نمونه قولنامه ماشین

نمونه قولنامه ماشین

نمونه قولنامه ماشین


امروز با موضوع بررسی نمونه قولنامه ماشین همراه شما هستیم.

با توجه به حجم معاملات ماشین و مشکلات عدیده‌ای که گریبانگیر طرفین قرارداد خرید و فروش خودرو تا کنون شده است. سعی داریم تا چند سطری را در مورد قولنامه‌های ماشین صحبت کنیم.

اگر شما هم قصد دارید یک قولنامه ماشین بنویسید این مقاله که توسط تیم قراردادهای حقوقی سازمان حقوقی مهر پارسیان و دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی شمال تهران، تهیه شده است، می‌تواند پاسخگوی سوالات شما در خصوص قولنامه‌های ماشین باشد.

نکات مهم موضوع نمونه قولنامه ماشین

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا ماشین به صورت وکالتی بخریم؟

آیا نمایشگاه‌های ماشین محل مناسبی برای تنظیم قولنامه ماشین است؟

برای مشاوره حقوقی زمان تنظیم قولنامه ماشین چه اقدامی لازم است؟

آیا همراهی وکیل پایه یک دادگستری در هنگام خرید و فروش ماشین لازم است؟

چند نوع قولنامه ماشین وجود دارد؟

[/stextbox]

 

نمونه قولنامه ماشین

قولنامه یا همان تعهد به فروش می‌تواند به دو شکل نوشته شود یا در قالب سند عادی و یا در قالب سند رسمی (که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود) قولنامه ماشین به صورت عادی در بیشتر موارد در بنگاه‌ها و نمایشگاه‌های ماشین تنظیم می‌شود، که در یک برگه چاپی متونی را نوشته و نمایشگاه‌دار با توجه به مشخصات طرفین و مشخصات خودرو، جاهای خالی آن را پر می‌کند و چند سطری هم زیر قرارداد جایی قرارداده‌اند تا اگر طرفین توافقات خاصی دارند، ذیل آن قید کنند که متاسفانه برخی بنگاه‌های سودجو در این قسمت مطالبی را می‌نویسند تا صرفا معامله بسته شود و آن‌ها به هر نحوی که شده به سود مورد نظرشان دست پیدا کنند.

وکیل مالیات شرکت‌های شمال تهران

در صورت وقوع اینگونه موارد شما می‌توانید با مشاوران کارآزموده موسسه مهرپارسیان تماس گرفته و از خدمات مشاوره ایشان در هر لحظه‌ای از روز بهره مند گردید.

برای نوشتن قولنامه یکسری مدارک به صورت ثابت لازم است که پیش‌تر در مقاله نمونه قرارداد فروش خودرو (لینک به https://mehrilaw.com/IflQD)

فروش مال غیر با انتقال اتومبیل به چندین نفر

در سال‌های اخیر با وجود انواع تحریم‌های مالی علیه ایران قیمت خودروهای وارداتی افزایش چشم‌گیر و روز افزونی پیدا کرده است و بعضا مشاهده شده که افرادی چندین ماه قبل ماشینی را به صورت سند عادی قولنامه کرده‌اند و طرف مقابلشان یعنی همان شخص فروشنده، به نوعی با توجه به عادی بودن قولنامه و به بهانه‌های مختلف قصد سر باز زدن از تعهد خود مبنی بر انتقال سند به نام خریدار دارد؛ اما باید در تنظیم قولنامه توجه کنید که برای اینکه طرفین به راحتی نتوانند زیر تعهد و قول خود بزنند خسارتی را از بابت وجه التزام تنظیم کنید.

وجه التزام بهترین ضمانت‌اجرا برای یک قرارداد می‌تواند باشد، به شرطی که نگارنده قرارداد بداند چه عباراتی را برای وجه التزام درج می‌کند که این امر نیاز به دانش و تخصص حقوقی دارد. به شما خواننده محترم پیشنهاد می‌کنم با تعیین وقت مشاوره تنظیم و بررسی قراردادهای خود را به وکلای مجرب و کاردان موسسه مهرپارسیان بسپارید.

اگر مالک ماشین از انتقال سند ماشین خودداری کرد چه اقدامی می‌توانیم در مقابل وی انجام دهیم؟

باید به وسیله دادخواست الزام به حضور در یکی از دفاتر اسناد رسمی و انتقال رسمی سند اتومبیل، الزام وی را به تنظیم سند ماشین مورد معامله درخواست کنیم.

اخذ پاسپورت دوم از طریق خرید ملک

اگر ماشینی با وکالت بلاعزل و بدون قولنامه (وکالتی) فروخته شود فوت هر یک از طرفین چه تاثیری بر این وکالت دارد؟

موجب از بین رفتن وکالت می‌شود و نیاز به این دارد که وراث طرفی که متوفی شده یا بالعکس طرفی که در قید حیات است، به عهد خود پای‌بند باشد. پس توصیه می‌گردد به همراه وکالت حتما نسخه‌ای از قرارداد یا همان قولنامه تنظیم شود .

برای دیدن نمونه متن قولنامه ماشین رجوع کنید به مقاله نمونه قرارداد فروش خودرو ( لینک به https://mehrilaw.com/IflQD)

مشاوره حقوقی با وکیل درباره تنظیم قرارداد فروش خودرو

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

خدمات مشاوره گروه وکلای مهر در خصوص تنظیم قولنامه ماشین می‌تواند آرامش شما را انعقاد یک قرارداد بدون نقص تضمین کند.

برای هماهنگی جهت مشاوره حقوقی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

دپارتمان امور قراردادها- سازمان حقوقی مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *