جیم- دال به طرفیت آقای الف- ب مبنی بر مطالبه مبلغ 80000 دلار کانادا بابت هزینه‌های همطرازی سوابق شغلی و تجربی با مدرک تحصیلی، به شرح گردشکار بالا، و استعلام از سایت دانشگاه بین‌المللی برامپتون کانادا مستقر در مالزی، ملاحظه تصویر نامه پذیرش از کالج وودبریج مالزی به صورت دانشجوی پاره وقت در رشته بایولوژی(زیست شناسی)، تصویر نامه فراغت از دوره کالج، استعلام از وب سایت دانشگاه به نشانی www.biuedu.org، تصویرگواهی ریز نمرات منطبق شده، تصویرگواهی فارغ التحصیلی دانشگاه برامپتون شعبه مالزی ، استماع اظهارت شهود تعرفه شده خواهان، انجام تعهدات و تهیه مدارک مورد درخواست متقاضی، مندرج در قرارداد مابین طرفین، از سوی آقای الف- ب را محرز نموده است. از طرفی آقای جیم- دال در جلسه تعیین شده حضور نیافته  و مدارک و مستنداتی مبنی بر پرداخت وجوه قرارداد به آقای الف ارائه ننموده است.

آیا می توان در پرونده ارجاع به دوار نیز به شهادت شهود استناد کرد؟

محتوای شهادت شاهد سرکار خانم نیز موید عدم انجام تعهدات از سوی آقای الف به بهانه مورد تایید نبودن مدارک صادره از سوی وزارت علوم ایران می‌باشد.

با توجه به اینکه عدم تایید مدارک توسط وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران با توجه به عدم حضور متقاضی انطباق و همطرازی مدارک تحصیلی طی سالهای مندرج در ان در کشور مالزی و پاره وقت بودن آموزش، به صراحت در ماده 3 قرارداد فی مابین درج شده است، این مطلب نمی‌تواند موجبی برای عدم انجام تعهدات از سوی خوانده باشد.

آقای سید محمد حسینی نیز اظهارات آقای الف را مورد تایید قرارداده است.

بهترین وکیل در شریعتی

اذعان بر تحویل اصل همه مدارک مورد قرارداد توسط آقای الف به آقای جیم نموده است.

در نتیجه با توجه به اینکه خواهان در فرجه مقرر در قانون، درخواست صدور رای داوری نموده است، حکم به محکومیت آقای الف- ب فرزند حسین علی به شماره ملی111111111به پرداخت مبلغ 80000دلار کانادا به نرخ روز اجرای حکم در حق خواهان آقای الف- ب و همچنین مبلغ 000/000/4 ریال معادل ریالی دو درصد از محکوم به، به نرخ روز صدور رای داوری به عنوان حق الزحمه داوری صادر و اعلام می‌شود.

این رای با توجه به توافق طرفین در ضمن قرارداد داوری، قطعی و غیر قابل اعتراض است و با توجه به استقلال شرط داوری، هرگونه ایراد به قرارداد، به رای داوری تسری ندارد.

حسین علوی – داور مرضی الطرفین

مشاوره حقوقی درباره تنظیم نمونه رای داوری

موسسه حقوقی و داوری مهر پارسیان، با همت گروه وکلای مهر، اقدام به تنظیم نمونه رای داوری در دعاوی تجاری، نمونه رای داوری خانواده، نمونه رای داوری در قراردادهای بین‌المللی، نحوه تنظیم قرارداد داوری، ارجاع دعوا به داوری، نمونه رای داوری درباره تنظیم مال مشاع، نمونه رای داروی درباره حل اختلافات تجاری و بازرگانی، نمونه رای داوری درباره اعتراض به مالیات بر درآمد، و نمونه رای داوری درباره کلیه دعاوی مفروضه و احتمالی نموده است.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

وکیل ملکی در محمودیه | وکیل در محمودیه

شماره های تماس

  • 021-88663925
  • 021-88663926
  • 021-88663927
  • 021-88663628
  • 021-88799562
  • 021-88795408
  • 021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • 09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

مشاوره حقوقی امور کاری و استخدامی

مشاوره حقوقی امور پولی و بانکی

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

مشاوره حقوقی بورس و اوراق بهادار

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی حضوری

4.6/5 - (18 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *