وکیل کیفری خیابان شریعتی

وکیل کیفری خیابان شریعتی

وکیل کیفری خیابان شریعتی


امروزبا موضوع معرفی وکیل کیفری شریعتی و  انتقال مال غیر به عنوان جرائم جنبی کلاهبرداری با شما خواهیم بود.

فروش مال غیر یکی از موارد متقلبانه تعدی و تجاوز به حق مالکیت و اموال محسوب می‌شود و از صور خاص کلاهبرداری است و جزء جرایم علیه اموال به شمار می‌رود.

به موجب قانون، کسی که مال غیر را، با علم به این که مال غیر است به نحوی که عین یا منفعت آن بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند کلاهبردار محسوب می‌شود و چنانچه انتقال گیرنده نیز در حین معامله عالم به عدم مالکیت انتقال دهنده باشد نیز شامل این قانون قرار می‌گیرد به مجازات مقرر محکوم می‌شود.

منظور از انتقال در این موضوع، انتقال حقوقی از طرقی مثل بیع و اجاره و نظایر آن است نه انتقال فیریکی و مادی و باید این صور از انتقالات را از معاملات فضولی متمایز دانست.

نکات مهم در معرفی وکیل کیفری خیابان شریعتی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و متخصص پرونده های کیفری در خیابان شریعتی چگونه انجام میشود؟

آیا مجازات فروش مال غیر نیز مانند کلاهبردرای غیر قابل خرید است؟

چگونه می توان از راه اخذ رضایت شاکی مجازات کلاهبردرای را تبدیل به جزای نقدی کرد؟

[/stextbox]

 

ارکان جرم انتقال مال غیر

در جرم انتقال مال غیر، برخلاف کلاهبرداری عام اثبات حیله و تقلب و ورود هیچ ضرری غیر از نفس انتقال مال غیر، نیازی نیست و این جرم محقق می‌گردد.

ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا انتقال مال غیر به خود نیز مشمول این عنوان می‌شود؟ منظور قانون از دیگری هر شخصی غیر از مالک مال می‌باشد و از سوی دیگر، منظور از دیگری، شخصی غیر از خود انتقال دهنده است.

مسدود کردن کو چه و خیابان

چنانچه کسی مالی را فروخته باشد و همان مال را در رهن شخص ثالثی قرار داده و وام بگیرد، این شخص نسبت به شخص ثالث مرتکب کلاهبرداری شده است.

انتقال مال غیر، جز جرایم عمومی و غیر قابل گذشت است و با توجه به این که انتقال مال کلاهبردار محسوب می‌شود، مجازات آن علاوه بر حبس، جزای نقدی معادل مال، حکم به رد مال نیز داده می‌شود و تمامی مقررات کلاهبرداری در این جا نیز اعمال می‌شود و مرنکب بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین کلاهبرداری مصوب 1367 مجازات می‌شوند.

انتقال مال غیر در ملک مشاع

به موجب آرای دیوان عالی، ماده قانونی انتقال مال غیر نسبت به شرکایی که مال مشاع را به دیگری منتقل می‌کنند هم اعمال می‌شود.

انتقال ملک مشاع به نحو مفروز از لحاظ حقوقی بدون موافقت سایر شرکا نافذ نیست ولی انتقال معادل سهم خود انتقال دهنده جرم نیست و در غیر این صورت با سوءنیت جنبه کیفری داشته و انتقال مال غیر محسوب می‌شود. به عنوان مثال کسی که مالک دو دانگ مشاع از ملکی باشد، اگر همان دو دانگ را بفروشد، این عمل فاقد عنوان جزایی است، ولی اگر به صورت مفروض یا معین یا اضافه بر سهم خود انتقال دهد، یا قصد انتقال سهم شریک را داشته باشد، عمل ارتکابی او انتقال مال غیر و مجازات کلاهبرداری را در پی دارد.

در این راستا طبق نظریه مشورتی قوه قضاییه، فروش مال مشاع به این معنی است که احد مالکان حصه دیگری را عالما عامدا به عنوان مال خود بفروشد، جرم و قابل تعقیب و مجازات است و جرم کلاهبرداری نسبت به خریدار محقق می‌شود.

وکیل دادگاه و دادسرای نظامی

اگر انتقال گیرنده، رضایت داده تاثیری در تحقق جرم که قبلا واقع شده نخواهد داشت و شاید از موجبات تخفیف باشد.

طبق قانون انتقال مال غیر، مالکی که از وقوع معامله مطلع شود و تا یک ماه بعد از اطلاع، اظهاریه برای ابلاغ به انتقال گیرنده و مطلع کردن او از مالکیت خود تسلیم نکند، معاون جرم محسوب می‌شود.

انتقال مال غیر توسط سازمان‌ها یا سایر اشخاص حقوقی

هر سازمانی که ملک اشخاص را برخلاف قانون و حق به دیگری منتقل کند، طبق قوانین انتقال مال غیر، قابل تعقیب است و می‌توان مجازات‌های کیفری راجع به انتقال مال غیر را به سازمان‌ها یا سایر اشخاص حقوقی تحمیل کرد.

در پایان اشاره به مواردی که معاملات تقلبی در زمینه انتقال مال غیر به وسیله اسناد رسمی انجام شده جاعل در اسناد رسمی محسوب و مطابق قوانین مربوطه به این موضوع مجازات خواهند شد.

وکیل متخصص مرتبط با انتقال مال غیر و دفتر وکیل کیفری خیابان شریعتی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

شما عزیزان می‌توانید برای مشاوه و کسب اطلاعات لازم در زمینه انتقال مال غیر با مشاوران حقوقی و وکلای متخصص در این زمینه مشورت و مشاوره داشته باشید. برای مشاوره دراین زمینه، با گروه وکلای مهر همکار موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید.

برای انتخاب وکیل دادگستری و مشاور حقوقی، همه روزه از ساعت‌های 9 الی 19 و پنجشنبه‌ها 9 الی 15 با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *