وکیل برای چک برگشتی

وکیل برای چک برگشتی

وکیل برای چک برگشتی


امروز با موضوع معرفی وکیل برای چک برگشتی و راه پیشگیری از صدور چک بلامحل با شما هستیم.

یکی از وظایف وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی که در ایران بسیار مغفول مانده است، کمک به همه افراد جامعه جهت پیشگیری از مورد کلاهبرداری واقع شدن و کم کردن میزان ضرر و زیان عموم مردم از غفلت از امور حقوقی می باشد.

راه مهم کم کردن چک برگشتی در معاملات روزمره، اخذ استعلام از وضعیت اعتباری صاحب حساب و صادر کننده چک است که به همت بانک مرکزی جمهوی اسلامی ایران مقدور شده است.

دفتر وکالت محمدرضا مهری، یکی از بهترین وکلای دادگستری در ایران، با همکاری موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، تنها موسسه حقوقی معتبر ثبت شده در ایران که دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره می باشد، در نوشتار پیش رو ضمن معرفی وکیل برای چک برگشتی، به نحوه استعلام اعتبار صادر کننده چک از طریق سامانه صیاد خواهد پردخت.

نکات مهم در موضوع معرفی وکیل برای چک برگشتی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، متخصص چک و اسناد تجاری چگونه ممکن است؟

بترین وکیل برای چک برگشتی دارای چه ویژگیهایی باید باشد؟

نحوه وصول چک برگشتی بدون مراجعه به دادگاه و صرف زمان طولانی چیست؟

درخواست صدور اجراییه برای وصول چک برگشتی از چه مراجعی ممکن است؟

[/stextbox]

 

نحوه استعلام اعتبار صادر کننده چک

سامانه صیاد چیست و چه کاربردی دارد؟

سامانه صدور دسته چک یا سامانه صیاد از پایان شهریور 1396 راه اندازی شد و از بهمن ماه سال 1397 با توجه به اینکه همه چکهای صادر شده از بانک های مختلف دارای کد مخصوصی شده اند که در سامانه صیاد ثبت می شود، امکان استعلام سوابق چک برگشتی و میزان اعتبار صادر کننده چک وجود خواهد داشت.

سامانه درخواست وکیل متخصص

سامانه صیاد در واقع با یکپارچه کردن همه چکهای صادر و تحویل شده از بانکهای مختلف، با هدف کم کردن چکهای برگشتی و درج اطلاعات کاربران به صورت آنلاین از نظر تعداد و مبلغ چکهای برگشتی ایجاد شده است.

نحوه استعلام از تعداد و مبلغ چک برگشتی

هر چک صیاد دارای شناسه مخصوص 16 رقمی است که بر روی برگ چک حک شده است.

تحویل گیرنده چک، (دارنده چک) این شماره 16 رقمی را به شماره 701701 پیامک نموده و با قالب پیامکی به این مضون شناسه استعلامی 16 رقمی، ستاره،1، ستاره، 1 که باید از چپ به راست درج شود، ارسال نماید.

در پاسخ استعلام بانک مرکزی پاسخ استعلام کننده را بر اساس رنگ خاص به پیام دهنده اعلام و ارسال می کند.

رنگ سفید: یعنی صادر کننده چک هیچ چک برگشتی ندارد و یا در صورت داشتن چک برگشتی، از آن رفع سوء اثر شده است.

رنگ زرد: یعنی صادر کننده چک تنها یک فقره چک برگشتی دارد و یا مبلغی معادل تا پنجاه میلیون ریال به بانک تعهد پرداخت دارد.

رنگ نارنجی: یعنی صادر کننده چک دو الی چهار فقره چک برگشتی دارد و یا مبلغی معادل تا دویست میلیون ریال به بانک تعهد پرداخت دارد.

رنگ قهوه ای: نشانگر این است که صادر کننده چک، 5 تا 10 فقره چک برگشتی دارد و یا معادل حداکثر تا پانصد میلیون ریال تعهد بازپرداخت ب بانک دارد.

رنگ قرمز: بدترین حالت دارنده حساب جاری وضعیت قرمز است که در این حالت یعنی صادر کننده چک، بیش از ده فقره چک برگشتی داشته و یا بیش از پانصد میلیون ریال تعهد پرداخت به بانک دارد.

وکیل دادسرای انتظامی قضات

هزینه هر استعلام چک از سامانه صیاد چه میزان است؟

هزینه هر استعلام موفق سیصد و پنجاه تومان است و هر شماره همراه می تواند حداکثر 4 استعلام از سامانه صیاد در روز داشته باشد.

در صورت عدم وصول پاسخ استعلام چه اقدامی متصور است؟

اگر تا 15 دقیقه پاسخی از مرکز صیاد دریافت نشود، نتیجه با عبارت عدم امکان استعلام برای کاربر ارسال خواهد شد و در این حالت می توانید از بانک صادر کننده دسته چک، با مراجعه به یکی از شعب استعلام بگیرید.

نحوه درخواست اجراییه جهت وصول چک برگشتی

طبق قانون جدید صدور چک، درخواست صدور اجراییه و توقیف اموال بدهکار و صادر کننده چک برگشتی بدون طرح دعوای مطالبه وجه چک از طریق دادگاه حقوقی وجود دارد.

به این منظور با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور، می توانید نسبت به تقدیم درخواست صدور اجراییه چک برگشتی اقدام نمایید و اموال بدهکار را توقیف کنید.

راه دیگر نیز مانند قبل درخواست صدور اجراییه از طریق اداره اجرای اسناد رسمی ثبت است که شرایط خود را دارد.

دفتر وکیل برای چک برگشتی

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در شمال تهران، با همکاری گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مشاوره حقوقی رایگان 24 ساعته با نرم افزار چت آنلاین، پاسخگوی به سوالات حقوقی به صورت رایگان از طریق سایت های دفتر وکالت محمدرضا مهری و شماره های اعلامی در ساعات اداری در خدمت هم وطنان عزیز جهت مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی و در نهایت معرفی وکیل برای چک برگشتی می باشد.

وکیل اعتراض ثالث

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره دفتر وکیل برای چک برگشتی

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *