وکیل تامین اجتماعی مشهد

وکیل تامین اجتماعی مشهد

وکیل تامین اجتماعی مشهد


امروز با موضوع وکیل تامین اجتماعی مشهد با شما خواهیم بود.

هیات تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی

با عنایت به اینکه به موجب قانون کار، کارفرما موظف به بیمه نمودن کارگر نزد سازمان تامین اجتماعی می باشد و در صورت عدم پرداخت حق بیمه کارگر، این سازمان، راسا مبالغ مربوط به حق بیمه و خسارات را تعیین می نماید، در صورتی که کارفرما به مبلغ تعیین شده از سوی سازمان تامین اجتماعی اعتراض داشته باشد، هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی به اعتراض وی رسیدگی می نمایند.

بر اساس مواد 30، 39 و 40 قانون تامین اجتماعی مصوب 1354، کارفرمایان موظفند حق بیمه سهم خود و بیمه شدگان را به سازمان مزبور بپردازند.

ضمن اینکه صورت اسناد و میزان مزد و سایر مدارک مربوطه را به سازمان فوق الاشاره ارائه نمایند، در غیر این صورت، سازمان تامین اجتماعی می تواند حق بیمه را راسا تعیین نموده و از کارفرما مطالبه نماید.

پس از محاسبه و تعیین حق بیمه توسط سازمان و ابلاغ آن به کارفرما، چنانچه کارفرما که از انجام تعهدات قانونی خود امتناع نموده و یا اینکه کارفرما به نحوی از انحاء به مبلغ تعیین شده معترض باشد، به موجب دستورالعمل اجرائی آئین نامه هیات های تشخیص مطالبات صادره در آذر 1396، کارفرما می تواند ظرف 30 روز پس از ابلاغ، شخصا و یا از طریق وکیل، اعتراض خود نسبت به تعیین حق بیمه و خسارات را به صورت کتبی به یکی از شعب یا نمایندگی های سازمان مذکور تقدیم نماید.

شعب و یا نمایندگی های سازمان تامین اجتماعی مکلفند که ضمن دریافت اعتراض کارفرما و ثبت آن، جلسه رسیدگی را تعیین و به کارفرما یا وکیل ایشان اطلاع دهند.

ارث در عقد موقت

سازمان تامین اجتماعی مطابق با ماده 42 قانون پیش گفته  و دستورالعمل اجرایی آن، ملزم به ارسال اعتراض کارفرما به هیات بدوی تشخیص مطالبات می باشد.

هیات بدوی تشخیص مطالبات تامین اجتماعی

به موجب قوانین موضوعه، هیات بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی مرجع اولیه جهت رسیدگی به اعتراض کارفرمایان نسبت به مبلغ حق بیمه می باشد. این هیات، به موجب رای وحدت رویه شماره 720 مورخ سوم خرداد 1390 هیات عمومی دیوان عالی کشور، نسبت به مراجع قضایی، دارای صلاحیت ذاتی می باشد، چرا که در صورت عدم پرداخت حق بیمه کارگر در فرجه قانونی، سازمان صدرالذکر به موجب وظایف و اختیارات ناشی از قانون، مکلف به وصول حق بیمه از کارفرما و ارائه خدمت به بیمه شده می باشد.

ترکیب هیات بدوی تشخیص مطالبات تامین اجتماعی ، به موجب ماده 43 قانون تامین اجتماعی، متشکل از افراد ذیل می باشد.

– نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

– یک نفر به عنوان نماینده کارفرما

– یک نفر به انتخاب شورای عالی تامین اجتماعی

– نماینده کارگران

هیات مزبور پس از تشکیل جلسه رسیدگی که کارفرما و یا وکیل ایشان می توانند در آن جلسه حاضر گردیده و نیز لایحه دفاعیه تقدیم نمایند، در نهایت اقدام به صدور رأی می نماید.

آراء صادره از سوی هیات بدوی، ظرف 20 روز پس از ابلاغ رای (اعم از ابلاغ واقعی یا قانونی و یا به صورت الکترونیک)، قابل تجدیدنظرخواهی از سوی کارفرما و یا وکیل ایشان از یک سو و نیز قابل تجدیدنظرخواهی از سوی سازمان تامین اجتماعی می باشد.

دادستانی انتظامی مالياتی

البته باید توجه نمود که با توجه به تغییرات و اصلاحات به عمل آمده در قانون تامین اجتماعی در سال 1376، چنانچه مبلغ مورد مطالبه سازمان مزبور، حداکثر تا یک میلیون و پانصد هزار ریال باشد، در این صورت، رای صادره قطعی، و از سوی هیچ یک از طرفین قابل تجدیدنظرخواهی نبوده و لازم الاجرا می باشد.

هیات تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی

در خصوص آرایی که مبلغ مورد مطالبه سازمان مزبور، بیش از یکصد و پنجاه هزار تومان می باشد و کارفرما در مهلت قانونی اقدام به تجدیدنظرخواهی از رای هیات بدوی تشخیص مطالبات بنماید، هیات تجدیدنظر مکلف به رسیدگی به موضوع و صدور رای می باشد.

هیات تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی بر اساس ماده 44 قانون تامین اجتماعی در مراکز استان ها تشکیل و متشکل از افراد ذیل می باشد.

– نماینده ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (که ریاست هیأت تجدیدنظر را بر عهده دارد)

– یک نفر قاضی دادگستری

– یک نفر به انتخاب شورای عالی تامین اجتماعی

– نماینده سازمان تامین اجتماعی

– یک نفر به عنوان نماینده کارفرما

آرای صادره از سوی هیات تجدیدنظر تشخیص مطالبات مطابق با ماده 44 قانون سابق الذکر، قطعی و لازم الاجرا می باشد.

آنچه در مورد مطالبات سازمان مزبور واجد اهمیت است اینکه به موجب ماده 49 همان قانون، مطالبات این سازمان در عداد مطالبات ممتاز می باشد.

شکایت از آراء هیات تجدیدنظر تشخیص مطالبات

به موجب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392، امکان طرح شکایت نسبت به آراء صادره از هیات های تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی نزد دیوان عدالت اداری وجود دارد.

وکیل خوب مهریه در تهران

البته باید توجه نمود که قبل از رسیدگی و صدور رای از هیات های بدوی و یا تجدیدنظر، که به موجب قوانین و مقررات یاد شده قطعی گردیده اند، دیوان عدالت اداری، حق ورود به موضوع و رسیدگی را ندارد.

رای وحدت رویه شماره 563 مورخ 25 آبان 1395 صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری، تشکیلات مربوطه در سازمان تامین اجتماعی را در وهله اول مرجع صالحه جهت رسیدگی به اعتراض معترض دانسته است.

خدمات گروه وکلای مهر در معرفی وکیل تامین اجتماعی مشهد

با عنایت به اینکه هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی از جمله مراجع تخصصی محسوب می شوند، لذا  به منظور جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق کارفرما، دارا بودن دانش حقوقی کافی و داشتن تجربه لازم، امری ضروری می‌باشد بدیهی است که دفاع از حقوق قانونی اشخاص، نزد هیات های تشخیص مطالبات، علاوه بر دانش حقوقی، نیاز به تجربه کافی و نیز تسلط بر رویه های متعارف هیات های مزبور در نحوه رسیدگی به اعتراض کارفرما نسبت به مبالغ تعیین شده دارد.

از طرفی، اختیار تعیین وکیل متخصص در هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی و یا اخذ مشاوره حقوقی لازم در مورد قوانین موضوعه و مقررات جاریه اعم از آیین نامه ها و دستورالعمل های هیات های مزبور از وکیل با تجربه در مورد هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان فوق الاشاره، از جمله حقوق مسلم و طبیعی هر شهروندی می باشد، لذا گروه وکلای مهر در صدد بر آمده تا جهت اطلاع رسانی به عمومی شهروندان محترم، این نوشتار مختصر را تنظیم و در سایت این گروه قرار دهد. چنانچه در مورد مسائل و موضوعات حقوقی و قانونی مربوط به هیات های صدرالاشاره، سوال و یا ابهامی دارید، می توانید با وکلای پایه یک متخصص در مورد هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی تماس حاصل فرموده و سوالات خود را با آنها در میان بگذارید.

قصاص در ضرب و جرح عمدی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت معرفی وکیل روابط کارگر و کارفرما در مشهد، وکیل دیوان عدالت اداری مشهد، وکیل حل اختلاف کارگر و کارفرما مشهد و مشاوره حقوقی درباره نحوه اعتراض به آرای تشخیص مطالبات تامین اجتماعی، با شماره های زیر در ایام هفته تماس بگیرید.

 

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

[/stextbox]

 

دپارتمان حقوق اداری گروه وکلای مهر

3.2/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *