وکیل و مشاور حقوقی ملک

وکیل و مشاور حقوقی ملک

وکیل و مشاور حقوقی ملک


با معرفی وکیل و مشاور حقوقی ملک با شما همراه خواهیم بود.

وکیل و مشاور حقوقی ملک، وکیلی است که سال‌ها در حوزه دعاوی مرتبط با املاک فعالیت داشته و تجربه کافی را در این حوزه به دست آورده و با تکیه بر تجربه خود اقدام به پذیرش پرونده و ارائه مشاوره در خصوص ملک می‌نماید.

با توجه به اینکه بسیاری از مشاورین املاک نیز اقدام به تاسیس سایت و حضور در فضای مجازی نموده‌اند، گاهی این مراجعه از طریق بستر اینترنت صورت می‌گیرد.

مشاورین املاک پس از معرفی طرفین به یکدیگر، اقدام به تنظیم قولنامه می‌نمایند که تا حدودی به بیعنامه شباهت دارد.

نکات اساسی که وکیل و مشاور حقوقی ملک در این مقاله بررسی می‌نماید:

  • آیا مشاورین املاک از دانش کافی حقوقی برای تنظیم قرارداد ملک برخوردارند؟
  • تفاوت و آثار حقوقی قولنامه و بیع نامه چگونه آشکار می‌شود؟
  • تنظیم قرارداد بیع توسط وکیل پایه یک دادگستری چه مزایای دارد؟
  • آیا می‌توان عنوان بیع‌نامه را به قولنامه داد؟

تفاوت مبایعه‌نامه و قولنامه:

انتقال ملک ممکن است به صورت ارادی یا غیرارادی صورت گیرد؛ منظور از انتقال ارادی این است که انتقال ملک با خواست و اراده افراد صورت می‌گیرد مثل انتقال ملک با فروش به دیگری.

نوع دیگر انتقال ملک، غیرارادی است به این صورت که ملک بدون خواست و اراده افراد به ملکیت آنها در می‌آید مانند اینکه ملکی به فرد دیگری به ارث می‌رسد.

انتقال ارادی ملک به افراد به چند شیوه صورت می‌گیرد به طور مثال ملک ممکن است به یکی از شیوه‌های بیع (خرید و فروش)، صلح یا وقف و… منتقل شود؛ هر یک از این نقل و انتقالات دارای آثار متفاوتی هستند.

مقایسه تعویق صدور حکم با تعلیق اجرای مجازات

خرید و فروش ملک ممکن است با تنظیم سند رسمی صورت بگیرد یا با تنظیم مبایعنامه یا قولنامه که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در زبان حقوقی بیع‌نامه و یا قرارداد خرید و فروش ملک، به کار می‌رود و عوام از همین واژه به عنوان قولنامه استفاده می‌نمایند.

اما باید توجه داشت که مبایعه‌نامه در واقع انتقال قطعی مالکیت است ولی قولنامه فقط التزام عملی طرفین به انجام معامله‌ای در آینده را رقم خواهد زد.

بنابراین وجه تمایز آثار حقوقی قولنامه و بیع‌نامه در همین است که قولنامه، وعده معامله در آینده است در حالی‌که آن دیگری، بیع قطعی و غیر قابل بازگشت مگر در موارد محدودی است.

زمان تنظیم بیع‌نامه:

در هر قرارداد حقوقی می‌توان براساس اصل آزادی اراده، شروطی را در قرارداد گنجاند که براساس آن اگر به عنوان مثال نیاز به زمان جهت تهیه وجه و ثمن (مبلغ قرارداد) معامله داریم و یا اینکه فروشنده نیاز به زمان جهت تهیه مدارک و مستندات دارد در قالب شرط ضمن عقد (قرارداد) لحاظ شود.

این قرارداد می‌تواند موضوعی بین قولنامه و مبایعه‌نامه باشد و شروط ضمن عقد با ضمانت اجراها در آن پیش‌بینی شود.

شروط ضمن قرارداد نباید به گونه‌ای باشند که به اساس قرارداد لطمه وارد نماید.

مراحل صدور سند شش دانگ برای واحدهای آپارتمانی:

صدور پایانکار توسط شهرداری نسبت مجموعه مسکونی یا تجاری

تأیید نقشه تفکیکی مجموعه توسط شهرداری

تقاضای تفکیک با ارائه نقشه تفکیکی از اداره ثبت محل

احراز عدم تجاوز بنای طبقاتی به پلاک‌های ثبتی مجاور و در صورتی که عرصه مجموعه بیش از یک پلاک ثبتی باشد، تجمیع پلاک‌های ثبتی تشکیل دهنده عرصه مجموعه و احراز مالکیت رسمی متقاضی یا متقاضیان تفکیک نسبت به پلاک یا پلاک‌های ثبتی

مجازات مزاحمت با چاقو

اختصاص شماره پلاک ثبتی به هر یک از واحدهای تجاری یا مسکونی

تهیه صورتمجلس تفکیکی با تعریف موقعیت و محدوده هر یک از واحدهای مسکونی یا تجاری یا اداری و پارکینگ و انباری متعلق به هر واحد توسط نماینده و نقشه بردار ثبت.

در صورت تعدد مالکین مشاعی (مشترک)، تنظیم تقسیم نامه توسط دفتر اسناد رسمی در خصوص حصه (سهم) هر یک از مالکین  واحدهای احداثی و متعلقاتش.

تهیه پیش‌نویس سند و ثبت ملک در دفتر املاک و صدور و تسلیم سند رسمی هر یک از واحدها و متعلقاتش توسط اداره ثبت اسناد و املاک بنام کل مالکین مشاعی (مشترک) یا به نام مالک در صورت تنظیم تقسیم‌نامه

نکات تنظیم قرارداد ملک

در تنظیم قرارداد ملکی مانند سایر قراردادها باید نکات خاصی را مورد توجه قرار دهیم به طور مثال اگر یکی از معامله کننده‌ها به نمایندگی از فرد دیگری مورد معامله قرار می‌گیرد؛ باید حدود اختیارات نماینده را در قرارداد مورد نظر قرار دهیم.

چنانچه فردی که به نمایندگی از فرد دیگری اقدام به خرید و فروش نماید و بعدا مشخص گردد که اختیار چنین معامله‌ای را نداشته است.

مالک اصلی می‌تواند علیه چنین فردی شکایت فروش مال غیر نماید و معامله باطل شود.

همچنین قبل از تنظیم هر قرارداد ملکی، باید از اداره ثبت استعلام بگیریم تا وضعیت ملک به لحاظ اینکه در رهن باشد یا خیر مورد بررسی قرار بگیرد.

البته این نکته را نیز باید مدنظر قرار دهیم که املاک رهنی قابل نقل و انتقال هستند اما این نقل و انتقال چنانچه با حق و حقوق رهن گیرنده در تعارض باشد؛ قابل ابطال خواهد بود.

تغییرات قانون طلاق توافقی

وکیل و مشاور حقوقی متخصص ملک

برای اینکه در معاملات ملکی خود دچار مشکل نشویم بهترین شیوه مشورت گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری قبل از تنظیم قرارداد ملکی می‌باشد.

چنانچه قرارداد با حضور وکیل تنظیم گردد کلیه شرایط برای تنظیم یک قرارداد صحیح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تعهدات طرفین، شرایط انجام تعهدات، ضمانت‌اجرای عدم انجام تعهد، ضمانت تاخیر در انجام تعهد و… به صورت صحیح تنظیم می‌گردند.

پس از تنظیم قرارداد نیز چنانچه در معاملات ملکی دچار مشکل شده‌اید؛ بهترین شیوه مشورت گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با موسسه حقوقی مهر پارسیان:

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره همراه وکیل ثبت شرکت

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با وکلای متخصص، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان‌پذیر است.

آیا خرید و فروش ملک رهنی صحیح است؟

معاملات مربوط به اموالی رهنی در صورتی که با حقوق رهن‌گیرنده متعارض نباشد؛ صحیح است.

تفاوت قولنامه و بیع‌نامه ملکی چیست؟

بیع‌نامه توافق و قرارداد برای انتقال ملک است و با تنظیم قولنامه، انتقالی صورت نمی‌گیرد و الزام به انجام قرارداد می‌باشد.

 

 

 

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

5/5 - (22 امتیاز)

8 دیدگاه

  • سلام من ساختمانم کارش تموم شده شهرداری گواهی پایان کار نمیده چه اقدامی میتونم انجام بدم؟

  • سلام من ملکی را با مبایعه نامه از شخصی خریداری کردم و زمانی که می‌خواستم ملک رو تحویل بگیرم متوجه شدم که اشخاص دیگری در ملک متصرف هستند. آیا میتونم دادخواست خلع ید بدم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، زمانی که سند مالکیت ندارید طرح دعوای خلع ید توجیه قانونی ندارد و البته دعوی دیگری قابل طرح می‌باشد که باید در این خصوص با وکیل متخصص مشاوره انجام دهید. برای دریافت مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • درود
    من پرونده‌ای دارم در باب مطالبه وجه ازشرکتی در تهران، حکم دادگاه ابتدایی به نفع من صادر شده است، اجرای احکام طبق استعلاماتی که نموده است هیچ اموالی پیدا نشده است؛ برای دریافت وجه راهکاری وجود دارد؟

    • بله، طبق قانون شما مسئولیت بر عهده خود شخص حقوقی می‌باشد ولی در باب مطالبه وجه شما می‌توانید بر علیه نمایندگان این شرکت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *